Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Paula Bieler är ett bra kort, kan vara bra taktik att hon är "judisk". Men SD har ju också Julia Kronlid. Hon är inte så dålig, men har kanske för mjuk framtoning.
Jag skulle vilja ha också en Trumpigare kvinna i partiet, typ Ann Heberlein, tyvärr moderat. Jag tror på att man skall blanda och ge, olika typer av kvinnor och politiker. Mjuka och hårda i samma parti.
Nu kommer väl snart Inizios siffror?
Är Paula Bieler SD:s svar på Kathleen Kennedy? Jag vet inte, men frågan är värd att beaktas.
För er som inte vet är Kathleen Kennedy den som efterträdde grundaren George Lucas, när Lucasfilms köptes av Disney. Syftet med hennes riktning har varit att bredda fanbasen genom att vara mer
inkluderande. Minoriteter och kvinnor har "getts utrymme" på de trista vita männens bekostnad, som ju är på väg att bli demografiskt irrelevanta - eller hur?
Det visar sig att denna strategi funkade - sådär. De initiala franchisefilmerna gick fantastiskt väl, trots den omedelbara kritiken mot SJW-riktningen från det som antogs vara en marginell grupp smygrasister i MAGA-hattar som kände rädsla vid blotta åsynen av kvinnor och minoriteter i starka roller.
Denna
toxiska kärna av gamla supportrar bemöttes med högsta möjliga tonfall av ledning och nya fans - kunde de inte bara försvinna?
Nu är Star Wars varumärke i fritt fall och man gjorde just den första förlusten någonsin när Solo missade sitt mål med hundratals miljoner dollar. Det visade sig att den hårda kärnan av vita män var de som verkligen köpte produkterna och drev intresset. När man fick dessa emot sig, var alla pengar, alla
shills och all MSM i hela världen inte tillräckligt.
Jag kan inte bedöma om Bieler är drivande till eller resultatet av denna "breddning" med ett uttalat förskjutande av den ursprungliga väljarbasen, men parallellen finns där. Och just idag rapporteras det att högsta hönset på Disney Bob Iger (med presidentambitioner) hållit ett krismöte där Kennedys ersättning och kursförändring är på bordet. Huvuden kommer att rulla och de vita männen kommer uppvaktas i kommande filmer - eller åtminstone inte hånas och marginaliseras.
Samma utveckling väntar inom SD, om man lyssnar på senkomna, lättviktiga supportrar som tycker att SD nu är deras, istället för de "vita män" som alltid kommer vara motorn inom ett framgångsrikt SD och kommer bli dess undergång utom partiet.
Vill Bieler undvika Kennedys situation, är ett första litet tips att inte vara mer upprörd över rasismen mot ett fotbollsproffs än det etniska hat mot "svennehoran" som SD talar så tyst om.