Citat:
Etnicitet är komplicerat, t ex här: https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_group
Olika etniciteter består av olika beståndsdelar. I vissa är utseendet en viktig faktor, ibland inte. Frågan om en person är finne eller finlandssvensk är viktig för vissa, men det är svårt att klargöra detta enbart på utanskriften, men båda grupperna hävdar att det finns en viktig åtskillnad mellan dem.
Vi har ett handikapp är i landet i det att vi aldrig har behövt hantera dessa frågor förr. Nu är behovet istället akut.
Olika etniciteter består av olika beståndsdelar. I vissa är utseendet en viktig faktor, ibland inte. Frågan om en person är finne eller finlandssvensk är viktig för vissa, men det är svårt att klargöra detta enbart på utanskriften, men båda grupperna hävdar att det finns en viktig åtskillnad mellan dem.
Vi har ett handikapp är i landet i det att vi aldrig har behövt hantera dessa frågor förr. Nu är behovet istället akut.
Aldrig har behövt hantera vad?
Sverige är en nation som i alla tider har haft minoriteter, samer, valloner, romer, judar, etc etc.
och vi har haft samma problem "hantera detta" som resten av världens alla olika former av förtryck och och annat skit vi hittat på kring människors olikheter.
är först i vår tid som vi har hittat en sätt hantera detta på som blivit så att säga "PK".
Innan sköttes det på gräsrotsnivå, helt sonika via att folk bara levde bredvid varandra och accetperade varandra eller inte. Idag sköts det ovanifrån och ner så att säga.
"Problemet" stavas rasisterna samt jag-bajsar-på-mig-om-någon-annan-är-olik-mig-själv folk.
Citat:
Det går inte att klippa in diagram mm här, men detta är ett nyckelavsnitt:
Sveriges befolkning ökar således i huvudsak genom invandring. Men, vill man läsa vidare om de invandrades fruktsamhet, kan man läsa vidare hos SCB: https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Far-utrikes-fodda-fler-barn/
Sveriges befolkning ökar således i huvudsak genom invandring. Men, vill man läsa vidare om de invandrades fruktsamhet, kan man läsa vidare hos SCB: https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Far-utrikes-fodda-fler-barn/
so alltså INTE säger det du påstod det skulle säga nämligen:
"Snarare oroar jag mg över att antalet och andelen svenskar sjunker i Sverige - till icke obetydlig del pga decenniers slentrianaborter. Demografins utveckling är fakta"
Nå? sjunker det om det ökade med 30% och sen 20% ?
Hmm?
Citat:
I så fall är det inte Du som skjutit sönder något.
Människor skall ta konsekvenserna av sina handlingar. Lösningen är inte att ta livet av ett ofött barn - oavsett hur litet och till synes obetydligt det är. Fri sex kräver ett stort mått av ansvarsförmåga - en brist i vårt samhälle. Klarar vi inte detta så kommer småningom omständigheterna tvinga fram andra normer och regler.

Människor skall ta konsekvenserna av sina handlingar. Lösningen är inte att ta livet av ett ofött barn - oavsett hur litet och till synes obetydligt det är. Fri sex kräver ett stort mått av ansvarsförmåga - en brist i vårt samhälle. Klarar vi inte detta så kommer småningom omständigheterna tvinga fram andra normer och regler.
Det var alltså det meningslösa ingenting du kunde svara min uppradning av argument med?
Samma dravel kring "ofödda barn" som bygger på att du betraktar en framtid som varandes i nutid.
jepp fri sex kräver ansvar att INTE sexa på så att detta lede till massa oönskade barn.
Det man har att ta till då är preventivmedel samt i värsta fall aborträtt.
Ansvarslöshet vore att föda massa barn till ett skadligt liv de inte förtjänar.
Vad menas med det sista? mer tvång och straff? Kanske från den där tidigare listan jag gjorde med andra förslag till dig över jävligheter ditt samhälle kan hitta på för att göra livet outhärdligt eller?
Citat:
Det tror jag nog att jag har. Det saknas idag möjligheter för en man att slippa ifrån faderskapet på likartade grunder som en kvinna kan slippa ifrån moderskapet. Biologin hindrar, om inte annat. Men det gör också att mannen blir i händerna på kvinnan.
När jag piskat det ur dig månne. Men aldrig av dig självt...din blick är naglad kring kvinnors frihet.
nej, det saknas inte möjligheter för män komma ifrån merparten vad det innebär att ha barn, nämligen den praktiska omvårdnaden, läser du ens vad jag skriver? är det därför jag alltid måste skriva allt 30 ggr? Detta kan en far till ett oönskat barn avsäga sig och när han gör så, så hamnar barnet hos sin moder.
Kvinnor kan förvisso också avsäga sig sitt oönskade barn, men då hamnar ju betydligt oftare barnet på ett barnhem ex. och känns ju mer betyngande kanske.
Så? för att män idag är "i händerna på kvinnan" om hon blir för honom oönskat gravid.
Så tycker du det är rättvist att kvinnor ska tvingas föda mot sin vilja så de också minsann! ska vara i händerna på...vadå? GUD?... ödet?... Uven?
3 lidanden är ju fan så mycket bättre än enbart 1, eller?
Citat:
Mensskydd?
Mäns liv sabbas rätt ofta ändå genom barn, vare sig barnen är önskade eller oönskade eller ångrade i efterhand.
Mäns liv sabbas rätt ofta ändå genom barn, vare sig barnen är önskade eller oönskade eller ångrade i efterhand.
Tja då får de ju sluta ha sex, och umgås med kvinnor. Det går ha sex med män också, brukar inte leda till barn.
Det kan du ju tala om för dessa män.
Så låt oss hålla oss till verkligheten och inte dumma fantasier.