Flashback bygger pepparkakshus!
2018-07-09, 17:42
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hur ska detta någonsin kunna påvisas att detta inte skett/skett rättsligt? Känns som ord mot ord kommer ske varje gång

Det är just det som är vitsen. En kvinnas ord väger 10 ggr tyngre än en karls, så utgången i rättssalarna är redan given. Som kvinna vädrar jag morgonluft inför det framtida Kvinnostyrda Tusenårsriket. Då menar jag ett Rike styrt av 100% kvinnor. Hell feministisk seger.
Citera
2018-07-11, 10:51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Att anmäla någon för våldtäkt är inte direkt något man gör sådär i förbifarten. De som falskanmäler kommer inte bli fler- däremot kanske man kan komma åt de som tidigare hävdat att de inte ”förstod” att den avdäckade kvinnan inte ville bli gruppvåldtagen med en vinflaska
Många fantasier du bär på. Trevligt.

Dock ska man inte bygga lag på fantasier. Helst alltså.
Citera
2018-07-11, 10:53
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är mord också. Och stöld, etc.
Vi diskuterar dock inte det här nu utan samtyckeslagen kopplat till sexualbrott.
Hur hade vi det nu med normalbegåvningen?

Det döms oerhört få oskyldiga till våldtäktsbrott, det döms knappt någon alls. Så att sitta och säga att det döms massa oskyldiga män för våldtäkt är trams.
Det som är trams är att påstå att det inte döms några oskyldiga.

Mer än trams, helt verklighetsfrånvarande.
Citera
2018-07-11, 11:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Hur har det gått här? Någon som råkat ut för ödesdigra konsekvenser än på grund av samtyckeslagen? 😉
Citera
2018-07-11, 11:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det som är trams är att påstå att det inte döms några oskyldiga.

Mer än trams, helt verklighetsfrånvarande.

Nu sa jag inte att det inte döms några utan jag sa oerhört få. Det är skillnad. Givetvis har det dömts oskyldiga, men att det i allmänhet skulle vara ett stort problem verkar det inte som baserat på vad som rapporteras ut i samhället.

Har du någon statistik, eller omtalade domar att bidra med gällande män som dömts oskyldiga för våldtäkt, så ska jag omedelbart ta del av den och eventuellt revidera uppfattningen. Den bör vara från efter att DNA som bevisning började användas.
Senast redigerad av Moment22x22 2018-07-11 kl. 11:52.
Citera
2018-07-11, 12:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Många fantasier du bär på. Trevligt.

Dock ska man inte bygga lag på fantasier. Helst alltså.
Du fantiserar ju också, varken du eller jag vet vad som kommer ske med samtyckeslagen.
Citera
2018-07-11, 13:21
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du fantiserar ju också, varken du eller jag vet vad som kommer ske med samtyckeslagen.
Min gissning är att den är oanvändbar, precis som gymnasielagen. Lagrådet sa det innan, men radikalfeminister är inte direkt kända för att lyssna till logik.

Om den däremot är användbar är det mycket värre än så.
Vi kommer se fler oskyldiga män i fängelse.
Citera
2018-07-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Har du någon statistik, eller omtalade domar att bidra med gällande män som dömts oskyldiga för våldtäkt, så ska jag omedelbart ta del av den och eventuellt revidera uppfattningen. Den bör vara från efter att DNA som bevisning började användas.

Eftersom man inte kräver bevis kan man inte heller visa hur många skyldiga som har dömts.
Man kan kanske jämföra antalet dömda med motsvarande tal i andra länder med säkrare lagstiftning?
Citera
2018-07-11, 14:41
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Min gissning är att den är oanvändbar, precis som gymnasielagen. Lagrådet sa det innan, men radikalfeminister är inte direkt kända för att lyssna till logik.

Om den däremot är användbar är det mycket värre än så.
Vi kommer se fler oskyldiga män i fängelse.
Det är inte min gissning. Jag tror att det kommer vara lika ovanligt om förut. Det är förbannat svårt att få någon dömd för våldtäkt.
Citera
2018-07-11, 15:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är inte min gissning. Jag tror att det kommer vara lika ovanligt om förut. Det är förbannat svårt att få någon dömd för våldtäkt.
Min gissning är att vid riktiga våldtäkter är det mycket enklare.
Har man devalverat våldtäkt till precis vad fan som helst (se hashtagg metoo) så är viss skepticism mycket väl på sin plats.
Om man nu inte bara vill se en massa män i fängelse dvs.
97% fullt säger de idag på nyheterna. Vill du veta hur mycket våld och våldtäkter som pågår därinne?
Citera
2018-07-11, 15:33
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Skillnaden är, förstås, att jag och alla lagråd kräver mer än fantasier innan man skriver dem som lagar.

Men nu har vi alltså en regering, riksdag och fårk som skapar så usla lagar att domstolarna inte ens kan använda dem.

Så går det när man överger logik och meritokrati till förmån för fantasier och kvotering.
Citera
2018-07-11, 15:44
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Skillnaden är, förstås, att jag och alla lagråd kräver mer än fantasier innan man skriver dem som lagar.

Men nu har vi alltså en regering, riksdag och fårk som skapar så usla lagar att domstolarna inte ens kan använda dem.

Så går det när man överger logik och meritokrati till förmån för fantasier och kvotering.

Nu är ju lagen här och varken du eller jag vet vad utfallet blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in