Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 19:53
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Tack för infon.

Finns det sådant som motpol och altnorden inte håller med om i AFS program?

Har AFS sagt något om althögern? Antingen positivt eller det där med att "ta avstånd". Althögern verkar ha tagit det ett steg längre , med det där vanliga tragglet om IQ-skillnader och raser.
AFS verkar inte vara etnonationalistiska på samma sätt som althögern.

AfS har mig veterligt inte kommenterat Alternativhögern öppet. De kör väl på ”Overtons fönster” vilket är klokt. Eftersom Alternativhögern är radikalare i ras-och judefrågan än vad AfS är. Åtminstone i den öppna debatten. Alternativhögern ser AfS som ett rejält steg i rätt riktning även om de så klart skulle vilja ta det några steg längre.
Senast redigerad av Endevil 2018-06-16 kl. 19:56.
Citera
2018-06-16, 19:57
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är svårt att hänga med där. Frågan är:
Vilka är de största skillnaderna mot SD?

Att företrädare för SD i tråden vill ha 100 miljoner afrikaner i landet, bara de jobbar och sköter sig.
Citera
2018-06-16, 19:58
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Att vi inte är drabbade av 8-klöverns masspsykos med integrationspolitik, "öppen svenskhet" m.m.
Så skillnaden mellan AfS och SD är att man inte kallar de av andra etniciteter för svenskar, men vad gäller vem som kan invandra och stanna har man likartad politik?
AfS är inte heller lika intresserade att integrera invandrarna?
Citera
2018-06-16, 19:59
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Intresant att du som gammal SD-supporter frågar, eftersom ni har behövt svara på den frågan under de senaste 10 åren.

Men nu tycker du alltså att ett helt nystartat parti, vars företrädare inte ens levde innan 1950 ska svara på samma fråga.

Att du agerar som att du inte vet vad mediaankorna har handlat om de senaste 15 åren säger mig en del.

När har SD liksom ens behövt svara på frågan om att gasa 6 miljoner judar under de senaste åren? Kan du länka?

Din formulering var intressant, eftersom den öppnade ett avgrundsdjup. Att ens formulera sig så, får mig att fundera lite si och så om var du står.

Förresten; vilka ledande SD-företrädare levde innan 1950? (om du nu jämför SD och AfS på den punkten)
Citera
2018-06-16, 20:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag kallar naturligtvis inte en neger i Husby för svensk (ur ett etniskt perspektiv).

Vad bra. Nu har du avfärdat den "öppna svenskheten". Du är välkommen till AfS
Citera
2018-06-16, 20:03
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Att företrädare för SD i tråden vill ha 100 miljoner afrikaner i landet, bara de jobbar och sköter sig.
Så en skillnad till är att AfS vill försöka tömma landet på andra etniciteter, på frivillig väg, genom ekonomiska incitament etc?
Citera
2018-06-16, 20:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Så skillnaden mellan AfS och SD är att man inte kallar de av andra etniciteter för svenskar, men vad gäller vem som kan invandra och stanna har man likartad politik?
AfS är inte heller lika intresserade att integrera invandrarna?

SD har en integrationspolitik. AfS har INGEN integrationspolitik.

Istället har AfS en mycket omfattande återvandringspolitik. Någon som SD bara pratar om lite ibland, utan något tydligt heltäckande program.
Citera
2018-06-16, 20:08
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
När har SD liksom ens behövt svara på frågan om att gasa 6 miljoner judar under de senaste åren? Kan du länka?

Din formulering var intressant, eftersom den öppnade ett avgrundsdjup. Att ens formulera sig så, får mig att fundera lite si och så om var du står.

Förresten; vilka ledande SD-företrädare levde innan 1950? (om du nu jämför SD och AfS på den punkten)

Har du missat all samhällsdebatt senaste 10 åren? Nazism, judar och 6 miljoner har använts friskt.
Citera
Medlem
Citat:
Vad bra. Nu har du avfärdat den "öppna svenskheten". Du är välkommen till AfS

OK, men det är naturligtvis samma sak med SD. De kallar inte heller en neger i Husby för svensk ur ett etniskt perspektiv.

Vem överhuvudtaget kallar en neger i Husby för svensk ur ett etniskt perspektiv? Har det någonsin hänt, har du någon länk?
Citera
Medlem
wwrs avatar
Citat:
SD har en integrationspolitik. AfS har INGEN integrationspolitik.

Istället har AfS en mycket omfattande återvandringspolitik. Någon som SD bara pratar om lite ibland, utan något tydligt heltäckande program.
Hur mycket av varje politik man har är ju inte allt.

Min slutsats blir att AfS och SD har likartad migrationspolitik. Det skiljer i att AfS inte kallar invandrare för svenskar.
AfS vill inte integrera de invandrare som är här, de har inte ens en politik för det. De hoppas att på frivillig väg kunna få dem att åka hem. (Vilket inte kommer att funka tror jag)

Jag tror det blir SD för mig i valet.
Citera
2018-06-16, 20:09
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Så en skillnad till är att AfS vill försöka tömma landet på andra etniciteter, på frivillig väg, genom ekonomiska incitament etc?

Så kan man se det. Eller att inte importera 100 miljoner till, som SD gärna vill. Bara de sköter sig.
Citera
2018-06-16, 20:12
Medlem
Citat:
Så kan man se det. Eller att inte importera 100 miljoner till, som SD gärna vill. Bara de sköter sig.

Har du någon info om att SD vill detta? Länka gärna. Det mest extrema jag har hört i sammanhanget var ju Annie Lööfs "40 miljoner" men det fick ju duktigt med smisk just från SD.

Men var är skillnaden mot AfS? AfS välkomnar ju också precis vilken neger som helst som jobbar, integreras och sköter sig exemplariskt. Vad är den exakta skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in