Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-20, 20:17
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
3,4 på övrigt i senaste mätningen från YouGoV ( FI är särredovisade på 1.4%). Kan tänka mig att AfS representerar kring 2,0-2,5 av dessa 3,4 procentenheter.

Absolut inget dåligt läge inför startskottet i Almedalen! Bara man kan skapa lite rubriker både nu i Almedalen och fram tills valet i September.

Vi får nog räkna med att AfS fortfarande är strax under 2%. I.o.m. att SD går som tåget just nu (ökade från 23% till 28.5%!) så har inte AfS lyckats suga upp så mycket som de skulle ha gjort annars (givet allt arbete).

https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsm%C3%A4tningar_inf%C3%B6r_riksdagsvalet_i_ Sverige_2018#Yougov

AfS måste helt enkelt satsa mer på att dra ner brallorna på SD, om vi ska komma över 4%.

Fortfarande dock ett mycket bra läge inför Almedalen. Pessimisterna kan ta och vänta till efter det, innan de skriver ner AfS' chanser.
Citera
2018-06-20, 20:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det låter som en vettig slutsats, kanske till och med lite högre. Gruppen övriga står nog mellan AfS och MED nu när Fi särredovisas. PP och andra partier tror jag inte kommer upp i mer än några få promillen.

Kolla siffrorna i länken som jag just gav, så hittar vi tyvärr inget empiriskt stöd för det.
Citera
2018-06-20, 20:28
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodsgard
Har ställt denna fråga direkt till partiet, men frågar
även här eftersom jag sett att åtminstone Jeff Ahl är
inne och svarar ibland.

Som jag ser det är något av det viktigaste för framtiden i
Sverige att svenskar börjar skaffa fler barn. Idag är nativiteten
så låg att befolkningen minskar, och samtidigt skaffar
människor av främmande etnicitet fler barn, vilket gör att
de på sikt kommer att bli en majoritet i Sverige. För ett
nationalistiskt parti borde det därför ha hög prioritet att
skapa en politik för svenska familjer. Som läget är idag
motarbetas familjebildning på flera sätt. Dels genom att
samhället genomsyras av familjefientlig propaganda (vilket
politiker kanske inte kan göra så mycket åt direkt, men
möjligen indirekt) och dels genom att systemet gör det
svårt att bilda familj. Det går inte att leva på en lön,
det är svårt att hitta ett hus att bo i utan att skuldsätta
sig upp över öronen, att ta hand om sina barn istället
för att sätta dem på dagis leder till försämrad pension osv.
Dessutom tvingas många skjuta upp familjebildningen pga
studier och tryck att avancera på arbetsmarknaden så att
det kanske inte blir mer än ett barn, om ens det.

Det är inte orimligt att tro att många skulle välja att
skaffa barn tidigare och skaffa fler barn än idag om
förutsättningarna för detta var bättre. Många uppger
också att de skulle vilja vara hemma längre med sina
barn (efter vad jag hör från min omgivning).

Så: är familjepolitiken en viktig fråga för AFS? Har
partiet några förslag eller tankar på hur det svenska
barnafödandet ska kunna öka och hur svenska familjer
ska få en bättre situation? Möjlighet till sambeskattning?
Förmånliga lån? Kraftiga skatteavdrag? En ny egnahems-
rörelse?

Vad tycker trådens AFS:are? Är detta en fråga AFS borde
prioritera och i så fall på vilket sätt?

Rent principiellt är det givetvis viktigt att nativiteten bland svenskar ökar. Problemet är förstås att genomförs åtgärder i den riktningen innan ett omfattande repatrieringsprogram genomförts så kommer det att gynna utomeuropeiska invandrare mer än svenskar.

Men om vi håller oss till principiella förslag så skulle jag förorda sånt som kraftiga skattesänkningar och ett slopande av subventionerad barnomsorg. Platt skatt som AfS föreslagit gynnar barnfamiljer och då behöver man inte trassla till det med återinförd sambeskattning. Slopa den statliga inkomstskatten helt tycker jag. Den står för <3% av offentliga sektorns totala intäkter.
Citera
2018-06-20, 20:29
Medlem
staticages avatar
Bästa vore om fler röstar på AFS så att SD minskar och sossarna får sitta kvar med mp vid makten.

Ibland undrar jag om inte AFS är ett Socialdemokratiskt troll parti för att krossa SD.
Citera
2018-06-20, 20:35
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Bästa vore om fler röstar på AFS så att SD minskar och sossarna får sitta kvar med mp vid makten.

Ibland undrar jag om inte AFS är ett Socialdemokratiskt troll parti för att krossa SD.

Vissa av oss kanske inte är nöjda med SDs återvandringspolitik samt Inte gillar all skit som föregår i det paritet så som toppstyrning, nepotism etc. Du kanske istället borde respektera väljarna...
Citera
2018-06-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage

Det är bara positivt för svenska folket om SD krossas. Partiet har blivit riktigt vidrigt och man skäms över att ha röstat på dom tidigare.

Har själv inte bestämt mig för om det blir AfS eller NMR detta val. Tycker båda känns proffsiga och har en väldigt bra politik. Vad är bäst för Sverige om NMR kan få 1% med valsedlar i samtliga lokaler nästa val eller ett AfS i riksdagen på 4% det är ju frågan. Förmodligen har väl AfS klart större chans på dom där fyra procenten.
Citera
2018-06-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodsgard
Har ställt denna fråga direkt till partiet, men frågar
även här eftersom jag sett att åtminstone Jeff Ahl är
inne och svarar ibland.

Som jag ser det är något av det viktigaste för framtiden i
Sverige att svenskar börjar skaffa fler barn. Idag är nativiteten
så låg att befolkningen minskar, och samtidigt skaffar
människor av främmande etnicitet fler barn, vilket gör att
de på sikt kommer att bli en majoritet i Sverige. För ett
nationalistiskt parti borde det därför ha hög prioritet att
skapa en politik för svenska familjer. Som läget är idag
motarbetas familjebildning på flera sätt. Dels genom att
samhället genomsyras av familjefientlig propaganda (vilket
politiker kanske inte kan göra så mycket åt direkt, men
möjligen indirekt) och dels genom att systemet gör det
svårt att bilda familj. Det går inte att leva på en lön,
det är svårt att hitta ett hus att bo i utan att skuldsätta
sig upp över öronen, att ta hand om sina barn istället
för att sätta dem på dagis leder till försämrad pension osv.
Dessutom tvingas många skjuta upp familjebildningen pga
studier och tryck att avancera på arbetsmarknaden så att
det kanske inte blir mer än ett barn, om ens det.

Det är inte orimligt att tro att många skulle välja att
skaffa barn tidigare och skaffa fler barn än idag om
förutsättningarna för detta var bättre. Många uppger
också att de skulle vilja vara hemma längre med sina
barn (efter vad jag hör från min omgivning).

Så: är familjepolitiken en viktig fråga för AFS? Har
partiet några förslag eller tankar på hur det svenska
barnafödandet ska kunna öka och hur svenska familjer
ska få en bättre situation? Möjlighet till sambeskattning?
Förmånliga lån? Kraftiga skatteavdrag? En ny egnahems-
rörelse?

Vad tycker trådens AFS:are? Är detta en fråga AFS borde
prioritera och i så fall på vilket sätt?

Nu hade du tur, jag är inne och läser idag! Noterar din fråga och konstaterar att familjepolitiken är under utveckling. Oaktat metoder så kommer det krävas en mängd olika för att skapa den synergieffekt som gör att fler skaffar barn. Globalisterna vill inte att svenskar ska föda barn, då kan de inte motivera sin folkutbytespolitik som är tänkt att skapa motsättningar i landet. Vi får ofta höra att det inte går att vända trenden, detta är såklart en del av globalisternas propagandastrategi - såklart går det och vi arbetar med frågan för att hitta en helhetslösning för att lösa problemet.

Nu blev det ett "politiker"svar, men familjepolitik är inget som kan kastas fram ur rockärmen och när vi väl presenterar ett helhetsförslag ska det ta itu med ytterligare en av globalismens avarter. Diskussionerna pågår för fullt, det är flera som vill ha ett familjeprogram och det kommer att komma. Familjen måste återigen bli fundamentet i samhället.
Citera
2018-06-20, 21:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Nu hade du tur, jag är inne och läser idag! Noterar din fråga och konstaterar att familjepolitiken är under utveckling. Oaktat metoder så kommer det krävas en mängd olika för att skapa den synergieffekt som gör att fler skaffar barn. Globalisterna vill inte att svenskar ska föda barn, då kan de inte motivera sin folkutbytespolitik som är tänkt att skapa motsättningar i landet. Vi får ofta höra att det inte går att vända trenden, detta är såklart en del av globalisternas propagandastrategi - såklart går det och vi arbetar med frågan för att hitta en helhetslösning för att lösa problemet.

Nu blev det ett "politiker"svar, men familjepolitik är inget som kan kastas fram ur rockärmen och när vi väl presenterar ett helhetsförslag ska det ta itu med ytterligare en av globalismens avarter. Diskussionerna pågår för fullt, det är flera som vill ha ett familjeprogram och det kommer att komma. Familjen måste återigen bli fundamentet i samhället.

Nu var det inte mig som inlägget riktades till, men jag håller med dig om det Jeff. Familjen är kärnan i samhället. Där har den aggressiva feminismen verkat som en mycket destruktiv kraft för att ödelägga vårt samhälle och våra värderingar. Barnen är vår framtid! Jag håller på dig och AfS. Tack för ditt utmärkta arbete för Sverige och svenskarna!
Citera
2018-06-20, 21:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
3,4 på övrigt i senaste mätningen från YouGoV ( FI är särredovisade på 1.4%). Kan tänka mig att AfS representerar kring 2,0-2,5 av dessa 3,4 procentenheter.

Absolut inget dåligt läge inför startskottet i Almedalen! Bara man kan skapa lite rubriker både nu i Almedalen och fram tills valet i September.

Fast "övriga" har minskat med 0,5% sedan den förra mätningen, då Yougov sa att AfS låg kring 2%.

Jag misstänker att det nu är kört för AfS vad gäller möjligheten att ta sig in i riksdagen. De kom igång alldeles för sent. Kanske kan de klara 2% och få partistöd, men även det är osäkert. Den förra Yougovmätningen kan ha varit en avvikelse.
Citera
2018-06-20, 21:32
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Victor Södermark - som väl påstås ansvara för AfS sociala medier - får ett råd på Twitter:
https://twitter.com/Viktorious1989/status/1009382688850169856

Larsson: Be smart! Använd http://d.tube och http://gab.ai parallellt

Victor Södermark: Jo. Men hur många når du ut till då?

Larsson: Parallellt... nu når ni inte ut till någon! Länka vidare inom alla forum när ni blivit censurerade är enda alternativet

Victor: Ja, det kanske vore något.

Men snälla Victor => LYD DE GODA RÅDEN NU!

Emerentia Pauli förslag:
1. Lägg ut era videos på en annan server än YT.
2. För varje ny video, lägg ut en kort video på YT som annonserar fullängdsvideon.
3. Dessutom kommer många YouTubare att kopiera och hjälpa till att lägga ut videon på YT.

Magnus Bonnevier:
Tips till AfS lägg upp det på dropbox och ge ut en länk på twitter så vi kan alla sprida filmen.

To whom it may concern (Jeff Ahl, Byggnet, m.fl aktivister):

Please. Kan inte ni - också – snabbt vara på den/de ansvariga och säga till att alltid lägga upp en backup videon på Vimeo, också. (Eller de ovannämnda föreslagna.)

Be dem även utse minst en person, som har koll på vad som skrivs om AfS i tråden, samt som kan framföra de goda råd som framförs till dem, här också. Jeff har inte alltid tid med sånt längre. AfS påstår sig själva få över 300 mejl per dag, som de inte ens hinner besvara, så det är lämpligare om minst en kontaktansvarig person för Flashback, kan framföra de olika välmenande budskap/råd, som ges även här. Ok?

Framförallt ska det framföras till ansvariga och den här utsedda webmastern att – snarast - uppdatera hemsidan med nyupplagd video från Vimeo betr. Kasselstrands borttagna tal till nationen. Nu brusar bilden bara när man försöker se filmen från hemsidan. Ger ett amatörmässigt intryck.

Ge också rådet från oss att de måste ha – minst – två ansvarige webmasters som turas om att snabbt kunna uppdatera hemsidan! I synnerhet om nuv. skulle insjukna.

Uppmana också alla med YouTube konto att – alltid – när AfS blir censurerade igen, att då hjälpa till att ladda upp talet – igen – på YouTube och på så sätt sprida talet/budskapet, igen.

Avslutningvis – en till upprepad uppmaning i all välmening:
Ta debatten NU om allas vår yttrandefrihet och vad som hänt till riksdagen och kräv gärna även en debatt om följande beslut som klubbades igenom idag. Det ska bli svårare att sprida upphovsrätts skyddat material: copyright, vilket kanske även kommer strypa debatten här på fb?

”Nu har EU-byråkraterna röstat JA till artikel 11 och 13 som kraftigt begränsar vår yttrandefrihet på internet.
(FB) EU röstar JA till artikel 11 och 13 - Dödar yttrandefriheten på internet!
Det bör stå klart för ALLA att vi nu måste lämna EU och vad jag kan se så är det bara ett parti i dagsläget (förutom NMR) som tar ställning för ett #SWEXIT.”
Citera
2018-06-20, 21:52
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast "övriga" har minskat med 0,5% sedan den förra mätningen, då Yougov sa att AfS låg kring 2%.

Jag misstänker att det nu är kört för AfS vad gäller möjligheten att ta sig in i riksdagen. De kom igång alldeles för sent. Kanske kan de klara 2% och få partistöd, men även det är osäkert. Den förra Yougovmätningen kan ha varit en avvikelse.

Det säger du. Men det är några månader kvar och mycket kan hända fram till dess. AfS har ju bara värmt upp lite.
Citera
2018-06-20, 21:53
Medlem
Citat:

Nej, nu flöjtar du nog iväg lite grand...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in