Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 08:50
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det är du, som är efterbliven! Miljonärerna skulle ju med AfS politik få stora skattelättnader. Därför är AfS 'miljonärernas parti'. Capish? Samt givetvis ett parti, för alla som är utleda på invandrare - men, som inte har läst partiprogrammet. I AfS Sverige skulle en rattfylla rendera straffarbete utanför Kaliningrad. Låginkomsttagare skulle inte ha råd med tandvård, utan få stirra på partiledningens blekta tandrader.

Hahaha. Du ÄR efterbliven på riktigt. Och totalt vänstervriden. Men jag vet något du skulle uppskatta. Låt Sverige krascha helt ekonomiskt. De som skulle förlora mest på det är ju miljonärer. Eller så höjer vi skattetrycket till 100%. Miljonärer skulle ju drabbas hårdast. Idiot.
Citera
2018-06-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Hahaha. Du ÄR efterbliven på riktigt. Och totalt vänstervriden. Men jag vet något du skulle uppskatta. Låt Sverige krascha helt ekonomiskt. De som skulle förlora mest på det är ju miljonärer. Eller så höjer vi skattetrycket till 100%. Miljonärer skulle ju drabbas hårdast. Idiot.

Och vad f-n är logiken i detta, din jubelidiot? Naturligtvis skulle miljonärer drabbas hårdast av ett 100%-igt skattetryck - därför är AfS attraktivt för dem, med partiets "platta" skatt.
Citera
2018-06-18, 09:17
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Som jag motiverat i flera inlägg så tror jag AfS utgör "kontrollerad opposition". Bl.a. fokuserar de på återvandring vilket ger ett inhumant intryck, är svårt att genomföra och lätt kan utnyttjas mot dem i media. De har dessutom märkliga aktiviteter där de bl.a klätt ut sig i burka. Att angripa hur andra religioner klär sig leder inte någonvart. AfS förespråkar plattskatt vilket gynnar "de rika". De har extremt få aktiviteter. De har en "yuppie"-image som inte går hem i stugorna (inga kvinnor med i aktiviteterna heller, vad jag sett). De använder ofta podd och webradio vilket inte för ut budskapet till majoriteten av folket. De startade partiet för sent. De borde ägna mer tid åt Sverige, inte åt t.ex. konferens i Ryssland. (Orsaken till uteslutningen var visst en artikel de skrivit om Palestinafrågan. De bör inte ägna sig åt den utan åt Sverige.)

Vad gäller SD har jag fått ompröva min uppfattning. Bl.a. gick jag nog på en del information i denna tråd. (Jag är i Sverige nu, men vistas oftast inte så mycket här och min bild av politiken påverkas av Internet.) Det finns mycket aktivitet mot SD i denna tråd. Jag tror AfS utnyttjas av globalistiska intressen för att försöka angripa SD "från höger". Jag skulle rösta SD idag.

Vad gäller Jeff Ahl så finns det fortfarande inget svar på min fråga. Den är viktig för oss väljare att få svar på..

Jeff Ahls namn fanns inte med när SD:s valberedning lade sitt förslag (60 namn) som senare godkändes. (Detta skedde innan han gick till AfS.) Hade Ahl själv begärt att få sitt namn borttaget eller hade han "petats" av valberedningen? SvT har uppgivit att han avsagt sig valbar plats, jag vill kolla upp den uppgiften.

Njae, du har i princip -ensam -i tråden, i flera inlägg - främst - trott att SD utgör ”kontrollerad opposition” tillsammans med 7-klövern, detta även - innan - AfS ens var bildat. Därefter verkar du ha slängt in AfS i den åsikten, också. Och nu påstår du att du ska rösta på SD, utan att ens förklara hur SD – plötsligt – inte längre skulle utgöra s.k. ”kontrollerad opposition? Detta trots att det är det mest judevänliga partiet i riksdagen, med en pro-judisk & sionistisk partiledning som tom hade en större israelisk flagga på sin valvaka än en svensk… Jag fann således inte din omsvängning som trovärdig, på just den punkten, än mindre när du inte ens nu kan motivera den.

AfS torgaktiviteter uppmärksammades trots allt mycket, vilket var precis vad AfS behövde vid tidpunkten, även om jag inte heller var särdeles entusiastisk i början då det begav sig, så detta får andra AfS:are gärna försvara bättre. Men all publicitet är ju bra publicitet och i synnerhet Växjöborna uppskattade nog väldigt mycket AfS demonstration, där passade musiken med burka alldeles utmärkt (!), om än dock kanske aningen malplacerad vid Stureplan och i Uppsala, enligt min åsikt.

AfS kvinnorna fanns med vid torgmötena, att möta väljarna vid eftersnacket, men höll inga tal, vilket jag nog också tyckte att någon kunde hållit i några minuter. Men AfS plockar fram de lämpligaste vid vart tillfälle och går inte efter kön.

Starten av partiet påstås ha varit genomtänkt efter vad jag kunnat läsa mig till. Olika synpunkter som vanligt, men det är ju bara och titta på vad som hänt i verkligheten i Frankrike, med ett dito nystartat parti, numera i regeringsställning. Kasselstrand & Hahne är ju dessutom kända sedan långt tidigare.

Konferensen i Ryssland markerade även deras utrikespolitik där AfS strävar efter att förbättra relationerna med Ryssland, samt knyta kontakter med europeiska nationalister. AfS anser det viktigt att ha en god dialog med Ryssland, där Sverige bör eftersträva vår granne Finlands utrikespolitik, med regelbundna diplomatiska besök hos Ryssland. Det vore direkt oansvarigt av Sverige att inte verka för en god relation med en stormakt i vårt absoluta närområde. AfS anser ju att Sverige måste lägga om sin utrikespolitik och söka goda diplomatiska relationer med världens stormakter USA, Ryssland och Kina, inte minst för att underlätta handelsutbyte mellan länderna. AfS uppmärksammades av flera medier och fick återigen publicitet, vilket är precis vad AfS behöver, samt visade dessutom på ett jämförelsevis avslöjande avklätt sätt PK-medierna hyckleri och medietystnad då våra toppolitiker åker på hemliga Bilderberg möten, år efter år, utan att överhuvudtaget kritiseras.

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
”Allt är i sin ordning för svensk media när toppskicket inom politiken & näringslivet är med på Bilderberggruppens årliga möten. Men när AfS ansluter sig till andra nationalistiska krafter är det ett ’hot’ mot både demokratin och det svenska valet.”
(FB) Bilderberg 2018

Vad gäller Jeff Ahl så har jag redan konstaterat att han själv trovärdigt har förklarat sitt avhopp här i tråden och vid flera intervjuer. Du bör således - eftersom du fortfarande tvivlar - försöka kontrollera den uppgiften själv med folk från SD som har insyn, och därefter återkomma i tråden om du råkat få motstridiga uppgifter på den punkten.

Vi ser fram emot det grävandet, då det är viktigt för dig som väljare att verkligen ta reda på hur SD agerat då de - återigen - har lyckats sjabbla bort och förlora en av riksdagens bästa ledamöter!?
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-18 kl. 09:39.
Citera
2018-06-18, 09:26
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Och vad f-n är logiken i detta, din jubelidiot? Naturligtvis skulle miljonärer drabbas hårdast av ett 100%-igt skattetryck - därför är AfS attraktivt för dem, med partiets "platta" skatt.

Du fattar inte vilken vänstervriden knallkork du är va? Jag använde bara din egen puckade logik. Men inga arbetande människor har något att vinna på högt skattetryck och/eller progressiv beskattning. Ett liten fråga för att testa din rationalitet. Vilket av två följande alternativ väljer du? 1. Du får 1 miljon kr och jag 2 miljoner kr. 2. Vi får båda en halv miljon kr vardera.
Citera
2018-06-18, 09:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Du går igenom mina äldre inlägg, misstolkar och går sedan mot min person. Drar upp "jude-grejor". Skriver wall of text. Känns som du vill skapa konflikt och missleda diskussionen. AfS har ju nästan ingen aktivitet! SD har kämpat länge och varit utfrusna men har nu faktiskt kanske en chans att få visa var de står. De kommer nog att få min röst (tyvärr svårt att rösta i utlandet där jag oftast är).
Senast redigerad av wwr 2018-06-18 kl. 10:09.
Citera
2018-06-18, 10:15
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du går igenom mina äldre inlägg, misstolkar och går sedan mot min person. Drar upp "jude-grejor". Skriver wall of text. Känns som du vill skapa konflikt och missleda diskussionen. AfS har ju nästan ingen aktivitet! SD har kämpat länge och varit utfrusna men har nu faktiskt kanske en chans att få visa var de står. De kommer nog att få min röst (tyvärr svårt att rösta i utlandet där jag oftast är).
Jag ansåg snarare att det var DU som började vilseleda diskussionen och återkommande synes vilja skapade konflikt, från att ha anklagat SD för att vara kontrollerad opposition, till att plötsligt istället anklaga AfS för det. Tyckte det var oseriöst, detta samtidigt som du fortfarande inte kan eller vill förklara varför SD – plötsligt - har slutat vara kontrollerad opposition.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Sedan, mina ”wall of text”, what can I say, bara att erkänna, jag är rätt hopplös på den punkten, ja, men så finns jag inte på Twitter heller.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-18 kl. 10:58.
Citera
2018-06-18, 10:53
Medlem
Citat:
Du fattar inte vilken vänstervriden knallkork du är va? Jag använde bara din egen puckade logik. Men inga arbetande människor har något att vinna på högt skattetryck och/eller progressiv beskattning. Ett liten fråga för att testa din rationalitet. Vilket av två följande alternativ väljer du? 1. Du får 1 miljon kr och jag 2 miljoner kr. 2. Vi får båda en halv miljon kr vardera.

Man är "vänstervriden", bara för att man ifrågasätter partiets ekonomiska och rättsliga politik(!)

Många arbetande personer ser nog annorlunda på saken, jämfört med dig. Frågan var ju också, om "platt" skatt klarar av att finansiera alla de skattefinansierade åtgärder AfS vill sätta in. Jag betvivlar det - därmed givetvis inte sagt, att jag förordar ett högt skattetryck. You can't hassel me, Kassel!

Beträffande AfS kriminalvårdspolitik, anser nog många den vara horribel. I princip minsta lagöverträdelse skulle rendera ett drakoniskt straff. Den straffade skulle i många fall aldrig kunna återvända till samhället. Svensken i gemen skulle leva i skräck för Öfverheten.
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-06-18 kl. 10:55. Anledning: korr
Citera
2018-06-18, 11:09
Medlem
Citat:
Man är "vänstervriden", bara för att man ifrågasätter partiets ekonomiska och rättsliga politik(!)

Många arbetande personer ser nog annorlunda på saken, jämfört med dig. Frågan var ju också, om "platt" skatt klarar av att finansiera alla de skattefinansierade åtgärder AfS vill sätta in. Jag betvivlar det - därmed givetvis inte sagt, att jag förordar ett högt skattetryck. You can't hassel me, Kassel!

Beträffande AfS kriminalvårdspolitik, anser nog många den vara horribel. I princip minsta lagöverträdelse skulle rendera ett drakoniskt straff. Den straffade skulle i många fall aldrig kunna återvända till samhället. Svensken i gemen skulle leva i skräck för Öfverheten.
Bli inte dömd... . Varför ska svenska folket vara intresserade av "flyktingar" som begår momsbedrägerier, trolöshet mot huvudman, förskingring, grovt drog/rattfylleri, sexuellt ofredande, våldtäkt, misshandel, mord, människorov mm mm mm. UT MED SKITEN!
Citera
2018-06-18, 11:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Really? Men på vilket sätt är det relevant för den massinvällning Sverige haft? Jag slår vad om att antalet forskare som kommit till Sverige som flyktingar eller anhöriga till sådana de senaste 10 åren är ett tal nära noll. Hur forskningen i Sverige skulle se ut med ett sundare system är en annan sak men då får du nog starta en särskild tråd om det.
Nu har jag ju aldrig diskuterat frågan om Forskningens betydelse för massinvälningen"; jag har tillbakavisat ett påstående om att invandrare inte kan forska. Sedan finns det folk som kom hit som flyktingar som både har doktorerat och blivit professorer i Sverige. George Klein t.ex.

Men talar du verkligen för AfS. Du har verkligen svårt att fatta.
Citera
2018-06-18, 11:40
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Vad sägs om att starta den nya veckan med vetskapen om att Alternativ för Sverige har den näst mest besökta hemsidan av ALLA partier i Sverige?
https://pbs.twimg.com/media/Df9FjNmX0AAEqbv.jpg

Oppositionspartierna
https://twitter.com/AfS_riks/status/1008601340401082368
1) SD
2) AfS (what a winning team)
4) MED

Innan AfS bildades var ”Återvandring” en icke-fråga, nu tar fler och fler bladet från munnen.
https://twitter.com/AfS_riks/status/1007598355772530688

Våga ta en öppen debatt om återvandring
https://unv.is/expressen.se/ledare/susanna-birgersson/sverige-behover-en-oppen-debatt-om-atervandring
Vi har lärt oss att det som ena mandatperioden ansågs vara oanständig retorik, nästa mandatperiod kunde presenteras som ansvarsfull och nödvändig politik…
Citera
2018-06-18, 11:51
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Så du vill inte besvara mitt rationalitetstest.

Men du får bestämma dig för hur du ska argumentera. För tidigare lät det som att du fattade att ”de rika” inte står för en särskilt stor del av skatteuttaget. Även om du nu inte begriper att Sveriges abnorma marginalskatt drabbar i princip alla arbetande.

Fast låt oss räkna lite utifrån hur budgeten ser ut. För du hävdar ju att det skulle bli ett väldigt stort skattebortfall med platt skatt. Men den statliga inkomstskatten gav totalt bara 58.9 miljarder i intäkter 2017. Jämför det med kommunala skatteintäkter om 700 miljarder. De senare är ju approximativt propertionella/platta.

Notera att jag inte ens berört dynamiska effekter av slopad marginalskatt.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skatteintakter-per-skatt/
Senast redigerad av Endevil 2018-06-18 kl. 11:56.
Citera
2018-06-18, 11:55
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nu har jag ju aldrig diskuterat frågan om Forskningens betydelse för massinvälningen"; jag har tillbakavisat ett påstående om att invandrare inte kan forska. Sedan finns det folk som kom hit som flyktingar som både har doktorerat och blivit professorer i Sverige. George Klein t.ex.

Men talar du verkligen för AfS. Du har verkligen svårt att fatta.

Nä, men det är liksom det som är grejen. Att din argumentation inte är relevant för diskussionen i den här tråden.

Kan du inte förresten länka till den debattör som du hävdar har påstått att ”invandrare inte kan forska”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in