2020-06-16, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Du måste ha tagit en mängd tunga droger på kort tid, eller saknar du helt läsförståelse? Ska vi starta en 185+ klubb eller? Jag skriver att det är fjantigt av personer som tycker synd om sig själva och skyller på det ena eller andra att de inte får en partner för det är aldrig problemet, man kan kirra en partner eller ligg ändå.

Ditt svar är "jag hade tyckt synd om mig själv om jag var kort". Igen, vad är din poäng? Jag vet inte varför du kommenterar mig med ditt svammel. Hur får du det till att jag påstår att du är kort helt plötsligt? Dina inlägg består av "du måste vara kort/kvinna". Just det, nyreggat konto som tramsar, glömde. Ta hand om dig
Återigen mycket svammel från din sida... Kontrollera din menscykel.

Kvinnor på dejtingmarknaden är i dagsläget polygama och ställer väldigt höga krav så det finns absolut inte en chans för alla män där ute.
Citera
2020-08-06, 19:05
Avslutad
Jag tror det vore bra om incels blev MGTOW istället. Det verkar vara en mer positiv rörelse.
Citera
2020-08-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Jag tror det vore bra om incels blev MGTOW istället. Det verkar vara en mer positiv rörelse.

Det är min uppfattning också.
Citera
2020-08-06, 19:20
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki

MGTOW är det bästa som finns.

Kosta på sig själv, må bra, träna, cykla, simma, köra racebil, hoj,
vad som helst.
Kvinnor finns inte ens på kartan.
Dyker de upp så skrattar man åt dem.
Citera
2020-08-15, 01:16
Medlem
MrFolds avatar
Incels - de vanligaste typerna och deras problem

Visst blir många inceldiskussioner snedvridna av att vi betraktar dem som en ganska enhetlig grupp? I själva verket finns det flera huvudtyper med ganska olikartad problembild och möjligheter. Att diskutera som om det fanns one-size-fits-all-lösningar för dem är därför meningslöst.

Man kan urskilja åtminstone fyra huvudtyper av incels (Min definition här:I huvudsak yngre killar eller män som har liten eller ingen erfarenhet av relationer och sex, lider av detta och i åtminstone någon grad självdefinierar sig som en incel, oavsett om de använder ordet eller inte. De måste inte ha köpt incelkulturens alla huvudsanningar)

1. Den demografiska inceln
2. Den bortkomna/socialt outvecklade inceln
3. Den socialt handikappade inceln
4. Den fula/frånstötande inceln

Lite närmare förklaring:

1) Är i princip killar yngre än 25 vars huvudproblem är det faktum att det finns ett visst mansöverskott i deras åldersgrupp och att tjejer tenderar att välja några år äldre killar som partners i genomsnitt. Om inte de båda sakerna hade funnits är deras övriga förutsättningar; utseende, personlighet etc, inte sämre än att de hade kunnat träffa en hyfsat bra tjej (om de inte har orimliga krav, ett specifikt problem som alla incelsorterna kan lida av). Nu blir de tyvärr över och får tillbringa sina ungdomsår i stort sett utan kvinnlig närhet.Tyvärr. Men det kommer att lösa sig för de flesta av dem om de inte går ner sig psykiskt och fysiskt av detta eller andra skäl. Rätt många killar får sin första riktiga relation någonstans i 25-årsåldern, även om man kanske haft enstaka kortare relationer och några sexuella erfarenheter.

2) Här hittar vi blyga och ofta kanske passiva unga killar som inte har så mycket socialt umgänge utanför datorn. De är dock i grunden normalt fungerande, dvs de har förmåga till vänskapsrelationer, de kan sköta arbeten och fungera i olika grupper som t ex en kurs på universitet och snacka med andra utan att upplevas som awkward. Men de saknar erfarenhet och förmåga att knyta an en tjej och får inte heller många chanser att göra det pga det liv de lever. De är en svårare nöt än grupp 1, men har bättre potential än grupp 3 och 4, framför allt om de inser och målmedvetet börjar jobba med sina brister: Allt från social träning till att shapa upp sig fysiskt med träning och bättre kläder. Men det blir säkert svårare ju längre de väntaret är lättare att påbörja denna resa vid 19-20 än vid 28-29

3) Alla inser att det här utgör en betydande del av incelkollektivet. Tyvärr anpassas inte alltid råden till detta. Dessa killar har olika typer neuropsykiatriska funktionshinder (diagnosticerade eller ej) som gör det väldigt svårt för dem att fungera socialt på ett vis som möjliggör för dem att få kvnnor att bli intresserade av dem. Ett grundläggande problem är att de har liten eller ingen förmåga att verkligen förstå hur andra människor känner, tänker och upplever världen. De som har bäst kognitiva förutsättningar kan med massor av vilja och träning med åren lära sig att kompensera för de här bristerna, men för många kommer det att förbli mycket svårt. De är heller inte hjälpta av råd att börja träna, skaffa bättre kläder och börja bli mer sociala - de gör sannolikt bara bort sig om de försöker närma sig en tjej även om de råkar ha ett skapligt utseende och lärt sig att sköta sin hygien. Många av dem kan f.ö. inte ens sköta ett jobb och är mer eller mindre socialt isolerade. Denna grupp står sannolikt också för många av de mest hatiska och extrema incelåsikterna. Att försöka övertyga dem med sakargument är i princip hopplöst - det ligger i deras handikapp att de inte förstår dem.

4) Tyvärr finns en grupp, mindre är jag övertygad om men den finns, vars utseendemässiga förutsättningar är så dåliga att de nästan inte har en chans att träffa en kvinna oavsett hur mycket de "sänker sina krav". Det är hemskt, men så grym är världen. Att vara kille och 160 lång, ha en lite rultig kropp med sluttande axlar, potatisnäsa och dessutom börja bli tunnhårig redan i slutet av gymnasiet... Du måste ha enorma sociala skills om du ska kunna kompensera det. I några fall finns möjlighet att lämna gruppen genom att banta, men grav övervikt är oftast ett symptom på andra problem som ex.vis dåligt självförtroende. Så killens problem är inte löst bara för att han går ner 40 kilo.

Är man dessutom en kombo av 3 och 4 ser det förstå ännu värre ut...

Håller ni med om att det här är en rimlig uppdelning (den är förstås en förenkling, som alla indelningar av människor i kategorier)? Håller ni med om att det inte finns några råd/lösningar som funkar för alla incels och att man därför ska akta sig för att ge generella råd?
Senast redigerad av MrFold 2020-08-15 kl. 01:19.
Citera
2020-08-15, 01:31
Medlem
Jag håller delvis med på vissa punkter, särskilt det där med att många har orimliga krav på tjejer och är socialt inkompetent. Men resten vettefan om jag kan hålla med om. Jag har många av de dåliga egenskaper du beskriver från ovanstående grupper men har aldrig någonsin haft svårt att få dejta, ligga och i slutändan gifta mig med en underbar kvinna.

Många av mina intressen skulle klassas som väldigt "nördiga" och visst, jag är lång, men har absolut ingen modellkropp. Ser mer ut som en björn i mänsklig form, stor, grov och hårig. Men de flesta kvinnor bryr sig inte om sånt. De faller för en karl som kan bjuda på sig själv, som är socialt kompetent och kan föra sig självsäkert. Att vara lite full i fan men med glimten i ögat är A och O.

Det handlar nog mest om att incels måste bli mer självsäker och våga ställa sig själv i rampljuset lite. Det kan låta läskigt om man aldrig har gjort något sånt förut, men det enda sättet att växa som person är att gå utanför sin comfort zone.

När jag gick i ettan på gymnasiet så kunde jag få panikångest över att hålla en muntlig redovisning för en klass på 25 pers. Tre år senare hade jag pushat mig själv så långt att jag höll studenttal inför ca 400 elever och minst dubbelt så många föräldrar och jag älskade varje sekund av det. Kunde jag ta mig från att vara ett skakigt, stammande nervsammanbrott på två ben till examenstalare på 3 år så kan vem som helst göra det, bara att våga pusha sig själv som gäller.
Senast redigerad av Kingmeister 2020-08-15 kl. 01:39.
Citera
2020-08-15, 01:36
Medlem
Termamentuss avatar
Det största problemet av min erfarenhet är att incels skapar en sorts identitet kring vilken kvinna de kan attrahera och inte. De kräver kvinnlig bekräftelse för sin existens, utan den är den meningslös. Vidare har de höga krav som de själva inte kan nå upp till, vilket gör att de försöker attrahera kvinnor utanför deras "league".

Om folk undrar varför folk spenderar en massa pengar i form av donationer till e-thots och hela "simp"-kulturen. Det är incels som är bakom det. De hoppas att deras donation ska agera som något sorts kärleksbrev och att de ska få uppmärksamhet nog att hon kommer ge dem en chans. Men det händer såklart inte, ett exempel är Belle Delphine som är en av få kvinnor som jag genuint kan respektera, hennes sätt att mjölka simps/incels är totalt brilliant, hon kallar de helt öppet för simps och gör merch som spelar på det konceptet och incels köper det ändå. De köpte till och med hennes badvatten. Hennes kreativitet är sinnessjuk om man ser till vad hon egentligen gör och hur hon marknadsför sig själv. Inget naket men lyckas ändå mjölka dessa bekräftelsesökande idioter på allt de har. Totalt geni som insett sina styrkor och spelar på dem till sitt bästa. Kvinnor jag har lite svårt för är tex Pokimane som många incels dras till, hon bara sitter där, äter och gör inget av större värde. Folk bara ger henne pengar, visserligen spelar hon också sina kort, möjligen till sitt bästa, men noll kreativitet eller driv finns där mer än att bara existera.

Det största problemet är bekräftelsebehovet och vad det härstammar ifrån.
Citera
2020-08-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Visst blir många inceldiskussioner snedvridna av att vi betraktar dem som en ganska enhetlig grupp? I själva verket finns det flera huvudtyper med ganska olikartad problembild och möjligheter. Att diskutera som om det fanns one-size-fits-all-lösningar för dem är därför meningslöst.

Man kan urskilja åtminstone fyra huvudtyper av incels (Min definition här:I huvudsak yngre killar eller män som har liten eller ingen erfarenhet av relationer och sex, lider av detta och i åtminstone någon grad självdefinierar sig som en incel, oavsett om de använder ordet eller inte. De måste inte ha köpt incelkulturens alla huvudsanningar)

1. Den demografiska inceln
2. Den bortkomna/socialt outvecklade inceln
3. Den socialt handikappade inceln
4. Den fula/frånstötande inceln

Lite närmare förklaring:

1) Är i princip killar yngre än 25 vars huvudproblem är det faktum att det finns ett visst mansöverskott i deras åldersgrupp och att tjejer tenderar att välja några år äldre killar som partners i genomsnitt. Om inte de båda sakerna hade funnits är deras övriga förutsättningar; utseende, personlighet etc, inte sämre än att de hade kunnat träffa en hyfsat bra tjej (om de inte har orimliga krav, ett specifikt problem som alla incelsorterna kan lida av). Nu blir de tyvärr över och får tillbringa sina ungdomsår i stort sett utan kvinnlig närhet.Tyvärr. Men det kommer att lösa sig för de flesta av dem om de inte går ner sig psykiskt och fysiskt av detta eller andra skäl. Rätt många killar får sin första riktiga relation någonstans i 25-årsåldern, även om man kanske haft enstaka kortare relationer och några sexuella erfarenheter.

2) Här hittar vi blyga och ofta kanske passiva unga killar som inte har så mycket socialt umgänge utanför datorn. De är dock i grunden normalt fungerande, dvs de har förmåga till vänskapsrelationer, de kan sköta arbeten och fungera i olika grupper som t ex en kurs på universitet och snacka med andra utan att upplevas som awkward. Men de saknar erfarenhet och förmåga att knyta an en tjej och får inte heller många chanser att göra det pga det liv de lever. De är en svårare nöt än grupp 1, men har bättre potential än grupp 3 och 4, framför allt om de inser och målmedvetet börjar jobba med sina brister: Allt från social träning till att shapa upp sig fysiskt med träning och bättre kläder. Men det blir säkert svårare ju längre de väntaret är lättare att påbörja denna resa vid 19-20 än vid 28-29

3) Alla inser att det här utgör en betydande del av incelkollektivet. Tyvärr anpassas inte alltid råden till detta. Dessa killar har olika typer neuropsykiatriska funktionshinder (diagnosticerade eller ej) som gör det väldigt svårt för dem att fungera socialt på ett vis som möjliggör för dem att få kvnnor att bli intresserade av dem. Ett grundläggande problem är att de har liten eller ingen förmåga att verkligen förstå hur andra människor känner, tänker och upplever världen. De som har bäst kognitiva förutsättningar kan med massor av vilja och träning med åren lära sig att kompensera för de här bristerna, men för många kommer det att förbli mycket svårt. De är heller inte hjälpta av råd att börja träna, skaffa bättre kläder och börja bli mer sociala - de gör sannolikt bara bort sig om de försöker närma sig en tjej även om de råkar ha ett skapligt utseende och lärt sig att sköta sin hygien. Många av dem kan f.ö. inte ens sköta ett jobb och är mer eller mindre socialt isolerade. Denna grupp står sannolikt också för många av de mest hatiska och extrema incelåsikterna. Att försöka övertyga dem med sakargument är i princip hopplöst - det ligger i deras handikapp att de inte förstår dem.

4) Tyvärr finns en grupp, mindre är jag övertygad om men den finns, vars utseendemässiga förutsättningar är så dåliga att de nästan inte har en chans att träffa en kvinna oavsett hur mycket de "sänker sina krav". Det är hemskt, men så grym är världen. Att vara kille och 160 lång, ha en lite rultig kropp med sluttande axlar, potatisnäsa och dessutom börja bli tunnhårig redan i slutet av gymnasiet... Du måste ha enorma sociala skills om du ska kunna kompensera det. I några fall finns möjlighet att lämna gruppen genom att banta, men grav övervikt är oftast ett symptom på andra problem som ex.vis dåligt självförtroende. Så killens problem är inte löst bara för att han går ner 40 kilo.

Är man dessutom en kombo av 3 och 4 ser det förstå ännu värre ut...

Håller ni med om att det här är en rimlig uppdelning (den är förstås en förenkling, som alla indelningar av människor i kategorier)? Håller ni med om att det inte finns några råd/lösningar som funkar för alla incels och att man därför ska akta sig för att ge generella råd?
Vad har föranlett dig till detta ganska ambitiösa inlägg (om du nu inte är incel själv)?
Citera
2020-08-18, 01:12
Bannlyst
Det var ett jävla tjat om "Incels".....

Vart man än läser handlar det om nya trenden "incels" är folk så efterblivna att de måste alltid hitta något att haka upp sig på?

Låt människor leva sitt eget liv och sköt ditt eget för fan!
Citera
2020-08-18, 01:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Vart man än läser handlar det om nya trenden "incels" är folk så efterblivna att de måste alltid hitta något att haka upp sig på?

Vad skall vi diskutera?
Citera
2020-08-18, 02:06
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Vad skall vi diskutera?

Att TS inte får ligga och att det inte ska ha ett namn eller diskuteras.
Citera
2020-08-18, 02:30
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz

Det blir ju så. När det kommer en ny trend så blir det tjatigt. Media är ju bäst på att tjata om trender. Först var det invandring, sen klimatet och nu är det Corona. Nu har klimatet nästan blivit bortglömt.

Incels är ju ingen trend. För det har ju alltid funnits killar som ofrivilligt är utan sex och är oskuld tills de är 30 eller 40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in