2018-07-14, 21:32
Medlem
Tillslut så tröttnade jag på värmen och åkte och köpte mig en portabel Ac som jag jagade i flera veckors tid, dom var slut överallt men tillslut så dök det upp på Netonnet. Så jag åkte dit direkt och blev 3500kr fattigare men GUD vad värd investering det har varit, kunde fan inte sova på nätterna förut när tempen låg på 26 grader. Nu kan jag välja exakt hur svalt jag vill ha

Så ett tips. Köp AC.
Citera
2018-07-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Köp ett tegelhus med en större källare som är i alla fall en tredjedel under jord så får man behaglig värme/kyla hela dagen.

Det enda rätta verkligen! Var hem till en god vän idag som har ett sådant hus. Nyinköpt. Blev helt paff över hur skönt det var att ha ett normaltempererat rum. Jag själv bor i en gammal träkåk på landet. Sydvägg och allt. Blir sjukt varmt på sommaren, men eftersom vintrarna brukar vara ganska kalla så har jag inte klagat på värmen alls. Det gäller att passa på, vet aldrig när nästa vargavinter kommer. Så njut över att ni inte behöver spendera pengar på en sommarresa i alla fall.

Välsignade vare ni alla i vår härliga Herre Jesu Kristi namn.
Halleluja!
Amen!
Citera
2018-07-14, 21:39
Medlem
OkyDokys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyrro84
Tillslut så tröttnade jag på värmen och åkte och köpte mig en portabel Ac som jag jagade i flera veckors tid, dom var slut överallt men tillslut så dök det upp på Netonnet. Så jag åkte dit direkt och blev 3500kr fattigare men GUD vad värd investering det har varit, kunde fan inte sova på nätterna förut när tempen låg på 26 grader. Nu kan jag välja exakt hur svalt jag vill ha

Så ett tips. Köp AC.
26 grader!!!! Är ju rena vinterkyla jämfört med mina 30
Citera
2018-07-14, 22:09
Medlem
xposures avatar
Har en stor golvfläkt som ligger och blåser på mig under nätterna, visst väsnas den lite, men man vänjer sig fort, och det blir oavsett väldigt mycket lättare att sova!
Citera
2018-07-14, 22:10
Medlem
Solskyddsmedel innehållande titandioxid och/eller zinkoxid är ett bra tillägg för att med råge överleva dagarna.
Citera
2018-07-14, 22:13
Medlem
Över hälften av jordens befolkning har högre temperaturer än så här under flera månader, vekt virke vi har i Sverige.
Citera
2018-07-14, 22:17
Medlem
Underhållande tråd måste jag säga. Det låter ju som att majoriteter av er aldrig nånsin har utsatts för temperatur högre än 25 och nu när det ligger nära 30 håller ni på att dö.
Solsemester, nån som provat?

Men tillbaka till ämnet:
Inget speciellt. Värst är ju att det kan vara ganska varmt inne på kvällen men efter nån timmes korsdrag är allt som vanligt.
Citera
2018-07-14, 22:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Det är väldigt enkelt. Blöt ner kläderna, exempelvis med en blomsprayflaska.
Tyvärr är folk för dumma för att ta mitt tips till sig. De lider hellre och klagar högljutt.
Händer när jag är ute och promenerar i värme att jag ber någon som är ute och vattnar att ge mig en snabb dusch med slangen. Folk tittar lite konstigt, men det är skönt när man är varm.
Citera
2018-07-14, 22:35
Medlem
Expohunters avatar
Har konstant isvatten tillgängligt. Duschar kallt tre gånger om dagen, om än kvickt. Fläkten gör inte så mycket nytta, men är på. korsdraget uteblir oftast, trots alla fänster öppna. Lägger mig senare än vanligt, då det är kallare ju senare det blir, innan solen går upp.

Sover naken med enbart ett lakan som täcke.
Citera
2018-07-14, 22:35
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Funderade på att skapa en liknande tråd då jag svettas som en gris. Kudden helt blöt när jag vaknade i morsas. Svetten rinner över hela jävla kroppen och tvingas byta tröjor 2-3 gånger om dagen. Hur är det med saltet? Har läst lite olika om man behöver få i sig extra eller inte. Någon sida påstod att det var en myt och att det vardagliga behovet räcker. Själv ligger jag på minst 12 gr salt om dagen numera. Onödigt? Eller behövs tom mer? Och när jag säger att jag svettas som en gris menar jag det verkligen. Måste vara flera liter om dagen. Något annat att tänka på för hälsans skull för en svettgris som jag?

Citat:
Vätskeersättning som används för att tillföra vätska och salter

Kroppen förlorar vätska och viktiga salter vid t.ex. diarré, kräkningar och transpiration. Resorb är en receptfri vätskeersättning som tillför kroppen vätska och salter för en snabbare återhämtning.

Källa: https://www.nestlehealthscience.se/produkter/resorb/resorb
Detta har jag fått för mig ska vara bra!
Citera
2018-07-14, 22:36
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaming
Underhållande tråd måste jag säga. Det låter ju som att majoriteter av er aldrig nånsin har utsatts för temperatur högre än 25 och nu när det ligger nära 30 håller ni på att dö.
Solsemester, nån som provat?

Men tillbaka till ämnet:
Inget speciellt. Värst är ju att det kan vara ganska varmt inne på kvällen men efter nån timmes korsdrag är allt som vanligt.

Fast nu brukar man väl ofta ha AC eller fläktar på rummen samt hotell? Skillnad på att konstant ha 27 grader.
Citera
2018-07-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velot
Över hälften av jordens befolkning har högre temperaturer än så här under flera månader, vekt virke vi har i Sverige.

Då kanske du som en riktig viking kan åka ner å bosätta dig i Kenya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in