Jag har alla tre fönster till lägenheten i söderläge (eg. västsydväst) och därigenom får jag inte bara ytterväggen ordentligt stekt, utan det blir också omöjligt att vädra för att få svalka. Så jag kör med allt på vid gavel nattetid för att få in kall luft och stänger vid 6-tiden innan solen kommer runt knuten.
Sedan sitter jag inne i den relativa svalkan hela dagen och dricker mängder med hemgjort iste och rör mig så lite som möjligt.
Till kvällen – tid lite beroende på när det blir tillräckligt svalt – så ligger jag i hängmattan på balkongen ända in på småtimmarna, dit jag dragit ut både teve och dator.
Tvingas jag ut i värmen, så har jag linnekläder från topp till tå. Det blåser rakt igenom dem, så att det känns som om man är naken.
Det gäller också att röra sig så långsamt och försiktigt det bara går, så att man inte svettas av "ansträngningen". Cykla är bra, då man kan snigla sig fram med minimal insats i promenadtempo. Nedförsbackar är härliga, då det fläktar skönt utan att man alls behöver anstränga sig.
Edit: 30 grader ute nu, men "bara" 28 inne.