Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Hur mycket av varje politik man har är ju inte allt.
Min slutsats blir att AfS och SD har likartad migrationspolitik. Det skiljer i att AfS inte kallar invandrare för svenskar.
AfS vill inte integrera de invandrare som är här, de har inte ens en politik för det. De hoppas att på frivillig väg kunna få dem att åka hem. (Vilket inte kommer att funka tror jag)
Jag tror det blir SD för mig i valet.
AfS och SD har
inte ”likartad migrationspolitik”. AfS har striktare och tuffare krav, vilket redan har avhandlats och jämförts i tråden. Kasselstrand vågade personligen göra en politiskt känslig åtskillnad och kalla etniska svenskar för just svenskar och invandrare för svenska medborgare och/eller kalla vissa välanpassade av dem för s.k. kulturella ”svenskar”.
Detaljerna kring riksdagsledamot Jeff Ahls partibyte, som du frågat om flera ggr, har han själv besvarat tidigare i tråden.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Utöver det har du de andras respektive presskonferenser, där de besvarat pressens frågor varför. Mer detaljer om detta kan bara de med verklig insyn besvara. So, welcome to share.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Dessutom, varför ska vi tro på dig och din slutsats när du – plötsligt – säger att ”det blir SD för mig i valet”, när du tidigare kritiserat just SD för att vara både ”kontrollerad opposition”, misstänkt köpt av globalister som Soros samt att SD (liksom AfS) bara lyfter fram negativa aspekter av sin egen politik och fokuserar debatten på återvandring och de flyktingar som redan är här, istället för att stoppa den fortsätta invandringen.
Tidigare uteslöt du ju helt hela ”köpta” 8-klövern och klagade på att det inte fanns något alternativ till dem. Men nu när du faktiskt har Alternativ för Sverige, som ett fräschare ärligare och mer idealistiskt alternativ, varför då överhuvudtaget välja vänskapskorrupta SD, som du tidigare avfärdat och således ej egentligen ens haft i ärlig åtanke?
Fråga: På vilka punkter och på vilka sätt har denna påstådda SD-”kontrollerade opposition” i sådana fall bättrat sig, sen sist, jämfört med alternativet AfS?
Kuriosa: Valet av namnet ”Den Kokta Grodan”( från engelska fabeln: ”The Boiled Frog”).
Har Du hört fabeln om den kokta grodan? Om man släpper en groda i hett vatten, försöker den omedelbart komma ur detta. Men om man sänker ner en groda i en gryta och sedan kokar upp vattnet långsamt, så inser den inte faran förrän det är försent, istället så anpassar sig grodan gradvis efter temperaturen och till slut låter den sig kokas.
https://www.youtube.com/watch?v=TyBKz1wdK0M
Samma sak kan hända företag och organisationer samt (massinvaderade) länder, om man inte har koll på vad som händer utanför grytan. Om man däremot håller koll på omvärlden så kan man skruva ner temperaturen. Precis som i fabeln med ”den kokta grodan” kommer vi inte att upptäcka konsekvenserna av regeringens nedmontering av den svenska modellen förrän det är för sent att göra något. Mer om detta i länken här:
https://www.vf.se/uncategorized/fabeln-om-den-kokta-grodan/
Således, även på den punkten, ett både fyndigt och belysande namn på Gustav Kasselstrands och Erik Berglunds podcast om just Sverige…
https://twitter.com/DenKoktaGrodan