Citat:
Ursprungligen postat av
Lowri
Om jag kan få Chassi nr motor nr och regnummer i ett PM så kan jag söka lite bland Pv folk som är med i klubben, kontakter finns även i Norge vad gäller Pv bilar så jag gör gärna ett försök
Eftersom jag inte kan skicka PM till dig så lägger jag ut informationen om bilen här:
Här kommer en del infomation om den. Skulle verkligen vara bra om det gick att få in en notis i klubbens egen tdning.
Bilen rullade ut från Lundbyverken den
8 mars 1956 som ny. Volvo var en
PV 444 KS.
Chassinummer:
103956.
Motornummer:
120944.
Bilens sista registreringsnummer var:
O 18920. Den erhöll aldrig det nya registreringsnumret. Bilen hade innan varit registrerad först i Göteborg, sedan i trakterna av Umeå och därefter i Täby, Stockholms län. När bilen s. a. s. "flyttade hem" till Göteborg så erhöll den ett vakansnummer som råkade att vara just detta.
Färg:
Midnattsblå. En person som åkte med i bilen en mycket kort tid innan den försvann har berättat att den också hade samma färg inuti. Hon har berättat att hon minns att instrumentbrädan var mycket mörk i färgen. Nästan svart men ändå inte.
Bilen var
troligtvis ombyggd på så sätt att det fanns ett eller flera hemliga gömställen. Kanske i bagageutrymmet? Däremot så vet vi att en skivspelare hade monterats in i bilen denna sommar.
Om bilen hade några skador är okänt. Enligt Janne Dahlsjös äldre bror så var den i gott skick. Brodern hade köpt den av en person den
24 juli 1964. Under våren/försommaren 1965 köpte Janne bilen av honom för 700 kr.