Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Mina förslag om samhällsförändringar bör ses som en reaktion på den dysfunktionella liberalsocialsitiska samhällsmodellen som Sverige har modellerats efter sedan åtminstone 1960-talet.
Som enligt all tillgänglig data, all expertis, all forskning, all någorlunda intelligenta människors som kan behärska tekniken bedöma sin omvärlds samhällen korrekt, anses vara den idag mest optimala samhällsmodellen.
Det du har är ett gäng fnoskiga religiösa som menar deras GUD styr allt med nått mål/ mening som ingen förstår vad det är, men böja oss ska vi alla även om vi inte tror.
Samt ett om möjligt ännu fnoskigare gäng rasister som anser att sin ras/ sitt folks förökning ska övergå alla andra värden/ behov i världen.
och där nånstans sällar du dig uppenbart.
Vackert!
Citat:
"Inga", vet jag inte. Men antalet skulle säkerligen vara betydligt färre och de skulle framför allt ha vett att skydda sig - när inte den enkla abortvägen stod öppen. Du vet, abort som manlig ansvarsfrihet.
nej, det ha du inget bevis för, och inget skäl ens misstänka...
Inte ens i samhällen där män stenas pga otrohet har gjort män helt trogna.
Sexdriften anses av många vara en av de starkaste drifter vi har, möjligen slaget av driften att andas och käka choklad. men stark 3:a!
Citat:
Har Du funderat på vad en utbliven samhällsmedborgare medför i utebliven ekonomiska nytta? En kund mindre, en arbetare mindre, en värnpliktig mindre, en potentiell förälder mindre?
Jag är helt övertygad om att ett samhälle som befordrar ordning och högt personligt ansvarstagande är bättre för kvinnor och barn än dess motsats.
De biljarders uteblivna människor i människans värd ja du! man kan ju fråga sig vad dessa hade kostat samhällena, homo sapiens som art, andra arter och planeten.
Men vet du...tror inte det är värt expeimentet se vad som händer.
Jag är övertygad om att samhällen som GER kvinnor full rätt och möjlighet att ta ansvar, dvs full reproduktionsätt är bättre för ALLA.
Alla samhällen innan har försökt ta detta ansvar FÖR kvinnan, på kvinnors bekostnad.
Men inget vidare resultat du. Jag tycker du lugnt ska överlåta detta åt kvinnor.
Citat:
Nej, det gjorde jag inte.
Du tror visst att jag är ulevad bara för att mina värderingar stammar från tiden före 68-kollapsen? Man kan faktiskt lära av historien utan att ha upplevt den själ i varje detalj. Om man vet litet och tänker efter en aning...
Hade en oförutsedd graviditet inträffat hade jag omedelbart friat och framhållit värdet av att barnet fått födas. I praktiken hade vi inte abortalternativet av värderingsskäl.
Du vill ha abortförbud, det GÖR dig till "utlevad" gammal mossig uv.
och nej män som inte har ett skit kunskap över kvinnors kroppar, graviditeter, skötsel av barn och vad som krävs i realiteten, ska INTE sitta och bestämma över detta.
Citat:
Varför skulle det ske i ett Sverige med ett fungerande välfärdssystem? Vi klarar (knappt) att hantera alla kraschade äktenskap och ensamstående mammor?
Gör vi väl utmärkt. Vi kunde möjligen förbättra ekonomin för ensamstående med barn.
Citat:
Skyll inte på mig om Du skaffar Dig högt blodtryck.
Alla tillfällen när en människa åstadkommer en annan människas död är inte mord. I lagen skiljer man på mord, dråp och vållande till annans död. Vi har också nödvärn och i krig är det ett brott att inte döda fienden om detta är uppgiften. Jag skulle i normalfallet inte betrakta eutanasi som mord. Inte heller abort - även om det givetvis handlar om att ta död på ett människoliv. Att klara av att kvalificera mellan olika soters handlingar är avgörande om man skall förmå att begripa och diskutera moralfrågor. Det finns också tillfällen när det är rätt att ta livet av kriminella som bestraffning - men som jag påpekade är jag inte för detta i dagens Sverige pga vårt dysfunktionella rättsväsende.
jag har bra blodtryck, sist det mättes.
Nä du vill bara skrika MORD när detta passar och plötsligt inte mord när det passa bättre, ty när det gäller "ofödda människoliv" som MÖRDAS pga att farsan våldtog, eller hamnat i magen på en drogpåverkad eller HIV positiv eller ett barn. Dessa "människoliv" är det av någon mycket märklig anledning plötsligt helt ok "mörda"...men alltså inte för att modern/ fadern inte vill ha barn.
Mina och alla abortförespråkares resonemang är åtminstone konsekventa.
Ofödda är inte människor förrän de nått den nivå i sin utveckling då mänskliga funktioner börjar uppkomma. Alltså går det bra att utföra abort, bara de är tillräckligt tidiga, det skadar ingen, ingen blir rädd, får smärtor eller får dödsångest. man kan inte ha dessa känslor, sinnesintryck om funktionerna för detta inte finns där. Vetenskapen har talat.
Betydligt värdigare, smartare, billigare, intelligentare, humanare för samhället att acceptera aborträtt än att inte göra det. Där! Moral/ Konsekvenstänk värdig namnet har talat.
(så även div. paptister m.m. där ute som tvingar små 13 åringar att föda barn så de avlider, eller sjuka kvinnor eller våldtagna etc. DE är åtminstone konsekventa i sitt tänk av att foster alltid är mer värda än kvinnor. Kvinnor är ju i deras fnoskiga skallar endast värda något om de föder utan sex)