Citat:
Ursprungligen postat av
PangarN1337444
Slöseri med pengar? En asylsökande kostar i snitt 70 000 kronor per år resten av dennes liv. Du menar att det är "billigare" att låta det fortgå?
Om man utgår ifrån svensk lagstiftning och internationella konventioner så har enbart 10% av alla människor som fått permanent uppehållstillstånd sedan 80-talet varit riktiga flyktingar. Detta tyder på ett enormt stort asylbedrägeri, och att majoriteten har fått det på felaktiga grunder. Bara för att bedrägeriet skedde för 18 år sedan gör det inte bedrägeriet till mindre "farligt" eller vedervärdigt. Sverige hade tjänat otroligt mycket på att utvisa dem flesta asylinvandrare. Dock så är enbart frågan hur hårt man är villig att gå ur ett rent moraliskt perspektiv. Helt ärligt för mig så prioriterar jag Sverige och svenskarnas överlevnad framför allt annat, och det är enbart möjligt med en stor återvandring.
Med det sagt så är ju inte mänskligt lidande något bra, och borde såklart motverkas i all dess form.
Ja. Hur många har fått asyl de senaste 20 åren? 600 000? Vad är det som ska kollas egentligen? Skicka tillbaka alla istället för att kolla isf. Istället för att gå igenom
alla de här hundratusentals personernas ansökning
igen, så kasta ut de som är/varit kriminella och aldrig jobbat istället. Där har vi en bra idé som inte är verklighetsfrånvänd. Inga tramsförslag tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
SD vill ju knappt skicka ut några alls. Har de ens yttrat sig om att skeppa hem alla skäggiga afghaner i höst? Repatriering är inte direkt SD-mantrat.
Jag vet inte. Men skulle SD bestämma där så kommer de skickas ut förr eller senare, antingen för att de är kriminella och/eller för att de ljugit sig till asylen. Hur som helst är SD mer realistiska för stunden och inte AFS.