Citat:
Ursprungligen postat av
Ordmojlig
Problemet finns inte riktigt om det inte handlar om att man är kräsen och försiktig med att skaffa barn. Jag är "ofrivilligt" barnlös iom att jag inte hittat rätt. Men det finns män som tror att de bestämmer och att man som kvinna ska anpassa sig, absolut. Sjukt vanligt dessutom, men är man öppet barnlängtande så kommer det män hela tiden som vill ha barn. Inga dåliga direkt heller utan ofta ganska stabila killar. Antagligen svårare där också för män. Män som vill ha familj, har antagligen större problem än kvinnor. Jag tror att det mer handlar om impulser och att kvinnor kanske inte är lika drivna av plötsligt fattade beslut.
Men då är ju problemet hyfsat löst för dig. Om det dyker upp män i ditt liv som är helt ok och de kanske oxå vill ha barn, men du känner inte för att bilda familj med just honom, så kan ni ju skaffa barnet ändå. Det jag vänder mig emot är insemination. Att en kvinna förvägrar barnet en far pga hennes egen egoisms skull. Hon har RÄTT att skaffa barn, oavsett om barnet får en far eller inte. Visst, det går ev att senare kolla upp vem fadern är, men det kan ju skapa brutalt mkt mer ångest och problem och donatorn inte vill ha med barnet att göra (dvs, barnet/personen blir aktivt bortvald av sin "far"). Tycker det är en oerhört dålig syn på barnets väl och ve. Men ponera istället det första alternativet. Även om ni inte kommer överens om allt och inte lever ihop, vet barnet var det kommer ifrån. Tror det sparar in mkt lidande och många terapitimmar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScrotumBoiler
Ja! Jag har tänkt exakt samma - insemination för lite äldre singelkvinnor som "inte hittat rätt" är ungefär samma sak som det är för yngre singelmän att anlita en prostituerad. Samma djuriska "tillfredsställelse". Intresannt att se någon annan skriva det.
Är förvånad över att jag inte hört argumentet tidigare i debatten (kanske letat dåligt iofs). Tycker det är så otroligt konstigt att det känns som att majoriteten av befolkningen tycker att det är helt ok och nåt väldigt stärkande för kvinnor. Nästan feministiskt.