Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
SDs inre liv är inte det som intresserar mig mest i det här valet. Då tycker jag det är intressantare om AfS kommer in (etablissemangschocken) samt att se hur etablissemanget kommer att hantera ett gigantiskt SD och ev då också ett litet Afs i Riksdagen. Väljer de att gå ihop i en DÖ 2.0 tror jag S och M vardera hamnar på en 5-10% 2022, samt att L åker ur (KD åker ur redan nu 2018.)
AFS får, om de har tur 2%, och det är en enorm framgång.
AFS vidare framgång beror hur de förvaltar den genuina omtanke de nu har om Sverige.
Som sagt, SD var också ett bra parti. Jag är övertygad om att det finns gott om bra människor som röstar och verkar inom SD som vill Sverige väl, men liksom det finns arbetare som hoppas på Socialdemokraterna, men som blir lurade av en manipulativ ledning, att rösta på den korrupta smutsens bästa, så finns det Sverigevänner som hoppas att de pengasugna halvidioterna i SD:s ledning ska leda dem rätt.
Det är naturligtvis ingen garanti för att AFS ska bli bättre. Jag säger bara vad jag ser nu.
Jag kommer rösta på dem, och jag kommer hjälpa till på det sätt jag kan, och jag rekommenderar att andra gör det också.