2018-06-04, 16:41
Bannlyst
Den 9 maj skrev Özz i Expressen "jag hoppas du har en klump i magen". Özz:

"...Du kanske till och med anser dig vara bättre som människa? Eller som svensk? Är det du som definierar och även bestämmer? Vem har bestämt det? Du? Vem är du ens? Och vem tror du att du är som ger dig själv den rätten? Tillåt mig skratta..."

Invandrarfasoner.

"...den svenska avundsjukan. Din eviga förbannelse, din skam, som du måste bära, själv, intill din död, omgiven av ingen, för du har räknat allt i pengar och värderat människor och dina familjemedlemmar genom status, titlar och på om de är till nytta för dig och ditt samhälle. Nu tänker någon av er: Men jag är inte sån. Nej, kanske inte. Men nu pratar vi om ”svensken” i allmänhet.

För du som individ räknas inte. Så har invandrarna det varje dag, att inte räknas som individer i detta land, oavsett om de bott här i hundra år eller kom i går. Vi klumpas ihop. Hur känns det nu?
En klump i magen hoppas jag du har..."

Ingen kunde svara för det var ju i Expressen. Özz skyldig till svartarbete men visar ingen ödmjukhet för fem öre. Är istället oförskämd gentemot värdfolket, svenskarna. Visar ingen ödmjukhet förrän nu när han förlorat sitt goda rykte som han hittills av någon anledning har åtnjutit. Kaxig djävel som inte är så kaxig längre.
Citera
2018-06-04, 17:00
Medlem
Dofternas avatar
Özz har kvar hela originalsågningen av JJ på sin Fbook, inklusive kommentarer från de hela 23 personer som skrivit uppmuntrande, fortfarande. (Att bara 23 pers skrivit stödjande efter JJs fruktansvärda och alltigenom ondskefulla behandling av Özz bör kanske ha gett Özz en hint om hur landet låg?)

"Som tur är har jag spelat in hela vår intervju och där kan svenska folket själva se hur Janne Josefsson ”jobbar” och fastän han vet att jag inte har varit inblandad eller delaktig i denna fråga överhuvudtaget så försöker han skada mitt anseende offentligt och därför ställer jag mig frågande till hans agerande och undrar vems agenda och vems ärenden som Janne Josefsson går?
Och att han även som 65 årig gubbe ringer tioåriga barn och frågar om deras föräldrar är där och fastän barnen blir rädda och inte vill prata så ringer han dem igen ett flertal gånger och frågar samma sak, visar på en arbetsmoral och en pressetik som jag tror många med mig, föraktar.
Kolla själv.
Dela gärna vidare! 🙏🏽❤️ #svpol #migpol #ug #uppdraggranskning #pressetik #svt"

Har killen inget management som hjälper honom eller sitter han själv med spannen och öser ur båten?
Citera
2018-06-04, 17:26
Medlem
Vi ska väl inte glömma den forna hyllningskörens betydelse för den uppkomna situationen. Hittade ett dylancitat som jag anser beskriver skeendet:

“They are spoon feeding Casanova to get him to feel more assured
Then they'll kill him with self-confidence after poisoning him with words”
Citera
2018-06-04, 18:00
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har killen inget management som hjälper honom eller sitter han själv med spannen och öser ur båten?

I folkmonarkin Sverige blir det en besvärlig situation om kändis A är en i innegänget och gärna spelar ut sitt invandrarkort när det passar och journalist B är en viting som ska fråga ut A om en mycket besvärande situation. Det finns nog många managers och PR-konsulter som PK-ängsligt och kissnödigt gör sig osynliga. Sociala medier har inte gjort dessa konsulters jobb lättare när deras klientel twittrar ut all möjlig skit (Roseanne Barr någon)?

Dessutom tror jag Özz ego är för stort för att vilja ha assistans samt att han är för jävla dum för att inse att han själv sänkte båten.

Nu, när han alldeles försent insett hur han apade sig i riks-TV får han för sig att själv begränsa skadorna med konstiga floskler och snyftiga ursäkter.
Citera
2018-06-04, 19:07
Medlem
Wayaheads avatar
Özz, som statsmedia / -feminismen, Nazifeminsten Hanna Stjärne och hennes feministnäste på Gärdet, gett fritt spelrum och promotat som en ”svensk”, har tydligt visat hur rötterna / kulturen aldrig går ur!

Nu har mästergycklaren Özz på alldeles egen han huggit yxan i båten och årorna är brutna, och land ser ut att vara jävligt långt bort, snyggt jobbat!
Citera
2018-06-04, 19:18
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
"Özz Nûjen hamnade själv i fokus under veckan när han vägrade be om ursäkt för ett skämt i tidningen Kupé. Han uppmanas av reportern att komma med ett exempel på rå, kurdisk humor och Nûjen säger: ”En kurd, en turk och en jude krockar med en bergvägg och dör. Vad blir det? 3-0 till Sverige!”

Senare hörde en läsare av sig, som tagit illa vid sig av skämtet, och chefredaktören Anders Falkrik bad om ursäkt: ”Självklart har vi inga rasistiska avsikter. Vi släppte igenom skämtet för att det var just ett exempel på rå humor, men det var en missbedömning”, skriver han bland annat.

Özz Nûjen vägrade be om ursäkt.

Min rätt att dra ett skämt står över din rätt att bli kränkt, det har vi kommit överens om i det här samhället, säger han."
Där har ju Özz faktiskt helt rätt, sen kan man tycka vad man vill om honom i övrigt.
Citera
2018-06-04, 19:21
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Där har ju Özz faktiskt helt rätt, sen kan man tycka vad man vill om honom i övrigt.

Men han själv verkar ju inte ha problem att bli kränkt själv...

Özz Nujen är lika rolig som att få tanden rotfylld.
Citera
2018-06-04, 20:56
Medlem
Var det någon som var på golfen idag? . Och kanske fotat bergskurden....
Citera
2018-06-05, 06:33
Medlem
Glädjande nyheter från SR Ekot nu på morgonen:

Fler anmäler misstänkt finansiering av terrorism

Det har skett en rejäl ökning av anmälningar till Finanspolisen under de senaste fyra åren. Det handlar inte bara om terrorism, utan också om misstänkt penningtvätt.
Nu hoppas vi förstås på att det inte stannar vid att man bekräftar mottagandet av anmälningar, utan att man också utreder ärendena.
Jag tänker på den penningtvätt som vi kan förmoda familjen Nujen under åratal har ägnat sig åt. Svarta löner för att värdestegra sina fastigheter.

Källa: https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6970003
Citera
2018-06-05, 07:58
Medlem
Mer glädjande nyheter!
Nyss publicerade Expressen en artikel av Gusten Holm där denne berättar att Janne Josefsson inte vill träffa Özz Nujen en gång till.
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/jos...fa-nujen-igen/

Det där var ju inga nyheter för oss i tråden, eftersom detta framkom redan igår i AB-artikeln, men intressant att Expressen väljer att kungöra JJ:s uttalande. Jag tolkar det som att Expressen insett att man inte längre kan ha med Özz Nujen att göra. Han belastar tidningen.
Och Sverige.

Edit: Ett citat ur artikeln som visar att ÖN brister i verklighetsuppfattning
..jag är ledsen att intervjun blev som den blev och att jag inte uppfattades som tydlig nog.

ÖN behöver inte vara orolig. Vi som såg spektaklet med haverikurden hos JJ kunde tydligt nog konstatera att ÖN helt gått upp i limningen. Att vi fick se honom ha hål i huvudet, skjuta sig i foten och totalkvadda sitt varumärke och allt detta på bara 22 minuter är nog ett oslagbart rekord. Det är bara att tacka!
Senast redigerad av Carinah78 2018-06-05 kl. 08:13.
Citera
2018-06-05, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Mer glädjande nyheter!
Nyss publicerade Expressen en artikel av Gusten Holm där denne berättar att Janne Josefsson inte vill träffa Özz Nujen en gång till.
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/jos...fa-nujen-igen/

Det där var ju inga nyheter för oss i tråden, eftersom detta framkom redan igår i AB-artikeln, men intressant att Expressen väljer att kungöra JJ:s uttalande. Jag tolkar det som att Expressen insett att man inte längre kan ha med Özz Nujen att göra. Han belastar tidningen.
Och Sverige.

Edit: Ett citat ur artikeln som visar att ÖN brister i verklighetsuppfattning
..jag är ledsen att intervjun blev som den blev och att jag inte uppfattades som tydlig nog.

ÖN behöver inte vara orolig. Vi som såg spektaklet med haverikurden hos JJ kunde tydligt nog konstatera att ÖN helt gått upp i limningen. Att vi fick se honom ha hål i huvudet, skjuta sig i foten och totalkvadda sitt varumärke och allt detta på bara 22 minuter är nog ett oslagbart rekord. Det är bara att tacka!

Bra där Carina78 - jag skulle säga att det är ett smärre framsteg att Expressen väljer att skriva om det, också med en hel del citat från inslaget som visar på Özz tillkortakommanden. Jippie! Det går framåt med synliggörandet, hoppas bara rättvisan i form av granskning också visar sig snart!
Citera
2018-06-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
... Har du varit framme vid den fastigheten Enne?
Jag har information att renovering pågått till och från från ca 2016 till idag. Huset som var ett militärförråd är utblåst invändigt och renoveras till bostad med kök, bad, flera rum. Arbetena har utförts av öststatsarbetare utan någon indikation på företagsnamn. Arbetarna bodde i huset som innehåller Özz teater. De har inte synts sedan februari (sammanträffande?). Skulle jobbet ha gjorts vitt ligger kostnad nog på minst flera hundra papp.
Senast redigerad av Enne 2018-06-05 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in