Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 18:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så varför klagar inte AfS-företrädare på FIFA och domaren då? Kasselfjant & Co klagar bara på Durmaz.

Du får fråga företrädarna och inte mig jag kan inte besvara det... Men det var ganska uppenbart att domaren fått direktiv utav Fifa.

För som sagt hade inte Tyskland fått den där frisparken från ingenstans när Thelin tog ned bollen och tysken föll som en trasdocka hade aldrig Durmaz situationen hänt...
Citera
2018-06-24, 19:22
Medlem
23/6 var dagen då det stod klart att AfS aldrig kommer komma över 1% i riksdagsvalet.

Så mycket rasistiska hudfärgsgrodor från ledande företrädare, riksdagskandidater och partiledaren själv.

Ganska många på Twitter och Facebook som säger att dom övervägt AfS i september men att alla dessa jävla plumpa rassetweets avgjorde saken, inget AfS i valet.
Citera
2018-06-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Vilken är den egentliga anledningen till att AfS ej ställer upp i landsting/kommunval? Jag har egna tankar och har läst flera spekulationer men hör gärna från nån som verkligen vet.

1. Det är endast i riksdagen AfS kan få genomslag för sin politik. Kommuner och landsting lagstiftar inte om återvandring.

2. Slippa alla dessa jäkla stollar som dras till lokalpolitiken. Lokalpolitikerna har knappast utgjort SDs bästa sida.

3. Man måste börja nånstans. AfS börjar med riksdagen.
Citera
2018-06-24, 19:31
Medlem
Tjyvass avatar
De antisvenska infiltratörerna avslöjar sig själva på löpande band.

"Åh Gud vilken oanständig tweet han skrev. Jag kommer aldrig kunna rösta på AfS nu. Alla kan bli svenskar. Krossa rasismen. Heja Jimmie, SD2018!!1!1!!"

Snacka om att ha underkastat sig kulturmarxismens moral.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-06-24 kl. 19:40.
Citera
2018-06-24, 19:32
Medlem
Detta är det största problemet Sverige har nuförtiden, några har uttryckt sig plumpt om det onämnbara och om Yasri Khan s vägran att ta i hand med kvinnor eller om pojkar kan bära kjol i förskolan.
Långtrailer på mediahusen, gång på gång på gång på....

Folk fattar inte någonting längre
Citera
2018-06-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
23/6 var dagen då det stod klart att AfS aldrig kommer komma över 1% i riksdagsvalet.

Så mycket rasistiska hudfärgsgrodor från ledande företrädare, riksdagskandidater och partiledaren själv.

Ganska många på Twitter och Facebook som säger att dom övervägt AfS i september men att alla dessa jävla plumpa rassetweets avgjorde saken, inget AfS i valet.

Du menar att det är några idioter som aldrig övervägt att rösta på AfS som nu låtsas att de gjort det? Så fruktansvärt genomskinligt. Ingen potentiell AfS-röstare väljer bort partiet på grund av någon förment "rasism". Bara glöm det. Att du själv hulkar upprört över "rasistiska hudfärgsgrodor" (ingen har nämnt hudfärg överhuvudtaget, vad nu hudens pigmentering har med något att göra) och "plumpa rassetweets" betyder inte att sansade och normala personer bryr sig det minsta.

Utspelet var bra. All heder åt Viktor Södermark.
Citera
2018-06-24, 19:47
Medlem
Insyn5s avatar
Måste faktiskt instämma i kritiken mot afs angående all skit som slängs mot Durmaz.

Durmaz kosta mig 4k då jag la resultatet 1-1 innan matchen så va rätt lack på människan.

Sen tycker jag den här kampanjen #backadurmaz är överdriven och töntig, ännu mer tragiskt är hur SD-ledning vill stämma in i den goda antirasist kampanjen.

Jag tycker själv det var positivt med ett homogent landslag för en gång skull och fick lite tankar och förhoppningar på ett nytt Island.

Men att attackera en enskild spelare på det där sättet svensk eller inte, är bara osympatiskt och omoget.

Om det är någon som ska ha skit så är det den där jävla Zlatan som trots att han inte är med i landslaget ändå förstör harmonin med sitt efterblivna babbe beteende.
Senast redigerad av Insyn5 2018-06-24 kl. 20:42.
Citera
2018-06-24, 19:53
Medlem
Lagom provocerande utspel kring fotbollsmatchen från AfS. De som ändå inte skulle överväga AfS är de som gapar högt om hur rasistiskt utspelet är, men de som innerst inne tycker det är skönt med ett övervägande riktigt svenskt lag (för en gångs skull) är de som kan påverkas i AfS riktning.
Citera
2018-06-24, 19:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Vilken är den egentliga anledningen till att AfS ej ställer upp i landsting/kommunval? Jag har egna tankar och har läst flera spekulationer men hör gärna från nån som verkligen vet.

Partiledaren och kanske andra var upptagna med privata saker som skola så därför låg projektet vilande tills i år när de "lanserades" (För andra gången) så de var helt enkelt inte tillräckligt stora och spridda i landet. De hade inte tillräckligt med företrädare för att ställa upp överallt. Förut talade de om att ställa upp i Stockholms kommunfullmäktige men sedan blev det bara riksdagen. Ingen av de startade partiet vill väl bli kommunalpolitiker utan de vill ha riksdagens lön och förmåner.
Citera
2018-06-24, 20:17
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Sen tycker jag den här kampanjen #backadurmaz är överdriven och töntig, ännu mer tragiskt är hur SD-ledning vill stämma in i den goda antirasist kampanjen.

Förslag på återvandrings-hashtag: #backahemdurmaz
Citera
2018-06-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Förslag på återvandrings-hashtag: #backahemdurmaz
#packadurmaz
Citera
2018-06-24, 21:04
Medlem
Intressant utveckling och kontrast. Jag kan inte tro annat än att dissonansen inom SD gynnar AfS. Precis som med den där bilden på SSU-avdelningen, så reagerar de lojalaste SD-aktivisterna intuitivt på ett sätt - innan de inser att det bryter mot doktrin, dogm och troslära. Det blir kortslutning och överprövning av den egna instinkten.

Den som inte räds det autentiska för mycket, räds heller inte diskussionen och måste inte förneka sina känslor. Många SD:are kände något som Paula Bieler inte gjorde och som Mattias Karlsson och Jimmie Åkesson åtminstone inte låtsas om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in