2018-04-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Att omsätta politiska principer till lagtext anställer man jurister till. Jag har så mycket juridisk bildning att jag är nöjd över att inte vara jurist. Men jag anställer dem gärna som tjänstehjon så att lagen blir ordentligt skriven.

Du borde ha en liten åsikt i saken, när du nu har sååååå många "goda" ideer när det kommer till att straffa barn och kvinnor. Hmm?
Vilket bidrag går det ex. dra in för fäder som inte tar sina 50% med sina oönskade barn, som motsvarar dagens barns rätt till 270 000 kr (1250 per månad i 18 år)?
Det måste förmodligen vara ännu hårdare straff för jag tror det lönar sig fett att betla 250 000 för att slippa och istället jobba. Måste alltså kosta mer....hur mycket hinner man tjäna per månad om man inte tar ut föräldraledighet, vab, deltid etc. i 18 år?
Take a guess.
Senast redigerad av Merapi 2018-04-20 kl. 23:34.
Citera
2018-04-20, 23:34
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Du borde ha en liten åsikt i saken, när du nu har sååååå många "goda" ideer när det kommer till att straffa barn och kvinnor. Hmm?
Vilket bidrag går det ex. dra in för fäder som inte tar sina 50% med sina oönskade barn, som motsvarar dagens barns rätt till 270 000 kr (1250 per månad i 18 år)?
Det måste förmodligen vara ännu hårdare straff för jag tror det lönar sig fett att betla 250 000 för att slippa och istället jobba. Måste alltså kosta mer....hur mycket hinner man tjäna per månad om man inte tar ut föräldraledighet, vab, deltid etc. i 18 år?
Take a guess.

Självklart skall en far som smiter från sina uppgifter avtvingas vederlag för detta. Man kan tänka sig en lösning där halva summan, som bör vara årligen indexuppräknad, går till barnets dagliga uppehälle, medan hälften fonderas och betalas ut till barnet i vuxen ålder.
Citera
2018-04-20, 23:39
Medlem
Citat:
Självklart skall en far som smiter från sina uppgifter avtvingas vederlag för detta. Man kan tänka sig en lösning där halva summan, som bör vara årligen indexuppräknad, går till barnets dagliga uppehälle, medan hälften fonderas och betalas ut till barnet i vuxen ålder.

Halva summan av vad? barnbidraget som du tar ifrån ungen?

Fäder som skiter i att ta sina 50% av ett barn som samhället tvingar på en kvinna via att ta bort fri aborträtt, ska självfallet betala vad det kostar denna kvinna att ta 100% i förlorad pension, i förlorad inkomst, i förlorade karriärmöjligheter... UTÖVER halva summan för barnets försörjning i 18 år. +! I ditt straffscenario halva det förlorade barnbidraget för att han inte var gift med kvinnan han hade sex med när ungen blev till.
Det blir en rejäl summa. Frågan är vilka män som skulle ha råd med det.

eller...också fängelse...vad sägs om 18 år? Tillräckligt hög straffnivå för dig?
Citera
2018-04-21, 00:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Halva summan av vad? barnbidraget som du tar ifrån ungen?

Av den summa som Du diskuterade som rimlig som ersättning för att inte ta sitt faderskapsansvar. Var den summan exakt skall ligga får man analysera närmare, liksom om den skall likt dagen underhåll vara relaterad till faderns inkomst eller vara lika för alla.

Citat:
Fäder som skiter i att ta sina 50% av ett barn som samhället tvingar på en kvinna via att ta bort fri aborträtt, ska självfallet betala vad det kostar denna kvinna att ta 100% i förlorad pension, i förlorad inkomst, i förlorade karriärmöjligheter... UTÖVER halva summan för barnets försörjning i 18 år. +! I ditt straffscenario halva det förlorade barnbidraget för att han inte var gift med kvinnan han hade sex med när ungen blev till.
Det blir en rejäl summa. Frågan är vilka män som skulle ha råd med det.

eller...också fängelse...vad sägs om 18 år? Tillräckligt hög straffnivå för dig?

Nu vill Du bara hämnas på alla män. Det kommer man ingen vart med. Istället bör sanktionerna utformas för att så långt möjligt kompensera för en frånvarande far.

Frågan är om det skall gälla även om det är modern som initierar skilsmässan?
Citera
2018-04-21, 00:15
Medlem
Citat:
Av den summa som Du diskuterade som rimlig som ersättning för att inte ta sitt faderskapsansvar. Var den summan exakt skall ligga får man analysera närmare, liksom om den skall likt dagen underhåll vara relaterad till faderns inkomst eller vara lika för alla.

Nu vill Du bara hämnas på alla män. Det kommer man ingen vart med. Istället bör sanktionerna utformas för att så långt möjligt kompensera för en frånvarande far.

Frågan är om det skall gälla även om det är modern som initierar skilsmässan?

Den summan ska självfallet ligga på vad det faktiskt kostar att vara frånvarande från arbete.

Så? jag vill hämnas på män då jag kräver att dessa ska ta sitt ansvar för sin medverkan till de oönskade barnen...vad vill då då med kvinnorna? Belöna dem?
Citera
2018-04-21, 00:22
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Den summan ska självfallet ligga på vad det faktiskt kostar att vara frånvarande från arbete.

Så? jag vill hämnas på män då jag kräver att dessa ska ta sitt ansvar för sin medverkan till de oönskade barnen...vad vill då då med kvinnorna? Belöna dem?

Märk att jag inte kräver några straff för kvinnor som aborter, utan bara vill att detta inte skall tillhandahållas lagligen. Du är litet mycket för straff där sådant inte behövs och kanske också därför Du uppfattar mina ställningstaganden på så vis.
Citera
2018-04-21, 08:23
Medlem
Citat:
Märk att jag inte kräver några straff för kvinnor som aborter, utan bara vill att detta inte skall tillhandahållas lagligen. Du är litet mycket för straff där sådant inte behövs och kanske också därför Du uppfattar mina ställningstaganden på så vis.

Du tror inte de kvinnor som tingas bära, föda, ev. ta hand om ett barn fast de inte vill upplever detta som ett straff?
Eller alla de kvinnor som kommer dö, skadas allvarligt av illegala aborter eller tvingas betala enorma summor upplever detta som ett straff?

Allt du pratar om handlar om straff uven. Och dina straff läggs på saker som överhuvudtaget inte behöver straffas, eller tom är skadligt för samhället, människor när de straffas.
Du straffar ex. helt oskyldiga födda barn. ( och dra nu inte din harang om ofödda, du kan inte straffa något som inte finns)
Citera
2018-04-21, 08:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Du tror inte de kvinnor som tingas bära, föda, ev. ta hand om ett barn fast de inte vill upplever detta som ett straff?
Eller alla de kvinnor som kommer dö, skadas allvarligt av illegala aborter eller tvingas betala enorma summor upplever detta som ett straff?

Allt du pratar om handlar om straff uven. Och dina straff läggs på saker som överhuvudtaget inte behöver straffas, eller tom är skadligt för samhället, människor när de straffas.
Du straffar ex. helt oskyldiga födda barn. ( och dra nu inte din harang om ofödda, du kan inte straffa något som inte finns)

Jag upplever det som ett straff när det regnar på min semester, men det betyder inte att det i objektiv mening förhåller sig på det viset.
Citera
2018-04-21, 08:49
Medlem
Citat:
Jag upplever det som ett straff när det regnar på min semester, men det betyder inte att det i objektiv mening förhåller sig på det viset.

Naturen är jag rädd dömer ut straff helt efter eget behag....
och har inget med vad vi pratar om nu att göra...

tsss..du försöker alltid desperat byta ämne när det börjar lukt bränt om fjädrarna.
Citera
2018-04-21, 09:16
Medlem
Fördelar med fri aborträtt

- Vi får ett samhälle där barn föds med kärlek och största möjliga trygghet, eftersom i vart fall 1 vuxen människa är förberedd, villig föräldrar och kan bereda plats för en liten ny människa.

- Vi får ett samhälle där kvinnor (och män) slipper leva med den stress det innebär att ständigt riskera oönskad graviditet och kan ha normala sexuella relationer utan att ängslas till förbannelse.

-Vi får ett samhälle där x antal (födda, fullt utvecklade, medvetna, tänkande och kännande) kvinnor slipper dö av illegala aborter och ingå av den skara ca 50 000 kvinnor per år, ca 140 st per dag! ( vänligen ta in den siffran), i denna värld som idag dör av helt onödiga farliga illegala aborter, när de kunde få nära 100% säkra på ett sjukhus.

- Vi får en värld där unga flickor slipper dö skrikande av plågor, för att deras kroppar och bäcken inte är mogna nog för att klara en förlossning men ingen abortmöjlighet ges.

-Vi får en värld där samma flickor slipper få sina underliv totalt söndertrasade så de aldrig mer kan sköta sitt kissande eller bajsande bara för att de tvingades till graviditet alldeles för tidigt.

- Vi får ett samhälle där x antal födda småbarn slipper svältas ihjäl, mördas, strypas, brinna, misshandlas ihjäl, för att samhället de lever i är så ingrott pantat att man inte tillåter abort fast där uppenbart inte finns resurser för fler barn.

- Vi får en värld där inte befolkningstillväxten skenar okontrollerat och riskerar hela planetens existens.

- Vi får en värld som tänker logiskt på dessa saker och prioriterar rätt.

Fördelar med abortförbud:

- Ytterligare ett verktyg vissa män kan använda för att kontrollera, tvinga, hota med, utsätta kvinnor och framtida barn för. Våldtäkt blir verkligen det där metoden för reproduktion överallt som det redan är idag på många platser.

- Mänskliga könsceller kan vara säkra på att få utvecklas vidare obehindrat...men sorry jag har oerhört svårt se detta vara den fördel så många nu ser det som. Celler är trots allt vad de är, bara celler.

- Tror man på en Gud som den som bestämmer när en kvinna ska bli gravid, så tja kanske en fördel...men vederbörande bör då kanske fundera lite på varför samme Gud även uppfunnit abortmöjligheten? Blir svår friktion i den hjärnan...lycka till.

Obegripligt att folk helt seriöst 2018 kan sitta och vara abortmotståndare.
Senast redigerad av Merapi 2018-04-21 kl. 09:19.
Citera
2018-04-21, 19:42
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ett ansvarsfullt beteende är inte tidsbundet, utan snarare tidlöst. Det är i alla tider klandervärt att råna åldringar, överfalla kvinnor - och godtyckligt avliva foster.

:
Men du har ju själv en godtycklig inställning till när du tycker det är lämpligt att avliva foster.
Vad säger att din godtyckliga inställning ska trumfa den drabbade kvinnan?
Citera
2018-04-21, 19:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Naturen är jag rädd dömer ut straff helt efter eget behag....
och har inget med vad vi pratar om nu att göra...

tsss..du försöker alltid desperat byta ämne när det börjar lukt bränt om fjädrarna.

Det är så klart inte ett straff att en vuxen kvinna får lov att föda sitt barn som avlats genom samtyckande sex, liksom det inte är ett straff att det regnar på min semester.

Jag byter inte ämne - jag har svarat på alla Dina frågor och mer därtill. Mina svar är heller inte ad hoc-artade, utan ideologiskt underbyggda på stark högerkonservativ grund. Som Du märker är konservatism inget jag skäms för, utan tvärt om något jag står för med stolthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in