Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Demokraterna är det närmaste kommunister du kommer där och väljs en konservativ president så låter det ungefär som det gör nu.
Trump är bevisligen ganska bra för både världsfreden och USA, men det kan man ju aldrig tro om man lyssnar på svensk media eller deras "fake news-källor".
Det finns en klar skiljelinje här. Greider och co vill tro att den är höger/vänsterorienterad. Jag tror att vi behöver rita om den kartan. Varför inte Gal Tan?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Politiskt_spektrum
Så du skulle inte kalla Trump kommunist då? Jag tror vi får se det som framsteg. Är han en totalitär fascist då? Det klagas mycket på att nazism är ett överanvänt begrepp, vilket förvisso delvis är sant, men jag menar (och inte bara jag, det är den allmänt accepterade versionen) att kommunismen är en besegrad ideologi med bara några få länder kvar, Nordkorea och Kuba. Du menar istället att i princip samtliga västerländska demokratier är kommunistiska, och inte bara de, eller har jag missförstått dig? Demokraterna är närmast kommunister om man bara får välja på demokraterna och republikanerna, visst, men det är meningslöst att säga, de är väldigt långt ifrån kommunister. På samma sätt är republikanerna det närmaste fascism och nazism av de två, vilket är lika meningslöst att påpeka.
Jag tycker att det vore kul att diskutera huruvida Trump är lyckad i något avseende, men jag föreslår att vi håller det utanför den här tråden. Vi är långt ifrån ämnet som det är. Men för att nå tillbaka till det, du anser att JBP är en totalitär fascist-kommunist då eftersom han dels håller med om att lagar som förbjuder diskriminering av svarta visat sig vara bra och att andra anti-diskrimineringslagar också är bra (givetvis bortsett från transpersoner, för då är det plötsligt "compelled speech", vilket det självklart är, att inte diskriminera transpersoner betyder så klart med nödvändighet att man tvingas använda vissa ord (obs ifall att det inte framgick så anser jag att hans tolkning är felaktig)).