Citat:
Ursprungligen postat av
Furienna
Alla måste väl få ha rätt till att ha en åsikt i denna fråga i allmänhet? Och även om jag personligen aldrig har varit gravid, så tycker jag att det är viktigt att så många barn som möjligt får födas och leva. Våra barn är allas vårt ansvar.
Visserligen inte, men nu finns du här och kan tycka och tänka. Så du ska skicka en tanke av tacksamhet till din mamma för att hon lät dig leva och födde fram dig, särskilt om du är född efter 1975 och lagen om fri abort kom till Sverige.
Du är så välkommen att tillämpa ditt abortförbud på dig själv.
Embryot värde är godtyckligt, det har inget objektivt värde.
Och eftersom vi alla tycker olika så får den "drabbade" kvinnan ta beslutet, vem ska annars göra det.
Jag vet att Strix gärna tar det beslutet.
Men varför han ska bestämma över min kvinna?