2018-07-14, 17:41
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Köpte en till fläkt enbart för värmeböljan. Bästa köpet jag gjort den här sommaren.

Jag brukar fylla mjölkförpackningar med vatten och frysa och sätta framför fläkten. Lämna någon dryg dl bara för volymökningen så inte kartongen spricker.
Citera
2018-07-14, 17:43
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Lite kläder och mycket vatten. Öppna fönster och vistas max någon timme i solen varje dag.
Citera
2018-07-14, 17:44
Medlem
OkyDokys avatar
Jag har alltid trott att en kall öl skulle hjälpa i värmen. Fast jag tycker bara det bli värre. .
Citera
2018-07-14, 17:59
Medlem
Halloween2s avatar
Sitter man vid datorn eller ser på tv kan jag rekommendera att ta en hink med kallt vatten att ha fötterna i.
Citera
2018-07-14, 18:08
Avstängd
Balkongdörren öppen på natten och stängd över dagen.
Citera
2018-07-14, 18:11
Medlem
hippilis avatar
Köpt en cab, glass, kall öl och en som kör bilen
Citera
2018-07-14, 18:42
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Funderade på att skapa en liknande tråd då jag svettas som en gris. Kudden helt blöt när jag vaknade i morsas. Svetten rinner över hela jävla kroppen och tvingas byta tröjor 2-3 gånger om dagen. Hur är det med saltet? Har läst lite olika om man behöver få i sig extra eller inte. Någon sida påstod att det var en myt och att det vardagliga behovet räcker. Själv ligger jag på minst 12 gr salt om dagen numera. Onödigt? Eller behövs tom mer? Och när jag säger att jag svettas som en gris menar jag det verkligen. Måste vara flera liter om dagen. Något annat att tänka på för hälsans skull för en svettgris som jag?
Citera
2018-07-14, 18:52
Medlem
Genom att börja räkna ner till julen bara fem månader kvar
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
På många håll i Sverige, ligger nu temperaturen på runt 30+ och har gjort så ett bra tag nu. Till nackdel för djur, sjuka och äldre. Nu är jag varken djur, sjuk eller speciellt gammal. Men den här värmen börjar bli påfrestande även för mig.
Hur gör ni för att klara av värmen?
Tror att fler än jag är tacksam för tips....

Till mod.. Är osäker på om detta inlägg hamnade i rätt fack.. Ni får gärna flytta det dit ni tycker är bäst Isåfall
Citera
2018-07-14, 19:03
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Sitter inne med badbrallor, iskallt att dricka, igendragna gardiner, duschar kallt ofta, går ut senare på kvällen när temperaturen sjunkit.

Hoppas hösten presenterar sig tidigt i år så att man kan andas igen. Jag hatar den här varma jävla sommaren.

Du och jag är väldigt lika..

TS, du borde dra och bada om du har nåt ställe i närheten eller tillgång till bil, svalkar grymt.
Citera
2018-07-14, 19:03
Medlem
Klaga inte på värmen, snart är det november och kallt och mörkt samt att semestern är lååååååååååååångt borta.

Fast visst vore det nice med en regndag, det kan jag hålla med om.
Citera
2018-07-14, 19:17
Medlem
sinewaves avatar
Köp ett tegelhus med en större källare som är i alla fall en tredjedel under jord så får man behaglig värme/kyla hela dagen.
Citera
2018-07-14, 19:24
Medlem
Bluebeast72s avatar
endast gylfkalsonger, fläkt i varje rum o rutorna på tvärdrag, thats it
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in