Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
I den här brittiska artikeln kan du se 20
utvalda bilder på den stilige Alexander Skarsgård.
Tycker du att han ser så hunkig ut på alla bilderna? På flera av dem ser han ut som en vanlig blond och blåögd svensk som gör en snygg pose.
https://www.popsugar.co.uk/celebrity/Hot-Pictures-Alexander-Skarsgard-41786176
Jag skulle nog säga att Alexander Skarsgård ligger klart över medel även med svenska ögon sett, oavsett kändisskap. Visst, rent objektivt är inte Alexander Skarsgård överdrivet jävla hunksnygg, men i och med att han råkar vara just skådespelare med ett etablerat rykte om att vara snygg så ses han lite undermedvetet snyggare ut i en vanlig betraktares ögon.
För att adressera topic så tror jag inte att "incel" är ett överdrivet utbrett fenomen egentligen sett till hela befolkningen. Kollar man däremot på landsbygden och mindre orter med dåliga förbindningar kan antalet ensamma män vara väldigt högt. Men som sagt, där ligger problemet förmodligen i fördelningen mellan könen mer än något annat.
Personligen tror jag det finns väldigt få män vars utseende är så fruktansvärt katastrofalt dåligt att de hindrar dem från någon form av sexuell närhet. Mina personliga observationer är att de killar som helt kammar noll hos det motsatta könet bockar av flera punkter på oattraktiva drag.
De är fula, i dålig form, klär sig konstigt och saknar de väsentliga sociala färdigheter för att lyckas.
Att de saknar de klassiska ansiktsdragen som gör en man attraktiv kan de såklart inte göra speciellt mycket åt, men de andra punkterna har de egentligen alla förutsättningar i världen att förbättra.
En mans attraktion bedöms relativt lite sett till just ansiktsdrag, visst hjälper det enormt om man anses vara klassiskt snygg men en ful man med en tränad kropp, fräscha kläder och goda sociala kunskaper borde inte ha några större problem med att hitta en partner.
Att han sedan nog aldrig kommer bli en "player" som kan välja och vraka och lägra brudar till höger och vänster är en annan sak - men i ärlighetens namn, hur många eftersträvar
egentligen ett sådant promiskuöst liv?