2018-06-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Äger din arbetsgivare dig? Ska förvärvsarbete förbjudas?

Det är inte takläggare heller. Hade du någon poäng?
2018-06-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Män kan inte leda parningleken framåt på ett naturligt sätt.

Det är ju bra. Blir ju mindre horor på det sättet.
2018-06-21, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Då förstår jag. Nej, det har du nog rätt i. Det ökar ju chansen för att han lämnar dig så det är väl helt naturligt att försöka hitta en som inte gjort det.
Den stora skillnaden blir dock om det är en dealbreaker eller inte? Nobbar du någon du blivit kär i om han varit runt?
Jo, det är ju möjligt att man lättare får behålla en man om man är den enda som han ens fått till det med, men jag ser faktiskt inget egenvärde i det. Det finns kanske ett skäl till att kvinnor inte raggar på "incels"?

Att han skulle vara mer lämningsbenägen på grund av tidigare samlagspartners har jag svårt att se, och inte är jag särskilt desperat att inte bli lämnad heller. Det viktiga är att jag trivs med och vill vara med personen, så länge som båda vill.

I din fantasivärld går det kanske till så att man drar fram ett formulär där personen ska fylla i antal tidigare sexpartners för att bl godkänd som partner, dock inte i min och jag känner till hur partnermarknaden fungerar i verkligheten.
2018-06-21, 15:46
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
De som vill köpa sex, får inte köpa sex.
Det är inte förtyck att inte få köpa sex eftersom sex inte är en rättighet.
2018-06-21, 15:47
Medlem
Moment22x22s avatar
[quote=Merapi|64407484]
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Jag tror den klicken människor som verkligen håller på så är rätt få, för ansträngande helt enkelt.
jag finner människor vara attraktiva eller inte baserat på helt anda saker än deras sexfrekvens...liksom rätt ointressant.

Sen jag lever i smaboskap, så nej är jag med en man på det sättet så ligger jag inte med andra.
men jag har gjort så en del när jag inte varit bunden. Har inte gett mig några problem.

Så du har aldrig träffat en attraktiv spännande man du liksom klickat direkt med och haft chans ligga med? eller du säger nej tack när dessa tillfällen kommit? Varför?
om det tar dig som person 1 kväll eller 20 kvällar för att "klicka" är ju skitsamma.

men? du skulle aldrig ligga med en kille som du visste var en engångshändelse?
Utan du behöver vadå? förlovningsing först eller?
Det få ju vara helt upp till dig. Jag har bara svårt att fatta det där "äckelkänslan" för andras val.
Vad rör det dig liksom?

Visst det håller jag med om...men nu är det det man har tillgång till. Sen finns det ju andra sätt ha sex på.

Well då få du ju försöka förklara dina äckelkänslor på annat vis.
jag har inte dessa känslor för någon som berättar för mig att den haft sex med 30 pers på 2 månader..ex.
jag kan möjligen tänka att oj! vad den legat i. Har personen problem med något? typ men äckel? varför?

Äckelkänslan rör inte andras val, den rör mitt val, om jag skulle välja att ha sex med någon jag vet ligger runt med andra samtidigt. Det är inte så att jag tycker att en person generellt är äcklig för att den ligger med många, sålänge jag slipper bli inblandad.

Jag tycker mer att det verkar som att du har problem med det faktum att jag inte av eget val baserat på mina känslor vill bidra till "ligga - runt" mentaliteten än det egentligen handlar om äckelkänslan i sig.

Det rör inte mig att andra ligger runt, och det rör inte andra att jag föredrar män som inte ligger runt. Jag förväntar mig inte att någon ska ändra sig efter mina åsikter. Men du verkar mer vara av åsikten att andra ska ändra sig efter dina åsikter? Eller missförstår jag något?
2018-06-21, 15:48
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Män kan inte leda parningleken framåt på ett naturligt sätt.
Samtyckeslagen handlar om atft örsäkra sig om att den man ligger faktiskt vill ligga med en, du kan uppvakta kvinnor trots detta. Vad du inte kan göra är att spänna på någon som är asfull och halvt medvetslös eller någon som sover och hävda att du inte förstod att hon inte ville.
2018-06-21, 15:50
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är inte förtyck att inte få köpa sex eftersom sex inte är en rättighet.

Fast det är ju två personer som bestämmer över sina två kroppar. Så visst är det ett visst förtryck att bestämma över vad två personer får göra med sina kroppar.

Är dock inte för prostitution och vill helst inte se det själv hända i Sverige, men i slutändan är vad jag skrev sanningen.
2018-06-21, 15:53
Medlem
Citat:
Samtyckeslagen handlar om atft örsäkra sig om att den man ligger faktiskt vill ligga med en, du kan uppvakta kvinnor trots detta. Vad du inte kan göra är att spänna på någon som är asfull och halvt medvetslös eller någon som sover och hävda att du inte förstod att hon inte ville.

Så att en tjej kan utnyttja mig sexuellt när jag är asfull, för att sedan dessutom sätta dit mig för våldtäkt är helt ok enligt dig?

Nej att staten skall bestämma när och hur folket får ha sex är enligt mig förtryck, och väldigt grovt sådant också.
2018-06-21, 15:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Så att en tjej kan utnyttja mig sexuellt när jag är asfull, för att sedan dessutom sätta dit mig för våldtäkt är helt ok enligt dig?

Nej att staten skall bestämma när och hur folket får ha sex är enligt mig förtryck, och väldigt grovt sådant också.
Har jag påstått det?
2018-06-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Äckelkänslan rör inte andras val, den rör mitt val, om jag skulle välja att ha sex med någon jag vet ligger runt med andra samtidigt. Det är inte så att jag tycker att en person generellt är äcklig för att den ligger med många, sålänge jag slipper bli inblandad.

Jag tycker mer att det verkar som att du har problem med det faktum att jag inte av eget val baserat på mina känslor vill bidra till "ligga - runt" mentaliteten än det egentligen handlar om äckelkänslan i sig.

Det rör inte mig att andra ligger runt, och det rör inte andra att jag föredrar män som inte ligger runt. Jag förväntar mig inte att någon ska ändra sig efter mina åsikter. Men du verkar mer vara av åsikten att andra ska ändra sig efter dina åsikter? Eller missförstår jag något?

Du frågar alltså aktuella män om deras antal partners? Intressant.

Vad är "ligga runt" mentaliteten? jag tycker mer vi idag har en mentalitet av frihet bestämma detta själva. och att då några ligger runt mer än andra som pysslar med annat.
Är det någa som kanske utsätts för tryck av ""ligga runt" mentaliteten" så är det unga killar.
och ja där kan jag absolut se en fördel att vi börjar tagga ner detta fokus i killars liv.
En kille som gillar att ligga lite lågt sexuellt, för det ä hans personlighet, ska slippa höra massa skit kring detta. Precis som tjejer som väljer att ligga runt ska slipa slutshamas.

nej jag är av åsikten att snubbarna på detta forum ska sluta slutshama kvinnor. Jag vill ha ett slut på
"hora, slampa, luder, äckliga fitta"- mentaliteten.
Vad folk sen av egen fi vilja väljer att agera i sängen är helt deras sak. Kunde inte bry mig mindre.
2018-06-21, 15:59
Medlem
Citat:
Har jag påstått det?

...men du är naiv om du inte tror att samtyckeslagen skulle kunna missbrukas.
2018-06-21, 16:09
Medlem
Citat:
...men du är naiv om du inte tror att samtyckeslagen skulle kunna missbrukas.

Hur hade du själv tänkt få igenom lagliga sexköp utan kvitton?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in