2018-06-30, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
(1)
Jag har frågat länge hur återvandring av integrerade personer av utomnordisk börd egentligen ska ske i praktiken?

SD vill inte detta. Om en Italienare eller Turk har bott i Sverige i 30 år, talar svenska flytande, är integrerad och helt självförsörjande via sin butik eller arbete: Då vill SD inte kasta ut denne.

Vad vill AfS?

(2) Kvotflyktingar, vi pratar om ca 5000 per år, en totalt försumbar mängd. Men SD är positivt till denna av taktiska skäl.

Tyvärr är detta nog precis vad SD tycker. 5000 YTTERLIGARE varje år är "försumbart" i ett litet land - medan det historiskt och i andra länder ses som ett oroväckande stort antal.

Varför då bråka om 9000 afghaner hit eller dit? Det är ju bara ett par års mottagning. En droppe i oceanen, väl?

Det verkar som att SD fungerat som en indoktrineringsskola för invandringsliberalism när man hör sådant från postare som hängt med ett tag.
Citera
2018-06-30, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Tyvärr är detta nog precis vad SD tycker. 5000 YTTERLIGARE varje år är "försumbart" i ett litet land - medan det historiskt och i andra länder ses som ett oroväckande stort antal.

Varför då bråka om 9000 afghaner hit eller dit? Det är ju bara ett par års mottagning. En droppe i oceanen, väl?

Det verkar som att SD fungerat som en indoktrineringsskola för invandringsliberalism när man hör sådant från postare som hängt med ett tag.
Axeln Karlsson-Bieler för nu partiet till att bli ett liberalt borgerligt parti. Ungefär som MED. SD är som jag ser det som parti slut. Det går bra för dem nu, men när folk märker at de inget tänker göra pt invällningen så går de tillbaka till moderaterna eller betydligt längre ut på nationella skalan rill AfS. SD har inget existensberärtigande kvar. De lever endast på gamla meriter. Som Bielar sa: de som har annan åsikt än att kulturell svenskhet gäller, dvs ALLA ekonomiska invandrare kan bli svenskar, måste lämna partiet.
Citera
2018-06-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Axeln Karlsson-Bieler för nu partiet till att bli ett liberalt borgerligt parti. Ungefär som MED. SD är som jag ser det som parti slut. Det går bra för dem nu, men när folk märker at de inget tänker göra pt invällningen så går de tillbaka till moderaterna eller betydligt längre ut på nationella skalan rill AfS. SD har inget existensberärtigande kvar. De lever endast på gamla meriter. Som Bielar sa: de som har annan åsikt än att kulturell svenskhet gäller, dvs ALLA ekonomiska invandrare kan bli svenskar, måste lämna partiet.

Jag har ju jämfört Bieler med Kathleen Kennedy, som kostat Disney miljarder i skada på varumärket Star Wars. Diskuteras i den här tråden.

Om SD verkligen ser det som sin uppgift att försvara fotbollsproffs, men inte svenska ungdomar mot etniskt hat, om man ser det som en självklarhet att Sverige ska ha en fortsatt "generös" invandring jämfört med andra små europeiska stater, om man verkligen tror att det går att göra i Sverige det som misslyckats och misslyckas överallt annars och skapa en ny svensk överidentitet - då kommer man få betala ett högt pris.

Det finns helt enkelt ingen efterfrågan på ytterligare decennier av att "få integrationen att fungera", lika lite som det fanns ett sug efter att se Lando Calrissian vara pansexuell med en feministisk aktivistdroid.
Citera
2018-06-30, 12:07
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag har redan citerat dessa, sedan dess har flera tillkommit. Du försöker "trötta ut" tråden med samma inlägg om och om igen. Det blir till att spara nedanstående bevis

Observera att det tillkommer flera liknande inlägg i varje trådsida.

Lägg inte in för mycket egna tolkningar i det andra skriver. Sverige, västvärlden och EU har enorma problem framför sig. Massinvandringen från tredje världen ska betraktas i ljuset av skuldfällan och den hårt belastade offentliga servicen. Lägg därtill utbredd dekadens och apati hos urbefolkningarna. Alternativen till omfattande repatriering är inte trevliga men kommer snabbt att realiseras vid en ekonomisk kollaps.
Citera
2018-06-30, 12:32
Medlem
NorthernAngels avatar
Hur går det för AfS i opinionsundersökningarna? Har de gått om F! än?
Citera
2018-06-30, 12:59
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Några nickar här i tråden brukar lyfta fram just Paula Bieler som en möjlig efterträdare till Jimmie efter valet, men hon verkar ju knappast vara så populär bland fotfolket. Vad jag har noterat så förlorar hon ju alla öppna mer demokratiska val inom partiet, oavsett om hon har partiledningens och då i synnerhet Mattias Karlssons stöd.

Exempelvis: Förlorade hon ju mot Gustav Kasselstrand redan vid SDU ordförande valet 2012. Gustav krossade utmanaren Paula Bieler med 39 röster mot 10:
https://nyheter24.se/nyheter/politik/724259-kasselstrand-omvald-krossade-utmanaren-bieler

Vidare: En stor grupp SD-medlemmar valde att lyfta fram Paula Bieler som ordförandekandidat inför SD Uppsalas distriktsstämma i år, vilket gjorde att SD-sprickan i Uppland uppdagades i mars 2018.
Men efter omröstningen på årsmötet i Knivsta stod det klart att Simon Alm vann maktkampen med bred marginal. Antalet deltagare på årsmötet var enligt uppgift rekordstort, drygt 175 personer, vilket är omkring 16 procent av alla partiets medlemmar i Uppland. Stödet i omröstningen ska ha blivit drygt 70 procent.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/alm-vann-maktkampen-klart-4935528.aspx

Även då hon var relativt ny inom SD så synes hon inte heller varit så populär bland väljarna. Istället för att satsa på kompetenta politiker som Gustav Kasselstrand satsade SD på att starta Vlogen ”Högklackat & Gummistövlar” med de homovänliga liberalerna Hanna Wigh och Paula Bieler. Videon lades ut på Avpixlat (Ekeroths projekt) som ett led i kampanjen för SD.

Reaktionerna blev dock inte vad Avpixlat hade tänkt sig. Kritiken mot ”fjortisvideon” blev mycket omfattande på den tiden, då en absolut majoritet av de som kommenterade den ogillade konceptet och efterlyste Gustav Kasselstrand och andra politiker med lite mer stadga och seriös framtoning.

Moderatorn ”Mittlandet” hade fullt upp med att radera kritiska kommentarer och det såg nästan komiskt ut när de hade raderats. Att kritisera Paula Bielers liberalism var då näst intill förbjudet på Avpixlat, detta trots att Bieler uttryckt ett starkt ogillande för alternativa medier inklusive Avpixlat.

"Högklackat & gummistövlar. En politiskt engagerad lantlollas funderingar."
https://www.youtube.com/watch?v=kWI2YkXy01o

Nu har dock jag ingen särskild koll på det interna inom SD, såsom Byggnet m.fl. men förstår inte hur hon skulle ha chans att bli partiledare efter populäre Jimmie då hennes track record är förlorarens, när det kommer just till denna punkt?

Om så ändå skulle inträffa, så är det ju bara bingo för AfS. Ingen ko på isen m.a.o.
Citera
2018-06-30, 13:10
Medlem
RealMcGoys avatar
Citat:
Ja. detta är någon sorts trams-myt bland AfS'are att SD inte skulle göra detta. Tvärtom har SD fått och får oerhört mycket skit från etablissemanget just för att de gör detta. Så SKÄMS för din fråga.

SD och AfS har ungefär samma hållning här. Kan du vänligen länka till var/hur AfS talar om "MASSÅtervandring" ?

EDIT: Lägger till länk om Jimmie och hans syn på svenskar

https://www.nyatider.nu/etniska-svenskar-ett-minne-blott-enligt-sds-jimmie-akesson/

Jag citerar Jimmie Åkesson i en intervju med Göran Rosenberg 2013

Rosenberg: "Etniska svenskar, finns dom?"

Åkesson: "Det är inte politik, tycker jag, så det är inte så intressant för mig att göra den analysen. Jag kan inte svara på den frågan. Det beror på vad man väger in i begreppet etnicitet. Vissa vill göra det synonymt med ett samlingsbegrepp för kultur och religion och språk och såna saker, medan andra menar att det vägs in biologiska egenskaper, och att man då snarare, som i USA, gör det synonymt med rasbegreppet."

Rosenberg: "Ja, ni har ju tagit bort det ur er definition. Men finns det etniska svenskar?"

Åkesson: "Asså, det finns ju en grupp människor som har bott här väldigt länge, som man skulle kunna betrakta som etniska svenskar. Alldeles säkert, men det är nog ganska få nu levande svenskar... människor med svensk nationell identitet... som, så att säga, kan betraktas som det. Möjligtvis, men det beror på vad du väger in i begreppet."

Rosenberg: "Så egentligen säger du att det finns inga etniska svenskar, som någon betydande grupp?"

Åkesson: "Jag vet inte, jag är inte tillräckligt insatt för att svara på det."

Rosenberg: "Men det här tillhör ju era kärnfrågor, att definiera nationen och svenskheten och den svenska nationen."

Åkesson: "Nej, det tycker jag inte, det gör vi inte. Vi definierar inte nationen utifrån etnicitet, och därför tycker jag inte det är politiskt intressant, utan det får vetenskapen analysera."

Jimme om AfS i April

Åkesson säger också att Alternativ för Sverige består "mer eller mindre hundra procent" av folk som Sverigedemokraterna inte vill ha i sitt eget parti, och att det finns en väldigt stor skillnad mellan partierna.

– Det finns en skillnad i synen på svenskheten. Vi är för en öppen svenskhet, det är inte Alternativ för Sverige. De tycker inte man kan bli svensk om man är född i ett annat land. Det är den viktigaste skillnaden i synen på nationen, sa Åkesson i lördagsintervjun.

MASSåtervandring

https://twitter.com/william_hahne/status/980407052475527168

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/993370073158078465

https://twitter.com/William_Hahne/status/991744350676807681
Senast redigerad av RealMcGoy 2018-06-30 kl. 13:15.
Citera
2018-06-30, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RealMcGoy
EDIT: Lägger till länk om Jimmie och hans syn på svenskar

https://www.nyatider.nu/etniska-svenskar-ett-minne-blott-enligt-sds-jimmie-akesson/

Jag citerar Jimmie Åkesson i en intervju med Göran Rosenberg 2013

Rosenberg: "Etniska svenskar, finns dom?"

Åkesson: "Det är inte politik, tycker jag, så det är inte så intressant för mig att göra den analysen. Jag kan inte svara på den frågan. Det beror på vad man väger in i begreppet etnicitet. Vissa vill göra det synonymt med ett samlingsbegrepp för kultur och religion och språk och såna saker, medan andra menar att det vägs in biologiska egenskaper, och att man då snarare, som i USA, gör det synonymt med rasbegreppet."

Rosenberg: "Ja, ni har ju tagit bort det ur er definition. Men finns det etniska svenskar?"

Åkesson: "Asså, det finns ju en grupp människor som har bott här väldigt länge, som man skulle kunna betrakta som etniska svenskar. Alldeles säkert, men det är nog ganska få nu levande svenskar... människor med svensk nationell identitet... som, så att säga, kan betraktas som det. Möjligtvis, men det beror på vad du väger in i begreppet."

Rosenberg: "Så egentligen säger du att det finns inga etniska svenskar, som någon betydande grupp?"

Åkesson: "Jag vet inte, jag är inte tillräckligt insatt för att svara på det."

Rosenberg: "Men det här tillhör ju era kärnfrågor, att definiera nationen och svenskheten och den svenska nationen."

Åkesson: "Nej, det tycker jag inte, det gör vi inte. Vi definierar inte nationen utifrån etnicitet, och därför tycker jag inte det är politiskt intressant, utan det får vetenskapen analysera."

Jimme om AfS i April

Åkesson säger också att Alternativ för Sverige består "mer eller mindre hundra procent" av folk som Sverigedemokraterna inte vill ha i sitt eget parti, och att det finns en väldigt stor skillnad mellan partierna.

– Det finns en skillnad i synen på svenskheten. Vi är för en öppen svenskhet, det är inte Alternativ för Sverige. De tycker inte man kan bli svensk om man är född i ett annat land. Det är den viktigaste skillnaden i synen på nationen, sa Åkesson i lördagsintervjun.

MASSåtervandring

https://twitter.com/william_hahne/status/980407052475527168

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/993370073158078465

https://twitter.com/William_Hahne/status/991744350676807681

Akesson har salt ut sig till globalisterna.

Afs ar det sista alternativet.
Citera
2018-06-30, 13:21
Bannlyst
Vad hande under den dar sjukskrivningen egentligen Akesson?

Blev du intagen i ett litet rum och fick forklarat for dig att sa har ligger det till a sa har kommer det fungera....
Citera
2018-06-30, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Sen gor man lite nasduksmatte.

5000 ---->50 000 ----> 500 000.

SD kommer fortsatta med det svenska folkmordet.

Det ar en del av den stora planen.
Citera
2018-06-30, 15:00
Medlem
Doktor Porks avatar
Har svårt att länka på mobilen men lyfter en sak från kommentarsfältet på Arga blattens senaste video som Viktor Södermark skriver. Bra diskussion i övrigt i kommentarsfältet.
Citat:
På temat kring folkligt stöd kan jag även avslöja att jag i föregående vecka pratade med YouGovs ansvarige person för opinionsundersökningar och i deras senaste junimätning fick AfS nästan exakt 2% alltjämt som SD fick 28,5% i samma mätning. MED fick enligt vederbörandes svar långt under 1% vilket såklart innebär att MED inte lyckats få något som helst momentum i den politiska sfären trots flera år av politiskt engagemang.

https://m.youtube.com/watch?v=QLNBE8VC89I&t=84s

Stödjer att det första värdet inte vara var slumpen ihop med lite andra indicier folk postat i tråden.
Citera
2018-06-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Sen gor man lite nasduksmatte.

5000 ---->50 000 ----> 500 000.

SD kommer fortsatta med det svenska folkmordet.

Det ar en del av den stora planen.

Med tanke på att det utvandrar 20-30.000 utrikes födda varje år, så blir det ändå ett klart minus när det bara gäller 5000.
Och svenskar föder väl mer än 5000 barn per år. Så var finns folkmordet?

För att inte tala om att fler utvisningar vid grova brott.

Och nog tar man hellre 5000 som behöver skydd och som man bedömer kan bidra till Sverige.
Det finns fortfarande långt fler latmaskar och kriminella svenskar än det per år.

I slutändan handlar det väl om att bidra och bygga upp ett gemensamt land. Där de som kommer självklart ska anpassa sig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in