Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Att tjejen inte gör i brallan när man föreslår promenad köper jag absolut. Det känns däremot som ett VÄLDIGT fair sätt att träffas första gången på. Den brud som förväntar sig mer av en Tinderdejt måste ju helt sakna verklighetsförankring, dvs då är hon inte mycket att hänga i julgranen.

På promenixen har båda ju alla möjligheter att spana in den andra eller visa upp sig själv och man låser sig inte till ett enda geografiskt ställe eller är tidsbunden på något sätt. Vidare är det ingen nota som ska betalas, så man slipper tjattra om vem som ska betala 20 kronor för kaffet eller inte. Who the fuck cares liksom? Bara ett onödigt stelt moment som elimineras. Usch ja, fikadejter = döden.

Förstår din tanke, men när man träffat tjugoelvatusen brudar och gång på gång som snubbe ALLTID är den som måste ta initiativ till ditten eller datten så blir man ju rätt less till slut och orkar inte bry sig. Då spar jag hellre smultronställena eller den roliga aktiviteten till andra dejten, eftersom man inte direkt vill bränna oskulden eller förknippa det där nya schyssta haket med den kossa som dykt upp på dejten. Med en promenad så får man lite extraträning iaf så det är inte helt bortkastat.

Fyfan så många fikadejter och bortkastade "romantiska middagar" som man försökte med i sina early 20's. Och nu är man miserabel, men får ju iaf hembesök imorgon av en ny brud så vore väl fan om det inte händer nåt nu. ¤metoo¤ ¤gråtrunk¤
Citera
2018-07-19, 17:21
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Vad brukar ni hitta på när en dejt sagt att "det kändes som vi inte klicka". Hon var konservativ, så vi prata om det gemensamma intresset som man ju inte ska prata om då "egentligen" politik, men borde väl vara undantag när man tycker någorlunda samma? Tiden gick på var väl en två timmarstugg, jag avbröt det då jag tyckte det var rejält för varmt att gå omkring ute, kanske var dumt. Tyckte det var helt ok, visst var väl inte blåst av stolen, men ehh.
Får ändå känslan av att ni andra gubbar inte "monster klickar" med tjejerna och ändå får ligga, eller till andra dejter. Inte någon direkt pinsam tystnad heller, var när hon skulle gå in till sin lägenhet bara. Lite så där ackward typ. Fick förvisso en vibe då när jag pinga vad hon skulle göra i helgen, och hon hade "fullt upp".

Har jag bara otur?
Piss är det iaf :P

You should've done the move when the awkward silence occurred.
Citera
2018-07-19, 18:08
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som har erfarenhet av assyrier från tinder? Går det att dra nån generalisering?
Likt perser kom frågan om jobb upp snabbt, vilket aldrig sker med svenska tjejer förrän typ dejt 1, eller ganska långt fram i chatten.... Tyder väl på traditionsenliga roller, att mannen ska provida och att de kanske är statusfixerade.. bling bling osv... Kanske också att man använder appen väldigt seriöst?
Citera
2018-07-19, 18:54
Medlem
Även jag är en förespråkare av en promenad, helst i stan, som en första dejt.
Likt tidigare skribenter redan påpekat så finns det flera fördelar men detta:
Man har inte ''låst'' sig till något. Du och dejten går en bit, och man kan själv avgöra efter ett tag om det är värt att fortsätta dejten, genom att gå in på någon bar t.ex., eller om man känner för att avbryta skiten och dra hem. Du lägger inte ut pengar på någon som inte är värd det helt enkelt. Att köpa några drinkar är inga problem, ens för en student som mig. Däremot vill man ju inte bjuda vilken tjej som helst på en drink.

Dessutom har man ju första samtalsämnet fixat; ''vad vill du göra? ''

-------

Hade min första ''mardrömsdate'' igår på Tinder. Trodde jag hade full koll på tjejen i fråga som jag skulle träffa, men hade glömt och kolla upp hennes längd... Utgick från att hon var runt 155-175 som vilken tjej som helst, men tydligen var hon 180+. Förmodligen runt 183-184. Jag själv är ju runt 187-190 så jag var ju fortfarande lite längre, men min sköra manlighet klarar tyvärr inte tjejer runt min längd. Svårt att känna attraktion till en sån.
Skönt då att vi bokade in en träff i stan för en eventuell promenad, så kunde man efter ca 1,5 timmes vandring (med ett besök på en sunkig bar) snabbt kunna fara hemåt.

Långa tjejer på Tinder brukar i princip alltid skriva ut sin längd i sin bio, konstigt att inte denna hade gjort det...
Citera
2018-07-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Även jag är en förespråkare av en promenad, helst i stan, som en första dejt.
Likt tidigare skribenter redan påpekat så finns det flera fördelar men detta:
Man har inte ''låst'' sig till något. Du och dejten går en bit, och man kan själv avgöra efter ett tag om det är värt att fortsätta dejten, genom att gå in på någon bar t.ex., eller om man känner för att avbryta skiten och dra hem. Du lägger inte ut pengar på någon som inte är värd det helt enkelt. Att köpa några drinkar är inga problem, ens för en student som mig. Däremot vill man ju inte bjuda vilken tjej som helst på en drink.

Dessutom har man ju första samtalsämnet fixat; ''vad vill du göra? ''

-------

Hade min första ''mardrömsdate'' igår på Tinder. Trodde jag hade full koll på tjejen i fråga som jag skulle träffa, men hade glömt och kolla upp hennes längd... Utgick från att hon var runt 155-175 som vilken tjej som helst, men tydligen var hon 180+. Förmodligen runt 183-184. Jag själv är ju runt 187-190 så jag var ju fortfarande lite längre, men min sköra manlighet klarar tyvärr inte tjejer runt min längd. Svårt att känna attraktion till en sån.
Skönt då att vi bokade in en träff i stan för en eventuell promenad, så kunde man efter ca 1,5 timmes vandring (med ett besök på en sunkig bar) snabbt kunna fara hemåt.

Långa tjejer på Tinder brukar i princip alltid skriva ut sin längd i sin bio, konstigt att inte denna hade gjort det...

Känns bra att jag satt standarden för misslyckade dejter här inne. Det är för mycket skönhetshistorier om hur allt går så jävla lätt. Men man skriver ju av en anledning. Förhoppningsvis att andra drar lärdom eller för att påminna sig själv om att försöka sluta upprepa samma efterblivna misstag. Tex relationsprat, politik även om man "tycker samma", så är det itne sexuellt attraktivt kanske. Funkade på andra utländskan, men eh. Hon var väl kanske speciell.

Håller med om att långa tjejer oftast brukar skriva ut åldern, skumt. Jag har matchat med en som är en cm kortare än mig. Kan inte påstå att jag är jättepå att ses, hade missat bion, förstås.
Citera
2018-07-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Att tjejen inte gör i brallan när man föreslår promenad köper jag absolut. Det känns däremot som ett VÄLDIGT fair sätt att träffas första gången på. Den brud som förväntar sig mer av en Tinderdejt måste ju helt sakna verklighetsförankring, dvs då är hon inte mycket att hänga i julgranen.

På promenixen har båda ju alla möjligheter att spana in den andra eller visa upp sig själv och man låser sig inte till ett enda geografiskt ställe eller är tidsbunden på något sätt. Vidare är det ingen nota som ska betalas, så man slipper tjattra om vem som ska betala 20 kronor för kaffet eller inte. Who the fuck cares liksom? Bara ett onödigt stelt moment som elimineras. Usch ja, fikadejter = döden.

Förstår din tanke, men när man träffat tjugoelvatusen brudar och gång på gång som snubbe ALLTID är den som måste ta initiativ till ditten eller datten så blir man ju rätt less till slut och orkar inte bry sig. Då spar jag hellre smultronställena eller den roliga aktiviteten till andra dejten, eftersom man inte direkt vill bränna oskulden eller förknippa det där nya schyssta haket med den kossa som dykt upp på dejten. Med en promenad så får man lite extraträning iaf så det är inte helt bortkastat.
Promenad är klart bättre än fika. Men tyvärr känns promenad lite som ett fegt alternativ, lite som man inte vågar investera i och tro på vederbörande. Mer än den tiden en sväng runt hörnet tar. Tjejer som, likt du fabula, vill ha ett lätt sätt att fly, om dejten inte blev som föranlett. Lite mesigt helt enkelt.

Problemet är att jag tycker man får för dåliga möjligheter att spana in personen, samt till ögonkontakt, mer än när man då och då vänder sig om. Det är också lite mer krävande att både snacka (tänka ut passande svar, nya ämnen osv), ta in en förändrande omgivning, samtidigt som man ska se till att inte gå in andra man möter. Man kan ju vänja sig dock.

Jag är dock lite för intresserad i personen, att jag hellre sitter still och tar ett glas med dem. Fördel i alkohol, som diskuterats tidigare.

En promenad är också ganska väderberoende, vilket i rådande värmebölja är lätt att glömma bort, att vi titt som tätt får nederbörd och kylslaget väder. I dessa kalla vintertider förlorar man också en fördel med promenad att man kan se dem i helkropp, för att slutgiltigt avfärda eller bekräfta misstankar om ogynnsamma "kurvor", snällt uttryckt, när vinterskruden åkt på.
Citera
2018-07-19, 19:22
Medlem
Som en del är inne på så är promenader första dejten GULD.. möjligheterna är många om man tar vara på promenaden. Jag brukar även lägga till en hot-spot. Ett ställe med fin utsikt där man kan stanna upp, andas lite, snacka lite! Har man en affär i närheten glider man in där och köper lite picknick och tar med (nu snackar jag om ett paket vindruvor eller lite choklad) Med de dejter jag haft så har jag märkt att tjejerna uppskattar spontanitet under själva promenaden.

Har jag sagt att vi bara ska gå på promenad och sen utan förvarning slänger in en fin utsikt och lite druvor.. boom!

Sen som sagt tidigare i tråden.. så kan man välja hur man ska ta det vidare! Jag personligen är en andra-dejts-avslutare. Jag ser till att ha en grym grym första dejt och inte tänka på att avsluta där utan gör istället 9 ggr av 10 på andra istället. But that's just me!
Citera
2018-07-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELFUEGOZ
Som en del är inne på så är promenader första dejten GULD.. möjligheterna är många om man tar vara på promenaden. Jag brukar även lägga till en hot-spot. Ett ställe med fin utsikt där man kan stanna upp, andas lite, snacka lite! Har man en affär i närheten glider man in där och köper lite picknick och tar med (nu snackar jag om ett paket vindruvor eller lite choklad) Med de dejter jag haft så har jag märkt att tjejerna uppskattar spontanitet under själva promenaden.

Har jag sagt att vi bara ska gå på promenad och sen utan förvarning slänger in en fin utsikt och lite druvor.. boom!

Sen som sagt tidigare i tråden.. så kan man välja hur man ska ta det vidare! Jag personligen är en andra-dejts-avslutare. Jag ser till att ha en grym grym första dejt och inte tänka på att avsluta där utan gör istället 9 ggr av 10 på andra istället. But that's just me!

Intressant nog gjorde jag "spontant" likt dig, eftersom det var så jävla varmt. Köpte glass och promenera vidare, tror ändå dejten var helt ok. Var nog mot slutet jag var lite för lame och trött på värmen, hon kanske tolka det som ointresse från min sida. Hur långa brukar dina första dejter vara då? Som har gått vidare till andra dejt alltså. Det värsta jag har varit med om är ju en timme och 15 minuter sen var det bara tack och adjö. Helvete vad den dejten haltade, antagligen det värsta jag varit med om. "Brukar du resa nåt då?" "Ja, varit i smögen". alltså nästan så man börja gråta
Citera
2018-07-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1

Är själv ganska lång (190+) och ser helst att tjejen är 175+, och har inget problem med ännu längre. Så länge de är slanka osv, och inte faktiskt går över, vilket aldrig varit ett problem för mig. Längsta jag gått på dejt var just 190 blankt, så hade några cm till godo. Korta är också nice, men inte för korta, samt att kroppstypen är rätt.

Vad gör att din manlighet tar stryk av någon som ändå är kortare än dig?

Citat:
Känns bra att jag satt standarden för misslyckade dejter här inne. Det är för mycket skönhetshistorier om hur allt går så jävla lätt. Men man skriver ju av en anledning. Förhoppningsvis att andra drar lärdom eller för att påminna sig själv om att försöka sluta upprepa samma efterblivna misstag. Tex relationsprat, politik även om man "tycker samma", så är det itne sexuellt attraktivt kanske. Funkade på andra utländskan, men eh. Hon var väl kanske speciell.

Håller med om att långa tjejer oftast brukar skriva ut åldern, skumt. Jag har matchat med en som är en cm kortare än mig. Kan inte påstå att jag är jättepå att ses, hade missat bion, förstås.
Kan ju dela med mig om mina nyliga misslyckanden (nu är de antagligen är historia) för att göra dig ännu gladare!

Träffade en riktigt söt 27-åring med en otrolig kropp, 8-9/10, lite kort (under snittet, jf min längd ovan), men gick bra ändå, var ändå petit och sexigt! Oförstörd av dejtande var hon också, då enligt utsago var jag hennes första sen ett långt förhållande. Dvs detta är guldet man letar efter, kvinnor som kan vara i ett förhållande, men är lediga. Blev åka av på andra dejten när hon nästan bjöd in sig själv, och jag var inte sen på den bollen. Blev ytterligare en träff, riktigt nice alla tre gångerna, skönt tugg och feeling, genuina komplimanger och man kan se hur hon trånar i ögonen. Men sen efter några dagar, kommer smockan att "det går för snabbt" nyligen ur ett förhållande bla bla, och hon måste "smälta allt". Boom. Från toppen ner till avgrunden på tiden det tar att skriva ett sms.

Hade dessutom en annan 7-8/10 som jag träffat några gånger utan att det blivit ligga, förutom efter typ 4 st träffar, men som jag la lite på hög pga donnan ovan, men som jag nu inte har så mycket möjlighet att höra av mig till igen.

Eller. Kanske någon har erfarenhet av att skaka liv i två veckors tystnad, utan att det låter som en backup-plan?
Citera
2018-07-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELFUEGOZ

Som jag var inne på lite i mitt tidigare inlägg så den stora nackdelen med promenader är ju väderberoendet. Inte samma känsla att glida runt och shoppa vindruvor när novembervindarna blåser och det är mörkt som i en säck, hehe!
Citera
2018-07-19, 19:48
Medlem
Citat:
Intressant nog gjorde jag "spontant" likt dig, eftersom det var så jävla varmt. Köpte glass och promenera vidare, tror ändå dejten var helt ok. Var nog mot slutet jag var lite för lame och trött på värmen, hon kanske tolka det som ointresse från min sida. Hur långa brukar dina första dejter vara då? Som har gått vidare till andra dejt alltså. Det värsta jag har varit med om är ju en timme och 15 minuter sen var det bara tack och adjö. Helvete vad den dejten haltade, antagligen det värsta jag varit med om. "Brukar du resa nåt då?" "Ja, varit i smögen". alltså nästan så man börja gråta

Första dejterna brukar vara i runt 2 timmar.. ibland lite längre. Har man roligt på sina dejter så går tiden fort som fan. Jag ser också till att göra klart för tjejerna att jag behöver iväg på ärenden efter dejterna. Därför har jag aldrig kvällsdejter den första dejten. Varför jag gör detta är för att jag vid en fråga i slutet av dejten som "aha va ska du hitta på sen då" inte ska säga "ska bara dra hem och chilla".. Det kan annars uppfattas som att "aha du har fortfarande inget speciellt du ska göra men väljer att sticka hem bara"

Som sagt så avslutar jag på andra dejten, alltid, jag håller hårt på det för att jag gillar den vägen att gå.

Hahaha "smögen" aaa jag hade ju skjutit mig själv vid en sån dejt!
Citera
2018-07-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Som jag var inne på lite i mitt tidigare inlägg så den stora nackdelen med promenader är ju väderberoendet. Inte samma känsla att glida runt och shoppa vindruvor när novembervindarna blåser och det är mörkt som i en säck, hehe!

Mjaaa jag håller med och samtidigt inte riktigt med dig ändå. Novembervindar är inte Januari/februarivindar. Man klär sig varmt och tar en promenad om så bara för en 20 min. Det spontana här är istället att dra med sig en termos med någon varm dryck i. Återigen det här är bara mina egna moves som de jag träffat har uppskattat väldigt mycket och återigen så är det inte första dejten som jag avslutar på.

Med det sagt så är det ändå skillnad på en sommarpromenad och jag väljer ju en sommarpromenad före en vinter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in