Citat:
Ursprungligen postat av
Flechette
Det är rätt lustigt att det är såhär, har personlig erfarenhet av det också. I Sverige funkar Tinder så dåligt för mig att jag nästan trodde det var en bugg i appen då jag inte fick några matchningar. Körde lite i Japan mest för skojs skull, och det var brutal skillnad. Gjorde det dock sista dagen jag var där, så det blev aldrig några dejter, men det var kul att se att folk ville matcha åtminstone.
Har du någon erfarenhet om hur det är att snacka med dem som är icke-svenskar? Vad jag fick höra var att japanerna ex. ofta ville ha "brevvänner" och att de ville lära sig bättre engelska snarare än att faktiskt dejta någon. Vet inte om det ligger någon sanning i det.
Det du har hört är nog inte sant. Jag har en vän, kanske 6/10 i Sverige, han får inget här, inget. Han åkte förra året till Japan, 5 dejter på en vecka och flera av dom blev ligg och KKs. Sen nu drog han iväg till sydamerika och där har han haft 10st (!!) dejter på en vecka, dvs mer än 1 varje dag, med smala snygga kvinnor.
Återigen, han fick inget i Sverige, osynlig här, en gud där.
Svenska kvinnor är otroligt stroppiga idag med enorma standards, detta även fast dom själv i många fall är ragator med väldigt dålig attityd och maskulina av sig.
Jag tror fler och fler män kommer ge upp svenska kvinnor faktiskt, kvar kommer dom bli med "Tuffa bad boys" och spännisblattar som ger dom den dominans dom sugit bort från den svenska mannen.