Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Från artikeln:
Citat:
– Vi har inga planer efter det här framträdandet. Vi kommer inte att jobba med Özz, vi har jobbat med honom under en kongressperiod på tre år och nu inleder vi ett nytt samarbete med en artist, säger Margareta Bosved.
Det här bekräftar det jag framfört tidigare i tråden: Detta är inbokat långt innan skiten träffade fläkten hos Janne och UG. Özz är borta ur leken hos Akademikerförbundet efter detta. Bra! Det hade givetvis varit klädsamt om de avbokat Özz men man får ibland vara nöjd med det lilla. Tror knappast Özz varit aktuell om det skulle bokas nytt i dagsläget.
Özz karriär är nu döende. Han försöker givetvis låtsas som det regnar och att allt rullar på som vanligt. Men han befinner sig på ett kraftigt sluttande plan. De framträdanden som nu betas av är inbokade sedan länge. Hur många nya tillkommer? Som bokats efter UG? Inte så jävla många är min gissning.
Nu har han ju en jävla massa föreställningar inbokade med fiaskoföreställningen "världens historia", men hur många kommer att gå och se den? Går det att köra för tomma bänkrader hur länge som helst? Eller kommer som vanligt biljetter bokas av kommuner som ska tvinga iväg anställda på "värdegrundsdagar"?
I vilket fall som helst: Hans karriär är döende. Han har haft sitt zenit, i en unik och galen tid i Sverige, och nu bär det utför. Kanske långsamt, men likt förbannat utför.
Tror även henvänsterbokare som egentligen vill boka Özz för att "stötta" honom förhåller sig avvaktande i dagsläget.
Det är ju mycket stor risk, till och med troligt, att det kommer att komma fram mer uppgifter om Özz som skattesmitare, anlitade av svart arbetskraft samt terroristfinansiär. Då vill man inte sitta skottgluggen som bokare tvingas boka av och ta förlusten. Özz tar ju betalt ändå.
Özz är rökt. Det går långsamt (som jag förutspått) men rökt är han.
Frågan är om han begripit detta själv och håller masken utåt eller om han verkligen lever i förnekelse? Där är jag fortfarande lite osäker faktiskt. Snyft- och gråtkrönikan i Expressen för en tid sedan tyder dock på att bokningstelefonen verkar ringa alltmer sällan.