Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Som jag motiverat i flera inlägg så tror jag AfS utgör "kontrollerad opposition". Bl.a. fokuserar de på återvandring vilket ger ett inhumant intryck, är svårt att genomföra och lätt kan utnyttjas mot dem i media. De har dessutom märkliga aktiviteter där de bl.a klätt ut sig i burka. Att angripa hur andra religioner klär sig leder inte någonvart. AfS förespråkar plattskatt vilket gynnar "de rika". De har extremt få aktiviteter. De har en "yuppie"-image som inte går hem i stugorna (inga kvinnor med i aktiviteterna heller, vad jag sett). De använder ofta podd och webradio vilket inte för ut budskapet till majoriteten av folket. De startade partiet för sent. De borde ägna mer tid åt Sverige, inte åt t.ex. konferens i Ryssland. (Orsaken till uteslutningen var visst en artikel de skrivit om Palestinafrågan. De bör inte ägna sig åt den utan åt Sverige.)
Vad gäller SD har jag fått ompröva min uppfattning. Bl.a. gick jag nog på en del information i denna tråd. (Jag är i Sverige nu, men vistas oftast inte så mycket här och min bild av politiken påverkas av Internet.) Det finns mycket aktivitet mot SD i denna tråd. Jag tror AfS utnyttjas av globalistiska intressen för att försöka angripa SD "från höger". Jag skulle rösta SD idag.
Vad gäller Jeff Ahl så finns det fortfarande inget svar på min fråga. Den är viktig för oss väljare att få svar på..
Jeff Ahls namn fanns inte med när SD:s valberedning lade sitt förslag (60 namn) som senare godkändes. (Detta skedde innan han gick till AfS.) Hade Ahl själv begärt att få sitt namn borttaget eller hade han "petats" av valberedningen? SvT har uppgivit att han avsagt sig valbar plats, jag vill kolla upp den uppgiften.
Njae, du har i princip -
ensam -i tråden, i flera inlägg -
främst - trott att SD utgör ”kontrollerad opposition” tillsammans med 7-klövern, detta även -
innan - AfS ens var bildat. Därefter verkar du ha slängt in AfS i den åsikten, också. Och nu påstår du att du ska rösta på SD, utan att ens förklara hur SD – plötsligt – inte längre skulle utgöra s.k. ”kontrollerad opposition? Detta trots att det är det mest judevänliga partiet i riksdagen, med en pro-judisk & sionistisk partiledning som tom hade en större israelisk flagga på sin valvaka än en svensk… Jag fann således inte din omsvängning som trovärdig, på just den punkten, än mindre när du inte ens nu kan motivera den.
AfS torgaktiviteter uppmärksammades trots allt mycket, vilket var precis vad AfS behövde vid tidpunkten, även om jag inte heller var särdeles entusiastisk i början då det begav sig, så detta får andra AfS:are gärna försvara bättre. Men all publicitet är ju bra publicitet och i synnerhet Växjöborna uppskattade nog väldigt mycket AfS demonstration, där passade musiken med burka alldeles utmärkt (!), om än dock kanske aningen malplacerad vid Stureplan och i Uppsala, enligt min åsikt.
AfS kvinnorna fanns med vid torgmötena, att möta väljarna vid eftersnacket, men höll inga tal, vilket jag nog också tyckte att någon kunde hållit i några minuter. Men AfS plockar fram de lämpligaste vid vart tillfälle och går inte efter kön.
Starten av partiet påstås ha varit genomtänkt efter vad jag kunnat läsa mig till. Olika synpunkter som vanligt, men det är ju bara och titta på vad som hänt i verkligheten i Frankrike, med ett dito nystartat parti, numera i regeringsställning. Kasselstrand & Hahne är ju dessutom kända sedan långt tidigare.
Konferensen i Ryssland markerade även deras utrikespolitik där AfS strävar efter att förbättra relationerna med Ryssland, samt knyta kontakter med europeiska nationalister. AfS anser det viktigt att ha en god dialog med Ryssland, där Sverige bör eftersträva vår granne Finlands utrikespolitik, med regelbundna diplomatiska besök hos Ryssland. Det vore direkt oansvarigt av Sverige att inte verka för en god relation med en stormakt i vårt absoluta närområde. AfS anser ju att Sverige måste lägga om sin utrikespolitik och söka goda diplomatiska relationer med världens stormakter USA, Ryssland och Kina, inte minst för att underlätta handelsutbyte mellan länderna. AfS uppmärksammades av flera medier och fick återigen publicitet, vilket är precis vad AfS behöver, samt visade dessutom på ett jämförelsevis avslöjande avklätt sätt PK-medierna hyckleri och medietystnad då våra toppolitiker åker på hemliga Bilderberg möten, år efter år, utan att överhuvudtaget kritiseras.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
”Allt är i sin ordning för svensk media när toppskicket inom politiken & näringslivet är med på Bilderberggruppens årliga möten. Men när AfS ansluter sig till andra nationalistiska krafter är det ett ’hot’ mot både demokratin och det svenska valet.”
(FB) Bilderberg 2018
Vad gäller Jeff Ahl så har jag redan konstaterat att han själv trovärdigt har förklarat sitt avhopp här i tråden och vid flera intervjuer. Du bör således - eftersom du fortfarande tvivlar - försöka kontrollera den uppgiften själv med folk från SD som har insyn, och därefter återkomma i tråden om du råkat få motstridiga uppgifter på den punkten.
Vi ser fram emot det grävandet, då det är viktigt för dig som väljare att verkligen ta reda på hur SD agerat då de -
återigen - har lyckats sjabbla bort och förlora en av riksdagens bästa ledamöter!?