2018-07-14, 20:36
  #49
Medlem
Har latex på dig. Det svalkar
Citera
2018-07-14, 20:36
  #50
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
Har hyresvärden något ansvar vid värmeböljor vid detta slag? Kan säga att i min lägenhet har det legat och pendlat runt 30 grader nu en längre tid. Måste säga att det blir svettigt mellan b******a ibland
Det är ju inte direkt så att hyresvärden kan göra någonting åt saken.
För kallt i lägenheten är reglerat men knappast att det är för varmt.
Du envisas ju med att öppna fönstren min vän så vad ska stackars hyresvärden göra?
Nej, gör nu som jag har sagt.
Håll fönstren stängda. dra igen persiennerna och åk och köp dig en billig fläkt på rusta, Jysk, Bauhaus.
Frys sedan plastflaskor med vatten i frysen och häng dom på fläkten, byt ut flaskorna när dom börjar tina.
Bor du stort så ta med dig fläkten till exempel när du ska sätta dig vid datorn.
Du kommer att få det svalast och skönast i hela huset
Citera
2018-07-14, 20:38
  #51
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Har nog varit (och blir) många pensionärer som går bort när det är såhär varmt.
Brukar det inte vara så att dödsantal bland äldre skjuter i höjden vid varma sommarperioder?

Jo, det gör det. Gamla har förbannat ont av det och många dukar under. Och till det bensår och bakterietillväxt och skit. Man är lyckligt lottad som ännu inte hör till den kategorin.
Citera
2018-07-14, 20:39
  #52
Medlem
Machiavellys avatar
Haha jadu.. Jag som jobbar utomhus 8h i direkt solljus blir får ju solbrännan men fyfan vad påfrestande det är. Helvete.
Citera
2018-07-14, 20:40
  #53
Medlem
OkyDokys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det är ju inte direkt så att hyresvärden kan göra någonting åt saken.
För kallt i lägenheten är reglerat men knappast att det är för varmt.
Du envisas ju med att öppna fönstren min vän så vad ska stackars hyresvärden göra?
Nej, gör nu som jag har sagt.
Håll fönstren stängda. dra igen persiennerna och åk och köp dig en billig fläkt på rusta, Jysk, Bauhaus.
Frys sedan plastflaskor med vatten i frysen och häng dom på fläkten, byt ut flaskorna när dom börjar tina.
Bor du stort så ta med dig fläkten till exempel när du ska sätta dig vid datorn.
Du kommer att få det svalast och skönast i hela huset
Jag tackar för tipset min vän
Citera
2018-07-14, 20:45
  #54
Medlem
cybergrodans avatar
Jag jobbar hela sommaren, som städare på ett hotell utan AC.
Efter jobbet blir det kalldusch och soffläge resten av kvällen, blir totalt orkeslös vilket är ganska tråkigt i detta väder.
I övrigt så har jag bara morgonsol mot lägenheten, så det blir inte så varmt på eftermiddagarna. Men fönster och altandörr har jag bara öppet på kvällen, annars blir det varmare inne. Vatten dricker jag betydligt mycket mer nu än annars, oavsett om jag känner mig törstig eller inte.
Citera
2018-07-14, 20:55
  #55
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Riktig kall bärs måste man ha också!
Är det riktigt varmt så får man väl hälla lite av bärsen över sig!
Citera
2018-07-14, 21:06
  #56
Medlem
JoeDevolas avatar
Det är väldigt enkelt. Blöt ner kläderna, exempelvis med en blomsprayflaska.
Tyvärr är folk för dumma för att ta mitt tips till sig. De lider hellre och klagar högljutt.
Citera
2018-07-14, 21:11
  #57
Medlem
Köp en portabel AC, kostar mellan 600 och 800 sv kr, googla CoolAir och liknande. Funkar enligt "swamp drain" metoden, dvs mycket effektivt när det är torr varm luft. Inte alls effektiv om luftfuktigheten är som i tropikerna. Men just nu är ju luften torr.

Drar dessutom mycket lite el jämfört med vanlig AC.
Citera
2018-07-14, 21:15
  #58
Medlem
Bada
Fläkt
Kall dryck
Glass
Citera
2018-07-14, 21:18
  #59
Medlem
Kroppen trivs bäst i 26 grader har jag läst (Om man inte är sjuk eller gammal) tror det är bra för oss svenskar att få rejält med d-vitamin detta år! Drick, ät och sov. Säg nej tack, varva ner, stryk "görlistan", var nära sjö eller hav. Vet inte om ni som lever i förhållande har sex mer..kan säkert vara bra med
Citera
2018-07-14, 21:25
  #60
Medlem
RolfPeterAnderssons avatar
Äger inte ens en fläkt. Lider inte speciellt mycket förutom när jag ska sova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in