Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Finns det något samband med Telia-affären? Akilov hyllade imamen i Strömsund och angav stödet för imamen som ett asylskäl. Sonen till imamen gick ut i höstas (intervju i SvD) och kritiserade starkt Telia Sonera för att stödja den korrupta regimen i hans hemland. Hela artikeln handlade om sonens starka missnöje mot Telia. Akilov, med kopplingar till de häktade terroristerna och imamen i Strömsund betalas sedan "svart" av en högre chef på Telia. Är det en slump med Telia-kopplingen? Gjorde Telia någon polisutredning angående mutmisstankarna eller betalade man sig ur det hela? Vad handlade egentligen den där affären om och var det inte typ usa som tipsade Sverige om rådande missförhållanden?

Nåt skumt att gräva i kring Strömsund ?
Varför sattes en sån höjdare som Bergström där ? Som sen blev kommunalråd

"Polischef blir kommunalråd
När det lilla samhället Strömsund med sina 3 500 invånare fick en ny polischef i början av förra året, var det inte vilken jämtländsk kvarterspolis som helst som hade gjort karriär.
Göran Bergström har varit livvakt för kungahuset, och var efter mordet på Olof Palme med i den grupp som organiserade om allt livvaktsarbete.
Bergström, som gjort militärtjänst på Kustjägarskolan och började som polis redan år 1975, har dessutom haft FN-uppdrag i Kosovo och Balkan, liksom i Kambodja.
Göran Bergström var även med vid den dramatiska ubåtsjakten i Hårsfjärden år 1982.
Frågan är ändå vad som sticker ut mest på meritlistan: hans spektakulära FN-uppdrag, chefsposterna inom Sveriges civila och militära underrättelsetjänst – eller utnämningen till socialdemokratiskt kommunalråd i Strömsund nu i maj."

http://www.inblick.se/nyheter/2015/12/23/socialdemokraternas-hemliga-polis
Citera
2018-05-04, 13:24
Medlem
Tror ni att özz läser tråden här?
Citera
2018-05-04, 13:35
Medlem
Ruuzaks avatar
Den här tråden börjar ju likna en deckare i världsklass med så många stickspår att man inte vet var man ska börja eller tro.

Om endast en bråkdel av de spekulationer som nämns (Damms koppling till Uzbekistan via jobbet, mordet på Gotland, uteblivna bygglovet osv) stämmer så är det ju filmmaterial. En del riktiga jävla långskott men visst fan känns det spännande att följa!
Citera
2018-05-04, 13:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det kan du ge dig fan på att han gör.
Citera
2018-05-04, 13:37
Medlem
Soterns avatar
Citat:

Nej, men hans svåger.
Citera
2018-05-04, 13:38
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:

Ja det gör jag, eller jag menar jag tror han läser den i alla fall...
Eller min svåger läser tråden och rapporterar till mig, eller jag menar... ääh. du fattar

(Kan finnas en smula ironi här)
Citera
2018-05-04, 13:40
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:

Lustigkurden sitter garanterat och lusläser det senaste här på FB
Citera
2018-05-04, 13:59
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruuzak
Den här tråden börjar ju likna en deckare i världsklass med så många stickspår att man inte vet var man ska börja eller tro.

Om endast en bråkdel av de spekulationer som nämns (Damms koppling till Uzbekistan via jobbet, mordet på Gotland, uteblivna bygglovet osv) stämmer så är det ju filmmaterial. En del riktiga jävla långskott men visst fan känns det spännande att följa!

Jovisst. Men en del spekulationer är så pass galna att foliehattsvarning måste utfärdas.
Och det är trist då det å andra sidan finns så mycket intressant att dryfta.

Själv så ställer jag mig frågande till Damms koppling till Uzbekistan via sitt arbete? Telia (tidigare TeliaSonera) har ett JV i Holland som heter FinTur.
Ett JV som drivs i samarbete med Turkcell. Med lite fantasi så inser man att FinTur troligen har något att göra med FINland och TURkiet. Då kanske det kan vara så att det var Sonera (kan jag kalla det för den Finska delen av TeliaSonera?) som tillsammans med Turkarna opererade FinTurs projekt där Uzbekistan ingick?
Ok, en röra av företag men jag ifrågasätter svågerns koppling till Uzbekistan enbart p.g.a. hans arbete på Telia, ett Telia som har skiftat bolagsledning 2 ggr sedan man startade up i Uzbekistan år 2007.
Citera
2018-05-04, 14:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jovisst. Men en del spekulationer är så pass galna att foliehattsvarning måste utfärdas.
Och det är trist då det å andra sidan finns så mycket intressant att dryfta.

Själv så ställer jag mig frågande till Damms koppling till Uzbekistan via sitt arbete? Telia (tidigare TeliaSonera) har ett JV i Holland som heter FinTur.
Ett JV som drivs i samarbete med Turkcell. Med lite fantasi så inser man att FinTur troligen har något att göra med FINland och TURkiet. Då kanske det kan vara så att det var Sonera (kan jag kalla det för den Finska delen av TeliaSonera?) som tillsammans med Turkarna opererade FinTurs projekt där Uzbekistan ingick?
Ok, en röra av företag men jag ifrågasätter svågerns koppling till Uzbekistan enbart p.g.a. hans arbete på Telia, ett Telia som har skiftat bolagsledning 2 ggr sedan man startade up i Uzbekistan år 2007.
Svågern jobbar på ett litet underbolag till Telia där man försöker förpacka lite idiottjänster som finns inbyggda i en router dom säljer. Han har inget med några strategiska utlandsaffärer att göra, så det kan vi nog helt avskriva i den här tråden.
Citera
2018-05-04, 14:12
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Svågern jobbar på ett litet underbolag till Telia där man försöker förpacka lite idiottjänster som finns inbyggda i en router dom säljer. Han har inget med några strategiska utlandsaffärer att göra, så det kan vi nog helt avskriva i den här tråden.

Tack för info. Jo, redan bakgrunden för nuvarande Telias affärer i Uzbekistan är så långt bort från svågerns "inflytande" det bara kan komma.

Det är ju illa nog som det är, att bli utpekad av Özz som den som finansierat en person som olovligt befann sig i Sverige, som inte har rätt att arbeta och som senare utförde den värsta terroristattacken i Svensk modern historia.

Det är ju inte konstigt att man undrar över vad Özz och svågern pratar om nu förtiden?
Citera
2018-05-04, 14:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Tack för info. Jo, redan bakgrunden för nuvarande Telias affärer i Uzbekistan är så långt bort från svågerns "inflytande" det bara kan komma.

Det är ju illa nog som det är, att bli utpekad av Özz som den som finansierat en person som olovligt befann sig i Sverige, som inte har rätt att arbeta och som senare utförde den värsta terroristattacken i Svensk modern historia.

Det är ju inte konstigt att man undrar över vad Özz och svågern pratar om nu förtiden?
Kan nog lätt bli lite Lars Norén-stämning på släktmiddagarna framöver.
Citera
2018-05-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Janne var dessvärre väldigt dåligt förberedd och påläst. Byggherrens ansvar är totalt, det går inte att hänvisa till en prosjektledare. Prosjektledaren är underordnad byggherre. Personangrepp var kurdens försvar, ingår i PK-manualen.

https://www.boverket.se/sv/PBL-kunskapsbanken/lov--byggande/byggprocessen/byggherrens-ansvar/

Ja jo nej, Janne kom ju inget långt med intervjun eftersom IQ-Fiskmås Özz svarade som hen gjorde. Om de skulle kommit till bygglovet så hade de fått hållit på i en vecka till, och med samma svar: Ring min svåger

Citat:
Ursprungligen postat av Sorken80
Så det verkar som sagt vara ett svartbygge. Sådant är rätt svårt, men inte omöjligt, att få godkänt i efterhand. Men då brukar kommungubbarna vilja se på kvitton och fakturor för att kunna bedöma att arbetet är fackmannamässigt utfört.

Ja i mindre fall av svartbyggen så har ungefär 250 000 - 300 000 kr böter utkrävts.
Ser man till storleken så handlar det i så fall om miljonböter minst plus kanske kostnaden för rivning (*)
Så Özz gör som Mona Sahlin dvs låter en miljon brinna inne

Byggnadsnämnden kan ju åka ut och titta på stället och eventuellt stänga all pågående byggnation. Eventuellt kan ju facket göra detsamma, om oegentligheter upptäcks.

Förmodligen så har bokföringen råkat ha försvunnit, haha

Citat:
Stort tack för att du grävde i saken
Vem vet, den åtalade Özzbeken hade ju uppgivit falskt namn för myndigheterna om jag inte missminner mig?
Polisen erhöll utvisningsbeslutet på Özzbeken i fel (falskt?) namn.
Kanske dessa gossar som en regel brukar olika namn för att skapa oreda för myndigheterna? Typ söka uppehållstillstånd i ett namn, bidrag i ett annat, etc.?

Det är ju säkert mycket vanligt, Polisen får ju inte ta fingeravtryck utan vidare. Det skulle kunna lösas med fingeravtryck + DNA-prov, Men den här huvudlösa flyktingpolitiken har ju spårat ur sedan länge, Fyy fan för sju-klövern !

Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Finns nu ett bygglov för ett Attefallshus på en av fastigheterna

Ja, men där ser man, det är ju bra med åtminstone ett bygglov, ett Attefallshus för 400 asylafghaner, och att huset inrymmer både jihadistläger, raketfabrik, teater, äventyrsbad med vattenrutschkana, bowlingbana, tennishall, kamelfarm, getfarm, strutsfarm, shoppinggalleria mm.

Varför inte tagit storhetsvansinnet fullt ut och begärt bygglov för en fullstor fotbollsstadium så att Özz favoritlag Liverpool kunnat spela där ?

Målet är ju förstås att få in så många asylanter mantalsskrivna som möjligt där, så att Özz-kurden kan få egen majoritet i kommunen. Och då kan hen ta dit alla klankurder dit så blir det ett nytt Yalla-Yalla Baghdad

Citat:
Kan han läsa?

Det vet vi ju inte, vi kanske får ringa hans svåger och fråga om han kan läsa ?

NB: Det här kaosblatte-beteendet eller dindonuffin whatever är ju syftat att den som frågar bara ska tröttna

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Betalningen till terroristen är med största sannolikhet bara den allra yttersta toppen på ett gigantiskt och smutsigt isberg fyllt av svartjobb, skattefusk och tveksamma penningtransaktioner.

Den surdegen har nog jäst bra länge skulle jag tro ?
Feministfittorna har tydligen bidragit med surdegskulturen har jag hört sägs det ?

Retroaktiv skatt för 5 år tillbaka, det lär bli kosing det ja...
Haha Özz, vilken pajas, vilken pajas alltså

(*) Kommunen kan ju besluta om rivning om det är alltför klantigt utförd byggnation, Hur kan man vänta sig att terroruzbeker ska kunna bygga bra ? Tex beräknad energideklaration finns det nu här ? Tex så att byggnaden är farlig, och inte kan användas till någonting, då har kommunen rätt att begära rivning. Tex om de nu har tagit bort stödjande konstruktioner i taken för att få en stor fri takyta. I så fall så rivs byggnaderna och fastighetsägaren har tre månader på sig att betala rivningskostnaden plus böter för svartbygge. Kommer ingen betalning in så blir det KFM som får sköta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in