Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-05, 13:54
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Mer glädjande nyheter!
Nyss publicerade Expressen en artikel av Gusten Holm där denne berättar att Janne Josefsson inte vill träffa Özz Nujen en gång till.
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/josefsson-vill-inte-traffa-nujen-igen/

Det där var ju inga nyheter för oss i tråden, eftersom detta framkom redan igår i AB-artikeln, men intressant att Expressen väljer att kungöra JJ:s uttalande. Jag tolkar det som att Expressen insett att man inte längre kan ha med Özz Nujen att göra. Han belastar tidningen.
Och Sverige.

Edit: Ett citat ur artikeln som visar att ÖN brister i verklighetsuppfattning
..jag är ledsen att intervjun blev som den blev och att jag inte uppfattades som tydlig nog.

ÖN behöver inte vara orolig. Vi som såg spektaklet med haverikurden hos JJ kunde tydligt nog konstatera att ÖN helt gått upp i limningen. Att vi fick se honom ha hål i huvudet, skjuta sig i foten och totalkvadda sitt varumärke och allt detta på bara 22 minuter är nog ett oslagbart rekord. Det är bara att tacka!
jämför AB's och Expressens artiklar, JJ's tuffaste omdömen om Özz saknades i Expressens version.
Artikeln i Expressen är så förbannat urvattnad att jag ser den som ytterligare exempel på usel krishantering.
Citera
2018-06-05, 14:01
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
jämför AB's och Expressens artiklar, JJ's tuffaste omdömen om Özz saknades i Expressens version.
Artikeln i Expressen är så förbannat urvattnad att jag ser den som ytterligare exempel på usel krishantering.

Skulle dock tro att det finns en och annan på Expressen som nu inser att Özz börjar bli en belastning. Men att skriva det fullt ut är ju att erkänna att man inte borde tagit in honom från början, och media erkänner ju som bekant aldrig ett fel.

Skulle tro att det som pågår nu på Expressen är en "mjuk" sparkning av Özz.

Det går ju helt enkelt inte att ha kvar honom, till och med en sverigefientlig idiot som Mattsson fattar ju det.

"It seemed like a good idea at the time".
Citera
2018-06-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Jag har information att renovering pågått till och från från ca 2016 till idag. Huset som var ett militärförråd är utblåst invändigt och renoveras till bostad med kök, bad, flera rum. Arbetena har utförts av öststatsarbetare utan någon indikation på företagsnamn. Arbetarna bodde i huset som innehåller Özz teater. De har inte synts sedan februari (sammanträffande?). Skulle jobbet ha gjorts vitt ligger kostnad nog på minst flera hundra papp.

Tack Enne för din insats. Den är ovärderlig.

Jag vet inte hur prisbilden är på Gotland, men där jag bor skäms hantverkarna inte för att ta betalt. Enkelt badrum med dusch och wc, mellanstort IKEA-kök, gästtoalett, tapetsera en hall tar man 6-700.000 för plus moms. Då ingår flyta golven och lägga klinker.

I Nujens fall talar vi alltså om tre hus som mer eller mindre har totalrenoverats, där det största av dem är på 600 kvm. Det är fortfarande en öppen fråga om de har ansökt om bygglov? Likaså är det en öppen fråga om ROT har använts?

SKV måste ju bara tag i det här!

Kan det vara så att polisen avvaktar information om huruvida de sista 3-4 gripna terrormisstänkta uzbekistanierna också jobbat på klanen Nujens hus?

Citat:
Ursprungligen postat av StrimlareN2017
Skulle man kunna få ett sammandrag av Özz intervju med Janne, eller en länk till den allra helst. Det här gläder mig något oerhört!

Det var egentligen dessa fem meningar han körde nonstop i +20 minuter. Mest punkt 1, 2 och 3, men efter halva ungefär lade han till 4 och 5 också. Framåtlutad, stirrig blick och aggressiv. Ja just det, smygbögen sminkade sig också.

1. Varför talar du med mig.
2. Jag har ingenting med det här att göra.
3. Du får tala med min svåger.
4. Du är en creepy gubbe Janne Josefsson som ringer tioåriga barn.
5. Är det här ditt sista gig, Janne Josefsson, att sänka kurden?
Citera
2018-06-05, 14:14
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Ytterligare ett säkert tecken på att Özz nu börjar bli en allvarlig belastning att bli sedd tillsammans med:

Richard Herrey var med i Humorgolfen och har Twittrat en del om detta och postat fotografier. Men inte på en enda bild poserar han tillsammans med skattesmitaren Özz!

Exempel:

https://twitter.com/RichardHerrey/status/1003561710056337409

https://twitter.com/RichardHerrey/status/1003605749019365376

Fan Özz, du fattar väl att det är över nu?

När andra kändisar drar sig undan är det ett säkert tecken på att karriären är över.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2018-06-05 kl. 14:22.
Citera
2018-06-05, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever

Jag vet inte hur prisbilden är på Gotland, men där jag bor skäms hantverkarna inte för att ta betalt. Enkelt badrum med dusch och wc, mellanstort IKEA-kök, gästtoalett, tapetsera en hall tar man 6-700.000 för plus moms. Då ingår flyta golven och lägga klinker.

I Nujens fall talar vi alltså om tre hus som mer eller mindre har totalrenoverats, där det största av dem är på 600 kvm. Det är fortfarande en öppen fråga om de har ansökt om bygglov? Likaså är det en öppen fråga om ROT har använts?

SKV måste ju bara tag i det här!

Kan det vara så att polisen avvaktar information om huruvida de sista 3-4 gripna terrormisstänkta uzbekistanierna också jobbat på klanen Nujens hus?

Det var egentligen dessa fem meningar han körde nonstop i +20 minuter. Mest punkt 1, 2 och 3, men efter halva ungefär lade han till 4 och 5 också. Framåtlutad, stirrig blick och aggressiv. Ja just det, smygbögen sminkade sig också.

1. Varför talar du med mig.
2. Jag har ingenting med det här att göra.
3. Du får tala med min svåger.
4. Du är en creepy gubbe Janne Josefsson som ringer tioåriga barn.
5. Är det här ditt sista gig, Janne Josefsson, att sänka kurden?

Tusen tack! Hade jag varit kurd hade jag skämts ögonen ur mig.
Citera
2018-06-05, 16:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Jag har information att renovering pågått till och från från ca 2016 till idag. Huset som var ett militärförråd är utblåst invändigt och renoveras till bostad med kök, bad, flera rum. Arbetena har utförts av öststatsarbetare utan någon indikation på företagsnamn. Arbetarna bodde i huset som innehåller Özz teater. De har inte synts sedan februari (sammanträffande?). Skulle jobbet ha gjorts vitt ligger kostnad nog på minst flera hundra papp.
Projektilmagasinet? http://www.tjelvar.se/byggnader/516.htm
Citera
2018-06-05, 16:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Förmodligen inte sen Johnny Bode.

'Vad ska
En stackars fattig kurd göra
När svågern ej låter honom höra
Hur skatten måste man betala och nu måste kurden gitta'

En fri tolkning av Bodes 'Vad Ska En Stackars Fattig Flicka Göra?'
Johnny Bode var också en jävla skojare. Men Johnny Bode hade i varje fall talang.
Citera
2018-06-05, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Stämmer bra.
Citera
2018-06-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Haha, projektilmagasinet (!!!), haha, säkert asbest i väggarna, massor av asbest, mera asbest än i Mattssons brandsäkra kalsonger, det bränner rejält av mångkulturen där nämligen. Asbest passar bra för raketforskarna, ja !

Amatörer ska inte hålla på med sådana här byggnader, i synnerhet inte bygga om dem till bostäder, fy fan vad vrickat

Haha, vilka stolpskott alltså
Hur många hål i kanoten finns det hos Özz egentligen ?
Är det inte tecken på att vi nu måste ha en lagstiftning emot ekonomiskt vansinne ?
Hur fan ska det gå att sälja då då ?

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Skulle tro att det som pågår nu på Expressen är en "mjuk" sparkning av Özz.

Ja Mattsson har tagit av sig den stålhättade kängan, och har nu istället Foppa-tofflorna på sig, haha -- Mycket möjligt att det är så att man nu vill mjuksparka henom, samtidigt vill man nog på Expressen suga lite till på karamellen, I den här artikeln
https://www.expressen.se/kultur/janne-jag-pratar-garna-med-dig-igen/
används alltså presens
Citat:
Özz Nûjen är skådespelare, komiker och kolumnist i Expressen. Han har medverkat ett flertal gånger tidigare på Expressens kultursida.

Jag gissar att man redan snokat fram så mycket att man har för att skjuta henom i sank
Hur detroniseringen ska gå till det vet väl bara de insatta...

Ifrån samma artikel:
Citat:
Utbetalningarna till det konto som visade sig tillhöra den person som mer än ett år senare genomförde terrordådet, Rakhmat Akilov, utfördes på uppmaning av den byggentreprenör som anlitats av min svåger för renovering av vårt gemensamt ägda fritidshus. Varje delbetalning baserades på av entreprenören redovisade arbetstimmar, som de förstås skulle få betalt för.
Fritidshus ? Först var det militärförråd, plus skola och sen ju teater ? Hela citatet luktar efterhandskonstruktion, dvs ett hittepå som med allt i den här affären, hemlig byggentrepenör, haha,

hela Özz är hittepå och finns inte...

Citat:

Ja, 100 kvm kan kosta 900000 kr att få tipptopp, fast om fasader och tak också ska fixas till så blir det mera. En 600 kvm byggnad kan nog rinna iväg till 6 miljoner. Det beror lite grand på vilka fönster osv som man vill ha isatta. De gamla fönsterna var nog inget att ha, skulle jag tro...

Ska man ha en teater så måste takkonstruktionen tåla det, att ha så stor spännvidd, så stora tak krävs ingenjörsberäkningar att de är stabila nog.

Citat:
Det är fortfarande en öppen fråga om de har ansökt om bygglov? Likaså är det en öppen fråga om ROT har använts?

På en av fastigheterna ska det finnas ett bygglov för ett sk Attefallshus, som nämnts tidigare i tråden men det är det enda. Ett Attefallshus är som en Friggebod fast större, Nej detta är med säkerhet ett kolsvart byggande, svartare än inne i ett babianarsle i Kongo.

ROT ? Är du dum, eller ? Alltså man kan ju inte hålla på och jiddra med ROT om det dels inte finns någon "Entrepenör" eller några fakturor, eller org-nummer
Detsamma gäller alltså också de eventuella kulturbidrag som skulle ansökas om, det går ju inte att komma med tomma utsagor om att det kostat x miljoner i svarta pengar. The Amazing Nujens fattar nog inte hur kulturstöd betalas ut, skulle dessa turdkurder tro att man hämtar tex en check eller en säck med kontanter hos ABK ? Och detta utan något underlag alls ?
Så dum är nog inte ens ABK
Men Özzens skulle ju kunna fråga Labbelito Solinas, hen har ju typ råkat låta en miljon frysa inne....

I Och för sig skulle ju Özzen kunna lagt in falska kvitton på 6 miljoner i smink och hårfärg, vad tror ni om det ?
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-05 kl. 17:20.
Citera
2018-06-05, 17:21
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Haha, säkert asbest i väggarna, massor av asbest, mera asbest än i Mattssons brandsäkra kalsonger, det bränner rejält av mångkulturen där nämligen. Asbest passar bra för raketforskarna, ja !

Amatörer ska inte hålla på med sådana här byggnader, i synnerhet inte bygga om dem till bostäder, fy fan vad vrickat

Så Özz kan alltså ha skickat in utländsk svart arbetskraft för att arbeta med asbest? Ja, det verkar ju bekvämt. Inga tillstånd behövs och inga frågor ställs. Och när byggjobbarna får cancer är de långt därifrån. Bekvämt!

Men hur går det ihop med den så kallade värdegrunden som Özz har trumpetat om i Expressen det senaste halvåret? Den som är så fin och bra hos honom och så usel hos oss svenskar?
Citera
2018-06-05, 17:28
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Özz är igång och re-tweetar som en dåre igen.

Tweeten han gjorde där han gråt-pudlar och krälar i stoftet och ber Janne Josefsson om nåd hade 27 kommentarer. Nu har han raderat alla utom två

De enda två som var välvilliga

Özz! Du begriper väl att det är över? Tror du verkligen att du kan vända det här?

Så här ligger det till:

Du är så jävla rökt.
Citera
2018-06-05, 17:55
Medlem
Citat:
Men hur går det ihop med den så kallade värdegrunden som Özz har trumpetat om i Expressen det senaste halvåret? Den som är så fin och bra hos honom och så usel hos oss svenskar?
Projektilmagasinets Värdegrund är gjort av asbestcement kan man ju tänka sig ? Undrar om det varit truppminor och handgranater i det där magasinet

Att jag tror att det är asbest i byggnaden det är ju just för att det var ett projektilmagasin, dvs ett annat namn för krutmagasin Det var i regel sådan typ av asbest som skulle stå emot en kort brand.

Alltså hur korkad får man vara - detta måste ju vara sjukligt rent ut sagt - dessa förråd går vanligen inte att använda till annat än förråd. Det är därför de är så billiga. En del kan ju passa att bygga om till bostäder, men i regel inte nä,
En bajshydda passar ju bättre tro...

Haha, vilken komik på högsta nivå, vilken jävla dårfink alltså !!!

Citat:
Özz är igång och re-tweetar som en dåre igen.

Tweeten han gjorde där han gråt-pudlar och krälar i stoftet och ber Janne Josefsson om nåd hade 27 kommentarer. Nu har han raderat alla utom två

De enda två som var välvilliga

Om man tex letar på Twitter om dem som nämner Nujen så hittar man bra mycket, inga nådiga kommentarer direkt:
Signaturen Angry Foreigner (= Arg Utlänning) skrev idag tex:

Citat:
Typisk jävla kaosblatte. Det är så Özz Nujen reagerade.
Enda som fattades är att han börjar prata om Jannes mammas fitta.
Nu vill han vi ska tro att han ångrar sig. Nej, det är för att hans föreläsningar ställts in och det svider i plånboken.
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-05 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in