2018-06-17, 16:05
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Min känsla är att det vore bäst om AfS helt slutade idiotförklara SD och istället bara argumenterade att deras egen radikalare politik är nödvändig för att rädda Sverige. De skulle t o m kunna erkänna att SD är ett ganska bra parti som de definitivt skall samarbeta med i riksdagen. Kritiken att SD är för diktatoriskt och toppstyrt är dock helt OK. Taktiken att idiotförklara 7k och anklaga dem för förräderi (med väl valda ord) är bra.

Det vore mycket bra för SD om AfS kom in i riksdagen, de skulle tvingas att bättra sig internt (eftersom missnöjda SDare äntligen har ett alternativ), ses som mer rumsrena och samtidigt tvingas förbli radikala.

Skadeglädjen över etablissemangets desperation, förvirring och skräck på valnatten om AfS kommer in i riksdagen (eller i varje fall samlar ihop ett par procent) är nästan tillräckligt skäl att rösta AfS. Ett AfS att räkna med gör att MSM och 7k tvingas föra ett tvåfronts krig. Det kan bara vara till svenskarnas fördel.

Instämmer.
Enda kritiken jag har emot Kasselstrand är att han fastnat för mycket vid SD, troligtvis för att han blev utslängd av SD för att han sa som det var. SD vill bli nya SAP.
Dags att släppa sargen och göra som du föreslår.

Tycker de ska fokusera mer på Miljöpolitiken, sänkta skatter, krossa korruptionen inom stat och kommun och avskaffande av HMF.
Citera
2018-06-17, 16:06
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Om du tycker etniska svenskar är en självklarhet så är AfS partiet för dig. Om du däremot förnekar att etniska svenskar existerar, annat än i mycket litet antal som har överlevt sedan istiden, så ska du fortsätta att rösta på SD. Jag förstår faktiskt inte din motvilja till AfS när partiet på punkt efter punkt infriar alla dina krav, något man inte kan påstå att SD gör.

Inte ens Fredrik Reinfeldt förnekar att det finns etniska svenskar

Fredrik och AfS = ❤❤❤ ?
Citera
2018-06-17, 16:10
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Töntar eller "image"... whatever.

Jag pratade om de som kommer till tals och syns, inte om riksdagslistor. Jag tycker att Kassel är väldigt töntig, Jeff är bättre, men ibland börjar han svamla, han med.

Ja, exakt. Enligt mig får VpK en *relativt* liten del av sin "extrema" politik, men de ändå säger att de är hårdingar och att S är för mesiga. Dessutom tillåter VpK:s existens S att gå mot... mitten och bli alltså *mindre* "extrema", inte tvärtom. Så det blir ungefär likadant med AfS-SD

Det är det som jag försöker förmedla. Många här tror att AfS existens kommer *per automatik* att tvinga SD att förbli/bli mer "hårdingar", men det kan bli det motsatta faktiskt. SD kan nu förhandla bort NATO-, EU-, bögar-, FN-flyktings-, vinst-motståndet osv *utan* att tappa till soffan... istället tappar de till AfS vilket inte är ett "riktigt" tapp. Röstmaximering, my ass!

AfS:s existens gör alltså att SD kan förbli/bli mer "mjukisar" i vissa frågor, men kanske blir hårdare i andra

Om tycker att Kasselstrand är "töntigt" så är våran syn på saken väldigt annorlunda, själv så tycker jag att de flesta är töntar i SD. Föst blir de mobbade av media, andra politiker etc, sedan börjar de fjäska för samma personer för att bli accepterade.

Hanhe, Kasslern och Ahl, alla dagar i veckan före Bieler, Åkesson och Karlsson (två sistnämnda är riktiga soyboys).

Ändock så får VPK och MP väldigt mycket inflytande sätt till sin storlek.
Citera
2018-06-17, 16:11
Medlem
Tjyvass avatar
Här har vi svart på vitt att "Vitru" delar samma syn på svenskars existens som Gustav Kasselstrand. Etniska svenskar existerar enligt partiet Alternativ för Sverige. Det står i bjärt kontrast till Sverigedemokraternas syn på svenskhet. Etniska svenskar är enligt Jimmie Åkesson ett förlegat begrepp, etniska svenskar existerar inte. Alla kan bli svenskar bara man älskar homoadoptioner, sill och nubbe, dricker mjölkchoklad ur ståltermos när det är bandyderby och har ett intimt förhållande till folkdräkter med knätofs.

Citat:
Även Sverigedemokraterna har en nollvision för asylinvandring och vill att fler ska återvända. Men det går, enligt Jimmie Åkesson, ändå inte att jämföra med utmanare, som han anser vara för radikal och orealistisk.

Och den stora skillnaden mellan partierna anser han vara synen på svenskhet, om man kan bli svensk som invandrare – eller inte:

– Svensk sitter inte för mig i det biologiska utan svenskheten sitter i hur man beter sig, vilka värderingar man har. Och för dem är det inte så. Och jag menar att det är en helt avgörande skillnad. Jag kan inte försvara en politik som bygger på genetik och biologi på det sättet. Utan då får de ha ett eget parti.

Citat:
Alternativ för Sveriges partiledare Gustav Kasselstrand är kritisk mot Jimmie Åkessons beskrivning av hans parti och mot Åkessons syn på svenskhet.

– Jag vänder mig mot att man inte ens erkänner svenskarnas existens. Jag tycker att man ska vara öppen med att det finns etniska svenskar, med att man självklart kan bli kulturell svensk och leva i harmoni med det svenska samhället. Men jag anser att Jimmie Åkesson med sitt påstående omöjliggör en seriös debatt med tanke på att han är redo att använda precis samma epitet som etablissemanget har gjort mot honom. Det vill säga att man kommer med rasistkortet och att man säger att den här personen fiskar i grumliga vatten och så vidare, säger Gustav Kasselstrand.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6930909
Senast redigerad av Tjyvas 2018-06-17 kl. 16:16.
Citera
2018-06-17, 16:11
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är rätt, och det var väl just sjukvården vi diskuterade.

Till skillnad från AfS'arna som är så marginella så de kan hitta på vad som helst, så måste SD leverera realistiska förslag som är rättssäkra. Exakt var går gränsen mellan slöja och annan huvudbonad? Gäller förslaget även i det egna hemmet? Mm mm.

Finns ganska mycket privat vård och omsorg där de lugnt kan knata runt med sina slöjor då. Känns lite tandlöst.
Citera
2018-06-17, 16:15
Medlem
Citat:
Vem har sagt att det är kontroversiellt. Självklart finns det etniska svenskar.

Det finns en Wikipedia-sida om saken, som finns på 50-60 språk :
https://en.wikipedia.org/wiki/Swedes

Vad håller du på med egentligen?

Jag håller på att tydliggöra för trådläsare som antagligen inte är lika väl insatta i SD:s konstiga syn på etnicitet som jag är, vad som faktiskt sagts genom åren.

- Partifunktionärer har här på Flashback sagt att man medvetet inte talar om etniska svenskar.

- Partiledaren går steget längre och säger på en direkt fråga från Göran Rosenberg om etniska svenskar finns att "få nu levande är att betrakta som sådana."

- Partiets övertydligt uttalade linje är att svenskhet inte har med "biologi" att göra.

Jag har hela tiden kritiserat partiet för denna bisarra linje. Vilket "nationalistiskt" parti är inte bekväma att prata om att den egna etniciteten existerar?
Citera
2018-06-17, 16:15
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Jag förstår inte vad ni håller på med. Då är väl Wikipedia "partiet för mig" också då, eftersom det där står självklarheten att svenskar finns som etnisk grupp. Det är bara så bisarrt att hävda att SD tycker att det inte "finns" några etniska svenskar. Det är så oerhört bisarrt att påstå.

Pfff... Exakt! Jimmie svamlade något i en enstaka intervju, ja, men att påstå att Jimmie/SD förnekar att det finns etniska svenskar är intellektuellt ohederligt och ligger på Anders Lindbergs nivå

Däremot stämmer det kanske att Jimmie inte så gärna pratar om etniska svenskar. Om det smart eller inte vet jag inte, men effekten av detta beslut är nog försumbart - så vem bryr sig (oyto puuuuuf!).
Citera
2018-06-17, 16:38
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag håller på att tydliggöra för trådläsare som antagligen inte är lika väl insatta i SD:s konstiga syn på etnicitet som jag är, vad som faktiskt sagts genom åren.

- Partifunktionärer har här på Flashback sagt att man medvetet inte talar om etniska svenskar.

- Partiledaren går steget längre och säger på en direkt fråga från Göran Rosenberg om etniska svenskar finns att "få nu levande är att betrakta som sådana."

- Partiets övertydligt uttalade linje är att svenskhet inte har med "biologi" att göra.

Jag har hela tiden kritiserat partiet för denna bisarra linje. Vilket "nationalistiskt" parti är inte bekväma att prata om att den egna etniciteten existerar?

Vilket trams och dravel. Men jag håller med Åkesson att det troligtvis finns få 100.000% etniska svenskar, eftersom det skulle kräva en familj/släkt som inte haft någon som helst kontakt med omvärlden sedan senaste istiden.
Citera
2018-06-17, 16:42
Medlem
Tjyvass avatar
Alternativ för Sverige är det enda alternativet för svenskar. Inget annat parti står upp för etniska svenskars rätt till att existera. Läs här vad Jimmie Åkesson har att säga om de sverigedemokrater som tror att etniska svenskar existerar:

Citat:
Jag kan inte försvara en politik som bygger på genetik och biologi på det sättet. Utan då får de ha ett eget parti. Jag tycker att man är ute i väldigt grumliga vatten om man börjar resonera så. Och jag är inte intresserad av det och det är skälet till att vi inte vill ha med dem.

Sverigedemokrater som vet att de är etniska svenskar har inte något att hämta hos Sverigedemokraterna. Tack och lov finns det ett förnuftigt parti som inte bryter mot FN:s folkmordskonvention.

Citat:
c) att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som äro avsedda att medföra dess fysiska undergång helt eller delvis
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen

Alternativ för Sverige erkänner att etniska svenskar existerar och arbetar för att levnadsvillkoren för etniska svenskar ska förbättras.

Sverigedemokraterna förnekar att etniska svenskar existerar och arbetar kontinuerligt med att underminera etniska svenskars levnadsvillkor.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-06-17 kl. 16:44.
Citera
2018-06-17, 16:45
Medlem
Citat:
Sverigedemokrater som vet att de är etniska svenskar har inte något att hämta hos Sverigedemokraterna. Tack och lov att det finns ett förnuftigt parti som inte bryter mot FN:s folkmordskonvention.
Alternativ för Sverige erkänner att etniska svenskar existerar och arbetar för att levnadsvillkoren för etniska svenskar ska bättras drastiskt. Sverigedemokraterna förnekar att etniska svenskar existerar och arbetar kontinuerligt med att underminera etniska svenskars levnadsvillkor.

Jag undrar om ovanstående kan vara ett av de mest bisarra inläggen under Flashback's historia?

Folkmordskonvention? Förnekar att etniska svenskar existerar? Arbetar för att underminera etniska svenskars levnadsvillkor
Citera
2018-06-17, 17:02
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Jag undrar om ovanstående kan vara ett av de mest bisarra inläggen under Flashback's historia?

Folkmordskonvention? Förnekar att etniska svenskar existerar? Arbetar för att underminera etniska svenskars levnadsvillkor
Skönt att se att fler än jag tycker det är bisarrt att Jimmie Åkesson förnekar etniska svenskars existens. Gustav Kasselstrand hade aldrig förnekat en hel folkgrupp så där lättvindigt.
Citera
2018-06-17, 17:13
Medlem
Citat:
Skönt att se att fler än jag tycker det är bisarrt att Jimmie Åkesson förnekar etniska svenskars existens. Gustav Kasselstrand hade aldrig förnekat en hel folkgrupp så där lättvindigt.

Om han nu hade gjort det så hade det sannerligen varit bisarrt, ja. Men det bisarra nu är ju ditt tidigare inlägg där du pratade om att AfS är det enda part som följer folkmordskonventionen. Du får nog lugna ner dig lite om du inte ska dra löje över AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in