Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 23:37
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Och apropå det: Jävla låga volym! Jag blev så less på allt det här nu, att jag helt tappade lusten att lyssna på Erik Berglund och Jeff Ahl. Jag brukar alltid njuta av att avnjuta sånt annars.

I told you so!

Lyssna på nya avsnittet av Den Kokta Grodan istället - där är det ALLTID HÖG ENERGI

# 104 Flockbeteende
https://twitter.com/DenKoktaGrodan/status/1008769683775000576
Citera
2018-06-21, 00:22
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Alternativ för Sverige sysslar inte med nån medium-hantering av spåtanter, sierskor å sånt flum

Medium är samma ord som media, fast i singularis (precis som det är en tortellino du har på gaffeln, eller en penna). Sen springer tiden iväg med orden och man hittar på nya konnotationer, som t.ex. även med centrum och centra. Så liksom funkar naturliga språk.

På korrekt svenska heter det mediehantering. Det ska vara genitiv. Precis som man inte säger gatabelysning, eller varalager (det blir ju blattesvenska). Men jag tillät mig att göra våld på detta (eftersom jag ändå misstänker att det är blattesvenska som är standard i skolorna idag), i ett försök att göra en poäng, så att det blev en skillnad, men det föll tydligen platt .

Däremot kanske AfS borde uppgradera till en spåtant för sin sociala mediehantering.

PS. Övningsexempel:
* Radio är ett massmedium (=rätt)
* Radio är ett massmedia (=fel)
* SR har en förljugen medierapportering (=rätt)
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-21 kl. 00:33.
Citera
2018-06-21, 00:52
Ny mätning visar att SD är överlägset största parti och AFS kan ha 3 procent:

https://svegot.se/2018/06/20/ny-matning-visar-att-sd-ar-storsta-parti-och-afs-kan-ha-3-procent/
Citera
2018-06-21, 01:02
Medlem
MrSkargards avatar
Jag vet att det är extremt lätt att gnälla och ställa krav på Alternativ för Sverige när man avstår från alla former av politisk aktivism men partiet måste börja synas ordentligt och hyfsat ofta snart. Just nu finns det ingen anledning att tro att ett riksdagsinträde är möjligt och det verkar inte som att partiledningen överhuvudtaget berörs av detta. Min insyn i partiet är dock obefintlig så jag kan naturligtvis ha fel om det sistnämnda och jag hoppas att så är fallet.
Citera
2018-06-21, 01:06
Medlem
omegatrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro

https://svegot.se/2018/06/20/ny-matning-visar-att-sd-ar-storsta-parti-och-afs-kan-ha-3-procent/

Det är inte intressant om AFS får 1 eller 2 eller 3 procent. Det enda intressanta är om man kan presentera sig själva som alternativet som ville hantera konsekvenserna av vad de andra partierna inte förmådde att rövslicka sig till. Den enda politiska diskurs som finns idag är att en politisk vinnare ska slicka arsle, alltså inte ett specifikt arsle, även om många stora hjärnor ägnar sig åt att precisera detta arsle.

Man måste som politiskt alternativ inte göra mer än att presentera en ryggrad, och sen relatera den till den politiska och ekonomiska verklighetens utfall. Det är förstås ingen garanti att AFS kommer att göra detta - de rekryterar tyvärr mängder av politiskt avskrap, som riskerar att skapa en nioklöver av utökad rövslickarideologi.

SD började bra, växte för att sjuklövern var sinnessjuk, tills den politiska cancerns ambition infiltrerade de tongivande socialfallen med tankar om det naturliga av att få vara en självupptagen lögnhals, och möjligheten att tjäna pengar. Kanske AFS kommer gå samma väg, det kan man inte veta!
Senast redigerad av omegatretton 2018-06-21 kl. 01:13.
Citera
2018-06-21, 01:12
Citat:
Ursprungligen postat av omegatretton
Det är inte intressant om AFS får 1 eller 2 eller 3 procent. Det enda intressant är om man kan presentera sig själva som alternativet som ville hantera konsekvenserna av vad de andra partierna inte förmådde att rövslicka sig till. Den enda politiska diskurs som finns idag är att en politisk vinnare ska slicka arsle, alltså inte ett specifikt arsle, även om många stora hjärnor ägnar sig åt att precisera arslet.

Man måste som politiskt alternativ inte göra mer än att presentera en ryggrad, och sen relatera den till den politiska och ekonomiska verklighetens utfall. Det är förstås ingen garanti att AFS kommer att göra detta - de rekryterar tyvärr mängder av politiskt avskrap, som riskerar att skapa en nioklöver av utökad rövslickarideologi.

SD började bra, tills man infiltrerade de tongivande socialfallen med tankar om det naturliga av att vara självupptagen och möjligheten att tjäna pengar. Kanske AFS kommer gå samma väg, det kan man inte veta!

Jo det är jvligt intressant. AfS har en möjlighet att komma in i Riksdagen. Inte bara vara något abstrakt som diskuteras på meningslösa internetforum utan kanske redan nu till hösten börja göra skillnad i svensk politik. Skärp er nu AfS och kör ända in i kaklet. Det här ser riktigt bra ut. Finns det en möjlighet att ni kommer in har ni min röst. (Ja jag chockar mig själv och skriver så.)
Citera
2018-06-21, 01:15
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Måste fråga Afs-fansen här, är ni endast intresserade av meganationalistiska röster eller folk som bara har röstat SD? Afs bryr sig inte ett smack om andra som har röstat på andra partier? Om så, hur ska Afs någonsin bli större än låt oss säga max 5% i framtiden och kanske inte ens inflytande med SD då SD ändå är veklingar enligt somliga i tråden och möjligtvis en hämndstreak hos Kasselstrand & gänget osv.?
Citera
2018-06-21, 01:18
Medlem
omegatrettons avatar
Citat:
Jo det är jvligt intressant. AfS har en möjlighet att komma in i Riksdagen. Inte bara vara något abstrakt som diskuteras på meningslösa internetforum utan kanske redan nu till hösten börja göra skillnad i svensk politik. Skärp er nu AfS och börja kämpa. Det här ser riktigt bra ut. Finns det en möjlighet att ni kommer in har ni min röst. (Ja jag chockar mig själv och skriver så.)

AFS har redan vunnit ställningen som alternativ alternativ. När SD dör, och jag förklarade varför, kommer ett vaccum skapas, jag spekulerar kring hur AFS bäst hanterar detta.
Citera
2018-06-21, 01:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Om man ser AfS som ett företag så är det just nu så här:

1. Man har den i särklass bästa produkten (här har man toppkompetens)
2. Man levererar produkten i de fulaste paketen, som också lite för ofta är skadade vid ankomst. Båda sakerna sänker intrycket (här saknar man alltså rätt kompetens)
3. Man har en inkompetent transportlogistikavdelning, så i mycket stor utsträckning kommer paketen inte ens fram.
4. Man har samtidigt, på eget bevåg, satt sig i en mycket tajt situation, där man på rekordkort tid ska nå ut med marknadsföring av produkten så att potentiella kunder känner till att den finns och varför den är bäst (här har man delvis rätt kompetens, men inte tillräckligt för det korta tidsfönstret).

Hur tror ni att det kommer att gå för det här företaget? Om det inte omgående skärper sig?

Om vi repeterar punkterna 1-4 igen mer specifikt för AfS: Produkten är alltså idéer, och man använder Internet som sitt huvudsakliga massmedium (bortsett från att man trycker upp flygblad).

1. Bästa idéerna. Toppat lag. Utsökt bra!
2. Kvalitén på paketeringen av idéerna i form av filmklipp är generellt för låg (skakigt, suddigt, taffligt, låg volym, m.m.). Man behöver anlita ett medieproffs!
3. Idépaketen kommer alltför ofta inte ens fram because Youtube e.d. Och då står man där handfallna och får inte ens ordning på sin hemsida. Man behöver anlita någon erfaren nätaktivist (eller bara en godtycklig datanisse med eget driv).
4. Beträffande marknadsföringen gör man mycket rätt och mycket kreativt. Men precis som man saknar kompetens under punkt 3, så saknar man här den där tonårstjejen som fattar hur man kan maximera sin synlighet (flera gånger om) på de sociala medierna.
Sen behöver man bli mer Trumpiga med rejält med negativt kampanjande mot SD (men jag förställer mig att det redan är med i planen att lägga in den växeln snart).
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-21 kl. 01:54.
Citera
2018-06-21, 01:25
Citat:
Ursprungligen postat av omegatretton
AFS har redan vunnit ställningen som alternativ alternativ. När SD dör, och jag förklarade varför, kommer ett vaccum skapas, jag spekulerar kring hur AFS bäst hanterar detta.

Har AfS kommit in i Riksdagen? Har alternativ, alternativ gjort någon skillnad, än? Har SD ca 30% i mätningen och kommer att bli överlägset största parti? Har du överhuvudtaget något att tillföra mer än nonsens?
Citera
2018-06-21, 01:29
Medlem
omegatrettons avatar
Citat:
Har AfS kommit in i Riksdagen? Har alternativ, alternativ gjort någon skillnad, än? Har SD ca 30% i mätningen och kommer att bli överlägset största parti? Har du överhuvudtaget något att tillföra mer än nonsens?

Vad har SD gjort för skillnad mer än att bett om att få vara politiskt dasspapper, annat än i den statistiska fantasivärlden?

Jag ärligt nyfiken!
Senast redigerad av omegatretton 2018-06-21 kl. 01:36.
Citera
2018-06-21, 01:31
Medlem
Citat:

Att "kan ha 3 procent" låter mer som önsketänkande än realism, vilket hon i princip medgav i artikeln också (kommentarsfältet). Visst det är inte omöjligt, men den delen av rubriken betyder ingenting då inget backar upp det.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vet att det är extremt lätt att gnälla och ställa krav på Alternativ för Sverige när man avstår från alla former av politisk aktivism men partiet måste börja synas ordentligt och hyfsat ofta snart. Just nu finns det ingen anledning att tro att ett riksdagsinträde är möjligt och det verkar inte som att partiledningen överhuvudtaget berörs av detta. Min insyn i partiet är dock obefintlig så jag kan naturligtvis ha fel om det sistnämnda och jag hoppas att så är fallet.

Jag gillar Kasselstrand (iaf vad jag vet om honom), men det känns faktiskt som att han och hela deras ledning lider av någon form av hybris. Att vara så säker på att komma in, men samtidigt göra så lite (vad som syns för "vanligt folk" iaf) så känns det rätt verkningslöst. Det krävs MYCKET ansträngning och driv för att lyckas komma in i riksdagen samma år som partiet i fråga lanserades. Det tog 20 år för SD att komma in, och jag vet att det inte går att jämföra med SD då förutsättningarna ser helt annorlunda ut nu, men det är ändå en fingervisning att det inte är en lätt sak att göra. Och än så länge ser jag faktiskt inget riksdagsinträde för AfS. Det är drygt 2 månader kvar liksom.

Jag tänkte först inte rösta på partiet, men sedan ökade min optimism vilket gjorde att jag planerade på att faktiskt rösta på dem. Men om jag upplever att de inte gör tillräckligt, så kommer jag inte lägga rösten på dem. För jag vet, att om deras val blir ett fiasko... så kommer inte partiet överleva... och då kan man faktiskt börja prata om att slänga bort sin röst på riktigt. Om de däremot överlever ett dåligt resultat och kämpar hårt vidare... då är det en annan sak. Men med tanke på deras aktivitet och uppmärksamhet framtill nu, är jag faktiskt inte imponerad. Det är drygt 2 månader kvar till valet nu som sagt, och det har mycket att bevisa.
Senast redigerad av IKN 2018-06-21 kl. 01:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in