Citat:
Ursprungligen postat av
StillaHavet
Blev en märklig vändning på denna historia. AfS skrev några tweet om de dåliga inbytena och hur mångkulturen äter sig in överallt. SD-trollen högg direkt. Samtidigt utspelade sig något mer dramatiskt då tusentals arga fotbollsfans vräkte ur sig sin ilska på sociala medier med hashtag #SD2018. Kvot-Bieler ryckte då in till mångkulturens försvar och Fogelklou försökte i panik spela vidare ljugmedias attack och brunsmetning på SD till AfS som inte har pudlat eller gjort avbön inför etablissemangets mångkulturaltare.
Dissonans är rätt ord för att beskriva väljarnas bild av vad SD är och vad partiet verkligen är idag - ett anti-rasistiskt mittenparti. Det klingar nog mer och mer falskt för allt fler....
Inte bara SD-troll kan jag säga. Jag har varit inne på AFS länge (det ser den som bemödar sig läsa min posthistorik) men denna typ av utspel är inget bra tecken. Jag kanske röstar AFS ändå, men det är isf pga bristen på alternativ.
Att avfärda all kritik som "SD-troll" är nog ingen bra idé om man vill in i riksdagen. Bättre att analysera reaktionerna och dra lärdom. Fortsätter den här typen av utspel är det risk att de tappar mig som väljare, och kanske finns det fler som tänker som mig, vad vet jag?
Försvaret att det var en tillbaka-kaka på medias eviga Zlatan-hyllningar håller inte. Låt media hålla den låga nivån, sjunk inte till samma låga nivå.
Verkar tyvärr inte som det finns några bra partier i Sverige.