Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-21, 01:33
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Måste fråga Afs-fansen här, är ni endast intresserade av meganationalistiska röster eller folk som bara har röstat SD? Afs bryr sig inte ett smack om andra som har röstat på andra partier? Om så, hur ska Afs någonsin bli större än låt oss säga max 5% i framtiden och kanske inte ens inflytande med SD då SD ändå är veklingar enligt somliga i tråden och möjligtvis en hämndstreak hos Kasselstrand & gänget osv.?

Det där låter mer som något du själv tolkat in. AfS riktar naturligtvis inte bara in sig på SD-väljare. Däremot är det ju elementär positionering för AfS att påvisa hur man skiljer sig från SD.
Citera
2018-06-21, 01:35
Medlem
167-steg-kvars avatar
Att ducka så pass i Israel/Palestina frågan som Jeff Ahl och Afs gör bådar inte särskilt gott inför framtiden...

AfS är själva sionister, eftersom de direkt eller indirekt stödjer en Judisk stat i Palestina som just är sionismens kortsiktiga mål. Är ytterst tveksamt om man fullt ut förstår detta.

Infiltrationen och liberaliseringen är i full swing. Överhängande risk man slutligen och till sist endast blir till ett SD 2.0

____
Citera
2018-06-21, 01:36
Citat:
Ursprungligen postat av omegatretton
Vad har SD gjort för skillnad mer än att be om att få vara dasspapper, annat än i fantasivärlden?

Du har inte märkt någon förändring i debatten den senaste tiden? Isf kan jag råda dig till att, hur mycket det än smärtar att slita dig från sektsidorna på internet, sätta på nyheterna och lyssna på debattprogram på TV. Det har låtit markant annorlunda från de stora etablerade partierna den senaste tiden och det är SDs (fr a Åkessons) förtjänst.

Mycket kan hända den närmaste tiden. Förutom SD har förstås alternativ media också spelat stor roll. SD har tvingats anpassa sig men nu är det andra tider, och nu är det också (kanske) dags för AfS att äntra scenen.
Senast redigerad av Sinestro 2018-06-21 kl. 01:56.
Citera
2018-06-21, 01:43
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Att "kan ha 3 procent" låter mer som önsketänkande än realism, vilket hon i princip medgav i artikeln också (kommentarsfältet). Visst det är inte omöjligt, men den delen av rubriken betyder ingenting då inget backar upp det.

Ska med en gång medge att statistik inte är min paradgren så jag lämnar över sannolikhetsdiskussionen till mer lämpade debattörer. Jag tänker likväl sova gott inatt i hopp om att det finns en smula hopp. Minerna på (S) partihögkvarter när de inser vad som hänt, eller hos MP när de inser att de inte får vara med och leka längre, samt att AfS tagit deras plats. Lol
Citera
2018-06-21, 01:43
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det där låter mer som något du själv tolkat in. AfS riktar naturligtvis inte bara in sig på SD-väljare. Däremot är det ju elementär positionering för AfS att påvisa hur man skiljer sig från SD.
En viss sanning i det. Jag är dock hyfsat opartisk till Afs så jag ser annat än ni kanske ser. Det är baserat på ständig hets mot SD och inget nämnande av 7-klövernröstare. Vad säger att Afs inte bara är ett projekt för Kasselstrand och gänget? En chans att trolla efter lite pengar likt en Nigeriabrevsscammer?
Citera
2018-06-21, 01:45
Medlem
omegatrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Att ducka så pass i Israel/Palestina frågan som Jeff Ahl och Afs gör bådar inte särskilt gott inför framtiden...

AfS är själva sionister, eftersom de direkt eller indirekt stödjer en Judisk stat i Palestina som just är sionismens kortsiktiga mål. Är ytterst tveksamt om man fullt ut förstår detta.

Infiltrationen och liberaliseringen är i full swing. Överhängande risk man slutligen och till sist endast blir till ett SD 2.0

____

Ytterligare ett gott råd till AFS är att ge fan i att politisera allt från karuseller till popcorn. Man kan ha som politiskt program och slogan, "att vi ägnar oss åt att lösa Sveriges politiska katastrof - inte omvärldens". Har man någon liberal ambition, och varje politiskt färg har väl något klokt i botten, så vore det ganska smart att kombinera undvikandet av obekväma och lömska frågor, med ambitionen att presentera viljan att nedmontera det politiska inflytandet över det privata livet.

Människor har rätt att bestämma själva, vi bestämmer inte över dem, etc..

Homosex, könskvotering, abort, Israel, etc.
Senast redigerad av omegatretton 2018-06-21 kl. 01:52.
Citera
2018-06-21, 01:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vet att det är extremt lätt att gnälla och ställa krav på Alternativ för Sverige när man avstår från alla former av politisk aktivism men partiet måste börja synas ordentligt och hyfsat ofta snart. Just nu finns det ingen anledning att tro att ett riksdagsinträde är möjligt och det verkar inte som att partiledningen överhuvudtaget berörs av detta. Min insyn i partiet är dock obefintlig så jag kan naturligtvis ha fel om det sistnämnda och jag hoppas att så är fallet.

Alltså, idag är ju gnälldag för mig också. Men man får ha lite perspektiv också. Du är ju en av dem som minns hur mycket jag klagade på Trump-kampanjen. Satan vad mycket misstag de gjorde. Corey Lewandowski och Paul Manafort hade ju ingen koll på reglerna i de svåra delstaterna i primärvalen och klantade till det. Men det gick ju vägen ändå

Den där "tonårstjejen" hade de dock i form av Hope Hicks. Hon skötte sig utmärkt.

Sen vissa grejer jag klagade på fick jag lära mig att jag hade fel. Det gällde f.f.a. Trumps hårda negativa kampanjande. Så nu förespråkar jag alltså detta för AfS!

Jag får säga att jag blev mer nervös fler gånger om beträffande Trump, än jag blivit hittills angående AfS. Men resan är inte över... Vi får se hur det går. Jag har trots allt massor av hopp

PS. I min uppräkning i förra inlägget, när punkterna 1-4 klaffar som ett väloljat maskineri (vilket det måste göra till Almedalen), så ska det leda till punkt 5: Genombrottet i MSM.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-21 kl. 01:59.
Citera
2018-06-21, 01:58
Medlem
omegatrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du har inte märkt någon förändring i debatten den senaste tiden? Isf kan jag råda dig till att, hur mycket det än smärtar att slita dig från sektsidorna på internet, sätta på nyheterna och lyssna på debattprogram på TV. Det har låtit markant annorlunda från de stora etablerade partierna den senaste tiden och det är SDs (fr a Åkessons) förtjänst.

Mycket kan hända den närmaste tiden. Förutom SD har förstås alternativ media också spelat stor roll. De har tvingats anpassa sig men nu är det andra tider, och nu är det också (kanske) dags för AfS att äntra scenen.

Visst läser jag ur olika media, och visst ändrar sig hanteringen av SD:s siffor där.

Att SD:s politik skulle ändra sig därmed ser jag som osannolikt. När de växte stort senast, från 4,3 i valet till 12 i opinionen, så tog Åkesson till pillerburken, och Ressentimentet Stalin Karlsson passade på att spökskriva/fantisera fram mongoideologin socialkonservatismen, "öppen svenskhet", och att rensa ut allt politiskt med högre IQ än 65, så vem vet vad de senaste opionssifforna kan ställa till med.

Jag ser det inte troligt att AFS får 4 procent. Det intressant är, som jag sagt, hur man förvaltar sin ryggrad. AFS behöver fler Jeff Ahl - mannen imponerar - inte fler klent avskrap som viskar i örat om hur smart det är att vara en rik och förmögen förrädare.
Senast redigerad av omegatretton 2018-06-21 kl. 02:14.
Citera
2018-06-21, 02:08
Citat:
Ursprungligen postat av omegatretton
Visst läser jag ur olika media, och visst ändrar sig hanteringen av SD:s siffor där.

Att SD:s politik skulle ändra sig därmed ser jag som osannolikt. När de växte stort senast, från 4,3 i valet till 12 i opinionen, så tog Åkesson till pillerburken, och Stalin Karlsson passade på att spökskriva/fantisera fram ideologin socialkonservatismen, och att rensa ut allt politiskt med högre IQ än 65, så vem vet vad de senaste opionssifforna kan ställa till med.

SDs inre liv är inte det som intresserar mig mest i det här valet. Då tycker jag det är intressantare om AfS kommer in (etablissemangschocken) samt att se hur etablissemanget kommer att hantera ett gigantiskt SD och ev då också ett litet Afs i Riksdagen. Väljer de att gå ihop i en DÖ 2.0 tror jag S och M vardera hamnar på en 5-10% 2022, samt att L åker ur (KD åker ur redan nu 2018.)
Citera
2018-06-21, 02:23
Medlem
omegatrettons avatar
Citat:
SDs inre liv är inte det som intresserar mig mest i det här valet. Då tycker jag det är intressantare om AfS kommer in (etablissemangschocken) samt att se hur etablissemanget kommer att hantera ett gigantiskt SD och ev då också ett litet Afs i Riksdagen. Väljer de att gå ihop i en DÖ 2.0 tror jag S och M vardera hamnar på en 5-10% 2022, samt att L åker ur (KD åker ur redan nu 2018.)

AFS får, om de har tur 2%, och det är en enorm framgång.

AFS vidare framgång beror hur de förvaltar den genuina omtanke de nu har om Sverige.

Som sagt, SD var också ett bra parti. Jag är övertygad om att det finns gott om bra människor som röstar och verkar inom SD som vill Sverige väl, men liksom det finns arbetare som hoppas på Socialdemokraterna, men som blir lurade av en manipulativ ledning, att rösta på den korrupta smutsens bästa, så finns det Sverigevänner som hoppas att de pengasugna halvidioterna i SD:s ledning ska leda dem rätt.

Det är naturligtvis ingen garanti för att AFS ska bli bättre. Jag säger bara vad jag ser nu.

Jag kommer rösta på dem, och jag kommer hjälpa till på det sätt jag kan, och jag rekommenderar att andra gör det också.
Senast redigerad av omegatretton 2018-06-21 kl. 02:44.
Citera
2018-06-21, 02:29
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Ja, händer det inte det här valet så händer det nästa val, och processen sätter i.s.f. igång redan 2019 (EU-valet).

Sverige blir då redo för en vänsterdemagog med en anti-etablissemangsagenda, som Bernie Sanders och liknande. Det är det som svenska väljare, som inte är redo för nationalism, kommer att efterfråga då (de andra partierna kommer att uppfattas som kraftlösa och uttjänta). Någon kommer att singla upp och inta denna position, troligen som ett nytt parti. Och etablissemangspartierna kommer successivt att falla undan, som man sett t.ex. i Italien.
Citera
2018-06-21, 02:36
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, händer det inte det här valet så händer det nästa val, och processen sätter i.s.f. igång redan 2019 (EU-valet).

Sverige blir då redo för en vänsterdemagog med en anti-etablissemangsagenda, som Bernie Sanders och liknande. Det är det som svenska väljare, som inte är redo för nationalism, kommer att efterfråga då (de andra partierna kommer att uppfattas som kraftlösa och uttjänta). Någon kommer att singla upp och inta denna position, troligen som ett nytt parti. Och etablissemangspartierna kommer successivt att falla undan, som man sett t.ex. i Italien.

Nej Bernie Sanders har inte svaren på Sveriges problem. Det har SD, AfS och ev också MED.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in