2018-06-26, 10:19
Medlem
Paula Bieler är ett bra kort, kan vara bra taktik att hon är "judisk". Men SD har ju också Julia Kronlid. Hon är inte så dålig, men har kanske för mjuk framtoning.

Jag skulle vilja ha också en Trumpigare kvinna i partiet, typ Ann Heberlein, tyvärr moderat. Jag tror på att man skall blanda och ge, olika typer av kvinnor och politiker. Mjuka och hårda i samma parti.

Nu kommer väl snart Inizios siffror?
Citera
2018-06-26, 10:31
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Paula Bieler är ett bra kort, kan vara bra taktik att hon är "judisk". Men SD har ju också Julia Kronlid. Hon är inte så dålig, men har kanske för mjuk framtoning.

Jag skulle vilja ha också en Trumpigare kvinna i partiet, typ Ann Heberlein, tyvärr moderat. Jag tror på att man skall blanda och ge, olika typer av kvinnor och politiker. Mjuka och hårda i samma parti.

Gemene man vet inget om judar, förutom deras ärftliga lidande. De vet inget om judiska lobbyorganisationer eller dylikt, tyvärr. Så MSM skiter fullständigt i hennes judiska bakgrund i detta fallet eftersom dom inte kan köra på offerkortet.

Men Bielerplanen är inget jag gillar och tycker inte hon är tilltalande på något sett.

Håller dock med dig om att en Trumpigare kvinna hade varit guldvärd. Någon som andas självförtroende och som ses som attraktiv. Få man generalisera så är kvinnor väldigt ytliga. Därför är det lite utav en gåta för mig hur Sverigedemokraterna helt verkar ha missat detta öppna mål inför höstens val. En kvinna som hade åkt land och rike runt med Jimmie hade varit guld värd. Låt henne få ta plats i debatterna och hålla tal.
Citera
2018-06-26, 10:38
Medlem
Citat:

Ann vore nog inte svår att övertala. Går det neråt för M behöver de kanske inte henne.
Citera
2018-06-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Gemene man vet inget om judar, förutom deras ärftliga lidande. De vet inget om judiska lobbyorganisationer eller dylikt, tyvärr. Så MSM skiter fullständigt i hennes judiska bakgrund i detta fallet eftersom dom inte kan köra på offerkortet.

Men Bielerplanen är inget jag gillar och tycker inte hon är tilltalande på något sett.

Håller dock med dig om att en Trumpigare kvinna hade varit guldvärd. Någon som andas självförtroende och som ses som attraktiv. Få man generalisera så är kvinnor väldigt ytliga. Därför är det lite utav en gåta för mig hur Sverigedemokraterna helt verkar ha missat detta öppna mål inför höstens val. En kvinna som hade åkt land och rike runt med Jimmie hade varit guld värd. Låt henne få ta plats i debatterna och hålla tal.

Attraktiv? Kvinnor gillar inte andra kvinnor och speciellt inte attraktiva sådana.
Irriterande att SD ska behöva slicka röv på kvinns, som bär ett sådant stort ansvar för att Sverige har gått åt helvete.
Citera
2018-06-26, 10:50
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrinkBleach
Attraktiv? Kvinnor gillar inte andra kvinnor och speciellt inte attraktiva sådana.
Irriterande att SD ska behöva slicka röv på kvinns, som bär ett sådant stort ansvar för att Sverige har gått åt helvete.

Ahaa det är därför kvinnor aldrig följer kändisar?

Hur lyckas alla damtidningar överleva? Och i viket syfte finns dom?
Citera
2018-06-26, 11:45
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:

För att få med kvinnorna behövs ingen kvinnlig representant i rampljuset, de lyssnar nog hellre på en man. En bättre "knep" är då att låta personer med uppenbar invandringsbakgrund få ta mer plats.
Finns ju en kille som inledningstalade i Järva, duktig som satan. Fram med honom och dylika så ska ni få se att kvinnorna lyssnar.
-Men hallå, en invandrade som pratar gott om Sd, då kan ju sd inte vara ett rasistiskt parti!!
Vet att det är banalt som satan men förmodligen vore det sds bästa strategi framöver.
Citera
2018-06-26, 12:09
Medlem
Citat:

Är Paula Bieler SD:s svar på Kathleen Kennedy? Jag vet inte, men frågan är värd att beaktas.

För er som inte vet är Kathleen Kennedy den som efterträdde grundaren George Lucas, när Lucasfilms köptes av Disney. Syftet med hennes riktning har varit att bredda fanbasen genom att vara mer inkluderande. Minoriteter och kvinnor har "getts utrymme" på de trista vita männens bekostnad, som ju är på väg att bli demografiskt irrelevanta - eller hur?

Det visar sig att denna strategi funkade - sådär. De initiala franchisefilmerna gick fantastiskt väl, trots den omedelbara kritiken mot SJW-riktningen från det som antogs vara en marginell grupp smygrasister i MAGA-hattar som kände rädsla vid blotta åsynen av kvinnor och minoriteter i starka roller.

Denna toxiska kärna av gamla supportrar bemöttes med högsta möjliga tonfall av ledning och nya fans - kunde de inte bara försvinna?

Nu är Star Wars varumärke i fritt fall och man gjorde just den första förlusten någonsin när Solo missade sitt mål med hundratals miljoner dollar. Det visade sig att den hårda kärnan av vita män var de som verkligen köpte produkterna och drev intresset. När man fick dessa emot sig, var alla pengar, alla shills och all MSM i hela världen inte tillräckligt.

Jag kan inte bedöma om Bieler är drivande till eller resultatet av denna "breddning" med ett uttalat förskjutande av den ursprungliga väljarbasen, men parallellen finns där. Och just idag rapporteras det att högsta hönset på Disney Bob Iger (med presidentambitioner) hållit ett krismöte där Kennedys ersättning och kursförändring är på bordet. Huvuden kommer att rulla och de vita männen kommer uppvaktas i kommande filmer - eller åtminstone inte hånas och marginaliseras.

Samma utveckling väntar inom SD, om man lyssnar på senkomna, lättviktiga supportrar som tycker att SD nu är deras, istället för de "vita män" som alltid kommer vara motorn inom ett framgångsrikt SD och kommer bli dess undergång utom partiet.

Vill Bieler undvika Kennedys situation, är ett första litet tips att inte vara mer upprörd över rasismen mot ett fotbollsproffs än det etniska hat mot "svennehoran" som SD talar så tyst om.
Citera
2018-06-26, 12:49
Medlem
Oj det var många svar på mitt inlägg om lämliga kvinnor inom SD, som kan bredda partiet. Jag skall studera Era svar för att fördjupa mig i problematiken.

Jag håller med om att den danska kvinnan Stöjberg vore utmärkt som ärketyp. Jag såg henne i TV en gång tala klarspråk (även om danskan är grötig).

För bästa opinonssiffror behövs några som talar ut....(Jomshof och Ekroth) och en Landsfader som slätar över och mildrar med nästan PK-känsla (the Jimmie).

Saknar Ekroth faktiskt. Jag rör mig off topic nu men taktiken påverkar ju opinionssiffrorna. Tråden handlar ju om det.
Citera
2018-06-26, 12:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Fantastiska åsikter ni har om kvinnor. Jag tror SD kan gynnas i opinionen av bra kvinnor men de får inte bli desperata bara för att de har så få; annars är det risk att de lyfter fram personer som Hanna Wigh (Hette hon så?). Jag tror de skall lyfta fram kvinnoförbundet. Många PK-kvinnor kan nog bli överraskade av att det ens finns ett kvinnoförbund och att som är med där är som vilka kvinnor som helst.
Citera
2018-06-26, 13:00
Medlem
Hanna Vigh var ett bra kort "i början" men hon ballade ut helt....hel katastrof. Synd att hon inte kunde förbättras hon hade ju utseendet och hon väckte uppseende. Jag kommer ihåg en debatt i Opinion Live där häxorna hade svårt att angripa henne för hon framstod som madonna- aktigt "mild". och inte alls som en SD Järnlady.

Om SD hade haft Ann Heberlein då hade det blivit som att köra pansarvagn rätt in bland batikhäxorna. Jag tror att alla ingredienser behövs i ett brett parti. Blanda och ge.
Citera
2018-06-26, 13:28
Medlem
Om vi talar om en önskevärvning, så är det inte en Heberlein utan en Marika Formgren. Intelligens och integritet nog att tala klarspråk om sunkiga beteenden från partiledningens sida.
Citera
2018-06-26, 13:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Om vi talar om en önskevärvning, så är det inte en Heberlein utan en Marika Formgren. Intelligens och integritet nog att tala klarspråk om sunkiga beteenden från partiledningens sida.
Håller med, även om jag inte har hört Formgen tala "live".
Heberlein känns för instabil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in