Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-30, 00:25
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Snälla. Detta är ändå Flashback, där vi diskuterar olika saker. I denna tråd ska vi diskutera AfS.

Är det så illa, att du inte har några som helst argument? Fakta i målet är att SD lär få minst 25% i valet och bli största parti i riksdagen, samt har en tuffare invandrings/migrationspolitik än AfS.

Varför ska man då rösta på AfS, som kanske får i bästa fall 0.6%? Det borde diskuteras i denna tråd.

Men okej då.
Citera
2018-06-30, 00:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nä. Det vore nog hög tid att du bjöd på en källa och inte mer skitsnack. Om du kan.

TILL ALLA SOM LÄSER DENNA TRÅD:

Man kan publicera hur mycket citat och bevis som helst, men AfS-anhängarna i tråden kommer alltid att svara med ovanstående "faktaresistenta" svar. Om jag säger 100 gånger att jorden är runt, med bevis, så kommer ändå en AfS-anhängare att skriva:

"var har du sagt att jorden är rund, kan du bjuda på en källa och inte mer skitsnack. Om du kan".

Och detta kommer att repeteras hela tråden igenom.
Citera
2018-06-30, 00:29
Medlem
Citat:
Snälla. Detta är ändå Flashback, där vi diskuterar olika saker. I denna tråd ska vi diskutera AfS.

Är det så illa, att du inte har några som helst argument? Fakta i målet är att SD lär få minst 25% i valet och bli största parti i riksdagen, samt har en tuffare invandrings/migrationspolitik än AfS.

Varför ska man då rösta på AfS, som kanske får i bästa fall 0.6%? Det borde diskuteras i denna tråd.

Du har ingen trovärdighet. Det är inte värt att bemöta dina så kallade "argument".
Citera
2018-06-30, 00:35
Medlem
RealMcGoys avatar
Citat:

SD TUFFARE MIGPOL ÄN AFS ??? Är du helt pantad eller? Troll?
Citera
2018-06-30, 00:36
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag har redan citerat dessa, sedan dess har flera tillkommit. Du försöker "trötta ut" tråden med samma inlägg om och om igen. Det blir till att spara nedanstående bevis

Observera att det tillkommer flera liknande inlägg i varje trådsida.

Ja, det dessa skribenter skriver är kanske rätt? Vem vet? Men du missar hela poängen, vilket måste framstå även för en ett-åring att AfS har registrerat sig för att ställa upp i ett svenskt allmänt val. Varför gör AfS det om man inte söker väljarnas förtroende? Enskilda kommentarer speglar delar av verkligheten som är grym, men AfS deltar i valet till RD 2018.

Jag står bakom både kommentarer och AfS, finns inte minsta motsättning där. Det ser mörkt ut, kanske går det inte den parlamentariska vägen, SD är kört, men AfS är ljuset i mörkret. Kassel har kommit till oss 2018, bättre sent än aldrig, och nu får vi se vad det kan göra för Sverige.

Jag förväntar mig stordåd.
Citera
2018-06-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealMcGoy
SD TUFFARE MIGPOL ÄN AFS ??? Är du helt pantad eller? Troll?

Det må vara fredag kväll, och man kan köra med CAPS, men annars håller vi oss till en seriös och sansad debatt här på Flashback:

AFS:

Den som vill bli medborgare ska självklart kunna uppvisa att han eller hon inte ägnat sig åt kriminalitet eller på andra sätt legat samhället till last. En utomnordisk medborgare ska ha levt i Sverige i minst 10 år för att kunna bli medborgare.

SD:

Grundläggande krav anser vi ska vara att man varit bosatt i landet i minst tio år och att man under denna tid uppvisat en klanderfri vandel.

Det finns mer att läsa om saken, men AfS välkomnar alla som bott i Sverige i 10 år utan att "ligga samhället till last" att bli svensk medborgare.

SD är tuffare och kräver samma antal år men att man har varit "klanderfri"
Citera
2018-06-30, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag står bakom både kommentarer och AfS, finns inte minsta motsättning där. Det ser mörkt ut, kanske går det inte den parlamentariska vägen, SD är kört, men AfS är ljuset i mörkret. Kassel har kommit till oss 2018, bättre sent än aldrig, och nu får vi se vad det kan göra för Sverige.

Jag förväntar mig stordåd.

Jäklar, det låter som Kassel är Messias. Han har stigit ner 2018 och kommer att utföra stordåd.

Kanske blir det så, kanske kan han ta över styret utomparlamentariskt. Jag är inte säker, skulle hellre välja SD som har 25-30% och en tuffare politik, än AfS på sina 0.6%
Citera
2018-06-30, 00:49
Medlem
RealMcGoys avatar
Citat:
Det må vara fredag kväll, och man kan köra med CAPS, men annars håller vi oss till en seriös och sansad debatt här på Flashback:

AFS:

Den som vill bli medborgare ska självklart kunna uppvisa att han eller hon inte ägnat sig åt kriminalitet eller på andra sätt legat samhället till last. En utomnordisk medborgare ska ha levt i Sverige i minst 10 år för att kunna bli medborgare.

SD:

Grundläggande krav anser vi ska vara att man varit bosatt i landet i minst tio år och att man under denna tid uppvisat en klanderfri vandel.

Det finns mer att läsa om saken, men AfS välkomnar alla som bott i Sverige i 10 år utan att "ligga samhället till last" att bli svensk medborgare.

Erkänner SD etniska svenskar? SD pratar kvotflyktingar och integration. AfS pratar Omprövning av alla uppehållstillstånd sedan år 2000 och MASSÅtervandring.
Citera
2018-06-30, 00:52
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

AFS:

SD:

Hmm...två problem. Åkesson har inte nämnt återvandring i ett enda tal de senaste fyra åren. Det andra är att AfS vill ha återvandring av hundratusentals, SD vill ha kvotflyktingar....

Förnekar du att SD är positiva till kvotflyktingar?
Citera
2018-06-30, 00:53
Medlem
Citat:
Erkänner SD etniska svenskar?

Ja. detta är någon sorts trams-myt bland AfS'are att SD inte skulle göra detta. Tvärtom har SD fått och får oerhört mycket skit från etablissemanget just för att de gör detta. Så SKÄMS för din fråga.

Citat:
SD pratar kvotflyktingar och integration. AfS pratar Omprövning av alla uppehållstillstånd sedan år 2000 och MASSÅtervandring.

SD och AfS har ungefär samma hållning här. Kan du vänligen länka till var/hur AfS talar om "MASSÅtervandring" ?
Citera
2018-06-30, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
(1) Hmm...två problem. Åkesson har inte nämnt återvandring i ett enda tal de senaste fyra åren. Det andra är att AfS vill ha återvandring av hundratusentals, SD vill ha kvotflyktingar....

(2) Förnekar du att SD är positiva till kvotflyktingar?

(1)
Jag har frågat länge hur återvandring av integrerade personer av utomnordisk börd egentligen ska ske i praktiken?

SD vill inte detta. Om en Italienare eller Turk har bott i Sverige i 30 år, talar svenska flytande, är integrerad och helt självförsörjande via sin butik eller arbete: Då vill SD inte kasta ut denne.

Vad vill AfS?

(2) Kvotflyktingar, vi pratar om ca 5000 per år, en totalt försumbar mängd. Men SD är positivt till denna av taktiska skäl.
Citera
2018-06-30, 01:15
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jäklar, det låter som Kassel är Messias. Han har stigit ner 2018 och kommer att utföra stordåd.

Kanske blir det så, kanske kan han ta över styret utomparlamentariskt. Jag är inte säker, skulle hellre välja SD som har 25-30% och en tuffare politik, än AfS på sina 0.6%

Ja, så är det. Sverige behöver en ny stark ledare. Vi får se om vi får det. Jag hoppas och tror det och Sverige är i desperat behov av en. Jag är helt säker på att Kasselstrand har potentialen. Det som krävs är att han lyssnar mer på sitt inre än rådgivare. Gör han det kommer det gå bra, annars inte.

Den som följer sitt inre och ändå misslyckas var ändå inte menat till stordåd. Den som följer sitt inre och lyckas har som uppgift att rädda Sverige. Svårare än så är det inte. Sveriges historia är kantad av lyckade och misslyckade ledare. Snart vet vi svaret vad gäller Kasselstrand.

Bara 31 år och få detta på sina axlar är tungt men samtidigt lätt eftersom ingen annan tycks axla ansvaret. Jag har en god känsla. SD och Vitruvianskemannen blir en kort parentes i svensk historia. Nu påbörjas en ny era och du gör bäst i att bara acceptera faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in