2019-02-19, 14:17
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
nu sa du precis att det inte existerar snygga människor. det är bara en polerad yta?

jämför:
https://www.youtube.com/watch?v=75aX9mlipiY

med:
https://www.youtube.com/watch?v=qnqNfh1q_QE
Eh va? Halmgubbar funkar inte på mig.

Självfallet finns det vackra människor. Men det behöver inte betyda att de är lyckligare människor. Du verkar ha en extremt svartvit uppdelning av människor, antingen instagrammodeller eller monstruöst fula.
Jag påpekade att i verkligheten så finns det en enorm gråskala bestående av vanliga alldagliga människor

Förnekar du att så är fallet? Förnekar du att det finns en värld utanför tinder där människor träffas på högskolan, jobbet, hos vänner etc? Nå?
Citera
2019-02-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Eh va? Halmgubbar funkar inte på mig.

Självfallet finns det vackra människor. Men det behöver inte betyda att de är lyckligare människor. Du verkar ha en extremt svartvit uppdelning av människor, antingen instagrammodeller eller monstruöst fula.
Jag påpekade att i verkligheten så finns det en enorm gråskala bestående av vanliga alldagliga människor

Förnekar du att så är fallet? Förnekar du att det finns en värld utanför tinder där människor träffas på högskolan, jobbet, hos vänner etc? Nå?

om du slutar vattna ner att snygga människro får pussy innan första dejten, så slutar jag förneka att det finns fula tjockisar som får flickvän efter att ha köpt presenter åt henne i 3 år.
Citera
2019-02-19, 14:25
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
om du slutar vattna ner att snygga människro får pussy innan första dejten, så slutar jag förneka att det finns fula tjockisar som får flickvän efter att ha köpt presenter åt henne i 3 år.
Så du vidhåller att det antingen är snygga människor eller fula tjockisar i världen? Nå?
Citera
2019-02-19, 15:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
fast det är det som incels är. incels luktar piss, är feta, fula, och bor hemma hos mamma.

och även om vi drar ner på parametrarna. säg "allmänt ful kille". du påstår att om man går ut IRL så ser man MASSA såna med tjej. o de är bara helt fel. jag är ute jämt och jag ser definitivt inte tjejer gå runt med medelmåttor överallt.

och var är beviset på att tjejer dejtar mediokra medelmåttiga killar? "gå ut IRL" behöver du inte säga för det stämmer inte.

jag är ful. jag skulle kunna vara snygg, har fått höra det. "wow, du skulle kunna va Sjukt snygg om du tränade". jag har altså symmetriskt ansikte, ögonen sitter på rätt plats osv. men väger ganska lite, så att jag ser ut som en 12 åring även fast jag börjar närma mig 30.

nu kan du diagnositsera mig. ska jag gå ut o prata med folk IRL ? jag har redan testat det. och ovanpå det så vet jag att du ljuger, som sagt, man ser inte "massa fula/mediokra killar ha tjej" om man går ut på stan. de e tvärtom. dom gångerna jag ser något par på stan så är killen rätt snygg faktiskt. och sen har jag sett hur tjejer beter sig på tinder, hur dom sorterar och gör sina urval. dom högerswipe'ar på snygga killar. inte fula eller mediokra. man får en helt annan respons om man e ful.

Om du inte ser snubbar som är högst mediokra utseendemässigt men har flickvän, så...skaffa andra glasögon. Du kanske saknar förmåga att bedöma dig själv i förhållande till andra?

"Bevis på att tjejer dejtar mediokra killar", se ovan. Har du ens något socialt liv och referenser? Menar den frågan ärligt, inte elakt förminskande.

Du ser ut som en 12-åring fast du snart är 30...ok. Detta kan "avhjälpas" med träning. Då är väl frågan varför du inte tränar? Inte för att du är körd vad gäller relationer annars - det finns så klart folk som tycker det är ok/hett - men det smalnar ju av utbudet betänkligt.

Tänker inte diagnosticera dig mer än jag redan gjort. Skriver du/beter du dig likadant utanför Flashback som du gör här är det förståeligt att du inte är så het. Men det är ju upp till dig om du vill jobba på det. Får inte intrycket att du tycker om dig själv dock, och då är det rätt hopplöst att få någon annan att göra det.
Citera
2019-02-19, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
flera på det här forumet - bör nog se till sig själva långt före dom börjar söka lösningar på samhällsnivå.

Det finns samhällsideal vad gäller både kvinnor och män. En liten elit är mest eftertraktade. Men det betyder i n t e att Average-Joe eller Grå-Stina är körda. Det finns partners för dom. Är Tinder/dejtingappar deras arena? Knappast.
Och: det är ingen mänsklig rättighet att kunna sitta hemma i soffan och swajpa ligg. Lika lite som det är en rättighet att kunna gå ut på krogen och få med sig släp.
[...]
Jag säger inte att man inte kan bättra sig själv men det är väl bra också att skönhetsidealen kring män tas upp på allvar? Att incels är de främsta som bidrar till det skapar en skev verklighet men det innebär att vi andra som inte är incels bör ge oss in i samma diskussion så att vi bidrar till en mer fulländad bild än vad incels kan erbjuda, eller hur? Jag tycker dina argument visar på att du inte tar problemet på allvar och lägger allt ansvar på individen, vilket är riktigt ohjälpsamt för att kunna diskutera problemet både med incels och skönhetsidealen i samhället.

De tjejer jag t.ex. letar efter i dejtingappar är oftast nördiga tjejer som inte nödvändigtvis ser särskilt bra ut. Utseende bryr jag mig inte så mycket om utan jag tittar mest på personlighet (klyschigt, men jag bryr mig inte) men trots att man bjuder till är de likaså är de kortfattade, tråkiga och ger upp efter två meddelanden.

Vad spelar IRL eller digitalt för roll egentligen? Vi är fortfarande människor oavsett om vi sitter framför en dator eller en person. Man kan ha lika djupa och meningsfulla relationer genom internet som med människor man träffar. Faktum är att man kan ha DJUPARE relationer över internet just för att distansen fungerar som en säkerhet och man är mer villig att dela med sig. Mina relationer i min närhet är bra mycket ytligare än de jag har mot kompisar som jag träffat genom videospel och det finns många fler tjejer på Flashback t.ex. som verkar intressantare än fjortisarna jag dras med i min närhet.
Citera
2019-02-19, 17:31
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Jag säger inte att man inte kan bättra sig själv men det är väl bra också att skönhetsidealen kring män tas upp på allvar? Att incels är de främsta som bidrar till det skapar en skev verklighet men det innebär att vi andra som inte är incels bör ge oss in i samma diskussion så att vi bidrar till en mer fulländad bild än vad incels kan erbjuda, eller hur? Jag tycker dina argument visar på att du inte tar problemet på allvar och lägger allt ansvar på individen, vilket är riktigt ohjälpsamt för att kunna diskutera problemet både med incels och skönhetsidealen i samhället.

De tjejer jag t.ex. letar efter i dejtingappar är oftast nördiga tjejer som inte nödvändigtvis ser särskilt bra ut. Utseende bryr jag mig inte så mycket om utan jag tittar mest på personlighet (klyschigt, men jag bryr mig inte) men trots att man bjuder till är de likaså är de kortfattade, tråkiga och ger upp efter två meddelanden.

Vad spelar IRL eller digitalt för roll egentligen? Vi är fortfarande människor oavsett om vi sitter framför en dator eller en person. Man kan ha lika djupa och meningsfulla relationer genom internet som med människor man träffar. Faktum är att man kan ha DJUPARE relationer över internet just för att distansen fungerar som en säkerhet och man är mer villig att dela med sig. Mina relationer i min närhet är bra mycket ytligare än de jag har mot kompisar som jag träffat genom videospel och det finns många fler tjejer på Flashback t.ex. som verkar intressantare än fjortisarna jag dras med i min närhet.

Sure, och flera bra argument.
Likväl: tycker det är lite mycket dejtingapp-fixering. Och ilska över att tjejer a) inte swajpar, b) inte konverserar när dom swajpat, eller c) vägrar att ses. Folk har väl olika ingång och anledning att köra exvis Tinder? En del vill bara få lite bekräftelse, andra är extremt selektiva, somliga vill bara konversera men inte träffas...osv. Känslan är att det är betydligt fler män som tar Tinder på största allvar jämfört med kvinnor. Och stannar kvar, år efter år.

Sen är det väldigt svårt att bedöma någon som säger att dom är trevliga, lagom på, ser bra ut, bla bla, men ändå inte får napp. Dom flesta idioter eller väldigt osköna personer jag träffat uppfattar sig absolut inte så. Dom är världens normalaste/skönaste/trevligaste och förmodligen en bra bit över snittet vad gäller kap-faktor. Inte för att jag påstår att det gäller dig, men...just sayin.

Diskussion om skönhetsideal, ojämställdhet...absolut. Det är mycket som är fucked up där. Men incels riktar mest in sig på att blejma kvinnor, och ana konspirationer som vill förtrycka den vite mannen. Inte särskilt konstruktivt. Gå på snubbarna istället som går igenom tjejerna som skördetröskor...lite solidaritet män emellan, kanske?
Citera
2019-02-19, 20:16
Medlem
Citat:
Om du inte ser snubbar som är högst mediokra utseendemässigt men har flickvän, så...skaffa andra glasögon. Du kanske saknar förmåga att bedöma dig själv i förhållande till andra?

"Bevis på att tjejer dejtar mediokra killar", se ovan. Har du ens något socialt liv och referenser? Menar den frågan ärligt, inte elakt förminskande.

Du ser ut som en 12-åring fast du snart är 30...ok. Detta kan "avhjälpas" med träning. Då är väl frågan varför du inte tränar? Inte för att du är körd vad gäller relationer annars - det finns så klart folk som tycker det är ok/hett - men det smalnar ju av utbudet betänkligt.

Tänker inte diagnosticera dig mer än jag redan gjort. Skriver du/beter du dig likadant utanför Flashback som du gör här är det förståeligt att du inte är så het. Men det är ju upp till dig om du vill jobba på det. Får inte intrycket att du tycker om dig själv dock, och då är det rätt hopplöst att få någon annan att göra det.

Då har vi olika definition av medioker. Jag tkr inte jag är medioker. Att va i min ålder och se ut som 12 är inte mediokert. Det är androgynt, fult, och bisarrt.

Sen kan dina självhjälpsråd äta en dickSandwich. ”Gillar inte dig själv”. Du runkar till affirmationer o sånt eller hur? Jag testade sånt en gång och det ledde till en väldigt Fet förudmjukelse. Självhjälpsböcker ledde till att jag blev Mobbad. Dom har totalt motsatt effekt. Att ”tycka om sig själv” är på papper fint men IRL (som du e så bekant med THE REAL WORLD) där ute så garvar man åt folk som ”gillar sig själva”. E därför självhjälpsmarknaden (den här industrin som revolverar runt dehär med självkänsla) är en nästan isolerad Sekt-rörelse. Man måste gå på ”föreläsningar” på bokade tider. Tony robbins kommer inte hålla spontana Pep-talks on the fly på t-banan för han vet att någon kommer börja asgarva ocj runka av ett skratt rakt ut på hans ansikte. E bättre då att hålla en organiserad ”föreläsning” med Vakter som kan eskortera ut någon alldeles för jobbig ”heckler”.

Nu kam vi bocka av några datingtips som inte funkar, så Incels kanske lär sig något.

-självhjälp ”gilla sig själv” NOPE

Och sen ang träning o snygga människor:

Tkr mina videos jag länkade säger Allt. En snygg kille går igenom NYC i 10 timmar och uppmärksamheten han får är överallt.

En tjockis gör samma sak och ingen rynkar ett ögonbryn.

Det ligger någonting i att tjejer gillar snygga killar. Du kan sluta förneka det särskilt när du ser det i videobevis ovan.
Senast redigerad av fr0g 2019-02-19 kl. 20:23.
Citera
2019-02-19, 20:23
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Då har vi olika definition av medioker. Jag tkr inte jag är medioker. Att va i min ålder och se ut som 12 är inte mediokert. Det är androgynt, fult, och bisarrt.

Sen kan dina självhjälpsråd äta en dickSandwich. ”Gillar inte dig själv”. Du runkar till affirmationer o sånt eller hur? Jag testade sånt en gång och det ledde till en väldigt Fet förudmjukelse. Självhjälpsböcker ledde till att jag blev Mobbad. Dom har totalt motsatt effekt. Att ”tycka om sig själv” är på papper fint men IRL (som du e så bekant med THE REAL WORLD) där ute så garvar man åt folk som ”gillar sig själva”. E därför självhjälpsmarknaden är en nästan isolerad Sekt-rörelse. Man måste gå på ”föreläsningar” på bokade tider. Tony robbins kommer inte hålla spontana Pep-talks on the fly på t-banan för han vet att någon kommer börja asgarva ocj runka av ett skratt rakt ut på hans ansikte. E bättre då att hålla en organiserad ”föreläsning” med Vakter som kan eskortera ut någon alldeles för jobbig ”heckler”.

Nu kam vi bocka av några datingtips som inte funkar, så Incels kanske lär sig något.

-självhjälp ”gilla sig själv” NOPE

Du verkar halvskön i huvudet, så jag kommer nog inte lägga mer energi på dig nu.
Men: om du nu är så bisarrt ful och träning hjälper....#gymkort #slutatjura

Have a good life!
Citera
2019-02-19, 20:39
Medlem
Citat:
Du verkar halvskön i huvudet, så jag kommer nog inte lägga mer energi på dig nu.
Men: om du nu är så bisarrt ful och träning hjälper....#gymkort #slutatjura

Have a good life!

Nej precis, för du vistas inte bland knarkare. E du för snygg kanske? :’) skulle det skada din image?
Citera
2019-02-20, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Så du vidhåller att det antingen är snygga människor eller fula tjockisar i världen? Nå?

Aa precis. O du vidhåller att snygga människor inte är lyckliga och att tjejer aldrig spontant knullar någon bara för han e snygg. Tvärtom så är det Vanligt menar du att tjejer går o knullar med fula tjockisar. Man ser det jämt på IKEA om man bara tittar noga.
Citera
2019-02-20, 06:49
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Aa precis. O du vidhåller att snygga människor inte är lyckliga och att tjejer aldrig spontant knullar någon bara för han e snygg. Tvärtom så är det Vanligt menar du att tjejer går o knullar med fula tjockisar. Man ser det jämt på IKEA om man bara tittar noga.
Men ge dig, det är inte alls vad han/hon säger. Att snygga personer får ligga mer är det ingen som förnekar, men det är inte heller som du tror att förhållanden är exklusiva för dessa personer.

Någon som ser ut som en tågkrasch i ansiktet kommer aldrig bli StorknullarN på krogen, men han behöver bara träffa rätt en gång i livet för att hitta sin framtida fru och bilda familj. Även en blind slår en strike nån gång.
De flesta människor ser dock varken ut som tågkrascher i ansiktet, eller som supermodellen, utan är mellanting. De får heller inte logga lila mycket som modellen, men de får å andra sidan ligga mer sporadiskt än tågkraschen. Jag ser genomsnittlig ut, och nör jag vsr singel fick jsg ligga cirka 2-3 gånger om året vilket känns rimlogt då jsg utöver det gillar att vara ute utan att försöka ragga, samt har Aspergers som påverkar hur jag tolkar folks signaler.

Och ja, IKEA är ett utmärkt exempel, för dit är det familjer och par som har flyttat ihop som åker främst. Inte några som ligger då och då, eller folk som har haft kortare förhållanden. Så msn får en mycket bra bild av att alla typer visst kan skaffa flickvän och fru där.
Senast redigerad av Nihenna 2019-02-20 kl. 06:51.
Citera
2019-02-20, 06:50
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Vad ska man säga. Du saknar uppenbarligen läsförmåga. Vad jag sägerr att livet inte enbart består av ytterligheter

Är det livsnödvändigt att knulla ”snygga tjejer” ? Duger inte en helt vanlig tjej åt en vanlig kille?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in