Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-05, 11:19
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Där har ju Özz faktiskt helt rätt, sen kan man tycka vad man vill om honom i övrigt.

So what? Alla kan dra till med självklarheter. Nu tillbaka till olagligheter i samband med husrenoveringar och svarta löner.
Citera
2018-06-05, 11:23
Medlem
AreYouBacks avatar
Hur går det med polisanmälan för svartjobb? Är det någon som har anmält honom eller hans svåger? Det är väl rätt uppenbart att det är något olagligt begåtts.
Citera
2018-06-05, 11:36
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Mer glädjande nyheter!
Nyss publicerade Expressen en artikel av Gusten Holm där denne berättar att Janne Josefsson inte vill träffa Özz Nujen en gång till.
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/josefsson-vill-inte-traffa-nujen-igen/

Det där var ju inga nyheter för oss i tråden, eftersom detta framkom redan igår i AB-artikeln, men intressant att Expressen väljer att kungöra JJ:s uttalande. Jag tolkar det som att Expressen insett att man inte längre kan ha med Özz Nujen att göra. Han belastar tidningen.
Och Sverige.

Edit: Ett citat ur artikeln som visar att ÖN brister i verklighetsuppfattning
..jag är ledsen att intervjun blev som den blev och att jag inte uppfattades som tydlig nog.

ÖN behöver inte vara orolig. Vi som såg spektaklet med haverikurden hos JJ kunde tydligt nog konstatera att ÖN helt gått upp i limningen. Att vi fick se honom ha hål i huvudet, skjuta sig i foten och totalkvadda sitt varumärke och allt detta på bara 22 minuter är nog ett oslagbart rekord. Det är bara att tacka!

Ja, Özzen är rökt nu och har börjat inse det själv också. Att förknippas med denne är en direkt belastning idag och väldigt många är väldigt nöjda att behöva slippa se han framöver.
Citera
2018-06-05, 11:39
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
”Jag pratar gärna med Janne Josefsson igen, han försökte bara göra sitt jobb. Det borde jag också ha gjort.”

Nej Özz. Nej nej nej. Återigen säger du fel. Det är de små detaljerna i dina ordval som avslöjar att du fortfarande innerst inne är lika uppblåst och stöddig som du alltid varit.

Janne Josefsson "försökte" inte göra sitt jobb. Nej. Janne Josefsson gjorde sitt jobb.

När du säger att han "försökte" göra sitt jobb så ogiltigförklarar du hans utmärka intervju där du, Özz Nujen, havererade fullständigt och för evigt förstörde din karriär.

Özz Nujen: Mannen som fortsätter leverera episka självmål.

Finns det någon annan kändis i svensk historia som för helt egen maskin sänkt sin karriär lika brutalt som Özz Nujen?

Jag kommer inte på någon.
Citera
2018-06-05, 11:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Ja, Özzen är rökt nu och har börjat inse det själv också. Att förknippas med denne är en direkt belastning idag och väldigt många är väldigt nöjda att behöva slippa se han framöver.

De gig som han desperat postar nu på sin Twitter, t ex "Humorgolfen" är ju sannolikt inbokade långt innan skiten träffade fläkten hos Janne Josefsson.

Man undrar ju hur bokningskalendern kommer att ser ut framåt november i år? Gles, gissar jag. Därav Özzens desperata ljug-pudlande och gråtande senaste dagarna.

Nu har till och med Expressen skrivit att Janne J nekar Özz en ny intervju. Och igår Aftonbladet. Skittidningar båda två givetvis, men det jag menar är att Özz haveri i UG nu bara blir känt för fler och fler, inte bara de som läser här eller tittade på UG.

Özz är så rökt. Och det var han själv som höll i ratten och körde sin karriär i diket.

Hey Özz! Hur känns det?
Citera
2018-06-05, 12:44
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hur går det med polisanmälan för svartjobb? Är det någon som har anmält honom eller hans svåger? Det är väl rätt uppenbart att det är något olagligt begåtts.

Bert nämnde att han polisanmält Özzen vet ej om det även gäller Richard Damm, dagligdags jobbandes på Telia.
Citera
2018-06-05, 12:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Nej Özz. Nej nej nej. Återigen säger du fel. Det är de små detaljerna i dina ordval som avslöjar att du fortfarande innerst inne är lika uppblåst och stöddig som du alltid varit.

Janne Josefsson "försökte" inte göra sitt jobb. Nej. Janne Josefsson gjorde sitt jobb.

När du säger att han "försökte" göra sitt jobb så ogiltigförklarar du hans utmärka intervju där du, Özz Nujen, havererade fullständigt och för evigt förstörde din karriär.

Finns det någon annan kändis i svensk historia som för helt egen maskin sänkt sin karriär lika brutalt som Özz Nujen?

Förmodligen inte sen Johnny Bode.

'Vad ska
En stackars fattig kurd göra
När svågern ej låter honom höra
Hur skatten måste man betala och nu måste kurden gitta'

En fri tolkning av Bodes 'Vad Ska En Stackars Fattig Flicka Göra?'
Citera
2018-06-05, 13:09
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Men ärligt talat gjorde inte JJ sitt jobb speciellt bra. Han hade kunnat öppnat med att Nujjen som ägare är byggherre och kan inte skylla på någon annan för denne inte gjort sitt jobb. JJ: "Äger du fastigheten? Ser du dig som byggherre? Vet du att enligt lagen har du ansvar för allt som skett kring en renovering av fastigheten du äger." Detta gjorde inte JJ. JJ räknade kallt med att Nujjen skulle kapitulera av ren och skär rädsla att säga för mycket till JJ. Kolla i början av intervjun hur JJ synar Nujjen, "jaha... nu sitter vi här... hur skall du klara detta?". JJ gjorde ett tarvligt jobb. Sen att han har att göra med Nujjen är som det är och JJ borde förberedit sig för att han är en uppstudsig jävel med ADHD.
Citera
2018-06-05, 13:11
Medlem
Skulle man kunna få ett sammandrag av Özz intervju med Janne, eller en länk till den allra helst. Det här gläder mig något oerhört!
Citera
2018-06-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Jag har information att renovering pågått till och från från ca 2016 till idag. Huset som var ett militärförråd är utblåst invändigt och renoveras till bostad med kök, bad, flera rum. Arbetena har utförts av öststatsarbetare utan någon indikation på företagsnamn. Arbetarna bodde i huset som innehåller Özz teater. De har inte synts sedan februari (sammanträffande?). Skulle jobbet ha gjorts vitt ligger kostnad nog på minst flera hundra papp.

Haha militärförråd alltså ? Undrar om hur det står till med "proppskåpet" ?

Alltså militärförråd till bostad ja det låter ju som att ett bygglov skulle behövts eller hur ? Rena yalla-yalla amatörerna som varit framme skulle jag tro - Inte fan kan de här någonting om hur man bygger ?

"Byggentrepenören" är förmodligen någon slags trollkarl, The Wizard from Oz ?

Dessa förråd var ju inte tänkta att någonsin bli bostäder, de var inte byggda för det. Tex Radon har de testat för det ? Radonmaterial var ju vanligt förekommande då när dessa byggdes.

Militära byggmateriel hade ju vissa egenskaper som militären såg som viktiga, och inte tänkta för bostäder,

Dränering, fuktspärr, takkonstruktion mm är annorlunda gjort.

Fuktspärr finns nästan aldrig

Militärförråd har oftast en mycket rejäl betongsula, men det är i stort sett allt. Betongsulan kan ha tagit skada om det spillts ut mycket kylarglykol eller tex hydraulolja, det gör att betongen suger upp avsevärt mycket mera fukt.

Takkonstruktionen är självventilerande utav vindens hjälp. En del förråd hade mycket tjocka väggar, tex sprängämnesförråd, bunkrar mm. De är svåra att värma upp... Och kan kännas fuktiga..

De var aldrig byggda för att hållas uppvärmda, om man ändå vill ha det så, så behövs det oftast någon slags avfuktare, dyrt... Tätheten hos betongen var inte tänkt på att det skulle hållas uppvärmt

Vatten och avlopp är i de flesta fall aldrig indraget i de flesta militärförråd. Men kan hända att det har tjuvkopplats, plus att det finns ett så kallat turdkurdiskt avlopp, dvs en sjunkbrunn rakt ner i backen. Eller bara att det rinner ut på backen direkt.

Trekammarbrunnar och sådant brukar inte balterna fixa, de lägger dem med för dålig lutning, eller för grunt så att det kan frysa mm

Hål för fönster kan man inte ta upp hur stora som helst, i så fall kan det behövas förstärkningsramar dessutom ska man ju ange det i bygglovet plus att inge ritning om ändringen

Elinstallationen var ifrån 1950/1960/1970-talet med dåtidens standard, och helt inadvekat idag. Proppskåpet har alltså ofta brunnit och brukar alltså behöva bytas
Bygget kan nog ses som ett monument över ett missväxtår kan man ju tro ?
Citera
2018-06-05, 13:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrimlareN2017
Skulle man kunna få ett sammandrag av Özz intervju med Janne, eller en länk till den allra helst. Det här gläder mig något oerhört!

Varsågod! Hela intervjun, inspelad av Özz eget team.
https://www.youtube.com/watch?v=f9yQV1HTaKs
Citera
2018-06-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Jag har information att renovering pågått till och från från ca 2016 till idag. Huset som var ett militärförråd är utblåst invändigt och renoveras till bostad med kök, bad, flera rum. Arbetena har utförts av öststatsarbetare utan någon indikation på företagsnamn. Arbetarna bodde i huset som innehåller Özz teater. De har inte synts sedan februari (sammanträffande?). Skulle jobbet ha gjorts vitt ligger kostnad nog på minst flera hundra papp.

Mycket intressant. Återkommer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in