Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-30, 01:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja, så är det. Sverige behöver en ny stark ledare. Vi får se om vi får det. Jag hoppas och tror det och Sverige är i desperat behov av en. Jag är helt säker på att Kasselstrand har potentialen. Det som krävs är att han lyssnar mer på sitt inre än rådgivare. Gör han det kommer det gå bra, annars inte.

Den som följer sitt inre och ändå misslyckas var ändå inte menat till stordåd. Den som följer sitt inre och lyckas har som uppgift att rädda Sverige. Svårare än så är det inte. Sveriges historia är kantad av lyckade och misslyckade ledare. Snart vet vi svaret vad gäller Kasselstrand.

Bara 31 år och få detta på sina axlar är tungt men samtidigt lätt eftersom ingen annan tycks axla ansvaret. Jag har en god känsla. SD och Vitruvianskemannen blir en kort parentes i svensk historia. Nu påbörjas en ny era och du gör bäst i att bara acceptera faktum.

Hehe, har jag blivit svensk historia nu också, det har jag aldrig gjort anspråk på
Citera
2018-06-30, 01:26
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
(1)
Jag har frågat länge hur återvandring av integrerade personer av utomnordisk börd egentligen ska ske i praktiken?

SD vill inte detta. Om en Italienare eller Turk har bott i Sverige i 30 år, talar svenska flytande, är integrerad och helt självförsörjande via sin butik eller arbete: Då vill SD inte kasta ut denne.

Vad vill AfS?

Återvandring av systembelastande invandrare. Några med tvång, andra med incitament.

(2) Kvotflyktingar, vi pratar om ca 5000 per år, en totalt försumbar mängd. Men SD är positivt till denna av taktiska skäl.

Taktiska skäl? 5000 kvotflyktingar kostar 75 miljarder kronor under en livscykel.

AfS tycker dessa pengar ska gå till svensk välfärd och hoppar över taktiken.
Citera
2018-06-30, 01:27
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja, så är det. Sverige behöver en ny stark ledare. Vi får se om vi får det. Jag hoppas och tror det och Sverige är i desperat behov av en. Jag är helt säker på att Kasselstrand har potentialen. Det som krävs är att han lyssnar mer på sitt inre än rådgivare. Gör han det kommer det gå bra, annars inte.

Den som följer sitt inre och ändå misslyckas var ändå inte menat till stordåd. Den som följer sitt inre och lyckas har som uppgift att rädda Sverige. Svårare än så är det inte. Sveriges historia är kantad av lyckade och misslyckade ledare. Snart vet vi svaret vad gäller Kasselstrand.

Bara 31 år och få detta på sina axlar är tungt men samtidigt lätt eftersom ingen annan tycks axla ansvaret. Jag har en god känsla. SD och Vitruvianskemannen blir en kort parentes i svensk historia. Nu påbörjas en ny era och du gör bäst i att bara acceptera faktum.
Skulle inte Jeff Ahl vara bättre kandidat eller åtminstone vara hans consiglieri? Jeff ser ut att vara mindre brat-aktig än Kasselstrand.
Citera
2018-06-30, 01:28
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Hehe, har jag blivit svensk historia nu också, det har jag aldrig gjort anspråk på

Jodå, du är en del av svensk historia, utan tvekan. Ett uttryck för det svenska förfallet.
Citera
2018-06-30, 01:32
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Skulle inte Jeff Ahl vara bättre kandidat eller åtminstone vara hans consiglieri? Jeff ser ut att vara mindre brat-aktig än Kasselstrand.

Svårt att svara på. Jeff Ahl appellerar till somliga, Kasselstrand kanske till andra..Båda brinner för Sverige. Det räcker gott så.
Citera
2018-06-30, 02:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
(1)
Jag har frågat länge hur återvandring av integrerade personer av utomnordisk börd egentligen ska ske i praktiken?
Fokusflytt?.
Varför tog du länder där vi inte har en massiv asylinvandring ifrån som exempel vilket förvrider frågeställningen, det folk vill veta är hur ska SD repatriera MENA folk som inte bidrar, detta verkar du ducka för att svara på

Citat:
(1)
SD vill inte detta. Om en Italienare eller Turk har bott i Sverige i 30 år, talar svenska flytande, är integrerad och helt självförsörjande via sin butik eller arbete: Då vill SD inte kasta ut denne.
Vad är skillnaden på en assimilerad turk & en integrerad turk?, vad har du emot att han assimilerar sig?
Citera
2018-06-30, 02:57
Medlem
Gretapowers avatar
https://www.youtube.com/watch?v=C4vGALkIqWM

Bra sagt av Wahlström. En brottsling som numera sitter i domstol för att ha gått emot demokrati är ingen att ha som idol.

Jag frågar er som hyllar detta parti, stödjer ni detta?
Citera
2018-06-30, 05:36
Medlem
StillaHavets avatar
Vill du att dina barn ska integreras med asylanterna (SD) eller att de senare ska åka hem (AfS)?
Citera
2018-06-30, 06:26
Bannlyst
Citat:
Men är det verkligen så? Här i tråden verkar många (majoritet?) av AfS-anhängarna förespråka någon form av utomparlamentariskt maktövertagande. Jag läser det i inlägg efter inlägg.

Kanske är det så att AfS-röstarna är trötta på dagens parlamentariska valsystem, som aldrig ger dem rätt, och därför vill gripa makten på annat sätt? Så ser det ut, sannerligen.
Alla har en grans for vad de tal.

Vissa ar beredda att sta upp for det som ar ratt.

De har varit sa genom hela historien.

Vald ar alltid sista utvagen

Men jag vill vara javligt bra pa att utova vald om det star mellan liv a dod.
Citera
2018-06-30, 07:41
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nej, de är nog en minoritet av AfS-väljarna.
De är nog snarare NMR väljare (ex.vis JuliusSpengler) men sympatiserar med AfS.
Huvudsakligen är vilka riksdagsledamöter AfS vaskat fram och de är alla stabila arbetsamma demokratiska medborgare, (än så länge…) sedan får vem som helst gärna rösta in dem.
Och som synes är ju tråden öppen för alla, eftersom lögnaktiga trollet VitruvianskeMannen har varit inne och tramsat ned den igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Vilken ära att folk får göra dig sällskap vid ännu en ensam fredagsfylla, där du på beprövat manér ska låtsas diskutera men ändå aldrig tar till dig ett enda ord av vad som sägs, vrider allting till din fördel, spelar dum (dummar än vad du redan är) och såsar runt med dina gamla trötta och ohederliga SD-argument tills rödtjutet tar slut sådär vid två-tre-tiden. Och så börjar det om.
Ouch
Lysande sammanfattning. Huruvida allt är sanningsenligt eller ej, spelar nog inte så stor roll ens för VitruvianskeMannen, då denne själv inte håller så hårt på den.

För övrigt ska det noteras att med SD:s lite luddigare begrepp ”klanderfri vandel” så kommer invalidiserade lycksökare ändå kunna komma hit och fortsätta parasitera på vår sjukvård och fortsätta fuska med assistentersättningen, eftersom klanderfri vandel innebär att dessa icke kriminella kan bli medborgare och ligga samhället till last i hela sitt liv; för att vara sjuk brukar inte anses klandervärt om man själv inte kan hjälpa det, dvs. ej orsakat sjukdomen själv.

Därmed är AfS även på denna punkt att anses hårdare, eftersom även de som legat samhället till last, i tio år, ej kommer bli svenska medborgare, utan kommer att åka ut…(Kanske ingen bra reklam för ”humanitära stormakten” Svedala, men så är det skrivet f.n. men undantag kan ju förekomma, eftersom individuell prövning kommer ske).

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Enkelt att svara på => Nej.

Kasselstrand ska stå på sig när det gäller både sin personliga rättvisa åsikt om tvåstatslösning i I-P konflikten (partiet är numera ”neutralt” då AfS har viktigare egna problem att ta tag i), samt gå på sin magkänsla i slutändan.

Alla stora ledare och chefer brukar göra det, efter att de lyssnat in folkets olika åsikter, eller på sina olika dito insatta rådgivare, varav Jeff Ahl bara är en av dem.
Citera
2018-06-30, 07:54
Medlem
Fris avatar
Citat:
Varför ska man då rösta på AfS, som kanske får i bästa fall 0.6%? Det borde diskuteras i denna tråd.
Ja, precis som PK alltid har sagt om SD. Alla röster på SD har kastats bort. De kom aldrig in i Riksdagis. Vi ser ju också i hela västvärlden hur politiskt stabilt det är. Finns inte ett enda uppstickarparti i något enda land, enligt SDs analys av idag.

Är det SD som är PK idag? Ni SD:are låter precis exakt likadant som PK med era "rasist"-glåpord och hat mot demokratin. Jag hade tänkt rösta på SD i kommun- och landstingsval, men inte nu längre när jag ser vilket korrumperat antidemokratiskt parti SD har blivit. De har heller aldrig uträttat någonting alls i någon kommun eller landsting. Röster på SD är helt bortkastade röster även när de är starkt representerade i valda församlingar. Om de åtminstone hade talat klarspråk så hade de uppnått nånting som hade kunnat leda till en framtida förbättring. Nu sitter alla SD:are och passivt bara håller käften av rädsla för partipiskan.

I valet 2014 fick en röst på M exakt samma effekt som en röst på VPK. Vem vill riskera att en röst på SD 2018 de facto blir en röst på M?
Senast redigerad av Fri 2018-06-30 kl. 07:58.
Citera
2018-06-30, 08:52
Medlem
Citat:
Ja. detta är någon sorts trams-myt bland AfS'are att SD inte skulle göra detta. Tvärtom har SD fått och får oerhört mycket skit från etablissemanget just för att de gör detta. Så SKÄMS för din fråga.

Vi kan ta det igen. SD vill allra minst inte prata om svenskt etnicitet - vilket inte hindrat att man kraftigt problematiserat begreppet. Partiledare Åkesson svarade på en direkt fråga från Göran Rosenberg om det finns etniska svenskar att "få nu levande är att betrakta som sådana".

På en direkt fråga. Partiledaren. "Få nu levande är att betrakta som sådana".

Vidare är det väl svårt att kombinera existensen av etniska svenskar med tanken att svenskheten inte har med "biologi" att göra, eller hur? Gener, DNA, blod, utseende - allt det där "läskiga" hänger ju ihop med släktskap, precis som etnicitet gör.

Varför står SD inte oproblematiskt upp för etniska svenskar i det mångkulturella Sverige? Och om du påstår att de gör det - visa källor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in