2018-06-16, 13:00
Medlem
Han verkar ju helt gränslös överhuvudtaget och utan omdöme när det gäller kvinnor och att umgås med kvinnor.

Sedan undrar jag också varför det är så etablerat att sova med folk till höger och vänster. Vad hände med att gå hem till sitt efter en utekväll liksom. Sova ihop är väl inte nödvändigt bara för att man umgås i vaket tillstånd.
Citera
2018-06-16, 13:56
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
För det första betackar jag mig för dina personliga insinuationer. Och för det andra så det som har betydelse är om kontexten är sexuell eller inte.I det samnhanget så har det betydelse var man sov om man sov naken eller inte deras tidigare och så vidare. Det är nämligen så att såväl hennes trovätrdighet som hans uppsåt skall bedömas. Att du inte sedan kan hålla isär dessa bevisfrågor från rätten att säga nej även i en sexuell kontext är ditt bekymmer.
Ärligt talat såförstår jag inte din reaktion. Min enda tanke var att förklara att nattdräkten eller brist på den samma inte har någon juridisk betydelse. Anledningen att jag använde ett exempel med Tom of Finland, var bara för att även du skulle förstå.

Tidigare har en tilltalad våldtäktsman försvarat sig med att kvinnan var klädd på ett utmanande/oanständigt sätt eller rentav naken som i ditt exempel.
Detta kryphål i rätten är äntligen på väg att täppas till, någonting som vi alla skall vara glada över.

Jag förstår ärligt talat din reaktion, har jag trampat på en öm tå?
Citera
2018-06-16, 13:57
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
De objektiva kriterierna för det perfekta våldtäktsoffret är en som slagit sig gul och blå som har försvarsskador och skriker nej, nej . Ska snabbt till sjukhus och rättsintyg och polisanmälan direkt och samtidigt ringa minst 3 vänner. Och då ska hon fan inte ha legat i tshirt och trosor heller och absolut en fläckfri bakgrund och helst oskuld. Ingen alkohol och definitivt inte slampig som i lättklädd. Dessutom ska hon i förhör bryta ihop och i domstolen snyfta hejdlöst. Frystillstånd är påhittat trams och ingår inte i dom objektiva kriterierna. Det finns säkert mer kriterier från medeltiden men i detta fallet så finns det en hel del gammal stank som uppstått i och med diskussionen.
Kriterierna för misstänkte är väl att han helst borde vara invandrare och gärna äldre och riktigt snuskig och sunkig. Motiv behövs inte hon var ju lättklädd och sov i samma säng.
Lägg därtill att den misstänkte har ett särpräglat utseende och den fällande domen är klar 😉

Rent objektivt är endast överfallsvåldtäkter riktiga våldtäkter. Dessa sker dagtid på allmänna platser där det rör sig mycket folk, så som t ex mitt på ett torg, på en pendeltågsperrong eller i en stormarknad. De kvinnor som lämnar hemmet vid andra tidpunkter och då rör sig i det offentliga rummet har själva försatt sig i situationen och därmed kan de inte våldtas. Rent objektivt, alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Du går mycket långt här för att försämra det rättsliga läget för våldtäktsoffer. Vad ska det här föreställa, t.ex?
"försätta sig i en situation som erfordrar en våldtäktsanmälan".
Dessutom misstänkliggör du målsägaren. "En påstådd t-shirt".

Juridiskt är det svårt, det håller jag med om. Det har gått en hel del tid och anmälan kom efter tidningsskriverierna. Men för den sakens skull behöver man väl inte backa tillbaks till "skylla-sig-själv-epoken".
I just det här specifika fallet är letsdoits inlägg avslöjande och talande för hur åtalet mot JCA Han (?) inleder med att deklarera att det vikten av objektiva beskrivningar för händelseförloppet men övergår sedan till att göra en allt annat än objektiv beskrivning av händelseförloppet i fallet JCA. letsdoit avslutar den förment objektiva redogörelsen med den retoriska (?) undringen "hur hon nu ska få domstolen eller någon annan att tro på detta".
T ex kan man fråga sig varför just t-shirten är påstådd och inte de andra omständigheterna. Om något borde ju letsdoit skriva påstådd våldtäktsman, eftersom JCA inte är dömd för våldtäkt så vitt jag vet åtminstone.
Står det i FUPen att MÄ och JCA söp ihop? Varför omges just tafsa och hotfulle med citattecken?
Osv.

"Detta" är letsdoits egen tolkning av FUPen, filtrerade genom hans egna fantasi, fördomar och föreställningar.
"Detta" är inte vad domstolen har att ta ställning till eller fås att tro på.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det fetade håller jag med om; det är subtila saker som kan fungera mer eller mindre som utpressning, men den reservationen måste också göras, att man inte behöver försätta sig i en situation som erfordrar en våldtäktsanmälan, särskilt inte om man känner till de olika turerna kring JCA. - Sedan när det gäller trovärdigheten, är det flera saker som spelar in:
- Vad är det som rent objektivt har hänt? - Skulle två personer uppfatta samma händelse likadant? Vidare: alkoholens, hämndens, inbillningskraftens, fantasins, minnesbildernas ev. omstöpning samt tidsperspektivets betydelse. - Och säkert ytterligare faktorer.

MÄ har gått i psykoterapi/psykoanalys under lång tid: 1 gång/vecka under två år före den första påstådda våldtäkten 5 okt 2011; därefter i psykoanalys 4 ggr/vecka under 4 års tid. Hon berättar för sin första terapeut den 19 okt (således med viss fördröjning).

2 dec äter hon middag och super ihop med sin våldstäktsman; han får t.o.m. krama om henne och "tafsa" på hennes axel; följer sedan med honom hem och kryper ned i hans säng, endast iförd BH, trosor och en påstådd t-shirt. - En eller ett par veckor senare äter hon återigen middag med sin "hotfulle" våldstäktsman, för att därefter gå på konstutställning hemma i hans och hans hustrus lägenhet. Hon befinner sig i omedelbar närhet av sängen och JCA behövde bara peta till henne lite så hamnar hon i halvliggande ställning med benen utanför sängen.. Han placerar sig därefter över henne och hon tror det kommer att bli en klassisk våldtäkt. - Men där bedrar hon sig för inte ett enda klädesplagg får hon avslitet, och han låser inte heller hennes armar. I stället ringer han efter en taxi åt henne eftersom hon då fått för sig att åka hem. - Efter jul och nyår bjuds hon och hennes dotter ned till Paris - och förmodligen är hon då så rädd för JCA att hon inte vågar annat än att tacka ja - hur hon nu ska få domstolen eller någon annan att tro på detta.
Senast redigerad av DoraF 2018-06-16 kl. 14:00.
Citera
2018-06-16, 14:14
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
ÅP 1 psykoanalytikern.

Dom vanliga sk stödvittnena är både ÅP 1 och 2. Vissa bara ÅP1.
Och vittnesmål från polis som tog emot anmälan. 5 stödvittne en polis och psykoanalytikern. 7 st
Vem är då denne Johan Schybert, psykoanalytiker, vars vittnesmål är betydelsefullt för målets utgång?

Ingen aning, men jag förmodar att man menar Johan Schubert.
Schubert är psykoanalytiker och i övrigt mycket välmeriterad ( citatet är från 2010):
Citat:
Johan Schubert, leg. läkare, psykoanalytiker, professor emeritus i psykoterapi, Karolinska institutet, har tidigare varit verksamhetschef vid Psykoterapiinstitutet i Stockholm. I intervjun förmedlar han erfarenheter från många års arbete med psykodynamisk och psykoanalytisk inriktad behandling, undervisning och forskning.
-------+
Johan Schubert är psykiater, professor emeritus i psykoterapi – den enda i Sverige som hittills innehaft en sådan titel – och har sedan många år arbetat såväl kliniskt som psykoanalytiker och psykoterapeut som med undervisning och forskning. Han har också deltagit i olika offentliga utredningar och sitter just nu i en sakkunniggrupp till den av regeringen beställda högskolegranskningen av psykoterapiutbildningar i Sverige.

Johan har i sin bakgrund en forskningsinriktning inom psykofarmakologi, bl.a. angående hallucinogener och antidepressiva medel och deras verkan. Medan detta arbete pågick blev han allt mer upptagen av att det i hans akademiska omgivning fanns ett så begränsat intresse för människans psykologi och förståelsen av psykiska problem. Det ledde honom till ett engagemang kring att öka denna förståelse inom den dåvarande psykiatriska vården. Johan hade redan kontakt med de psykoanalytiska strömningarna som fanns i Sverige på 70-talet och därmed blev valet av utbildning till psykoanalytiker inte så svårt. Från att ha disputerat i psykofarmakologi och med sin psykiaterutbildning kom Johan tidigt att arbeta inom dåvarande PBU i Stockholm. Det var en betydelsefull och fin upplevelse, berättar han, som innebar möjligheter till kontakt med den dynamik som finns i barnets värld.
http://www.mellanrummet.net/nr22-2010/22-10-97.htm

Om Johan Schubert har någon koppling till Forum vet jag inte. Vet någon annan?
Citera
2018-06-16, 14:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Jag skulle så gärna vilja veta vilka kvinnor det är som blivit utsatta för övergrepp av JPA. Vad är det för kvinnor som inte själva kan sätta ner foten och säga ifrån alternativt nita det jävla äcklet.
Är det damer/tanter/kvinnor/flickor som "vill upp" i karriären och använder JPA som språngbräda? Eller tror att de kan använda honom till det.

I Metoo-svallet så har det dykt upp hur många kvinnor som helst som känner sig kränkta och eländiga. Men varför tar man inte tag i saker och ting direkt när de händer utan väntar i åratal och sedan börjar gnälla om hur otäckt och kränkande det var.

Nu tror jag i o f s att JPA är ett jävla ärkearsel och ett gränslöst tafsmongo så han är förmodligen skyldig till allt skit han blir anklagad för. Men jag har fortfarande svårt att förstå varför man väntar i åratal med att anmäla. Det känns lite som att när övergreppen slås upp i tidningarna så vaknar fler damer till och "minns att oj, javisst, han har ju varit på mig också vill jag minnas".

Om han nu är en Master så undrar jag om han har någon profil på Darkside. Vore intressant att veta.
Varför tar du inte reda på vilka de är då? Det finns ju namn och bild på flera av dem på de stora drakarnas sajter.
Lätt som en plätt.

Resten av dina frågor om åtalet av JCA diskuteras både i media och här i forumet.
Föreslår att du läser på.
Citera
2018-06-16, 14:32
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men alltså, Husvagnsprofilen blandar ihop grejer tycker jag.
Rent juridiskt: om det gått till som MÄ säger, hon vaknar av att han penetrerar henne, och det var överenskommet att det skulle vara inget sex, så spelar det ingen roll att hon "bara" har en T-shirt och underbyxor. Det ska inte spela någon roll. Det är så numera. Kvinnor har rätt att sova utan att bli penetrerade. Lyssna på radiodokumentären, det där verkar vara ett mönster. En anonym författarinna, försöker luska fram vem det kan vara men hittills har ingen känt igen rösten. Sen kan man tycka det ena med det andra. Och jag tycker att Parisresan är too much. Hon är så skitskraj för hans makt att hon måste bli bjuden till Akademiens lägenhet i Paris. Fast hon kanske inte hade blivit rädd än. Här kan jag tycka: stopp och belägg. Men hon kan säkert ha varit förvirrad i det läget. Har några bekanta som är bekanta med FUP-Helena som är ute på krogen med Kulturprofilen. Enligt dem spelar hon mycket på sin "skörhet" men klättrar medvetet, alltså det är rätt bekvämt att kunna falla tillbaks på sin skörhet men ändå ha kakan och äta den på nåt vis. Hjälp jag är en stackars kvinna som knappt kan stå på mina egna ben och bara måste hänga med kulturprofiler! Men det finns alltid ett systerskap och då blir det puss och kram och jag stödjer stackars dig osv.
Sånt kan jag tycka är jävligt irriterande. Men fortfarande: JCA drog till sig kvinnor pga sin makt och att han lockade med resor, vin och kontakter i kulturvärlden. Det är ju han som är åtalad och även om man kan önska att det ska vara ett slut med att makt är en fittmagnet. Så måste ansvaret placeras där det ska vara.
Apropå Akademien, och användningen av deras lägenhet i Paris. Det kan säkert finnas fler som "överanvänt" den.
Uppgav de inte i radiodokumentären att JCA tagit ner Akademiens namnskylt på lägenhetsdörren i Paris och ersatt den med en skylt där det stod "Arnault"? Om det är sant kan man ju verkligen fråga sig vem som egentligen bestämde över Parisvåningen - ägaren SA eller JCA som väl inte fick vistas där utan att hustrun var med (hur det nu gick ihop med vaktmästaruppdraget)?

Om ovanstående är sant säger det mycket om JCA och den informella makt han besatt i den yttersta kultureliten.
Namnskylten var en tydlig signal till varje kvinna och man som besökte Parisvåningen att JCA var en man som gjorde precis vad han själv ville och det var ingen som sa emot honom.
Kanske stod det "Arnault" på dörren när MÄ besökte Akademiens Parisvåning?
Senast redigerad av DoraF 2018-06-16 kl. 14:34.
Citera
2018-06-16, 15:22
Medlem
Sardinbruss avatar
Nu är Ruinens engagemang för sin vän ute i stormedia:

https://www.expressen.se/nyheter/hon...n-ville-tysta/

Citat:
I samband med att reportaget publicerades fick Gabriella Håkansson sms och samtal från en av Arnaults nära vänner, filosofiprofessorn Hans Ruin som sade att han ville prata om det hon berättat i tidningen.

Ruin är professor vid Södertörns högskola och en av de största experterna i Sverige på filosofen Martin Heidegger samt har varit en del av scenen kring kultur- och källarklubben Forum.
Citera
2018-06-16, 15:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vem är då denne Johan Schybert, psykoanalytiker, vars vittnesmål är betydelsefullt för målets utgång?

Ingen aning, men jag förmodar att man menar Johan Schubert.
Schubert är psykoanalytiker och i övrigt mycket välmeriterad ( citatet är från 2010):

http://www.mellanrummet.net/nr22-2010/22-10-97.htm

Om Johan Schubert har någon koppling till Forum vet jag inte. Vet någon annan?

Dom har stavat fel han heter Schubert. Han är väl psykoanalytiker och professor i psykoterapi.

Ser att jag är tvåa på bollen.
I dag åker Hans Ruin på lite frågor angående Gabriella Håkansson.
Expressen fick några svar av Hans Ruin. Det var alltså hennes sexliv JCA och Ruin diskuterade i mail bland annat. Då Hans Ruin blev extremt orolig efter DN begärt ut mailen.

Citat:
Ursprungligen postat av severus
En polis som tagit mot anmälan flera år senare fungerar inte som stödbevisning. I så fall skulle ju domarna lika gärna kunna åberopa sig själva som stödbevisning. Den intressanta blir psykoanalytikern. Samt om hon talat med någon mer i tidsmässig anslutning till händelsen.

Jag tror inte att jag skrev det heller utan vilka som åklagaren kallat för att vittna.
Sen tror jag iofs att domstolen avgör vad som ger stöd och inte du.

Citat:
Lägg därtill att den misstänkte har ett särpräglat utseende och den fällande domen är klar 😉

Rent objektivt är endast överfallsvåldtäkter riktiga våldtäkter. Dessa sker dagtid på allmänna platser där det rör sig mycket folk, så som t ex mitt på ett torg, på en pendeltågsperrong eller i en stormarknad. De kvinnor som lämnar hemmet vid andra tidpunkter och då rör sig i det offentliga rummet har själva försatt sig i situationen och därmed kan de inte våldtas. Rent objektivt, alltså.

.

Ja visst självklart är det "bara" överfallsvåldtäkter som är dom riktiga våldtäkterna.
Senast redigerad av Moosky 2018-06-16 kl. 15:54.
Citera
2018-06-16, 15:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hur tänker du kring Gabriella Håkanssons reaktion på ditt samtal?

”Det gör mig ledsen att höra. Jag ifrågasätter vare sig hennes berättelse eller motiv. Att förmedla detta var just syftet med samtalet, som avslutades i vad jag uppfattade som en vänlig ton”.

Varför ringde du henne?

”Anledningen till att jag ringde henne är att vi är bekanta med varandra och att jag var mån om att hon inte via mellanhänder eventuellt skulle få höra om något som kunde se ut som jag inte tog hennes historia på allvar. Hennes namn hade nämnts i ett privat mail till Arnault från de första turbulenta dagar då han fortfarande inte var polisanmäld för något brott. Jag försökte få honom att träda fram och ta ansvar för vad han gjort, i en naiv förhoppning att själv kunna styra denna förfärliga historia i en lite annan riktning. Jag jämförde då hennes historia med berättelserna om de grövre övergreppen för att få honom att förstå allvaret i det han gjort”, skriver Hans Ruin.

Angående kommentaren om skillnaden på ett sexuellt övergrepp eller flört, skriver han:

”Jag minns inte att jag skulle ställt en sådan fråga. Men vi talade om rubriceringen av olika slags övergrepp. Genom en direkt fråga som jag ställt till honom veckorna innan publiceringen, då ryktena hade börjat gå, hade jag förstått att han själv inte insåg, eller inför sig själv förnekade, skillnaden mellan vad han uppfattade som grovt flirtande och verkliga sexuella övergrepp”.

Efter att professorn uttalat sig kontaktade han Expressen och yrkade på att få dra tillbaka sina citat.

"Nu måste allt fokus vara på rättsprocessens gång", skriver han i mejlet.

Jag undrar fortfarande varför han och JCA hade med Gabriellas sexliv att göra. Det kanske var så att dom ansåg att hon var lättklädd och med det sexlivet, så kanske hon inte skulle uttala sig om JCA svineri. Ruin kallar alltså ett övergrepp för en grov flört.
Citera
2018-06-16, 16:09
Medlem
Citat:

Jag undrar fortfarande varför han och JCA hade med Gabriellas sexliv att göra. Det kanske var så att dom ansåg att hon var lättklädd och med det sexlivet, så kanske hon inte skulle uttala sig om JCA svineri. Ruin kallar alltså ett övergrepp för en grov flört.
Instämmer. Det är ju uppenbart av Hans Ruins mailsvar till Expressen att han försöker frisera skälet till den tidigare kontakten med G H. Ännu ett exempel på hur Arnault hålls om ryggen på bekostnad av den som utsatts för hans övergrepp. Motbjudande.
Citera
2018-06-16, 16:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Du går mycket långt här för att försämra det rättsliga läget för våldtäktsoffer. Vad ska det här föreställa, t.ex?
"försätta sig i en situation som erfordrar en våldtäktsanmälan".
Dessutom misstänkliggör du målsägaren. "En påstådd t-shirt".

Juridiskt är det svårt, det håller jag med om. Det har gått en hel del tid och anmälan kom efter tidningsskriverierna. Men för den sakens skull behöver man väl inte backa tillbaks till "skylla-sig-själv-epoken".
Citat:
/.../ I just det här specifika fallet är letsdoits inlägg avslöjande och talande för hur åtalet mot JCA Han (?) inleder med att deklarera att det vikten av objektiva beskrivningar för händelseförloppet men övergår sedan till att göra en allt annat än objektiv beskrivning av händelseförloppet i fallet JCA. letsdoit avslutar den förment objektiva redogörelsen med den retoriska (?) undringen "hur hon nu ska få domstolen eller någon annan att tro på detta".
T ex kan man fråga sig varför just t-shirten är påstådd och inte de andra omständigheterna. Om något borde ju letsdoit skriva påstådd våldtäktsman, eftersom JCA inte är dömd för våldtäkt så vitt jag vet åtminstone.
Står det i FUPen att MÄ och JCA söp ihop? Varför omges just tafsa och hotfulle med citattecken?
Osv.

"Detta" är letsdoits egen tolkning av FUPen, filtrerade genom hans egna fantasi, fördomar och föreställningar.
"Detta" är inte vad domstolen har att ta ställning till eller fås att tro på.
För det första måste alla ta ansvar för sina (bevisade) handlingar; för det andra kan varken JCA:s eller MÄ:s uppgifter om än det ena; än det andra, tas för givna.

Här är f.ö. ett bra exempel på hur två personer; en man och en kvinna, kan uppfatta olika situationer och händelser - och hur kvinnan i fråga sedan behagar framställa det hela:
http://josefsson.net/index.php/artik...raliskt-haveri

Vad betr. JCA påstår MÄ att hon varit rädd för honom; fruktat vilka mått och steg han kunnat vidta i syfte att förstöra hennes yrkeskarriär. Mot den bakgrunden måste hennes initiala kontakter och samrören med honom sättas i fråga. Hon påstår nämligen efter händelse2 (då hon kraftigt alkoholpåverkad sov över hos honom iklädd påstådda trosor, påstådd BH och påstått lånad t-shirt) att hon var rädd. - Hon talar sedan med sin psykoterapeut redan den 19 okt; således 2 veckor efter händelse1: "beskriver och är upptagen av en sexuell relation med våldsinslag". Hon har då också hunnit med två år i psykoterapi, dvs c:a 100 timmar. - Två mån senare tackar hon ja till en middag som slutar med sent barbesök, övernattning och ”våldtäkt”; därpå följer en ”försoningsmiddag” (med godkänt "tafsande" inkl. axelpåläggning och kramar) åtföljd av. tavelskåderi inne i bl.a. JCA:s sovrum, där hon säger sig ha hamnat i hans säng med JCA över sig men sedan inom några få minuter lyckats avstyra vidare fysisk kontakt (benämnt ”våldtäktsförsök”).

Detta är anmärkningsvärt - inte minst sett mot bakgrunden av att MÄ sedan tio år var god vän med vittnet HB som känt JVC sedan 1997 och även umgåtts privat med honom, arbetat på hans klubb mm: HB kände väl till att JCA var en manipulativ person som hade inflytelserika kontakter inom kulturvärlden, bl.a. genom sitt samarbete med SA och dess ledamöter (prispengar, stipendier mm). - För att återgå till händelse1 så följer en kraftigt alkoholpåverkad MÄ med hem till JCA, väl medveten om både hans förtjänster och hans mindre goda sidor inkl. hans sexuella preferenser. Det förtjänar tilläggas att hon vid denna tidpunkt hunnit med c:a 100 timmar psykoterapi (antaget 1 h/session), och att hon sedan före sin polisanmälan avverkat c:a 800 h psykoanalys (antaget 1 h/session).

Det finns inga tekniska bevis; inga åsyna vittnen. Det enda som finns är MÄ:s subjektiva upplevelser i förhållande till JCA:s dåliga rykte resp. hans inflytande och kontakter inom kulturvärlden.

Dock: MÄ har berättat att hon efter händelse2 (och efter att JCA flera gånger ringt och velat att de skulle ses) hunnit bli väldigt rädd för honom: Rädd för att han ska bli hennes fiende; rädd för att han ska förstöra hennes karriär. Detta var något han naturligtvis inte hotade med; däremot berättade han - lite i förbifarten, kan man tänka; rent upplysningsvis, kan man också tänka, att han ämnade sabba för andra som anklagat honom för sexuella "incidenter". Redan före ”försoningsmiddagen” hade hon således upplevt ett underliggande hot och att det kommer få konsekvenser för henne om hon inte lyssnar på honom. - Återkopplande till MÄ:s psykoterapi resp. psykoanalys förtjänar det även här påpekas att MÄ:s rädsla och upplevelse av hot är av subjektiv karaktär.

MÄ befann sig här - i likhet med många andra kvinnor JCA haft samröre med - i en svår situation: hon höll på att utbilda sig; hon umgicks i samma kretsar, osv. Konsekvenserna av händelse1 bör nu också ha hunnit i fatt henne och kan antas med full kraft ha slagit ut delar av hennes självförtroende och självkänsla. Händelse1 ackumulerades till händelse2, och hon ville inget hellre än att söka hålla sig väl med JCA; alternativet var att hon skulle komma att frysas ut av honom, hans hustru och alla deras lierade (som vi sett också inkluderade hennes chef som bakom hennes rygg skrivit mejl till JCA om olika kvinnors sexvanor mm). Hon säger sig också ha hört att JCA kontaktat andra kvinnors arbetsgivare och försökt förstöra för dem i karriären och på andra sätt.

Därför måste största möjliga hänsyn tas till vilka reella valmöjligheter visavi JCA som MÄ rimligen kan ha haft.

När ett helt etablissemang ställer upp på en storskojare som JCA; en kameleont som smeker uppåt och sparkar nedåt; som intrigerar och tar för sig av allt mänskligt och materiellt som kommer i hans väg; då gäller det för domstolen att noggrant överväga alla aspekter av saken.
Senast redigerad av letsdoit 2018-06-16 kl. 16:28.
Citera
2018-06-16, 16:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sounion
Instämmer. Det är ju uppenbart av Hans Ruins mailsvar till Expressen att han försöker frisera skälet till den tidigare kontakten med G H. Ännu ett exempel på hur Arnault hålls om ryggen på bekostnad av den som utsatts för hans övergrepp. Motbjudande.

Vilka dåliga bortförklaringar.

Hans Ruin verkar vara en riktigt löjlig liten figur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in