Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-21, 02:50
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nej Bernie Sanders har inte svaren på Sveriges problem. Det har SD, AfS och ev också MED.

Nej det är klart att han inte har, men nånting kommer att komma istället för S & M, m.m., för vänstervridna att rösta på. Och det kommer att ha en anti-etablissemangskaraktär. För du tror väl ändå inte att alla kommer att gå över till SD/AfS/MED?

Det är ju ren logik. Om etablissemangspartierna ska minska, enligt ditt resonemang, så måste de ju ta vägen någonstans liksom.

PS. Du vet inte vad demagog betyder, va?
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-21 kl. 03:01.
Citera
2018-06-21, 03:01
Medlem
omegatrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vet att det är extremt lätt att gnälla och ställa krav på Alternativ för Sverige när man avstår från alla former av politisk aktivism men partiet måste börja synas ordentligt och hyfsat ofta snart. Just nu finns det ingen anledning att tro att ett riksdagsinträde är möjligt och det verkar inte som att partiledningen överhuvudtaget berörs av detta. Min insyn i partiet är dock obefintlig så jag kan naturligtvis ha fel om det sistnämnda och jag hoppas att så är fallet.

SD har kommit ganska långt på polisk inaktivsm, medial pariastämpel och villakvarterslismande. Visst har de försökt att sälja sig själva, som Åkesson när han stack fram trynet i Expressen strax efter att de satt småfolkets Jim Olsson i spottbocken. Pöbeln tänker inte, den reagerar.

Reaktionen kommer att vara besvikelse när det nuvarande ivriga rövslickandet hos SD misslyckas med att prestera politiskt praktik, precis som alla folk äcklas av ohederlighet. Impotens kommer att exponera hyckleri, hyckleri kommer avslöja illojalitet - sen är slöddret i SD rökta.

Just nu hoppas folk på SD. Man måste sikta in sig på lögnens konsekvenser!
Senast redigerad av omegatretton 2018-06-21 kl. 03:06.
Citera
2018-06-21, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omegatretton
Ytterligare ett gott råd till AFS är att ge fan i att politisera allt från karuseller till popcorn. Man kan ha som politiskt program och slogan, "att vi ägnar oss åt att lösa Sveriges politiska katastrof - inte omvärldens". Har man någon liberal ambition, och varje politiskt färg har väl något klokt i botten, så vore det ganska smart att kombinera undvikandet av obekväma och lömska frågor, med ambitionen att presentera viljan att nedmontera det politiska inflytandet över det privata livet.

Människor har rätt att bestämma själva, vi bestämmer inte över dem, etc..

Homosex, könskvotering, abort, Israel, etc.

Är det för att du inte inser hur extremt skadligt homosexualitet och abort har varit som du förespråkar att AFS blir politiskt korrekt eller är det för att du tror "folkviljan" är emot det?

Om det är det första så borde du ta en ordentilig funderare på varför Sverige är där vi är. Hur mycket mer motsståndskraftigt mot invandring hade inte Sverige varit om vi hade bildat familjer istället för att döda våra barn och ägna sina år att destruktiv hedonism. Det är så mycket skit som tillåts med ursäkten att man inte kan lagstifta om personlig moral men det är en falsk premiss som vi alla behöver kasta av oss om vi vill överleva. En stat har rätten och rentav plikten att förbjuda det som är skadlig och sjukligt i samhället, homosexualitet är en av dessa saker, feminism är en annan. Abort är i en kategori för sig eftersom det inte bara är dig själv som skadas utan en annan individ. Det kan diskuteras hur man bäst går till väga för att stoppa de här sakerna men det är långt ifrån omöjligt eller ens svårt, titta bara på Ryssland som med väldigt milda medel har lyckats att behålla en tradtionell moral i samhället.

Vad gäller argumentet att det inte vore populärt att lägga sig i såna här angelägenheter så menar jag först att det är nödvändigt att man står upp för viktiga principer även om de må vara opopulära, om inget annat så kan partiet vara ett sätt att förändra hur folk tänker kring dessa frågor och det är lika viktigt som att vinna röster. Det hade varit en sak om det var frågan om mindre viktiga frågor men traditionella kristna/västerlänska värderingar är helt avgörande för svenskarnas framtid, då är det inte okej att kompromissa för röster. För det andra så tror jag att "folkets vilija" i mångt och mycket är en illusion skapad och upprätthållen av media och styrande eliten, i själva verket så är traditionella moraliska värderingar inte alls så främmande för gemene man, det gäller bara att någon vågar säga att kejsaren är naken för att folk ska våga stå upp för det som är rätt igen..

Och det är precis det som behöver sägas: liberalismen är en misslyckad ideologi och vi behöver förkasta den tillsammans med alla de här grundläggande ideerna om "jämställdhet" och "rättigheter" som bygger på felaktiga premiser ifrån den franska revolutionens "filosofer". Traditionalism är svaret, titta på Polen och Ungern, där har du vår förebild.
Citera
2018-06-21, 06:10
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Vissa av oss kanske inte är nöjda med SDs återvandringspolitik samt Inte gillar all skit som föregår i det paritet så som toppstyrning, nepotism etc. Du kanske istället borde respektera väljarna...

Jag är heller inte riktigt nöjd med SD men kommer rösta på dom ändå för det finns inget alternativ.
Sossarna pch MP måste bort.

Eller så röstar man på AFS och ger sossarna makten.

Det jag menade om inte AFS är sossetroll.
Citera
2018-06-21, 06:26
Medlem
Ojojoj, i YouGovs nya undersökning där Sverigedemokraterna får 28% får även gruppen övriga 3,4%, och då redovisas redan FI enskilt. Givetvis är det AfS som står för nästan hela dessa 3,4%. Detta visar att det verkligen finns möjlighet att komma in till riksdagen i September.
Citera
2018-06-21, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vet att det är extremt lätt att gnälla och ställa krav på Alternativ för Sverige när man avstår från alla former av politisk aktivism men partiet måste börja synas ordentligt och hyfsat ofta snart. Just nu finns det ingen anledning att tro att ett riksdagsinträde är möjligt och det verkar inte som att partiledningen överhuvudtaget berörs av detta. Min insyn i partiet är dock obefintlig så jag kan naturligtvis ha fel om det sistnämnda och jag hoppas att så är fallet.

Jag tycker det ser ganska bra ut.
Yougov har i gruppen övriga mellan 3-4% och då ingår inte F! som är särredovisade. Det är väl en ganska logiskt slutsats att dra att det till största delen är AfS och MED som ingår i den gruppen. Resterande partier som NMR, PP osv drar inga större skaror utan kan kanske locka 0,3% tillsammans.
MED är visserligen ett seriöst alternativ men känns ändå ganska kalla och ointressanta. Jag skulle tro max 0,5%.

Så en uppskattning att AfS redan nu ligger runt 2,5-3% är ingen vågad gissning, i alla fall i Yougovs mätning.
Citera
2018-06-21, 08:23
Medlem
baggebo1s avatar
Vilket jävla gnäll det är i tråden hela tiden. Vad trodde folk egentligen skulle gå att uträtta på ett par månader? Människor lever i sina egna fantasier och blir sen arga och besvikna för att verkligheten inte anpassar sig.

Det lömska sionistvraket Smokey lanserar nu idén att AfS bör rikta in sig på att kampanja negativt mot SD. Hur jävla dumt är inte det när SD går som tåget och har hela flowet på sin sida? Vill man framstå som den hämndlystna, bittra förloraren utan en suck är det en bra idé. Nej, AfS har lagt sig på helt rätt nivå när det gäller SD. Kritisera sakligt och gärna ofta, men gör det inte till "en grej". Det är sverigedemokrater som ska gå över till AfS, de kommer inte gå över till ett parti de uppfattar som småaktiga och bittra. Istället: Använd SD:s framgång och lansera idéer som 1. Taktikrösten på AfS ("Nu går SD så bra så de kommer att bli största partiet även utan din röst, se till att skapa ett Sverigevänligt block") eller 2. Den bortkastade rösten ("Kasta inte bort rösten på SD. Afs kommer minst att få 2% av Sverigevänners röster alldeles oavsett, din röst gör mycket mer nytta för att ta AfS över 4% än den gör för ett SD som ändå blir största parti").

AfS har precis lika stor chans att komma in i riksdagen idag som de hade för en månad sedan. Förmodligen är den mindre än vad gemene tråddeltagare verkar ha föreställt sig tidigare, men större än vad de helt plötsligt tror nu.
Citera
2018-06-21, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag tycker det ser ganska bra ut.
Yougov har i gruppen övriga mellan 3-4% och då ingår inte F! som är särredovisade. Det är väl en ganska logiskt slutsats att dra att det till största delen är AfS och MED som ingår i den gruppen. Resterande partier som NMR, PP osv drar inga större skaror utan kan kanske locka 0,3% tillsammans.
MED är visserligen ett seriöst alternativ men känns ändå ganska kalla och ointressanta. Jag skulle tro max 0,5%.

Så en uppskattning att AfS redan nu ligger runt 2,5-3% är ingen vågad gissning, i alla fall i Yougovs mätning.

Det är exakt min tanke. Jag tror att man som minst har 2,5% idag och med glädjesiffror i ögonen ca. 3,5%. Det innebär att AFS är oerhört nära riksdagsinträdet. Det borde vara mer livat från mediekåren om detta kan man tycka. Lyser media bara en liten lampa på AfS så kommer man kliva upp över 4% inom nolltid.
Citera
2018-06-21, 08:50
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Yougov ÖVRIGT 2018 - där AfS ingår samt (SD visat inom parentes).

Februari: 2,4% (22,1%)
Mars –AfS lanseras: 4,1% (22,4%)
April: 3,7% (22,1%)
Maj: 3,9% (23%)
Juni: 3, 4% (28,5%)

Efter att AfS lanserades har SD haft en uppåtgående trend och gått som en raket uppåt på slutet.
Efter att AfS lanserades i mars 2018, är trenden för ”Övriga” snarare nedåtgående…

Detta kan dock främst bero på att osynliga MED, inom de övriga, har minskat.
Betr. SD så hade Yougov dem som största parti redan i augusti 2015. Deras sätt att mäta kan dessutom ha manipuleras genom att det går att anmäla sig själv till Yougov för partiundersökningar. Sverigedemokrater brukar ju vara på alerten med sådant. Man kan alltså anmäla sig och få poäng för varje deltagande och kan köpa presentkort för dessa poäng. Yougov säger att 90 000 svenskar deltar i deras undersökningar.
Fråga: Om nu AfS skulle ligga på minst 2% i senaste Yougo, eller tom över 2%, tror ni inte att man åtminstone (ärligt?) skulle nämna det?

https://yougov.se/account/register/

REKOMMENDERAR SÅLEDES ER ALLA, MEDLEMMAR OCH SYMPATISÖRER ATT GÖRA DETSAMMA – ANMÄL ER, VETJA!

Detta då man ändå aldrig kan lita på dessa manipulerade OU, men att det ur psykologisk synvinkel kan vara mycket viktigt att ”Övriga” bryter den nedåtgående trenden och rusar upp i höjd nästa månad.
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vilket jävla gnäll det är i tråden hela tiden. Vad trodde folk egentligen skulle gå att uträtta på ett par månader? Människor lever i sina egna fantasier och blir sen arga och besvikna för att verkligheten inte anpassar sig.

Det lömska sionistvraket Smokey lanserar nu idén att AfS bör rikta in sig på att kampanja negativt mot SD. Hur jävla dumt är inte det när SD går som tåget och har hela flowet på sin sida? Vill man framstå som den hämndlystna, bittra förloraren utan en suck är det en bra idé. Nej, AfS har lagt sig på helt rätt nivå när det gäller SD. Kritisera sakligt och gärna ofta, men gör det inte till "en grej". Det är sverigedemokrater som ska gå över till AfS, de kommer inte gå över till ett parti de uppfattar som småaktiga och bittra. Istället: Använd SD:s framgång och lansera idéer som 1. Taktikrösten på AfS ("Nu går SD så bra så de kommer att bli största partiet även utan din röst, se till att skapa ett Sverigevänligt block") eller 2. Den bortkastade rösten ("Kasta inte bort rösten på SD. Afs kommer minst att få 2% av Sverigevänners röster alldeles oavsett, din röst gör mycket mer nytta för att ta AfS över 4% än den gör för ett SD som ändå blir största parti").

AfS har precis lika stor chans att komma in i riksdagen idag som de hade för en månad sedan. Förmodligen är den mindre än vad gemene tråddeltagare verkar ha föreställt sig tidigare, men större än vad de helt plötsligt tror nu.
Äsch - Käft påré baggebo1. Att AfS är dåliga på att uppdatera sin hemsida och inte ens fixat backup på sina videos, när de redan från början vet om att de kommer att censureras - igen - av JewTube, det behövs det ju egentligen bara EN ENDA AKTIV PERSON som är kunnig, för att fixa till - IGÅR. Hur svårt ska detta vara!?

Så min kritik igår är och var berättigad på just den punkten. I övrigt håller jag med dig om att AfS inte ska bedriva negativ kampanj just mot SD, (eftersom de ska samarbeta med just dem när de kommer in), däremot kan de gott göra det gentemot 7-klövern, i synnerhet betr. deras talande tystnad i yttrandefrihets -& censur-frågor.

AfS har fortfarande inte uppdaterat sin hemsida...
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-21 kl. 09:37.
Citera
2018-06-21, 09:20
Medlem
Blockfördelningen ser ut som följer, borträknat KD och MP som inte klarar 4%-spärren.

Rödgröna: 31,3%.
Alliansen: 28,7%.
SD: 28,5%.

Om AfS kan gneta sig över 4% så kan den Sverigevänliga sidan bli största blocket. Även om det kanske inte hjälper då 7klövern kommer att gå ihop så är det ändå ett gott tecken för att svensken börjar vakna.
Det blir i alla fall svårt för 7k att fortsätta med sin DÖ.
Citera
2018-06-21, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Victor Södermark - som väl påstås ansvara för AfS sociala medier - får ett råd på Twitter:
https://twitter.com/Viktorious1989/status/1009382688850169856

Larsson: Be smart! Använd http://d.tube och http://gab.ai parallellt

Victor Södermark: Jo. Men hur många når du ut till då?

Larsson: Parallellt... nu når ni inte ut till någon! Länka vidare inom alla forum när ni blivit censurerade är enda alternativet

Victor: Ja, det kanske vore något.

Men snälla Victor => LYD DE GODA RÅDEN NU!

Emerentia Pauli förslag:
1. Lägg ut era videos på en annan server än YT.
2. För varje ny video, lägg ut en kort video på YT som annonserar fullängdsvideon.
3. Dessutom kommer många YouTubare att kopiera och hjälpa till att lägga ut videon på YT.

Magnus Bonnevier:
Tips till AfS lägg upp det på dropbox och ge ut en länk på twitter så vi kan alla sprida filmen.

To whom it may concern (Jeff Ahl, Byggnet, m.fl aktivister):

Please. Kan inte ni - också – snabbt vara på den/de ansvariga och säga till att alltid lägga upp en backup videon på Vimeo, också. (Eller de ovannämnda föreslagna.)

Be dem även utse minst en person, som har koll på vad som skrivs om AfS i tråden, samt som kan framföra de goda råd som framförs till dem, här också. Jeff har inte alltid tid med sånt längre. AfS påstår sig själva få över 300 mejl per dag, som de inte ens hinner besvara, så det är lämpligare om minst en kontaktansvarig person för Flashback, kan framföra de olika välmenande budskap/råd, som ges även här. Ok?

Framförallt ska det framföras till ansvariga och den här utsedda webmastern att – snarast - uppdatera hemsidan med nyupplagd video från Vimeo betr. Kasselstrands borttagna tal till nationen. Nu brusar bilden bara när man försöker se filmen från hemsidan. Ger ett amatörmässigt intryck.

Ge också rådet från oss att de måste ha – minst – två ansvarige webmasters som turas om att snabbt kunna uppdatera hemsidan! I synnerhet om nuv. skulle insjukna.

Uppmana också alla med YouTube konto att – alltid – när AfS blir censurerade igen, att då hjälpa till att ladda upp talet – igen – på YouTube och på så sätt sprida talet/budskapet, igen.

Avslutningvis – en till upprepad uppmaning i all välmening:
Ta debatten NU om allas vår yttrandefrihet och vad som hänt till riksdagen och kräv gärna även en debatt om följande beslut som klubbades igenom idag. Det ska bli svårare att sprida upphovsrätts skyddat material: copyright, vilket kanske även kommer strypa debatten här på fb?

”Nu har EU-byråkraterna röstat JA till artikel 11 och 13 som kraftigt begränsar vår yttrandefrihet på internet.
(FB) EU röstar JA till artikel 11 och 13 - Dödar yttrandefriheten på internet!
Det bör stå klart för ALLA att vi nu måste lämna EU och vad jag kan se så är det bara ett parti i dagsläget (förutom NMR) som tar ställning för ett #SWEXIT.”

Jag håller med om allt. Detta med backup-konton och alternativa spridningskanaler borde man ha fixat, och testkört, innan partiet lanserades i våras. Det är normalt sunt förnuft. Om det börjar gå bättre för AfS i opinionen så är ju risken stor att regimen stänger ner konton på facebook och andra ställen. Det är ju just detta som är MSB:s nya uppgift, att gå in och stänga ner politiska rörelser och figurer som utmanar och hotar systemet! Tror man att regimen och media kommer behandla AfS renhårigt, eller hur tänker man?

Med tanke på att partiet innehåller flera personer med militär bakgrund och anknytning så verkar partiet agera tämligen omilitäriskt om man ser till att man inte har tillämpat något militärt tänk om reserver och alternativa planer och lösningar. Att alltid se till att man har "både bälte och hängslen på byxorna", ifall det ena skulle fela, är en militär grundregel. Några organisatoriska lärdomar från miltär verksamhet verkar man tyvärr inte heller ha anammat såvitt vi har kunnat se.

Det är lätt att vara efterklok och komma med "goda råd", men vi är ju flera som välvilligt nu har påtalat detta med mediahanteringen, hemsidan m.m. sedan ett par månader tillbaka.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-06-21 kl. 09:47.
Citera
2018-06-21, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Om man ser AfS som ett företag så är det just nu så här:

1. Man har den i särklass bästa produkten (här har man toppkompetens)
2. Man levererar produkten i de fulaste paketen, som också lite för ofta är skadade vid ankomst. Båda sakerna sänker intrycket (här saknar man alltså rätt kompetens)
3. Man har en inkompetent transportlogistikavdelning, så i mycket stor utsträckning kommer paketen inte ens fram.
4. Man har samtidigt, på eget bevåg, satt sig i en mycket tajt situation, där man på rekordkort tid ska nå ut med marknadsföring av produkten så att potentiella kunder känner till att den finns och varför den är bäst (här har man delvis rätt kompetens, men inte tillräckligt för det korta tidsfönstret).

Hur tror ni att det kommer att gå för det här företaget? Om det inte omgående skärper sig?

Om vi repeterar punkterna 1-4 igen mer specifikt för AfS: Produkten är alltså idéer, och man använder Internet som sitt huvudsakliga massmedium (bortsett från att man trycker upp flygblad).

1. Bästa idéerna. Toppat lag. Utsökt bra!
2. Kvalitén på paketeringen av idéerna i form av filmklipp är generellt för låg (skakigt, suddigt, taffligt, låg volym, m.m.). Man behöver anlita ett medieproffs!
3. Idépaketen kommer alltför ofta inte ens fram because Youtube e.d. Och då står man där handfallna och får inte ens ordning på sin hemsida. Man behöver anlita någon erfaren nätaktivist (eller bara en godtycklig datanisse med eget driv).
4. Beträffande marknadsföringen gör man mycket rätt och mycket kreativt. Men precis som man saknar kompetens under punkt 3, så saknar man här den där tonårstjejen som fattar hur man kan maximera sin synlighet (flera gånger om) på de sociala medierna.
Sen behöver man bli mer Trumpiga med rejält med negativt kampanjande mot SD (men jag förställer mig att det redan är med i planen att lägga in den växeln snart).

Bra inlägg. Exakt så är det. Produkten man har i sin lagerlokal är den bästa i landet, men de flesta i landet vet fortfarande inte om att den finns. Jag skulle sätta bristen på tillräcklig, organiserad och systematisk marknadsföring som den främsta akilleshälen. Marknadsföring är allt. Ingenting är viktigare för att nå framgång.

Återigen så är detta märkligt då partiet innehåller flera ekonomer som har läst massa marknadsföring på Handels och folk som jobbar med marknadsföring i näringslivet. Min tanke och reaktion är "Va?" och "Hallå?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in