Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Jag måste bara ha det här klart för mig. Du menar alltså att det är ett fullkomligt sunt och normalt beteende varje kvinna borde kunna hänge sig åt i din idealvärld att efter ett brutalt övergrepp ett tag senare sova lättklädda i samma säng som förövaren efter att ha betonat mycket noga att inget sex skall förekomma? Att tycka att det beteendet är fel och dumt är att tänka som ”en taliban”?
Jag måste bara ha det här klart för mig. Du menar alltså att målsägaren får skylla sig själv eftersom hon sov "lättklädd" i samma säng som JCA? Tvärtemot vad du påstår är det inte vara ett fullkomligt sunt och normalt beteende att gå och lägga sig för att sova fullt påklädd. Eller sover du fullt påklädd?
Hur ser dina bjektiva kriterier ut, de som du inte vill (eller kan?) definiera, när det gäller klädsel hos offer för sexualbrott? Vilka är de objektiva kriterierna för en gärningsmans klädsel?
Det är intressant hur du och andra nagelfar målsägaren men är så gott som ointresserade av JCA:s motiv och handlingar. Trots allt är det ju han som är åtalad.
Visst, du kallar en handling ett brutalt övergrepp men i övrigt är det en allmänt överslätande "boys will be boys"-attityd hela vägen. Är JCA inte själv fullt ut ansvarig för sina handlingar? Är de kvinnor han utsatt för sexuella övergrepp medansvariga till JCA:s övergrepp? Är det kanske de som faktiskt är ansvariga för hans övergrepp?