Flashback bygger pepparkakshus!
2018-06-21, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Jomen absolut, det är ju så man får tänka när man är i våran gubbålder Fantastiskt att det ändå sker matchningar och att dom upprätthåller konversationer med en, samt vill ses. Har en svenska på g nu som skrattar endel åt mitt snack så känns lovande. Solid 7/10 skulle jag säga att hon är, fritidsassistent, ej högskoleutbildning tror jag (?). Andra kanske rate:ar högre, men man har ju sin smak så att säga.

Vet inte hur ni andra resonerar, men utifrån hur det låter allmänt så är det väl något åt mitt håll (att tjejerna med snygga kroppar matchar med alla swipes), men för mig är det typ. Har tjejen snyggkropp direkt 6/10 förutsatt att ansiktet inte är total gris då, men mediokert face och snyggkropp ja 6/10. Sött ansikte ful kropp, :/ 4/10, 5/10 ska till jävligt mycket om jag vill träffa en sån tjej. Kör nog vad jag tror ni ungdomar kallar det s.k "ghosting" då, dvs snackar på och är trevlig (stalkat på fb och sett feta arslet, hur hon är allmänt out of shape). Sen bara låter det rinna ur sanden.

Haha, jag ser mig verkligen inte som gammal. Ser som sagt yngre ut också vilket reflekteras av bilderna.

Jag har en rejäl självförtroendedipp nu dock. Eller snarare så inser jag att jag kanske alltid har haft det på sätt och vis. Flera gånger i rad nu så har ju tjejer legat med mig och sedan valt att bryta. Jämför med min bror som i princip aldrig verkar ha problem med att få en tjej som han vill ha. Det blir svårt att övertyga sig själv om att det handlar om "otur" då; tjejerna ser helt enkelt något (eller några) fel hos mig, och jag hade gett så mycket för att förstå vad.

Själv börjar jag tänka att det har med utseende att göra. Enligt min tjejkompis så stämmer det inte, utan om en tjej ligger men inte vill bli tillsammans så tycker hon att man är snygg men faller på andra områden.

Jag kan ju konstatera följande i alla fall: Av de senaste tio eller så tjejer jag har träffat så är det bara en som inte valt att ligga med mig. Däremot är det inte en enda som har uttryckt att hon är intresserad av någonting seriöst.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-21 kl. 13:27.
Citera
2018-06-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
"Och", vad?
Min "känsla" om folk som tycker så är ju snarare att de är feministindoktrinerade, avundsjuka och dumdryga bondtölpar. Jag menar, varför skulle vi lejon bry oss om massa fårs åsikter?

Vinnare skiter väl i det. Tror du liksom Trump går runt och oroar sig för vad någon androgyn betahane och vänsterjournalist på CNN med en fet mongofru har för åsikter om att han är tillsammans med Melania och deras åldersskillnad och att hon är från öst?

Jag vet inte med dig, men själv ser jag en maskulin badass som är framgångsrik mångmiljardär, president och har knullat modeller i livet och kan nu vara tillsammans med en 24 år yngre kvinna som ser sjukt bra ut för sin ålder.

Ifall du hellre vill göra som övriga medelsvenssons och andra losers och stanna med en vanlig svensk tindertjej idag som bara blir fetare med åren. En som bitchar och gnäller om patriarkat och som tror att hon imponerar med sina HP i feministiska postpatrialkala genusvärdegrundsnormer utifrån ett sociokulturellt HBTQZXCVBN-perspektiv och leva på sojaprodukter resten av ditt liv, så är det väl lugnt.

Men du bör nog inse att du lika gärna kan skära av dig dina pungkulor då, för du har ändå ingen användning av dem, xtroverto.

Personligen knullar jag hellre en vacker och tajt och ung ryska alla dagar i veckan som behandlar mig som den gud jag är. Har man språkproblem kan man ta egna initiativ till att bli bättre, det finns många och intressanta språk man kan ha mer användning av än att bara kunna kommunicera med en kvinna.

Kul, absolut kan en ryska vara bra, men för att flinka in med några osköna fakta som högst troligt stämmer in på dig/mig/gemene svennebanantindrare. Så är vi inga ala Trump framgångsrika mångmiljonärer som bara kan bryta med allt och alla som ogillar din levnadsstil och livet går vidare imorgon. Dvs du ska umgås med din "vänkrets" och sitta där med din svenskbrytande (i bästa fall om hon orkar lära sig språket) ryska och traggla.

Vänner, släkt, familj kanske bryter band eller snackar skit, och det kommer påverka din sinnesstämning oavsett om du vill eller inte. Trump? Han kan välja bort alla dessa vänsterpatriarkala cucks, men du sitter där bland dina average svennebanan kompisar som du träffade på dina högskolekurser i brist på andra vettiga alternativ (Entreprenörs,playboymoguler, osv).

Trump går under kategorin "lika barn leka bäst". Så sålänge du inte har liknande högstatus entreprenörs umgängeskrets som Trumpen, så kommer nog inte livet bli lika glamoröst som du vill utmåla det. För den som väljer att gå the russian/thailand woman way
Men för att avsluta på en positive note, ryskor, litauiskor, polskor har jag haft trevliga givande möten med. Så nog är dom lite av "favoriter" i dejtingträsket, så är det absolut.

Konservativa och intellektuella har iaf dom varit som jag träffat på. Vilket är MYCKET välkommet i feministland.
Citera
2018-06-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Haha, jag ser mig verkligen inte som gammal. Ser som sagt yngre ut också vilket reflekteras av bilderna.

Jag har en rejäl självförtroendedipp nu dock. Eller snarare så inser jag att jag kanske alltid har haft det på sätt och vis. Flera gånger i rad nu så har ju tjejer legat med mig och sedan valt att bryta. Jämför med min bror som i princip aldrig verkar ha problem med att få en tjej som han vill ha. Det blir svårt att övertyga sig själv om att det handlar om "otur" då; tjejerna ser helt enkelt något (eller några) fel hos mig, och jag hade gett så mycket för att förstå vad.

Själv börjar jag tänka att det har med utseende att göra. Enligt min tjejkompis så stämmer det inte, utan om en tjej ligger men inte vill bli tillsammans så tycker hon att man är snygg men faller på andra områden.

Haha, gapskratt. Vi är typ totala motsatserna. Jag går runt och känner att min person är "godlike". Jag glider in på en fest eller bland randoms och får alla att connecta och ha en trevlig stund. Är otroligt duktig på att ge värde i sociala situationer, helt klart min största styrka. Men när det kommer till liggandet, så går det så otroligt dåligt, generellt. Jag har "pojkvänsmaterial" stämpeln över mig, så tjejerna vill väldigt sällan släppa till direkt. Kanske har det med min stundtals brist på sexuella initiativ att göra, svårt att säga. Håller liksom tillbaks många gånger då jag är rädd att "blew it".

Så jag tänker "Det är för jag har ett för snällt bögigt utseende". Dvs mitt självförtroende är på topp, men känner att det är utseendet som håller mig tillbaka från att vara en "sexgud". Som jag gärna velat bli, typ imorgon. Du får jobba på och försöka analysera. Jag har ju gjort lite analyser här i tråden tex när det sket sig med Syriskan. Kände ganska snabbt att utläggningar om andra relationer, tjejer, människor i allmänhet av negativart är inget man ska syssla med. Det skapar "lågt värde" i tjejers ögon. Kanske pratar du i mycket negativa/deppiga faser på dejterna, så tjejerna känner att du är "konstig"?

Avfärda inte det här nu som trams bara, vi pratar små små subtila detaljer, signaler som man omedvetet skickar ut som tyder på osäker/depp/han ska jag hålla mig ifrån.
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-06-21 kl. 13:32.
Citera
2018-06-21, 13:32
Medlem
Citat:
Haha, gapskratt. Vi är typ totala motsatserna. Jag går runt och känner att min person är "godlike". Jag glider in på en fest eller bland randoms och får alla att connecta och ha en trevlig stund. Är otroligt duktig på att ge värde i sociala situationer, helt klart min största styrka. Men när det kommer till liggandet, så går det så otroligt dåligt, generellt. Jag har "pojkvänsmaterial" stämpeln över mig, så tjejerna vill väldigt sällan släppa till direkt. Kanske har det med min stundtals brist på sexuella initiativ att göra, svårt att säga. Håller liksom tillbaks många gånger då jag är rädd att "blew it".

Så jag tänker "Det är för jag har ett för snällt bögigt utseende". Dvs mitt självförtroende är på topp, men känner att det är utseendet som håller mig tillbaka från att vara en "sexgud". Som jag gärna velat bli, typ imorgon. Du får jobba på och försöka analysera. Jag har ju gjort lite analyser här i tråden tex när det sket sig med Syriskan. Kr ände ganska snabbt att utläggningar om andra relationer, tjejer, människor i allmänhet av negativart är inget man ska syssla med. Det skapar "lågt värde" i tjejers ögon. Kanske pratar du i mycket negativa/deppiga faser på dejterna, så tjejerna känner att du ä"konstig"?

Jag tror att den här delen kan vara en viktig pusselbit.

Jag vet inte om jag pratar negativt så ofta, men däremot så brukar jag vara öppen med hur jag agerar på Tinder. När jag låg i sängen med asiattjejen så frågade hon till exempel när jag senast låg med någon. Jag svarade ärligt, "runt en vecka sedan", och då hör till saken att det alltså hade hänt efter att jag och asiaten haft vår dejt. Det kanske gav henne avsmak.

Om någon frågar mig vad jag söker på Tinder brukar jag säga "allt möjligt – en relation vore ju jackpotten men jag har gärna kul på vägen dit också". Det kanske är fel sak att svara, så explicit. Tjejerna jag dejtar vet att jag har legat med många under min tid på Tinder, och jag får för mig att det är bra då det signalerar framgång hos kvinnor och därmed att man är attraktiv. Men jag är inte så säker längre. Kanske vill tjejer inte veta sånt?

Jag hade jättegärna blivit mer socialt "jämn", för jag är typen som antingen är sammanhangets mittpunkt och påtagligt självsäker eller tyst som fan och väldigt blyg. Mina svagare sociala sidor märks dock inte av på en dejt för när jag är en och en med en tjej är jag väldigt rapp och dominant – kanske lite för mycket till och med.
Citera
2018-06-21, 13:36
Medlem
NirvanAs avatar
Skum känsla när man träffar en ny brud och vet fortfarandee inte om det var en sexig pangbrud eller "bara" above average
Citera
2018-06-21, 13:42
Medlem
Citat:
Jag tror att den här delen kan vara en viktig pusselbit.

Jag vet inte om jag pratar negativt så ofta, men däremot så brukar jag vara öppen med hur jag agerar på Tinder. När jag låg i sängen med asiattjejen så frågade hon till exempel när jag senast låg med någon. Jag svarade ärligt, "runt en vecka sedan", och då hör till saken att det alltså hade hänt efter att jag och asiaten haft vår dejt. Det kanske gav henne avsmak.

Om någon frågar mig vad jag söker på Tinder brukar jag säga "allt möjligt – en relation vore ju jackpotten men jag har gärna kul på vägen dit också". Det kanske är fel sak att svara, så explicit. Tjejerna jag dejtar vet att jag har legat med många under min tid på Tinder, och jag får för mig att det är bra då det signalerar framgång hos kvinnor och därmed att man är attraktiv. Men jag är inte så säker längre. Kanske vill tjejer inte veta sånt?

Jag hade jättegärna blivit mer socialt "jämn", för jag är typen som antingen är sammanhangets mittpunkt och påtagligt självsäker eller tyst som fan och väldigt blyg. Mina svagare sociala sidor märks dock inte av på en dejt för när jag är en och en med en tjej är jag väldigt rapp och dominant – kanske lite för mycket till och med.

Ja, där gjorde du tyvärr bort dig. Asiatiskan var väl den välutbildade? Hon tar det där som en otrolig kränkning, medans en vanlig WT brud som vill ha mycket kuk blir otroligt sugen på att du nyss satt på en annan brud. Det är så otroligt mycket kalibrering som måste göras i dejtingvärlden ibland och jag kan uppriktigt säga att jag är rejält värdelös på detta själv, många gånger, men practice makes perfect som det brukar sägas. När du gör utlägg om dina sexvanor nästa gång, tänk vad har du för tjej framför dig? Välutbildad? Korkad uska på servicehemmet runt hörnet?.

Välutbildad, håll tillbaks dodgea frågan prata om något annat, eller "då får du svara först" sen svarar du något i stil med det hon svara, fast mildare svar. Så bör du vara på den säkrare sidan åtminstone.
Citera
2018-06-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ja, där gjorde du tyvärr bort dig. Asiatiskan var väl den välutbildade? Hon tar det där som en otrolig kränkning, medans en vanlig WT brud som vill ha mycket kuk blir otroligt sugen på att du nyss satt på en annan brud. Det är så otroligt mycket kalibrering som måste göras i dejtingvärlden ibland och jag kan uppriktigt säga att jag är rejält värdelös på detta själv, många gånger, men practice makes perfect som det brukar sägas. När du gör utlägg om dina sexvanor nästa gång, tänk vad har du för tjej framför dig? Välutbildad? Korkad uska på servicehemmet runt hörnet?.

Välutbildad, håll tillbaks dodgea frågan prata om något annat, eller "då får du svara först" sen svarar du något i stil med det hon svara, fast mildare svar. Så bör du vara på den säkrare sidan åtminstone.

Ja, hon har varit ganska off mot mig sedan hon fick reda på att jag legat med andra. Jag trodde som sagt i min nyvunna cynism att hon skulle se mina framgångar som ett plus.

Um ... fast jag vet inte ... jag gillar ju inte att ljuga så jag vet inte om jag ser det som en bra lösning heller. Hade du varit beredd att dra till en lögn i det läget?
Citera
2018-06-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ja, hon har varit ganska off mot mig sedan hon fick reda på att jag legat med andra. Jag trodde som sagt i min nyvunna cynism att hon skulle se mina framgångar som ett plus.

Um ... fast jag vet inte ... jag gillar ju inte att ljuga så jag vet inte om jag ser det som en bra lösning heller. Hade du varit beredd att dra till en lögn i det läget?

Det är en vitlögn, du säger fortfarande att du är sexuellt aktiv, men inte att det var för en vecka sen. = Skickar signal till tjejen att du "vet att du kan få tjejer, men du är inte så desperat så du knulla för en vecka sen". MYCKET bättre!
Jag sa ju till min utländska tex "Alla tjejer blir kära i mig, tyvärr. Det bara händer. Jag kan inte rå för det. Det är som jag är en jävla magnet". = Positiv playful "jag är sexgud". Fast jag egentligen runkar mest, men sanningen är att många tjejer velat ha mig som pojkvän, så jag ljuger mycket ja.
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-06-21 kl. 13:53.
Citera
2018-06-21, 13:51
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Nej, det har du inte. Ja, du kan avsluta när som helst, men du blir fortfarande debiterad för det du gått med på. Du valde 99krs dealen, det innebär att du får betala 99kr i sexmånader (tror jag, inte kollat avtalet), eller vad det nu var för deal. Jag valde istället det lite dyrare, så hade jag skiten i någon månad och kom fram till att det inte var något speciellt, och avslutade därmed abonnemanget "avtalet". Kör på vanliga tinder nu och funkar fint. Har du bra bilder löser sig allt. Inga pengar i världen kan lösa dina matchningar så som ändring av en huvudbild eller några bilder kan göra.

Luuulz. Då får jag bara ångra köpet varje månad då, så slipper jag på så sätt betala. Var enkelt med ett knapptryck bara så :P

Jag har raderat mitt konto jag. Hade tinder typ en månad. Visst fick man ju matchningar, fler än man mäktar med att skriva med, visst träffade jag ett par stycken via appen också, men tycker det är fördummande att fortsätta ha appen. Lägger hellre min tid på andra intressen.

Som ett halvtidsjobb i princip att hålla på att skriva med massa folk. Antar det inte är något för mig. Lycka till ni andra anyways!
Citera
2018-06-21, 13:55
Medlem
Citat:
Det är en vitlögn, du säger fortfarande att du är sexuellt aktiv, men inte att det var för en vecka sen. = Skickar signal till tjejen att du "vet att du kan få tjejer, men du är inte så desperat så du knulla för en vecka sen". MYCKET bättre!
Jag sa ju till min utländska tex "Alla tjejer blir kära i mig, tyvärr. Det bara händer. Jag kan inte rå för det. Det är som jag är en jävla magnet". = Positiv playful "jag är sexgud". Fast jag egentligen runkar mest, men sanningen är att många tjejer velat ha mig som pojkvän, så jag ljuger mycket ja.

Okej, okej. Hm. Om man ska ljuga tror jag det är viktigt att inte överdriva för mycket. Om de förstår att man ljuger så blir det ju jävligt oattraktivt menar jag, och ger väldigt desperata vibbar.
Citera
2018-06-21, 14:03
Medlem
Citat:
Okej, okej. Hm. Om man ska ljuga tror jag det är viktigt att inte överdriva för mycket. Om de förstår att man ljuger så blir det ju jävligt oattraktivt menar jag, och ger väldigt desperata vibbar.

Ja, nej det måste vara lite lekfullt skämtsamt. Hon började ju säga till mig att "åh, alla killar blir kära i mig direkt det är så jobbigt, så gråter dom när jag inte vill träffa dom längre" och då säger jag typ det där jag nyss sa. Dvs, jag visar att inte en chans att jag blir kär i dig efter en träff. Sen jävlades jag med henne och visade bilder på tjejer som jag. Kunde blivit kär i på första dejten hävda jag.

"Kolla hon är en 8/10 det hade jag chans på egentligen, men på tinder är jag skräp.
du är kanske en 6a ändå matchar du med mig.", hahaha. Gör man det med en annan typ av tjej så är man fucked, men i det där sammanhanget fungerade det ju. Hon vet att jag inte alls tycker hon är en sexa. Det är lekfullt teasande från min sida. Jävlas med glimten i ögat, och tar ifrån det där allvarliga momentet också av att "vi ska bli något seriöst".

Utländskan är mycket mer öppen för relationsprat negativt som positivt, förövrigt. Fan vad hon får mycket kredd i den här tråden. Hoppas hon inte lärt sig svenska och gått med här, hon är ganska bright, tyvärr
Citera
2018-06-21, 14:05
Medlem
Säg ingenting då om du nu inte vill glida undan med en vit lögn. Det brukar respekteras.

Det är ju bra mycket klumpigare att säga att man är en lättfångad bock. "Trodde de såg mig som en framgångsrik kille då"

Men de lär ju kunna klura ut om du nu är en lättfångad ändå, och vet man inte när man ska säga vad så blir det ändå aldrig bra, hur man än gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in