Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Özz damage control:

"Özz Nûjen skriver såhär i ett mejl till P4 Skaraborg:

"Jag verkligen förstår den och de på Tidaholms kommun som ställde in evenemanget pga alla hot och hat som de fick. Kommunanställda är inte och ska inte behöva vara vana vid sånt, såsom jag tyvärr är. Detta evenemang skulle bygga på skratt och gemenskap och hur vi kan få ett bättre samhälle. Detta drev är orkestrerat av diverse rasistiska alternativa nyhetsbyråer som med sina trollarméer velat misstänkliggöra mig länge och de sprider lögner medvetet för att skrämma och så tvivel hos folk. Jag tycker självklart det är ledsamt och bedrövligt men min kamp för ett roligare och mer rättvist Sverige fortsätter och jag hoppas att jag och Tidaholmsborna snart får ett nytt tillfälle att ha kul ihop.”

Vi fortsätter att söka Özz Nûjen under dagen för att få en ytterligare kommentar kring händelsen.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6954399

SR får säkert som svar att ringa hans svåger. Det intressanta är ju hur omfattande svartjobben är. 85000 är småpengar för att som offentlig person fastna och stämplas som skattefuskare. Återigen, jag är övertygad om att det rör sig om väldigt mycket mer än bara dessa 85000.

Apropå lögner så hade Özz ett gyllene tillfälle att räta ut alla frågetecken under intervjun hos JJ. Istället för att just räta ut frågetecknen så skapade han oändligt många fler, alldeles på egen hand. Så - cry me a river, din skäggiga bergsturk.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Kanske sånt här spekulerande eg hör hemma i skvallertråden om ÖN, men vi får väl tänka högt?

Vill högst ogärna i tråden dra in den stackars kvinna som under ca ett år var gift med vår lille haverikurd. Men det var ett riktigt stort och påkostat bröllop med ca 400 gäster. Min gissning är att det var ett riggat bröllop för att vår lille komiker skulle visa sin kurdiska mamma och sin kurdiska pappa att han är hetero.

När ÖN någon tid efter skilsmässan sitter i sofffan hos Malou von Sivers så skyller han sitt singelliv på att han så sällan är hemma. Alla dessa hotellnätter medan han turnerar.. -nej, han vill inte att nån stackars kvinna skall behöva ha det på det viset. Låtsas vara chevaleresk!
Min fåtöljdiagnos överensstämmer med din uppfattning:
Özz Nujen är smygbög.

En liten kuddbitare således. Ganska många av dem förefaller vara det, i smyg.
Citera
2018-05-17, 12:50
Medlem
Citat:
(min fetning)
Jag hoppas verkligen att P4 Skaraborg inte nöjer sig med att få ytterligare en (1) kommentar från vår haverikurd, utan att man kräver ett ordentligt förtydligande av vad han menar med "trollarméer". Gärna också ber honom berätta lite utförligare om bl a sin svåger..

Det går inte an att en kommun eller staten anlitar lustigkurrar som inte betalar skatt. Så när Özz föreslår lite kul med medborgarna så skiljer sig uppfattningen om vad som är humor. Fakta är att Akilovs svartjobb kan härledas till terrorn på Drottnnggatan och det är inte kul. Vi har nått en punkt som inte kan skojas bort, ens med satir.

För en kommunikatör blir det omöjligt att kommunicera varför det är kul att lyssna på Özz. Alltså slöseri med skattepengar. Det är illa nog att denna tjänsteman ens kom på den dumma tanken att anlita Özz när han sysslat med svartarbeten och penningtvätt. Det var ett klokt beslut att korrigera ett fel, och medge det.
Citera
2018-05-17, 12:52
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sen har han, som jag tidigare nämnde, varit gift med en kvinna. Även om det bara varade ett år. Så bögerier tror jag inte heller står att finna.

Men jag har haft fel förr & det hade varit kul för en skvallertråd om det verkligen hade dykt upp några sexbrott i garderoben. Men jag tror det inte förrän jag ser det.

Jag har personligen två nära bekanta som haft både fru och fått barn innan de kommit på att de egentligen var lagda åt andra hållet. Så att han varit gift ett år säger inte så mycket egentligen. Eller så kanske det säger allt

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Klartext. Jag tror också Özz är något med en sexuell prefix, eftersom han är från en viss kulturell miljö där man gifter sig ung. Özz har lyckats med bedriften att förbli ogift. Jag tror han är asexuell.

Det är säkert traumatiskt för honom att vara karl, med någon böjelse. Enklast är att vara singel. Jag kan tänka mig att hans mamma och pappa undrar varför det inte blir några småözzar.

Ja, jag tror du är något på spåret. Tror att han helt enkelt avhåller sig eftersom skammen antagligen skulle bli för stor för klanen om han kom ut offentligt.

Jag är medveten om att vi börjar gå OT här. Det kanske börjar bli dags att slå ihop de båda Özz-trådarna till en enda stor episk tråd? Det börjar bli svårt att hålla isär dem. Ser ingen anledning att de ska vara åtskilda längre.
Citera
2018-05-17, 12:56
Medlem
Citat:
(min fetning)
Jag hoppas verkligen att P4 Skaraborg inte nöjer sig med att få ytterligare en (1) kommentar från vår haverikurd, utan att man kräver ett ordentligt förtydligande av vad han menar med "trollarméer". Gärna också ber honom berätta lite utförligare om bl a sin svåger..
Özz kommer aldrig att prata i telefon med någon då han är skraj över att hamna i samma situation som med Josefsson. Det är därför han skickar färdigskrivna och blir förberedda mail till SR och SMS till Bert Karlsson. Han är skraj för att få jobbiga frågor.
Citera
2018-05-17, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag har personligen två nära bekanta som haft både fru och fått barn innan de kommit på att de egentligen var lagda åt andra hållet. Så att han varit gift ett år säger inte så mycket egentligen. Eller så kanske det säger allt

Ja, jag tror du är något på spåret. Tror att han helt enkelt avhåller sig eftersom skammen antagligen skulle bli för stor för klanen om han kom ut offentligt.

Jag är medveten om att vi börjar gå OT här. Det kanske börjar bli dags att slå ihop de båda Özz-trådarna till en enda stor episk tråd? Det börjar bli svårt att hålla isär dem. Ser ingen anledning att de ska vara åtskilda längre.

Detta är en skvallertråd. Vi behöver inte vara pryda och avstå från att diskutera om Özz överhuvudtaget idkar sex, och med vilket kön, om han nu har en sexualdrift.

Jag tror drifterna efter pengar, bekräftelse, berömmelse är så starka hos Özz att de tagit över andra drifter som har med könet att göra. Jag vidhåller min åsikt om att Özz är asexuell, och har en förvirrad syn på det mesta i livet. När man analyserar det han tycker är kul, och som sedan framförs aggressivt, så ger det ingen öppning för någon som helst relation.

Visst finns det skam i bakgrunden, men det behöver inte röra sig om homosexualitet. Om du tänker efter så har klanen en skamkultur, där det mesta kan vara skamligt.
Citera
2018-05-17, 13:01
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Özz damage control:

"Özz Nûjen skriver såhär i ett mejl till P4 Skaraborg:

"Jag verkligen förstår den och de på Tidaholms kommun som ställde in evenemanget pga alla hot och hat som de fick. Kommunanställda är inte och ska inte behöva vara vana vid sånt, såsom jag tyvärr är. Detta evenemang skulle bygga på skratt och gemenskap och hur vi kan få ett bättre samhälle. Detta drev är orkestrerat av diverse rasistiska alternativa nyhetsbyråer som med sina trollarméer velat misstänkliggöra mig länge och de sprider lögner medvetet för att skrämma och så tvivel hos folk. Jag tycker självklart det är ledsamt och bedrövligt men min kamp för ett roligare och mer rättvist Sverige fortsätter och jag hoppas att jag och Tidaholmsborna snart får ett nytt tillfälle att ha kul ihop.”

Vi fortsätter att söka Özz Nûjen under dagen för att få en ytterligare kommentar kring händelsen.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6954399

Lustigt.

Özz är den enda som skriver om hot och hat. Hörde inte att Tidaholm använde de orden när de ställde in?

Özz är den ende som mal på om "rasistiska alternativa nyhetsbyråer" och "trollarméer" och "hot och hat", och andra floskler som man hört till leda vid det här laget.

Men Tidaholm ställde ju inte in för att de kände sig hotade. Det har de ju redan gått ut med. De ställde in för att de inte tyckte det var en bra idé att Özz på scenen. Skillnad.

Så varför maler Özz på om "hat och hot"?

Ledsen Özz, men du lurar ingen.

Din karriär så som den varit är över. Slut. Finito.

Som en del här inne skrivit lite vitsigt: Adjözz!
Citera
2018-05-17, 13:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag lutar mer och mer åt vad vissa här i tråden spekulerar om: Att Özz är homosexuell. Twitterprofilen med bild på en trans-sminkad Özz ger ytterligare stöd åt detta. Plus att man ytterst sällan hör om någon kvinna vid hans sida trots att det (innan skiten träffade fläkten) borde funnits kandidater.

Inte för att det är något fel med det Men tror inte att det är något man som medlem i en bergsklan går och skryter med offentligt 'a la Jonas Gardell. Tror inte heller att det är något pappa Mamoste Nûjen vill ska komma ut eftersom det antagligen sänker aktierna i relation till andra kurdiska bergsklaner.

Så får vi höra om något sexbrott så är det antagligen ett homosexbrott. DET skulle sätta fart på Flashback

Jag bedömer det dock som osannolikt. Men jag har haft fel om andra henvänsterkändisar som avslöjats med sexbrott och perversa böjelser så jag ska inte säga för mycket.

Bilden på en sminkad Özz kommer från en föreställning ditt tappade mongo. Han har förövrigt haft gott om förhållanden med kvinnor, finns absolut ingenting som tyder på att karln är homosexuell.
Det finns gott om fel på Özz, varför inte fokusera på det istället för att dra tramsteser ur röven som bara ger hans stödtrupper vatten på kvarn om att allt detta handlar om hat och rasism mot Özz?
Idiot. Go Home!
Citera
2018-05-17, 13:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Lustigt.

Özz är den enda som skriver om hot och hat. Hörde inte att Tidaholm använde de orden när de ställde in?

Özz är den ende som mal på om "rasistiska alternativa nyhetsbyråer" och "trollarméer" och "hot och hat", och andra floskler som man hört till leda vid det här laget.

Men Tidaholm ställde ju inte in för att de kände sig hotade. Det har de ju redan gått ut med. De ställde in för att de inte tyckte det var en bra idé att Özz på scenen. Skillnad.

Jag såg inte heller en enda kommentar som kunde tolkas som hot. Inte heller hat. Det var mest en massa frågor om hur kommunen tänkte när dom anlitade en skattesmitare.

Nu vet vi ju iofs alla här att "hot & hat" är nyspråk för kritik mot PK-hjonen.
Citera
2018-05-17, 13:09
Medlem
Citat:
Özz kommer aldrig att prata i telefon med någon då han är skraj över att hamna i samma situation som med Josefsson. Det är därför han skickar färdigskrivna och blir förberedda mail till SR och SMS till Bert Karlsson. Han är skraj för att få jobbiga frågor.

Jag är överens med dig: vår lille haverikurd är en skraj liten gosse nu. Han ser marken rämna under sig, men kan inte göra ett dugg åt situationen.
Den ångest jag tror han sedan en tid tillbaka känner, den unnar jag honom av hela mitt hjärta. Özz Nujen fick med sin familj en fristad här i landet. Nån tacksamhet från honom har jag inte sett röken av, utan bara elakheter och spydighetet och girigheter.

Det räcker nu, Özz Nujen! Ta din familj med dig och vänd "hem". Kurdistan måtte längta efter dig och säkert vill man tala allvar med dig för att du totalt har fuckat upp frågan om en kurdisk stat. Grattis!
Citera
2018-05-17, 13:10
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Detta är en skvallertråd. Vi behöver inte vara pryda och avstå från att diskutera om Özz överhuvudtaget idkar sex, och med vilket kön, om han nu har en sexualdrift.

Absolut, absolut. Det jag tänkte på var att denna tråd specifikt handlar om Akilov och turerna runt detta, medan Özz även har en annan skvallertråd som kretsar mer kring honom personligen. Jag tycker det är tid att slå ihop dessa två trådar nu.

Citat:
Jag tror drifterna efter pengar, bekräftelse, berömmelse är så starka hos Özz att de tagit över andra drifter som har med könet att göra. Jag vidhåller min åsikt om att Özz är asexuell, och har en förvirrad syn på det mesta i livet. När man analyserar det han tycker är kul, och som sedan framförs aggressivt, så ger det ingen öppning för någon som helst relation.

Visst finns det skam i bakgrunden, men det behöver inte röra sig om homosexualitet. Om du tänker efter så har klanen en skamkultur, där det mesta kan vara skamligt.

Jag är väldigt inne på det du skrivit som jag markerat med fetstil. Där tror jag också vi hittar, i alla fall delvis, förklaringen till att Özz blivit så fartblind att han trott att han och hans familj skulle kunna komma undan med allt inklusive skattebrott och terroristfinansiering och att det svenska folket bara skulle skratta och rycka på axlarna och fortsätta kasta skattepengar på honom.

Och att han reagerar så fruktansvärt märkligt och aggressivt när det visar sig att hans världsbild inte riktigt stämmer med (den svenska) verkligheten han befinner sig i.
Citera
2018-05-17, 13:10
Medlem
Citat:
Lustigt.

Hela Özz tillvaro bygger på att vara hotad av rasister. Han har levt in sig i rollen av att vara hotad och förföljd. Men det är inte hans liv!

Det hela är underligt, med tanke på att han bor hemma hos mamma och pappa, i trygga Nacka där ingen är rasist på så sätt som Özz uppfattar svensken. Affärer och köpcentra i Nacka är de lugnaste och de finaste vi har i Sverige.

Det betyder att ett gott liv, är bortslängt på folk som Nujen, som befinner sig i krig mot alla andra klaner.
Citera
2018-05-17, 13:14
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Lustigt.

Bra skrivet.
Precis, Tidaholm dementerade ju på frågan om det var p.g.a hot och hat. (Att det inte vart det) Ändå försöker Özz få ut det budskapet och dra "rasist kortet", finns det folk som blir lurade av det? Nä jag förstår inte varför han låtsas som att det regnar och snart är sol igen, som att inget hänt.

Kan det vara så att vi här på flashback lever i en "Özz bubbla" och att det inte är riktigt allmänt känt vad som hänt kring Özz då MSM inte skriver så mycket om det? Och att Özz "försöker" leva normalt tills det "blåser över" här på flashback?

För jag får inte ihop det, hur han beter sig just nu (som att inget fel har begåtts). Är det bara p.g.a klankulturen eller vad attans är felet hos karln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in