Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Haha, projektilmagasinet (!!!), haha, säkert asbest i väggarna, massor av asbest, mera asbest än i Mattssons brandsäkra kalsonger, det bränner rejält av mångkulturen där nämligen. Asbest passar bra för raketforskarna, ja !
Amatörer ska inte hålla på med sådana här byggnader, i synnerhet inte bygga om dem till bostäder, fy fan vad vrickat
Haha, vilka stolpskott alltså
Hur många hål i kanoten finns det hos Özz egentligen ?
Är det inte tecken på att vi nu måste ha en lagstiftning emot ekonomiskt vansinne ?
Hur fan ska det gå att sälja då då ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Skulle tro att det som pågår nu på Expressen är en "mjuk" sparkning av Özz.
Ja Mattsson har tagit av sig den stålhättade kängan, och har nu istället Foppa-tofflorna på sig, haha -- Mycket möjligt att det är så att man nu vill mjuksparka henom, samtidigt vill man nog på Expressen suga lite till på karamellen, I den här artikeln
https://www.expressen.se/kultur/janne-jag-pratar-garna-med-dig-igen/
används alltså presens
Citat:
Özz Nûjen är skådespelare, komiker och kolumnist i Expressen. Han har medverkat ett flertal gånger tidigare på Expressens kultursida.
Jag gissar att man redan snokat fram så mycket att man har för att skjuta henom i sank
Hur detroniseringen ska gå till det vet väl bara de insatta...
Ifrån samma artikel:
Citat:
Utbetalningarna till det konto som visade sig tillhöra den person som mer än ett år senare genomförde terrordådet, Rakhmat Akilov, utfördes på uppmaning av den byggentreprenör som anlitats av min svåger för renovering av vårt gemensamt ägda fritidshus. Varje delbetalning baserades på av entreprenören redovisade arbetstimmar, som de förstås skulle få betalt för.
Fritidshus ? Först var det militärförråd, plus skola och sen ju teater ? Hela citatet luktar efterhandskonstruktion, dvs ett hittepå som med allt i den här affären, hemlig byggentrepenör, haha,
hela Özz är hittepå och finns inte...
Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Tack Enne för din insats. Den är ovärderlig.
Jag vet inte hur prisbilden är på Gotland, men där jag bor skäms hantverkarna inte för att ta betalt. Enkelt badrum med dusch och wc, mellanstort IKEA-kök, gästtoalett, tapetsera en hall tar man 6-700.000 för plus moms. Då ingår flyta golven och lägga klinker.
Ja, 100 kvm kan kosta 900000 kr att få tipptopp, fast om fasader och tak också ska fixas till så blir det mera. En 600 kvm byggnad kan nog rinna iväg till 6 miljoner. Det beror lite grand på vilka fönster osv som man vill ha isatta. De gamla fönsterna var nog inget att ha, skulle jag tro...
Ska man ha en teater så måste takkonstruktionen tåla det, att ha så stor spännvidd, så stora tak krävs ingenjörsberäkningar att de är stabila nog.
Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Det är fortfarande en öppen fråga om de har ansökt om bygglov? Likaså är det en öppen fråga om ROT har använts?
På en av fastigheterna ska det finnas ett bygglov för ett sk Attefallshus, som nämnts tidigare i tråden men det är det enda. Ett Attefallshus är som en Friggebod fast större, Nej detta är med säkerhet ett kolsvart byggande, svartare än inne i ett babianarsle i Kongo.
ROT ? Är du dum, eller ? Alltså man kan ju inte hålla på och jiddra med ROT om det dels inte finns någon "Entrepenör" eller några fakturor, eller org-nummer
Detsamma gäller alltså också de eventuella kulturbidrag som skulle ansökas om, det går ju inte att komma med tomma utsagor om
att det kostat x miljoner i svarta pengar. The Amazing Nujens fattar nog inte hur kulturstöd betalas ut, skulle dessa turdkurder tro att man hämtar tex en check eller en säck med kontanter hos ABK ? Och detta utan något underlag alls ?
Så dum är nog inte ens ABK
Men Özzens skulle ju kunna fråga Labbelito Solinas, hen har ju typ råkat låta en miljon frysa inne....
I Och för sig skulle ju Özzen kunna lagt in falska kvitton på 6 miljoner i smink och hårfärg, vad tror ni om det ?