2018-07-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lateklok
Förlåt, vad är det du vill jag ska bemöta exakt?

Våra empiriska bevis motsäger varann. Därför vill jag att du säger var du fick ''Twitter-studien'' ifrån, samt att du länkar den studie du nämnde i första inlägget. Istället för att i ren desperation försöka utöva härskartekniker över mig...
Citera
2018-07-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn

Nåväl, är inte det bara en variant av en kvinna som anser sig ha "rätt" till ett barn? En kvinna som åker till Danmark och inseminerar sig. Hon har "rätt" till den uråldriga driften att skaffa barn/bli mamma och tar sig rätten att göra det, utan en fysisk partner. Dvs, likt incels som inte kan attrahera en kvinna tar hon saken i egna händer eftersom hon uppenbarligen inte kan attrahera en man. Betänk samtidigt att den reproduktiva kostnaden rent biologiskt och evolutionärt för en man är sex + ev faderskap, men för en kvinna är sex + garanterat moderskap.

Kan som sagt ha tagits upp tidigare, men är onekligen ett intressant inlägg i debatten som jag inte sett i offentligheten på sociala medier än iaf...

Ja! Jag har tänkt exakt samma - insemination för lite äldre singelkvinnor som "inte hittat rätt" är ungefär samma sak som det är för yngre singelmän att anlita en prostituerad. Samma djuriska "tillfredsställelse". Intresannt att se någon annan skriva det.
Citera
2018-07-09, 23:25
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Jag kan till viss del hålla med om att kvinnor är ganska förutsägbara i det dom letar efter, men det är ingen nackdel för män, snarare tvärtom. Om du vet att kvinnor söker män med en viss inkomst, med en viss kroppstyp, är det bara att pallra sig till gymmet / unversitet om det är viktigt för en att lägra många damer.

I en parallelltråd till forumdelen svarade kvinnor (användare som uppger sig för att vara kvinnor dårå) på vad de ville ha. De mest använda adjektiven var lång, humor och självsäker. Lång kan man ju inte "jobba på" men humor och självsäker kanske går.
Citera
2018-07-09, 23:37
Medlem
Bertfans avatar
Jag förstår verkligen inte vad problemet är med dessa killar. Det finns mängder med exempel på ”lyckade” män i filmer med mera som de kan inspireras av, män med personligheter och utseenden som de vet att de flesta tjejer attraheras av, så varför gör de inte det då? Ska det vara så svårt att titta på typ valfri James Bond-rulle och ta efter i utseende, klädsel och beteende?
Citera
2018-07-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertfan
Jag förstår verkligen inte vad problemet är med dessa killar. Det finns mängder med exempel på ”lyckade” män i filmer med mera som de kan inspireras av, män med personligheter och utseenden som de vet att de flesta tjejer attraheras av, så varför gör de inte det då? Ska det vara så svårt att titta på typ valfri James Bond-rulle och ta efter i utseende, klädsel och beteende?

Troligtvis för att de inte riktigt har förmågan. Uppväxta med miljögifter och syntetiska hormoner som hämmar män mer än kvinnor, undertryckta och skuldbelagda som det mindre värda könet i en feminiserad skolmiljö. Söndermammade av mjäkiga föräldrar som ville väl för sina söner men det gick åt pipan, de fick inte den bestämdhet och obeveklighet som det motsatta könet uppskattar. Klart att det går att lyfta sig därifrån, men det krävs en hel del krut för att ifrån att ha varit en mes börja hålla mask som en James Bond med mörk röst och tuxedo, riva tre timmar styrka om dagen på gym för att bygga muskler. Och i takt med ökande ålder fastnar personligheten mer och mer så det gäller börja i tid.
Citera
2018-07-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
I en parallelltråd till forumdelen svarade kvinnor (användare som uppger sig för att vara kvinnor dårå) på vad de ville ha. De mest använda adjektiven var lång, humor och självsäker. Lång kan man ju inte "jobba på" men humor och självsäker kanske går.

Absolut, men jag tror ingen kan förneka att utseende hjälper även om det givetvis inte är allt.
Alltså när jag listar vad jag vill ha hos min drömkvinna är inte utseende sådär jätteviktigt, men det är likförbannat det första jag lägger märke till när jag träffar nya människor, såklart. Så är det ju för alla, ser du bra ut har du lättare att få kontakt och det hjälper oerhört mycket även om utseende är långt ifrån allt.
Citera
2018-07-10, 11:39
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertfan

Jag förstår själv inte varför så många brudar idag envisas med att se ut som skit? Otränade, hängiga som en säck potatis, illa klädda och allmänt sunkiga?

Det finns ju mängder med "lyckade" snygga kvinnor och tjejer i filmer sedan filmernas och fotografiernas begynnelse i slutet av 1800-talet - där man får tydliga exempel på personligheter och utseenden som man vet att de flesta män attraheras av? Så varför ser de inte till att dra ner på kosten, och ger sig ut och springa ett par kilometer om dagen för att raka bort fläsket?

Skall det var så svårt att titta på verkligen vilken film som helst och ta efter i utseende, klädsel och beteende?
Citera
2018-07-10, 17:29
Medlem
Bertfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag förstår själv inte varför så många brudar idag envisas med att se ut som skit? Otränade, hängiga som en säck potatis, illa klädda och allmänt sunkiga?

Det finns ju mängder med "lyckade" snygga kvinnor och tjejer i filmer sedan filmernas och fotografiernas begynnelse i slutet av 1800-talet - där man får tydliga exempel på personligheter och utseenden som man vet att de flesta män attraheras av? Så varför ser de inte till att dra ner på kosten, och ger sig ut och springa ett par kilometer om dagen för att raka bort fläsket?

Skall det var så svårt att titta på verkligen vilken film som helst och ta efter i utseende, klädsel och beteende?

Ja, det är ju det jag säger ? Fattar du trögt eller?
Citera
2018-07-11, 10:13
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Problemet finns inte riktigt om det inte handlar om att man är kräsen och försiktig med att skaffa barn. Jag är "ofrivilligt" barnlös iom att jag inte hittat rätt. Men det finns män som tror att de bestämmer och att man som kvinna ska anpassa sig, absolut. Sjukt vanligt dessutom, men är man öppet barnlängtande så kommer det män hela tiden som vill ha barn. Inga dåliga direkt heller utan ofta ganska stabila killar. Antagligen svårare där också för män. Män som vill ha familj, har antagligen större problem än kvinnor. Jag tror att det mer handlar om impulser och att kvinnor kanske inte är lika drivna av plötsligt fattade beslut.

Men då är ju problemet hyfsat löst för dig. Om det dyker upp män i ditt liv som är helt ok och de kanske oxå vill ha barn, men du känner inte för att bilda familj med just honom, så kan ni ju skaffa barnet ändå. Det jag vänder mig emot är insemination. Att en kvinna förvägrar barnet en far pga hennes egen egoisms skull. Hon har RÄTT att skaffa barn, oavsett om barnet får en far eller inte. Visst, det går ev att senare kolla upp vem fadern är, men det kan ju skapa brutalt mkt mer ångest och problem och donatorn inte vill ha med barnet att göra (dvs, barnet/personen blir aktivt bortvald av sin "far"). Tycker det är en oerhört dålig syn på barnets väl och ve. Men ponera istället det första alternativet. Även om ni inte kommer överens om allt och inte lever ihop, vet barnet var det kommer ifrån. Tror det sparar in mkt lidande och många terapitimmar.

Citat:
Ursprungligen postat av ScrotumBoiler
Ja! Jag har tänkt exakt samma - insemination för lite äldre singelkvinnor som "inte hittat rätt" är ungefär samma sak som det är för yngre singelmän att anlita en prostituerad. Samma djuriska "tillfredsställelse". Intresannt att se någon annan skriva det.

Är förvånad över att jag inte hört argumentet tidigare i debatten (kanske letat dåligt iofs). Tycker det är så otroligt konstigt att det känns som att majoriteten av befolkningen tycker att det är helt ok och nåt väldigt stärkande för kvinnor. Nästan feministiskt.
Citera
2018-07-11, 19:55
Bannlyst
Det börjar låta väldigt aggressivt på diverse incel och mgtow forum nu och fler blir dom varje dag. Jag undrar om vi haft lika många ensamma bittra män som nu, i modern tid.
Citera
2018-07-11, 20:42
Bannlyst
Har spenderat några dagar på ett incelforum för att få en inblick. En sak som är säker är att de är väldigt pålästa om diverse vetenskapliga studier, här är en studie som visar rätt intressanta saker:

Science confirms: Compared to last decade, women putting out only for Chad

(Chad betyder i princip en superattraktiv kille, rent fysiskt)

https://incels.me/attachments/origin...-5-jpeg.11723/

https://journals.lww.com/stdjournal/..._in_the.5.aspx

Citat:
This is for men in the United States, no homos, no BJs. Compared to 2002, men overall had the same number of partners in 2013. But the top 20% of men had a 25% increase in sexual partners, and the top 5% of men (chad) had an outstanding 38% increase in the number of sexual partners. Same amount of sex, but it all shifted to the top.

No surprises to anyone here. But this data is from 5 years ago and I'm sure it radically understates the issue today -- this is mostly pre-Tinder and we've seen how the incel rates spiked since it was released in 2012. This has been in progress for well over a decade, as I'm sure oldcels here can account.

As we all know, the only solution to this social crisis could be some kind of mass awakening. What we don't know is what form it will take. Will people wake up and see how ugly the degeneracy is, steering away from it and rebuilding? Will the inceleration speed up until society slowly collapses into a dull and primitive state, with millions dying in the process? Will they just try to ship us all to gulags in Alaska first? Time will tell.

En annan studie som visar en rätt extrem ökning av män som går sexlösa efter det att tinder lanserats:

https://incels.me/attachments/figure...640-png.13438/

https://ifstudies.org/blog/male-sexl...s-incels-claim

Citat:
The share of people of each status who report not having had sex in the past year shows interesting trends that seem to support the basic incel account of changes in mating markets. Recent years have seen increasing sexlessness for never-married men. Celibacy is approximately stable among women. Notably, male sexlessness is also rising among married men.

On the one hand, the incel story of rising male celibacy seems confirmed here; more and more never-married young men are experiencing long sexual droughts.

"But the normies thought that we were all here over imaginary problems. SUCH FUCKING RETARDS"
Citera
2018-07-11, 20:47
Bannlyst
Celibacy Rate is at least 25% for men under 26 years old

We know that 15% of men 22-35 have had no sex in the past year:

https://incels.me/proxy.php?image=ht...70ae7aa68e5fc6

Now we also know that 13-17% of all 26 year olds are virgins. That's pooled for both men and women. Men would have higher virginity rates than women, so that implies at least ~20% virginity rate for men.

https://www.thesun.co.uk/news/622312...y-are-virgins/

At a minimum, there are at least another 5-10% of guys who have gotten laid once in their life but never again and are thus still generally celibate.

This means there is a minimum of 25% celibacy rate for men under 26 years old. Possibly the rate is already as high as 30%+.

We are already much closer to Japan than people think.

Being -cel is becoming the new norm.

Det verkar som att vad flashbackgrabbarna sagt i några år nu stämmer bra överens med verkligheten, många män slås helt enkelt ut från samhället sexuellt/relationsmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in