Citat:
Ursprungligen postat av
JoeDevola
Det är väldigt enkelt. Blöt ner kläderna, exempelvis med en blomsprayflaska.
Tyvärr är folk för dumma för att ta mitt tips till sig. De lider hellre och klagar högljutt.
Tack, jag tar till mig och ska testa detta imorgon. Upptäckte just idag hur jäkla skönt det var att bära den blöta tvätten från tvättmaskinen i famnen.
Tipset om frysta PET-flaskor/mjölkkartonger framför fläkten var också ett bra tips.
Sedan håller jag med er som har påpekat hur dumt det är att öppna fönster osv, i alla fall i viss mån... Körde ca 50 mil med AC i bilen häromdagen, i 31C värme (i skuggan). Parkerade ca en timma i gassande solsken för att äta lunch, med alla rutor stängda. Det var fortfarande betydligt svalare och skönare i bilen än utanför när jag kom tillbaka.
Det märks lite tydligare när det är såpass stor skillnad på lufttemperaturerna, hur bilen (eller bostaden) kan fungera lite som en kylväska.
Däremot i mitt hus så blir det asvarmt på dagarna ifall man har fönstren stängda. Knepet där är att endast öppna de fönster som är på skuggsidan av fastigheten, och få luften att cirkulera. Öppnar jag altandörrn så är det ju ragnarök direkt.