Citat:
Ursprungligen postat av
90taletskrona
Jag säger inte att man inte kan bättra sig själv men det är väl bra också att skönhetsidealen kring män tas upp på allvar? Att incels är de främsta som bidrar till det skapar en skev verklighet men det innebär att vi andra som inte är incels bör ge oss in i samma diskussion så att vi bidrar till en mer fulländad bild än vad incels kan erbjuda, eller hur? Jag tycker dina argument visar på att du inte tar problemet på allvar och lägger allt ansvar på individen, vilket är riktigt ohjälpsamt för att kunna diskutera problemet både med incels och skönhetsidealen i samhället.
De tjejer jag t.ex. letar efter i dejtingappar är oftast nördiga tjejer som inte nödvändigtvis ser särskilt bra ut. Utseende bryr jag mig inte så mycket om utan jag tittar mest på personlighet (klyschigt, men jag bryr mig inte) men trots att man bjuder till är de likaså är de kortfattade, tråkiga och ger upp efter två meddelanden.
Vad spelar IRL eller digitalt för roll egentligen? Vi är fortfarande människor oavsett om vi sitter framför en dator eller en person. Man kan ha lika djupa och meningsfulla relationer genom internet som med människor man träffar. Faktum är att man kan ha DJUPARE relationer över internet just för att distansen fungerar som en säkerhet och man är mer villig att dela med sig. Mina relationer i min närhet är bra mycket ytligare än de jag har mot kompisar som jag träffat genom videospel och det finns många fler tjejer på Flashback t.ex. som verkar intressantare än fjortisarna jag dras med i min närhet.
Sure, och flera bra argument.
Likväl: tycker det är lite mycket dejtingapp-fixering. Och ilska över att tjejer a) inte swajpar, b) inte konverserar när dom swajpat, eller c) vägrar att ses. Folk har väl olika ingång och anledning att köra exvis Tinder? En del vill bara få lite bekräftelse, andra är extremt selektiva, somliga vill bara konversera men inte träffas...osv. Känslan är att det är betydligt fler män som tar Tinder på största allvar jämfört med kvinnor. Och stannar kvar, år efter år.
Sen är det väldigt svårt att bedöma någon som säger att dom är trevliga, lagom på, ser bra ut, bla bla, men ändå inte får napp. Dom flesta idioter eller väldigt osköna personer jag träffat uppfattar sig absolut inte så. Dom är världens normalaste/skönaste/trevligaste och förmodligen en bra bit över snittet vad gäller kap-faktor. Inte för att jag påstår att det gäller dig, men...just sayin.
Diskussion om skönhetsideal, ojämställdhet...absolut. Det är mycket som är fucked up där. Men incels riktar mest in sig på att blejma kvinnor, och ana konspirationer som vill förtrycka den vite mannen. Inte särskilt konstruktivt. Gå på snubbarna istället som går igenom tjejerna som skördetröskor...lite solidaritet män emellan, kanske?