Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-25, 00:21
Medlem
"Om invandringen var bra på grund av Zlatan - varför är den inte dålig på grund av Durmaz? Förklara skillnaden!"

Det är ett bra plan att föra debatten på, eftersom det sätter fingret på de dubbla måttstockarna hos media och partier. Har fotboll med invandringens meriter att göra - eller inte? Är det OK att dra växlar på någons utsprung och göra denne till symbol för alla invandrare - eller inte?
Citera
2018-06-25, 00:29
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Och han har precis lika fel därmed. Vilket flög över ditt huvud med rätt god marginal.

Nej, det är du som är dum. Poängen som AfS olika företrädare har du bevisligen inte begripit, vilket jag personligen tycker är väldigt förvånande då den inte är särskilt svår att förstå. Det stora flertalet som missförstått har antingen missförstått med flit (SD-troll och vänsterpack), eller så är de helt enkelt inte insatta i samhällsdebatten och är därför ändå inga presumtiva väljare.
Citera
2018-06-25, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Det var ett bottennapp från AfS. Finns inga bevis för att etniskt ursprung var orsaken att Durmaz eller Sverige spelade dåligt. Det bästa fotbollslandslaget genom historien är det rasblandade svartskallelaget Brasilien. Betyder inte att mångfald är orsaken till deras resultat, men finns o andra sidan inga bevis för att homogenitet gör att lag spelar bättre.

Vill AfS ha fler än det röstantal SvP fick 2014 kan man inte göra bort sig såhär. Sen identifierar även jag mig förstås mer med ett etniskt homogent svenskt landslag, men att göra politik av detta är dåligt och dumt.

AfS kommer att sluta likadant som Nationaldemokraterna och Svenskarnas parti.

Om några år kommer partiet vara nedlagt och bortglömt.

Tips till coachen: att börja babbla om hudfärg funkar inte i Sverige om du vill få mer än 0.5% av rösterna.
Citera
2018-06-25, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Håller med. Det jag tror är den enda vägen idag är att vi får ett brett europeiskt samarbete mellan olika nationella partier. Jag blev mycket glatt överraskad när Kasselstrand betonade vikten av att odla och förstärka det internationella samarbetet. Du har rätt att det inte är ett lågintensivt krig med traditionella metoder och vapen men likväl ett krig om än politiskt. Det sker i alla europeiska länder idag. AfS driver på bra här. Jag tror många missar att med AfS har vi fått en energiinjektion och en ökad framtidstro. Läget är förtvivlat men inte hopplöst. Just nu får AfS oförtjänt lite betalt för det men vi får hoppas att det ändar sig snart.

Det är inte ett krig fortfarande, det är kolonisering. Det är skillnad.
Det enda som kan väcka min framtidstro är när svensken tar fram vapnen och börjar röja upp med våld.
Citera
2018-06-25, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Uttalandena om Durmaz är så jävla idiotiska att man saknar ord. Får en att tveka om AFS är nåt att ha egentligen.

AfS är väl inte ett parti för "blatte lovers", som Erik Almqvist uttryckte det...
Senast redigerad av Tumidanda 2018-06-25 kl. 08:08.
Citera
2018-06-25, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
23/6 var dagen då det stod klart att AfS aldrig kommer komma över 1% i riksdagsvalet.

Så mycket rasistiska hudfärgsgrodor från ledande företrädare, riksdagskandidater och partiledaren själv.

Ganska många på Twitter och Facebook som säger att dom övervägt AfS i september men att alla dessa jävla plumpa rassetweets avgjorde saken, inget AfS i valet.

Det står er fritt att njuta i fulla drag av miljontals araber och negrer, i det mysiga multikultiparadis som SD vill skapa. Heja svartskallar i blågul tröja! Heja Jimmie!

Alla vi som inte riktigt kan slappna av och njuta så länge miljontals araber och negrer befinner sig inom Sveriges och Europas gränser, och som inte är ok med att folkets vita söner och döttrar blir våldtagna i röven av afghaner och somalier redan i mellanstadiet, alla vi väljer något annat än SD.
Citera
2018-06-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Duderino
Vad är din tes? Att ett lag presterar bättre ju mer homogent det är? Det är ju inte helt otänkbart (allt annat lika), titta bara på Athletic Bilbao. Men jag tycker fortfarande det är ovärdigt att som politiker klanka ner på folk när det handlar om ”triviala” saker som fotboll. Det finns tillräckligt med tomtar som skriver negativa kommentarer online utan att partitopparna för den sakens skull behöver bidra med negativitet i ett försöka att vinna billiga politiska poänger. Och SD med flera saknar ju också varje känsla av finess när de går ut med i #backadurmaz-ligan.

Och värdighet är inte alls irrelevant utan fullständigt grundläggande. Och nu menar jag inte att AfS representanter är ”ovärdiga” utan att kommentaren som sådan är på en lägre nivå än vad jag kommit att förvänta mig. Jag vill se mer ödmjukhet och eftertänksamhet och mindre kommentarer som osar negativ energi.

Det enda som är ovärdigt i sammanhanget är att det finns en blatte i det svenska landslaget.

Fotboll är å andra sidan utöver att det är ointressant och tråkigt ett negativt och destruktivt fenomen som borde förbjudas, men det är en annan fråga.
Citera
2018-06-25, 08:24
Medlem
Håller man sig på twitter som politisk företrädare så skall man fråga sig själv innan man trycker Skicka.

* Tillför detta meddelande något bra till partiet? Är det något viktigt?
* Kan jag vänta med att skicka detta, tills jag kylt ned mig?

Bara för att man försöker göra en kampanj likt Trump och vara burdus, så har inte alla den smartness/erfarenhet som krävs och borde därför hålla käft.

Gör inte uttalanden/tweets i affekt om ni vill framstå som seriösa/pålitliga. ALDRIG!.

Strike one
Senast redigerad av Caballero 2018-06-25 kl. 08:31.
Citera
2018-06-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
"Om invandringen var bra på grund av Zlatan - varför är den inte dålig på grund av Durmaz? Förklara skillnaden!"

Det är ett bra plan att föra debatten på, eftersom det sätter fingret på de dubbla måttstockarna hos media och partier. Har fotboll med invandringens meriter att göra - eller inte? Är det OK att dra växlar på någons utsprung och göra denne till symbol för alla invandrare - eller inte?

Bra exempel. Denna nivå är bra. Vänd på allt bara och ställ dem till svars.
Citera
2018-06-25, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Blev en märklig vändning på denna historia. AfS skrev några tweet om de dåliga inbytena och hur mångkulturen äter sig in överallt. SD-trollen högg direkt. Samtidigt utspelade sig något mer dramatiskt då tusentals arga fotbollsfans vräkte ur sig sin ilska på sociala medier med hashtag #SD2018. Kvot-Bieler ryckte då in till mångkulturens försvar och Fogelklou försökte i panik spela vidare ljugmedias attack och brunsmetning på SD till AfS som inte har pudlat eller gjort avbön inför etablissemangets mångkulturaltare.

Dissonans är rätt ord för att beskriva väljarnas bild av vad SD är och vad partiet verkligen är idag - ett anti-rasistiskt mittenparti. Det klingar nog mer och mer falskt för allt fler....

Inte bara SD-troll kan jag säga. Jag har varit inne på AFS länge (det ser den som bemödar sig läsa min posthistorik) men denna typ av utspel är inget bra tecken. Jag kanske röstar AFS ändå, men det är isf pga bristen på alternativ.

Att avfärda all kritik som "SD-troll" är nog ingen bra idé om man vill in i riksdagen. Bättre att analysera reaktionerna och dra lärdom. Fortsätter den här typen av utspel är det risk att de tappar mig som väljare, och kanske finns det fler som tänker som mig, vad vet jag?

Försvaret att det var en tillbaka-kaka på medias eviga Zlatan-hyllningar håller inte. Låt media hålla den låga nivån, sjunk inte till samma låga nivå.

Verkar tyvärr inte som det finns några bra partier i Sverige.
Citera
2018-06-25, 08:38
Medlem
Nu under midsommarhelgen befann jag mig i en idyllisk lantlig miljö i en region många betraktar som svenskhetens historiska hjärta. Det var mycket folk med på firandet och jag passade på att prata med många olika män för att se om de kände till AfS och för att göra reklam för partiet. Åldrarna varierade mellan ca 30 - 70. Alla var vanligt folk från trakten och regionen. Allihop verkade vara väldigt negativa till mångkultur och dagens samhälle. Alla var nog potentiellt mer radikala än SD. Inte en enda av dem hade ens hört talas om Alternativ för Sverige, namnet var helt obekant för dem och sa dem ingenting.

Denna lilla undersökning jag utförde i helgen bekräftar tyvärr det jag har trott hela tiden och skrivit många gånger i tråden. En stor majoritet av befolkningen i Sverige vet i skrivande stund inte om att AfS existerar.

Vad ska man göra åt det?
Citera
2018-06-25, 08:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nu under midsommarhelgen befann jag mig i en idyllisk lantlig miljö i en region många betraktar som svenskhetens historiska hjärta. Det var mycket folk med på firandet och jag passade på att prata med många olika män för att se om de kände till AfS och för att göra reklam för partiet. Åldrarna varierade mellan ca 30 - 70. Alla var vanligt folk från trakten och regionen. Allihop verkade vara väldigt negativa till mångkultur och dagens samhälle. Alla var nog potentiellt mer radikala än SD. Inte en enda av dem hade ens hört talas om Alternativ för Sverige, namnet var helt obekant för dem och sa dem ingenting.

Denna lilla undersökning jag utförde i helgen bekräftar tyvärr det jag har trott hela tiden och skrivit många gånger i tråden. En stor majoritet av befolkningen i Sverige vet i skrivande stund inte om att AfS existerar.
Vad ska man göra åt det?
Partiet borde ha haft minst 4-5 aktiviteter i veckan i samhället (inte bara på Internet) sedan länge, involverande bl.a sina fyra riksdagsledamöter. Hade de haft det hade situationen varit annorlunda.

Edit: Vad har partiet för aktiviteter i Almedalen?
Senast redigerad av wwr 2018-06-25 kl. 08:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in