Citat:
Du har knappast varit övertygande i abortdiskussionen eftersom du enbart argumenterar naturalistiskt och helt saknar djupare filosofisk/moralisk/principiell övertygelse, vilket är oundvikligt när det kommer till disskussionen om abort. Du argumenterar främst från en politisk och ideologisk ståndpunkt, men det räcker inte. Att hävda att någon inte har värdiga argument värt namnet, när dessa faktiskt inte har det, är inte att nedvärdera någon. Det är att värdera deras åsikter korrekt.
och det har alla rätt att göra.
Det man inte har rätt göra är att sitta och hävda att någon har fel utan att komma upp med ett bra skälet varför eller underlaget till detta påstående.
Då klarar man helt enkelt inte att debattera.
Vidare kan ens argument för varför någon annans argument inte håller vara fel. och då har man helt sonika fel.
Jag anser jag har argumenterat helt fullödigt och sakligt till varför nu ex. uvens och dina och div. religiösa abotmotståndae har fel, du kan läsa ovan ex.
Dämed anse jag mig ha full rätt hävda att 1, ni ha fel. 2, era argument bygger på känslosamma rätt flummig argument utan vidare stöd varken i vetenskap eller pragmatism.
Ni saknar insikt helt enkelt.
Ni har självfallet all rätt fortsätta tro på allt gojja ni nu tror på. Ni har även rätt, om ni är kvinnor, att leva efter dessa era åsikter själva och föda oönskade barn på löpande band. Jag säger inte ett pip om det.
Det ni INTE har rätt till däremot är att tvinga på er pantade religiösa moralgojja på väldens övriga kvinnor.
Get it?
och det har alla rätt att göra.
Det man inte har rätt göra är att sitta och hävda att någon har fel utan att komma upp med ett bra skälet varför eller underlaget till detta påstående.
Då klarar man helt enkelt inte att debattera.
Vidare kan ens argument för varför någon annans argument inte håller vara fel. och då har man helt sonika fel.
Jag anser jag har argumenterat helt fullödigt och sakligt till varför nu ex. uvens och dina och div. religiösa abotmotståndae har fel, du kan läsa ovan ex.
Dämed anse jag mig ha full rätt hävda att 1, ni ha fel. 2, era argument bygger på känslosamma rätt flummig argument utan vidare stöd varken i vetenskap eller pragmatism.
Ni saknar insikt helt enkelt.
Ni har självfallet all rätt fortsätta tro på allt gojja ni nu tror på. Ni har även rätt, om ni är kvinnor, att leva efter dessa era åsikter själva och föda oönskade barn på löpande band. Jag säger inte ett pip om det.
Det ni INTE har rätt till däremot är att tvinga på er pantade religiösa moralgojja på väldens övriga kvinnor.
Get it?
Ingen sida av argumentet har hittills vunnit, varken här eller någon annanstans, det är en av våra mest komplexa frågor och det är en härlig blandning av filosofi & medicin. Så snälla söta, sluta tro att du sitter på några höga hästar, det kan jag bestämt lova dig att du inte gör. Våra skarpaste hjärnor argumenterar detta fortfarande. Det är fullt möjligt att både vara MOT abort på principiella/moraliska/religiösa grunder(vilket jag anser är den riktiga diskussionen) och samtidigt av praktiska/medicinska skäl acceptera det. Däremot så råder det nog knappast någon tvekan om att abort i sig självt knappast är något positivt, glädjeberikande och eftersträvansvärt för en individ. Det är nog rätt få som får ett lyckorus och bjuder till fest när dom för höra att deras väninna gjort en abort. Förutom ett antal psykotiska feminister då förstås och ett och annat klantarsel till man som inte vill ta nått ansvar. (jag var en av dom en gång i tiden)
.