Alternativ för Sverige är det
enda alternativet för svenskar. Inget annat parti står upp för etniska svenskars rätt till att existera. Läs här vad Jimmie Åkesson har att säga om de sverigedemokrater som tror att etniska svenskar existerar:
Citat:
Jag kan inte försvara en politik som bygger på genetik och biologi på det sättet. Utan då får de ha ett eget parti. Jag tycker att man är ute i väldigt grumliga vatten om man börjar resonera så. Och jag är inte intresserad av det och det är skälet till att vi inte vill ha med dem.
Sverigedemokrater som vet att de är etniska svenskar har inte något att hämta hos Sverigedemokraterna. Tack och lov finns det ett förnuftigt parti som inte bryter mot FN:s folkmordskonvention.
Citat:
c) att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som äro avsedda att medföra dess fysiska undergång helt eller delvis
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen
Alternativ för Sverige erkänner att etniska svenskar existerar och arbetar för att levnadsvillkoren för etniska svenskar ska förbättras.
Sverigedemokraterna förnekar att etniska svenskar existerar och arbetar kontinuerligt med att underminera etniska svenskars levnadsvillkor.