Citat:
Ursprungligen postat av
OkyDoky
Har hyresvärden något ansvar vid värmeböljor vid detta slag? Kan säga att i min lägenhet har det legat och pendlat runt 30 grader nu en längre tid. Måste säga att det blir svettigt mellan b******a ibland

Det är ju inte direkt så att hyresvärden kan göra någonting åt saken.
För kallt i lägenheten är reglerat men knappast att det är för varmt.
Du envisas ju med att öppna fönstren min vän så vad ska stackars hyresvärden göra?
Nej, gör nu som jag har sagt.
Håll fönstren stängda. dra igen persiennerna och åk och köp dig en billig fläkt på rusta, Jysk, Bauhaus.
Frys sedan plastflaskor med vatten i frysen och häng dom på fläkten, byt ut flaskorna när dom börjar tina.
Bor du stort så ta med dig fläkten till exempel när du ska sätta dig vid datorn.
Du kommer att få det svalast och skönast i hela huset