Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Men snälla nänniska. Du måste börja inse att "återvandringen" som behövs krävs att Afs sitter i regering.

Vem ska de bilda regering med hade du tänkt. Släpp din heder och tänk efter.
Men herregud, bara att AfS sitter i riksdagen och livesända partiledardebatter kommer att flytta overton fönstret åt ett betydligt mer nationalistiskt håll och radikalisera samhällsdebatten.
Vad kommer SD göra med 25%? Inget. Det kommer hursomhelst bli en blocköverskridande överenskommelse efter valet för att minska SDs inflytande. Då behövs AfS för att agera som en jobbig mygga medans du försöker sova på 7-klövern.
Det som försiggår just nu är ett kulturkrig och ett AfS på 4% kommer innebära att vi avancerat våra spelpjäser i detta krig. Det är en stor vinst för det svenska samhället. SD kommer aldrig vinna kulturkriget då SD accepterar medias spelregler.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-18 kl. 12:28.
Citera
2018-08-18, 12:45
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Högerextremister valtalar i Sundsvall

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hogerextremister-valtalar-i-sundsvall

Oberoende SVT...

Det verkar skifta mellan högerextremistiskt och högerpopulistiskt när AFS skildras i regimmedia. Nationalistiskt är inte en beskrivning man använder även om det hade varit mest korrekt och neutralt.
Citera
2018-08-18, 12:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
En mycket bra och klargörande sammanställning. Den första punkten räcker för mig för att SD ska gå bort. Undrar hur SD resonerar? Kvotflyktingar är knappast någon valvinnare bland SD:s kärnväljare. AfS har noll kvotflyktingar på programmet och återvandring istället.

En person som inte jobbar kostar ca: 15 miljoner under en livstid. 5000 kvotflyktingar som inte jobbar blir 75 miljarder. Detta vill SD fylla på med varje år. Hur i h-te kunde Åkesson gå med på det? Är det inte bättre att lägga dessa pengar på svensk välfärd och mer pengar i folks plånböcker istället?

AfS skulle aldrig komma på en sådan idiotisk idé. Syntax error.

Nu är väl en fördubbling av kvotflyktingarna inget som SD går till val på? Om jag minns rätt var det ett utspel de gjorde för ett par år sedan för att i utbyte få igenom ett stopp för anhöriginvandring. Något som de andra partierna inte gick med på.

Vad gäller AfS så har de verkligen en del idiotiska idéer om detta, som att utlandsfödda svenska medborgare ska tvingas vänta i 28 år innan de får ta hit närmaste anhöriga (med försörjningsplikt). Se vad jag skrev här:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?
Citera
2018-08-18, 13:30
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hogerextremister-valtalar-i-sundsvall

Tack SVT för den fina reklamen!
Citera
2018-08-18, 13:37
Medlem
StuGs avatar
Citat:

Befriande av Kasselstrand att tydligt deklarera att epitet inte har någon som helst verkan.
Men ett pedagogiskt grepp (Hahne var nära i Skövde ang det exempellösa invandringen de senaste decennierna) vore att jämföra med Schweiz, Finland, Korea och Japan - och Sverige före 1975.

Vad är det som är extremt?

Kalla det pedagogiska ögonöppnare om ni vill.
Lyft gärna fram Erlanders
"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden."(apropå arbetslöshet och klyftorna i USA. Dvs EXAKT det som en globalistisk migrationspolitik skapat på ett artificiellt sätt av både s och m).

Och - ta upp kulturarvssveket! Varje småstad ni besöker har ett torg som blivit skövlat av s under rivingshysterin.
Varför inte 2 minuter om ortens rika historia med bilder från 1900-talet på storbild (bildskärm kan även användas för annat - illustrationer och statistik under talen et c.)
Senast redigerad av StuG 2018-08-18 kl. 13:40.
Citera
2018-08-18, 13:44
Medlem
Nu passerar snart AfS 40 000 likes på FB.
https://www.facebook.com/altforsverige/
Citera
2018-08-18, 13:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Detta finner jag dock lite tramsigt:

Partiet har uppmärksammats i sommar för att de använt sig av logotyper för sina budskap som är snarlika svenska myndigheters som Migrationsverket och Socialstyrelsen vilket kan vara ett lagbrott.

Det finns betydligt värre ting att skriva om AfS.
Citera
2018-08-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu är väl en fördubbling av kvotflyktingarna inget som SD går till val på? Om jag minns rätt var det ett utspel de gjorde för ett par år sedan för att i utbyte få igenom ett stopp för anhöriginvandring. Något som de andra partierna inte gick med på.

Vad gäller AfS så har de verkligen en del idiotiska idéer om detta, som att utlandsfödda svenska medborgare ska tvingas vänta i 28 år innan de får ta hit närmaste anhöriga (med försörjningsplikt). Se vad jag skrev här:

Varför är det en idiotisk idé?
Personer som röstar på AfS gör ju naturligtvis det för att man som parti prioriterar svenskarna i Sverige före kostsam anhörig invandring.
Hade AfS inte gjort skillnad på importerade "svenskar" och de svenskar som funnits i Sverige i generationer så hade jag inte heller röstat AfS.
AfS representerar svenskarna i Sverige, hur kan sån tydligt information gått dig förbi?
Citera
2018-08-18, 13:50
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Detta finner jag dock lite tramsigt:

Partiet har uppmärksammats i sommar för att de använt sig av logotyper för sina budskap som är snarlika svenska myndigheters som Migrationsverket och Socialstyrelsen vilket kan vara ett lagbrott.

Det finns betydligt värre ting att skriva om AfS.
Som tillexempel?
Citera
2018-08-18, 13:55
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag ber endast om något som kan liknas vid bevis på dessa påståenden. Det borde vara tämligen enkelt. Vill de verkligen gå till val med det så borde det tex stå i deras partiprogram.

Det enda jag fått är ett citat om någonting helt annat när JÅ blir felciterad i ett barneprogram och en länk till en krönika.

Ni beter er fan som extremvänstern.

Skärp er.

Tack för att du håller tråden igång! Utan dig och dina åsiktsfränder hade tråden varit hälften så stor och i det närmaste bortglömd. Och varje gång du skriver ett inlägg så klargörs skillnaden mellan SD och AfS, vilket AfS vinner massor på. Tack!
Citera
2018-08-18, 14:09
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Oberoende SVT...

Det verkar skifta mellan högerextremistiskt och högerpopulistiskt när AFS skildras i regimmedia. Nationalistiskt är inte en beskrivning man använder även om det hade varit mest korrekt och neutralt.

Undra om opartiska Svt kommer skriva om att vänsterextremister talar i Falun idag?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1382448578555287&id=100003704 736862
Citera
2018-08-18, 14:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Som tillexempel?

Det jag skrev här:

AfS har utvecklats i en riktning som gör att anständiga väljare inte kan rösta på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in