Flashback bygger pepparkakshus!
2018-07-11, 16:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Eftersom man inte kräver bevis kan man inte heller visa hur många skyldiga som har dömts.
Man kan kanske jämföra antalet dömda med motsvarande tal i andra länder med säkrare lagstiftning?

Fast bevis krävs ju visst. Är ju därför så många går fria, för att bevisbördan är så svår i sexualbrott. Däremot är det nog många som frias som faktiskt är skyldiga, men det kan vi ju inte heller veta.

Vore jävla mycket bättre om män bara kunde sluta bete sig som sexgalna maktmissbrukare
Citera
2018-07-11, 16:07
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vore jävla mycket bättre om män bara kunde sluta bete sig som sexgalna maktmissbrukare
Sa jag inte att vi borde förbjuda dumhet helt enkelt?

Har för mig att du tyckte det var ett dåligt förslag.

Men här ser man, du är lika mycket uppe i det blå som jag.
Citera
2018-07-11, 16:09
Medlem
Citat:
Fast bevis krävs ju visst. Är ju därför så många går fria, för att bevisbördan är så svår i sexualbrott. Däremot är det nog många som frias som faktiskt är skyldiga, men det kan vi ju inte heller veta.

En kvinnas ord, skrik och tårar bör aldrig ses som bevis. Lärde vi oss ingenting från häxjakten?

Kvinnor (rakt av?), samt män som aldrig har knullat runt besitter inte kompetensen att bedöma kvinnliga vittnesmål som jag ser det. De blir bara utmanövrerade.
Senast redigerad av ManManne 2018-07-11 kl. 16:14.
Citera
2018-07-11, 16:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Sa jag inte att vi borde förbjuda dumhet helt enkelt?

Har för mig att du tyckte det var ett dåligt förslag.

Men här ser man, du är lika mycket uppe i det blå som jag.

Vore bra om du kan förstå ett visst mått av ironi.

Vad får du ut av att sitta och skriva att jag är dum? Förvånar mig varje gång att folk ägnar sig åt sånt...
Citera
2018-07-11, 16:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
En kvinnas ord, skrik och tårar bör aldrig ses som bevis. Lärde vi oss ingenting från häxjakten?

Kvinnor (rakt av?), samt män som aldrig har knullat runt besitter inte kompetensen att bedöma kvinnliga vittnesmål som jag ser det. De blir bara utmanövrerade.

Jag tycker inte att det verkar som att någon klarar ut att bedöma skuld vs oskyldig särskilt väl. Jag har noll förtroende för vår rättsstat, framförallt vad gäller sexualbrott.

Jag säger inte att tårar och skrik ska vara bevis. Och är mig veterligen inte heller det.

Men situationer som varit helt vansinniga, framförallt gruppvåldtäkter, där samtliga män gått fria ifrågasätter jag starkt...tror inte en sekund på att de är oskyldiga. Det är egentligen mest de fallen jag pratar om, grupp och överfallsvåldtäkter.
Citera
2018-07-11, 16:30
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att det verkar som att någon klarar ut att bedöma skuld vs oskyldig särskilt väl. Jag har noll förtroende för vår rättsstat, framförallt vad gäller sexualbrott.

Jag säger inte att tårar och skrik ska vara bevis. Och är mig veterligen inte heller det.

Men situationer som varit helt vansinniga, framförallt gruppvåldtäkter, där samtliga män gått fria ifrågasätter jag starkt...tror inte en sekund på att de är oskyldiga. Det är egentligen mest de fallen jag pratar om, grupp och överfallsvåldtäkter.

Ja fallen där alla skyller på alla så att alla blir frikända är klart irriterande. Man kan inte bevisa vem som gjort vad, men det löser man ju inte med samtycke. Skulle behövas något slags grupp-ansvar.
Citera
2018-07-11, 17:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja fallen där alla skyller på alla så att alla blir frikända är klart irriterande. Man kan inte bevisa vem som gjort vad, men det löser man ju inte med samtycke. Skulle behövas något slags grupp-ansvar.

Ja, det skulle behövas någon sådan lagutformning. Den är naturligtvis också svår, svårt att bevisa att folk som varit på plats gjort något. Men å andra sidan, står man och tittar på när någon våldtar en person, då är man ju medskyldig.

Ä fy fan vad jag blir förbannad när jag tänker på de avskum som ger sig på människor i grupp. Vidrigt fegt. Skott i pannan på dem, eller något ännu värre för all del.
Citera
2018-07-11, 20:20
Medlem
Intelligenss avatar
Jag har många gånger när jag var yngre hängt med kvinnor hem från krogen och fester när jag varit i väldigt berusad för att dagen efter vaknat upp och ångrat att jag följt med dem och knullat (samt att jag då ibland inte ens har haft något minne av hur jag hamnat naken i deras sängar).
Har även blivit nedsupen eller erbjudits rysdrycker av kvinnor när jag har gett nobben.

Betyder det att jag kan anmäla dessa kvinnor? Jag följde förvisso med dem frivilligt, sade ofta inget "ja". Eller får jag bära ansvaret då dessa kvinnor inte heller är tankeläsare?
Citera
2018-07-11, 20:42
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Jag har många gånger när jag var yngre hängt med kvinnor hem från krogen och fester när jag varit i väldigt berusad för att dagen efter vaknat upp och ångrat att jag följt med dem och knullat (samt att jag då ibland inte ens har haft något minne av hur jag hamnat naken i deras sängar).
Har även blivit nedsupen eller erbjudits rysdrycker av kvinnor när jag har gett nobben.

Betyder det att jag kan anmäla dessa kvinnor? Jag följde förvisso med dem frivilligt, sade ofta inget "ja". Eller får jag bära ansvaret då dessa kvinnor inte heller är tankeläsare?
Anmäla kan du ju alltid göra. Beror ju på hur länge sen det var och hur lagen såg ut då.

Och förstås om du ens vill göra ett polisärende av det. Vill du det?
Citera
2018-07-12, 01:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Anmäla kan du ju alltid göra. Beror ju på hur länge sen det var och hur lagen såg ut då.

Och förstås om du ens vill göra ett polisärende av det. Vill du det?
Det ska jag säga till nästa tjej som tvekar om samma fråga.
Citera
2018-07-12, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nu är ju lagen här och varken du eller jag vet vad utfallet blir.

Den lär följa samma väg som Asyllagen för de 9000 som vägrar tillämpas av domstolarna.
Citera
2018-07-12, 06:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens

Repressiva lagar verkar inte retroaktivt så släpp ner TV:n sug på karamellen och gå vidare i livet ...

Dock måste du ju känna en lättnad över att det nu finns en lag som skyddar dig från dessa otäcka kvinnor som utnyttjat din kropp ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in