Citat:
På min tid, som inte är så långt bak som Du nog tror, så hade nog de flesta flickorna provat sex innan de slutat gymnasiet, så 19 år är en klar förbättring mot då.
Citat:
För nått år sen va du möjligen bättre på att svara fö dig, ja men du har chanserat.
Du ställer helt enkelt för dumma frågor. Det är ju lättare att ställa frågor än att svara. Som med journalister, som aldrig behöver svara på något själva.
Citat:
man kan fan inte begära av alla kvinnor att de ska tvingas använda artificiella hormoner, som man mer och mer idag upptäcker inte bara ger svåra biverkningar för vissa, utan faktiskt även kan orsaka för tidig död till kvinnor, bara för att man vägrar ge kvinnor som blir våldtagna chansen till abort.
Jävla trams!
Jävla trams!
Det tycks inte vara mycket man kan begära av dagens kvinnor. Fö är det jag i tråden som förfäktar att våldtagna kvinnor skall erbjudas abort. Förstår Du vad jag menar med dumma frågor nu?
Citat:
Det är patrirakala idéer som har skapat samhällen där män ta sig rätten våldta kvinnor och frånta dem rätten till sina kroppar, och de är konservativa som sitter och tjatar om att dessa idéer ska BEVARAS at all costs!
Så jo, jag håller dig som hyfsat skyldig.
Så jo, jag håller dig som hyfsat skyldig.
Då är Du inte läskunnig. Jag förespråkar moralundervisning, hårda straff för våldtäktsmän och abortmöjligheter för offren. Vilket av detta har den feministiska regeringen drivit fram? Vad har Fi på programmet? Det är jag som är den patriarkale stockkonservative mannen som driver detta!
Citat:
jag har redan gett dig siffror för de X antal oönskade gravida som blir utav användande av kondom.
2%. Du kan själv kolla upp siffrorna för övriga preventivmedel.
jag skulle misstänka att siffrorna för våldtäkter av alla de slag, även ex. den typen vi pratade om i annan diskussion är högre, för där ingå även ex. tjejer utan fast partner som kanske inte alls använder något dagligt intaget preventivmedel.
Sen har du dagen efter P-piller förhindrar ca 85% av graviditeter.
Men du skiter ju i dessa X. Kvinnors rättsäkehet eller rätt till säkerhet inom sex ha inget störe värde fö dig utan du dömer glatt ut alla dessa X som "slarviga" lowlives eller hur? Sånna man kan skita i.
Huvudsaken alla konceptionsögonblick räddas och att kvinnor aldrig ska få känna sig säkra.
Förmodligen, är det senaste det viktigaste.
2%. Du kan själv kolla upp siffrorna för övriga preventivmedel.
jag skulle misstänka att siffrorna för våldtäkter av alla de slag, även ex. den typen vi pratade om i annan diskussion är högre, för där ingå även ex. tjejer utan fast partner som kanske inte alls använder något dagligt intaget preventivmedel.
Sen har du dagen efter P-piller förhindrar ca 85% av graviditeter.
Men du skiter ju i dessa X. Kvinnors rättsäkehet eller rätt till säkerhet inom sex ha inget störe värde fö dig utan du dömer glatt ut alla dessa X som "slarviga" lowlives eller hur? Sånna man kan skita i.
Huvudsaken alla konceptionsögonblick räddas och att kvinnor aldrig ska få känna sig säkra.
Förmodligen, är det senaste det viktigaste.
Jag har inget till övers för skörlevnad. Skall man ha sex och inte vill bli gravid, så finns det goda möjligheter för detta, t ex genom att man kombinerar preventivmedel. Det hjälper onekligen också till om man väljer rätt partner. Men hu om någon ställer krav på kvinnor! Patriarkat!
Citat:
men viss ha alltså ingen nation, inget pass, landet i fråga ekänner dem inte eller komme omedelbart avrätta dem nä de landat. och Sveige ingå som bekant i EU, som har regler kring detta.
Du får helt enkelt lära dig at tuppfatta även invandare som människor med rättigheter.
Förstår att det är svårt för en uv som inte erkänner halva mänsklgiheten detta men så är det alltså.
Du får helt enkelt lära dig at tuppfatta även invandare som människor med rättigheter.
Förstår att det är svårt för en uv som inte erkänner halva mänsklgiheten detta men så är det alltså.
Grovt kriminella har inte så mycket rättigheter. Men vill Du stå som ansvarig för att vi av humanism får återfallsvåldtäktsmän?
Citat:
Yeah right.
Det våldtar fler svenska män än kvinnor som "hämtar pojkar" från flyktingförläggnigna, kan jag lova dig.
Den grupp som ägnar sig åt sexbrott, våldtäkter, sexuella trakasserier, sexköp, trafficking, sexhandel, använde peventivmedel sämst etc etc...dvs INTE kan sköta sin sexualitet speciellt värdigt dmineas KRAFTIGT av män.
Ändå sitter du här och gnäller över hur kvinnor bete sig..tom gnäller på kvinnan för att hon valt fel man då hon blir våldtagen...sanslöst! är vad det är.
Det våldtar fler svenska män än kvinnor som "hämtar pojkar" från flyktingförläggnigna, kan jag lova dig.
Den grupp som ägnar sig åt sexbrott, våldtäkter, sexuella trakasserier, sexköp, trafficking, sexhandel, använde peventivmedel sämst etc etc...dvs INTE kan sköta sin sexualitet speciellt värdigt dmineas KRAFTIGT av män.
Ändå sitter du här och gnäller över hur kvinnor bete sig..tom gnäller på kvinnan för att hon valt fel man då hon blir våldtagen...sanslöst! är vad det är.
Nu är Du där igen! Du beskyller mig för våldtäkter, som till stor del orsakas genom en slapp lagstiftning och klena påföljder. Jag lägger avsevärt större ansvar på de kriminella, men av det följer inte att det är ett gott råd till kvinnorna att bättre välja vilka de hoppar i säng med.
Citat:
De männen behöver inte gå gravida, de behöver inte föda, de behöver inte amma, de behvöe inte ta ut föräldaledighet de behöver inte ha ett skit med ungen som är deras pga att DE haft sex utan peventivmedel oftast, det enda de tilldöms är underhållsbidrag.
Väldigt snällt till skillnad vd du anser är rimligt för kvinnor att straffas med.
Jo tack vi vet..du värnar om alla anda utom kvinnor, just den gruppen, som sköte sig bäst, ska inte ha reproduktiva rättigheter.
Väldigt snällt till skillnad vd du anser är rimligt för kvinnor att straffas med.
Jo tack vi vet..du värnar om alla anda utom kvinnor, just den gruppen, som sköte sig bäst, ska inte ha reproduktiva rättigheter.
Du är
i mig otrolig i Din osakliga beskyllningar.
Citat:
med din kvinnosyn? det tror jag inte.
Det tror jag! Många kvinnor förefaller uppskatta svinaktiga män. Jag borde bli en sådan. det verkar "lukrativt". Att sköta sig och uppträda moraliskt ger dålig framgång hos kvinnor. Ni hoppas i säng med sådana som tar av kondomen. Så bör man således göra för att bli populär.
Citat:
Vad ska vi med gatsten till?
Ni kan väl starta en gatukravall mot skötsamma konservativa?
Citat:
jepp är en trillijard potentiella människoliv där ute i "nowhere" som ingen ens tänkt en tanke på eller
kan eller vill skydda. För 100 år sen, ( jag börjar misstänka 150 år sen) så tillhörde du dessa icke existerande själar. hade du inte tagit form i dina synapser, så hade ingen, alla minst du själv saknat dig.
Vänligen greppa den tanken lite. För det är the hard core faktan i detta och inte din sentimentalitet kring "oskyldigt" "oskyddat" bla bla.
kan eller vill skydda. För 100 år sen, ( jag börjar misstänka 150 år sen) så tillhörde du dessa icke existerande själar. hade du inte tagit form i dina synapser, så hade ingen, alla minst du själv saknat dig.
Vänligen greppa den tanken lite. För det är the hard core faktan i detta och inte din sentimentalitet kring "oskyldigt" "oskyddat" bla bla.
En metafysisk utflykt senare...
Citat:
"The global abortion rate was stable between 2003 and 2008, with rates of 29 and 28 abortions per 1000 women aged 15–44 years, "
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736%2811%2961786-8/fulltext
Sverige ligger på ca 19 per 1000. Så vet du vad, vi ligger knappast högst, eller ens speciellt högt.
Sverige är rikt, tryggt för alla, har gratis skola, sjukvård, etc. högt renommé världen, och toppar de flesta listor på vällyckat land, ex. grad av lycklig befolkning.
Men det gillar du inte...du gillar tanken på att kvinnor ska klämmas åt.
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736%2811%2961786-8/fulltext
Sverige ligger på ca 19 per 1000. Så vet du vad, vi ligger knappast högst, eller ens speciellt högt.
Sverige är rikt, tryggt för alla, har gratis skola, sjukvård, etc. högt renommé världen, och toppar de flesta listor på vällyckat land, ex. grad av lycklig befolkning.
Men det gillar du inte...du gillar tanken på att kvinnor ska klämmas åt.
Med alla dessa goda förutsättningar borde vi ligga nära noll i aborttal.
Citat:
Jepp men det finns objektivt bra skäl och dito mindre bra skäl.
Att ex. hota kvinnor med att de ska tvingas tvångsföda om de har sex i sina liv så som de själva önskar ha sex är ex. bara jävligt onödigt trams i tider då vi har hjälpmedel mot detta.
Att ex. hota kvinnor med att de ska tvingas tvångsföda om de har sex i sina liv så som de själva önskar ha sex är ex. bara jävligt onödigt trams i tider då vi har hjälpmedel mot detta.
Hjälpmedel som innebär död åt ofödda mänskliga liv. Du kan aldrig svänga Dig undan detta oomkullrunkeliga faktum - döden är Din lösning på kvinnors felbeslut.
Citat:
Fast det där argumentet är så infernaliskt ointelligent så jag orkar inte ens svara på det.
Nej, nu kom skon på andra foten. Det är inte lika kul att vara den som skall svara.
Citat:
Nej ha sex eller äga ett fungeande reproduktionssystem är inte tillkotakommanden, heller inte att ta ansvar och inse när man kan ta hand om barn eller inte i sina liv är det.
Det är A och O förmodligen i ett välfungerande samhälle.
får ta resten sen.
Det är A och O förmodligen i ett välfungerande samhälle.
får ta resten sen.
Om man gör fel, är det onekligen ett tillkortakommande.