Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funkytoka
Jag har träffat flera ryskor från Tinder. Kan intyga att det inte är bottar. Inte heller golddiggers. Anledningen är att det är brist på män i ryssland. Det finns 11 miljoner fler män i Ryssland än kvinnor. Därför använder kvinnorna i Ryssland Tinder för att hitta män från utlandet.

Jag har flera bekanta tjejkompisar i Ryssland som säger att alla deras tjejkompisar dejtar eller är ihop med utländska killlar. Anledningen är att förutom bristen på män, att ryska män inte har mål, super för mycket och är allmänt drägliga. Ryskorna är den gamla skolans kvinnor och väldigt feminima. Finns inge tjafs om jämnlikhet. Ryskorna själva förstår inte jämlikhetsfasonerna i väst och i Sverige. Där både kvinnor och män jobbar på karriär etc. Ryskorna är välutbildade, varma, hundra gånger mer feminina än svenska tjejer och älskar utländska män.

Gör er en tjänst och ställ in Tinder på St petersburg i Ryssland och börje svajpa. Ni kommer bli förvånade av alla skönheter ni matchas med.

Ålderskillnaden spelar inte heller roll. Det är vanligt med 20+ åldrskillnad. Oavsett om du är 30+ eller 40+ kommer du få 20+ ryskor.

Bra och intressant inlägg! Bättre ratios än så där är ju svårt att få.
Funderade själv på att göra en tripp där i Ryssland snart men kommer se några andra länder istället. Problemet är att jag är lite för spontan och det kräver lite planläggning av resan med att fixa visum och skit.

Men kan man på detta lära sig bara lite användbar ryska så lär man kunna stå ut jävligt mycket från mängden. Levnadsstandarden där är också betydligt billigare än i Stockholm (49,4%): https://i.imgur.com/BKhia3g.png

Man kan göra 6-24 månader i St. Petersburg, skaffa sig en modellfru med riktiga kökskillz och sen ta med henne till något roligare ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av droemelvan
Det känns som att det är någonting fel med appen. Jag får nämligen inga matchningar överhuvudtaget. Jag är väl 6-7 av 10 rent utseendemässigt och de bilder jag använder har flera oberoende kvinnliga vänner bedömt och valt ut för ändamålet. Ändå får jag inget resultat. Har testat byta bio, har testat byta bilder, har testat svepa på många, har testat att svepa på få, har testat ta bort mitt konto och har testat att skapa ett nytt. Men det är helt dödsdömt.

Måste man uppgradera sitt konto till någon premiumvariant för att få resultat eller? Känns ju helt meningslöst.

Suck.
Vi borde göra det obligatoriskt att man läser alla mina inlägg före man får posta här i tråden. Du är en 6:a och ska in på Tinder-marknaden och blir förvånad över att du inte fått en enda jävla matchning och du har prövat i princip allt?

Du? Jag har redan skrivit det flera ggr förut att mediokra killar inte har så mycket att hämta på Tinder då kvinnor är där för att hitta killar toppskiktet. Du som 6:a kommer ändå sitta med bottenskräpet ifall du får in några matchningar och fungera som bekräftelse åt kvinnor halvt mediokra, så varför inte spendera tiden och pengarna på någonting annat istället?

Du skulle ju kunna skita i Tinder helt och se till att jobba hårdare än andra på att fixa en grym fysik och utseende, pengar, dödlig karisma och på att utveckla dig själv, så kan du dra på nattklubbar och dunka bättre kvinnor än vad som brukar finnas på Tinder.
Sen om något år kan du kanske försöka pröva lyckan igen men det är naivt att tro att du skulle ha någonting att hämta på Tinder.

Men för de allra flesta så brukar det vara alldeles för mycket slit och för lite ROI, så antagligen så gör du bäst i att bara säga "fuck it" och skaffa en livstidsprenumeration på Brazzers istället.
Citera
2018-06-20, 17:56
Medlem
En rysk modellfru, fan vad grymt. Med samma vedervärdiga engelska som Ludmila E.

Alla som man träffar och hör den där knaggliga brytningen kommer knappast bli avundsjuka. Plus att ni aldrig kommer få det viktiga flytet i snacket, spontaniteten, massa viktiga saker som missas.

Men visst, modellfru som kan laga mat. Som inhämtas i Ryssland. Inte bättre än att hämta en i Thailand.
Oavsett utseende så kommer det där "han har hämtat hem henne i från en håla"-känslan att ploppa upp för folk.
Citera
2018-06-20, 18:13
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Men haha förstår du inte att den typen av dejting pågår i Sverige också just nu? Det är ju just de killarna som erbjuder högklassiga välplanerade dejter du konkurrerar med.

Lite kuligt är det ju faktiskt att du klagar så mycket över dina dejter när det verkar som du gör så uselt ifrån dig. Du kan ju bättre.

Nej det där stämmer faktiskt inte. Om man som kille slår på stora trumman på första dejten är man helt enkelt helt slut i huvudet ur ett otal antal aspekter. Samtliga killar jag känner som kör Tinder har gått på så många förstadejts-minor att de lägger absolut minsta möjliga effort på sina förstadejter.

Promenad är standard, på sin höjd ta en drink nånstans. Sen kan man ju givetvis anstränga sig mer eller mindre beroende på hur intressant tjejen man träffar är. Man vill ju därför ha ett sånt flexibelt upplägg som möjligt så att man snabbt kan skjuta ut sig. Andra dejten brukar jag däremot växla upp, eftersom man vid det laget har säkerställt att det är värt tid, pengar och energi.
Citera
2018-06-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
En rysk modellfru, fan vad grymt. Med samma vedervärdiga engelska som Ludmila E.

Alla som man träffar och hör den där knaggliga brytningen kommer knappast bli avundsjuka. Plus att ni aldrig kommer få det viktiga flytet i snacket, spontaniteten, massa viktiga saker som missas.

Men visst, modellfru som kan laga mat. Som inhämtas i Ryssland. Inte bättre än att hämta en i Thailand.
Oavsett utseende så kommer det där "han har hämtat hem henne i från en håla"-känslan att ploppa upp för folk.

Det är ju helt enkelt dina åsikter och inte fakta som du får det att låta som. När kalle sitter där med sin feta padda som bara är 40 år och olle har en riktigt läker smal tjej från ryssland som fixar allt i hemmet osv så kommer alla gubbar att drägla av avundsjuka.
Du bygger dina fördomar på gubbarna du ser som har hämtat thaior/ryskor, väldigt mycket större chans att du hittar en ryska med något innanför pannbenet än en thai också.
Citera
2018-06-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Det är ju helt enkelt dina åsikter och inte fakta som du får det att låta som. När kalle sitter där med sin feta padda som bara är 40 år och olle har en riktigt läker smal tjej från ryssland som fixar allt i hemmet osv så kommer alla gubbar att drägla av avundsjuka.
Du bygger dina fördomar på gubbarna du ser som har hämtat thaior/ryskor, väldigt mycket större chans att du hittar en ryska med något innanför pannbenet än en thai också.
För all del, vi har olika syn på saken och det är väl bra, så inte alla gillar samma sak
Citera
2018-06-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto

"Och", vad?
Min "känsla" om folk som tycker så är ju snarare att de är feministindoktrinerade, avundsjuka och dumdryga bondtölpar. Jag menar, varför skulle vi lejon bry oss om massa fårs åsikter?

Vinnare skiter väl i det. Tror du liksom Trump går runt och oroar sig för vad någon androgyn betahane och vänsterjournalist på CNN med en fet mongofru har för åsikter om att han är tillsammans med Melania och deras åldersskillnad och att hon är från öst?

Jag vet inte med dig, men själv ser jag en maskulin badass som är framgångsrik mångmiljardär, president och har knullat modeller i livet och kan nu vara tillsammans med en 24 år yngre kvinna som ser sjukt bra ut för sin ålder.

Ifall du hellre vill göra som övriga medelsvenssons och andra losers och stanna med en vanlig svensk tindertjej idag som bara blir fetare med åren. En som bitchar och gnäller om patriarkat och som tror att hon imponerar med sina HP i feministiska postpatrialkala genusvärdegrundsnormer utifrån ett sociokulturellt HBTQZXCVBN-perspektiv och leva på sojaprodukter resten av ditt liv, så är det väl lugnt.

Men du bör nog inse att du lika gärna kan skära av dig dina pungkulor då, för du har ändå ingen användning av dem, xtroverto.

Personligen knullar jag hellre en vacker och tajt och ung ryska alla dagar i veckan som behandlar mig som den gud jag är. Har man språkproblem kan man ta egna initiativ till att bli bättre, det finns många och intressanta språk man kan ha mer användning av än att bara kunna kommunicera med en kvinna.
Senast redigerad av BrunoC 2018-06-20 kl. 19:23.
Citera
2018-06-20, 18:54
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Nej det där stämmer faktiskt inte. Om man som kille slår på stora trumman på första dejten är man helt enkelt helt slut i huvudet ur ett otal antal aspekter. Samtliga killar jag känner som kör Tinder har gått på så många förstadejts-minor att de lägger absolut minsta möjliga effort på sina förstadejter.

Promenad är standard, på sin höjd ta en drink nånstans. Sen kan man ju givetvis anstränga sig mer eller mindre beroende på hur intressant tjejen man träffar är. Man vill ju därför ha ett sånt flexibelt upplägg som möjligt så att man snabbt kan skjuta ut sig. Andra dejten brukar jag däremot växla upp, eftersom man vid det laget har säkerställt att det är värt tid, pengar och energi.

Men hur kan du veta vad som stämmer när du inte ens får tag på tjejerna du letar efter? Förstår du inte att hon är så pricksäker att du ofta ryker redan efter hon läst vad du skrivit i din bio? Ja texten..inte bilderna…TEXTEN. Skulle du mot förmodan ta dig över det hindret så ryker du definitivt när du föreslår en sån DRITTdejt(därav alla flejks t ex).

Men nu motsade du ju dig precis i det fetade haha.

Du vet precis vad jag menar men sitt du och hänvisa till dina polare och spela dum om det är det du vill. De borde kanske läsa här också så ni alla uppar ert game med sådär 40 ljusår. Vidhåller…du kan bättre.

grrr och r

Senast redigerad av Honeyvoice 2018-06-20 kl. 18:57.
Citera
2018-06-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Roman om Ryska tjejer och hur grymt det är
Ok, kör hårt.
Citera
2018-06-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Okej. Varför är det brist på män i Ryssland? Jag antar du menar 11 miljoner fler kvinnor?
Vill de flytta till Sverige? Eller att man själv flyttar dit?

Jag förstår fördelarna, men nackdelarna jag ser är att man kanske rent språkligt och kulturellt har lika mycket gemensamt ,jf med en svenska. Vilket ju är problemet alla utlänningar. Med ursprung just öststaterna blir det ju dock en viss stämpel av "import-fru" tyvärr, oavsett sanning. Lite som thailändskor.

Sovjet kriget skördade många män. Precis, menar 11 miljoner fler kvinnor. Jag tycker inte det kulturella spelar någon roll. Invidivuellt. Har själv bott i östländer sedan jag lämnade Sverige i början av 20-års ålderns för 15 år sen. Inte haft problem.
Citera
2018-06-20, 19:10
Medlem
NirvanAs avatar
Om man likeat/superlikeat nån nyligen och den dyker upp i flödet igen ganska snabbt, innebär det att dom snabbt fått upp en men svept vänster då?
Citera
2018-06-20, 19:41
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Men hur kan du veta vad som stämmer när du inte ens får tag på tjejerna du letar efter? Förstår du inte att hon är så pricksäker att du ofta ryker redan efter hon läst vad du skrivit i din bio? Ja texten..inte bilderna…TEXTEN. Skulle du mot förmodan ta dig över det hindret så ryker du definitivt när du föreslår en sån DRITTdejt(därav alla flejks t ex).

Men nu motsade du ju dig precis i det fetade haha.

Du vet precis vad jag menar men sitt du och hänvisa till dina polare och spela dum om det är det du vill. De borde kanske läsa här också så ni alla uppar ert game med sådär 40 ljusår. Vidhåller…du kan bättre.

grrr och r

Att dra slutsatsen att jag genom att ändra min bio vips skulle börja träffa tjejer som faktiskt ser ut som de gör på sina bilder låter dessvärre helt barockt i mina öron.

Så nej, förstår inte alls vad du menar och det fetmarkerade har du tagit helt ur sin kontext. Med anstränga sig eller inte syftar jag på hur jag växlar upp eller ned under första dejten. En tjockis vallar jag bara runt kvarteret innan jag säger hejdå, men en fin tjej gör jag allt för att hon ska ha en bra kväll och dom dejterna varar ofta 2-3 timmar. Mina dejter går faktiskt alltid skitbra, så inte där skon klämmer.

Sedan är det väl högst individuellt om tjejen inte tycker promenad låter spännande och det köper jag! Dock anser jag att det både är socialt efterblivet och signalerar att vederbörande inte gillar att aktivera sig, vilket är en varningslampa utan dess like.

För att sammanfatta, de enda gångbara strategierna för Tinder är att maxa sina bilder eller köra fiskdamm och gå på kvantitet. Kör väl något mellanting just nu, men inser att det börjar bli dags att smattra av lite nya fräscha sommarbilder.
Citera
2018-06-20, 19:55
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Att dra slutsatsen att jag genom att ändra min bio vips skulle börja träffa tjejer som faktiskt ser ut som de gör på sina bilder låter dessvärre helt barockt i mina öron.

Så nej, förstår inte alls vad du menar och det fetmarkerade har du tagit helt ur sin kontext. Med anstränga sig eller inte syftar jag på hur jag växlar upp eller ned under första dejten. En tjockis vallar jag bara runt kvarteret innan jag säger hejdå, men en fin tjej gör jag allt för att hon ska ha en bra kväll och dom dejterna varar ofta 2-3 timmar. Mina dejter går faktiskt alltid skitbra, så inte där skon klämmer.

Sedan är det väl högst individuellt om tjejen inte tycker promenad låter spännande och det köper jag! Dock anser jag att det både är socialt efterblivet och signalerar att vederbörande inte gillar att aktivera sig, vilket är en varningslampa utan dess like.

För att sammanfatta, de enda gångbara strategierna för Tinder är att maxa sina bilder eller köra fiskdamm och gå på kvantitet. Kör väl något mellanting just nu, men inser att det börjar bli dags att smattra av lite nya fräscha sommarbilder.

Visst så är det men det roliga är att jag vet redan att du har funderat över vad jag skrivit och antagligen kommer att ändra på vissa saker i din attityd/approach. Bra att du är en sån massiv tjurskalle för det tyder på en som inte ger upp.

Klart du inte behöver berätta för mig hur du går på ALLA cylindrarna nu då det är resultatet som räknas dvs att du uppar dit game. Som jag skrev till en annan kille här häromdagen…ibland är det nyttigt för en man att mentalt springa in i en tegelvägg så han kan gå hem och regroupa(läs skärpa till sig).

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in